השבוע ישבנו עם ליאב אזרן כדי שיעזור לנו לחשוף את הכוח של הפרסום הממומן בגוגל אדס ומדוע חשוב שבעלי עסקים ירתמו את הכוח הזה עבורם.

­אחד על אחד עם ליאב אזרן

ליאב אזרן
ליאב אזרן, מרצה בקורס שיווק דיגיטלי

איך לרתום את העוצמה של פרסום ממומן בגוגל אדס לטובת העסק שלך

״כבעלי עסק סביר להניח שגם אתם מתמודדים עם הבעיה הקיומית של כל עסק. יש לכם מוצר נהדר, אתר אינטרנט יפה וצוות מסור ובכל זאת עדיין לא שמעו עליכם.
לו רק הייתה לכם דרך להגיע לקהל היעד האידיאלי עם תקציב קטן ופרסום מדויק לוודא שהוא ימצא את האתר ויכנס, אז השמיים היו הגבול״.
אז זהו שהמשאלה שלכם התגשמה וגם יכול להיות ששמעתם עליה והיא נקראת פרסום ממומן בגוגל אדס.
בשיחה עם ליאב אזרן הגענו עם מטרה ברורה להבין את החשיבות של הפרסום הממומן בגוגל אדס ומה הן היתרונות של ניהול קמפיין ממומן בגוגל ואיך לרתום אותם לטובת העסק שלכם.

עולם השיווק הדיגיטלי עבר שינויים דרמטיים בשנים האחרונות. גוגל אדס היא אחת מפלטפורמות הפרסום, שהובילו וממשיכות להוביל את השינויים הללו ולכן פגשנו לשיחה את ליאב אזרן.
ליאב הוא מומחה לפרסום בגוגל אדס, יועץ ומרצה ללימודי שיווק ופרסום בדיגיטלמרצה בכיר ב-HackerU ובעלים של סוכנות פרסום ושיווק: "ליאב אזרן" המתחמה בפרסום PPC בגוגלרשתות חברתיות, שיווק תוכן באאוטבריין והן בטאבולה. ובעל ניסיון של מעל לעשור בתחומי השיווק והפרסום באונליין ואופליין.

למה בחרת להתמקצע בנישת הפרסום בגוגל אדס?

הניסיון שלי מראה שגוגל אדס היא אחת המערכות האפקטיביות ביותר והיעילות ביותר של פרסום ממומן בדיגיטל. לאחר למעלה מעשור בתחום וניהול של מאות קמפיינים בחרתי להתמקצע בפרסום בגוגל אדס בעיקר בעקבות המענה המהיר והתוצאות המהירות שפרסום ממומן בגוגל מביא ללקוחות שלי.

מהו פרסום ממומן במערכת גוגל אדס?

פלטפורמת הפרסום גוגל אדס (לשעבר גוגל אדוורדס) היא מערכת הפרסום של ענקית הטכנולוגיה גוגל שמאפשרת לבעלי עסקים כמוך להציג מודעות (לינקים לאתר) ממומנות בתוצאות החיפוש של גוגל.

גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם המוצף בכל יום במאות מיליוני מבקרים המבצעים בו מעל ל-3 מיליארד חיפושים שונים בכל יום. גוגל אדס היא המערכת היחידה שמאפשרת לך לפרסם ישירות במקום בו כולם מחפשים את העסק שלך. המודעות הממומנות נראות כמעט כמו תוצאות החיפוש הרגילות (האורגניות) הן ממוקמות בדרך כלל בראש תוצאות החיפוש (עד 4 המודעות ראשונות) מסומנות במילה מודעה או ממומן. ומתחת ל-10התוצאות האורגניות הראשונות מופיעות עד 4 מודעות ממומנות נוספות.
גוגל אדס היא פלטפורמה בשיטת פרסום - Pay Per Click- PPC תשלום פר קליק. בשיטה זו מפרסמים מציעים הצעת מחיר (ביד) עבור מילים ספציפיות.
אלו הן מילות המפתח עבורן המפרסם רוצה להופיע בתוצאות החיפוש, בכל פעם שמישהו משתמש במנוע החיפוש כדי לחפש מידע שקשור בעסק שלך. כאשר מתבצע חיפוש המכיל את המילים הללו גוגל תציג את המודעות בתוצאות החיפוש (באזור של התוצאות הממומנות) כאשר התשלום הוא רק עבור תוצאות זאת אומרת עבור הקלקה על המודעה. אם לא הקליקו על המודעה שלך לא שילמת. בונוס, החשיפות ברשת החיפוש הן בחינם.

פרסום אפקטיבי מבין את מסע הלקוח

מדוע כל כך חשוב שנבין את מסע הלקוח שלנו?

מסע לקוח היא הדרך שלקוח פוטנציאלי עובר משלב חשיפה והתעניינות למוצר שלנו ועד לביצוע הרכישה (או במקרה של שירות – יצירת קשר). מסע לקוח נקרא בשפה השיווקית המשפך השיווקי. מומחה פרסום ידע כיצד לכוון את הלקוח במעבר בשלבי המשפך ולכוון את הגולש לרכישה המיוחלת.

המשפך כולל כמה שלבים עיקריים: חשיפה ומודעות, התעניינותרצון, פעולה, נאמנות.
ניקח לדוגמה לקוח שמתעניין בחידוש הגינה שלו:

חשיפה ומודעות – בשלב זה נרצה ליידע את הלקוח הפוטנציאלי שיש לנו דשא סינתטי מוצר שיכול לשנות את מראה הגינה שלו ולהציג לו את המוצר שלנו.

התעניינות – הלקוח מביע עניין בדשא סינתטי בשלב זה נרצה להסביר ללקוח מדוע הדשא שלנו טוב מהמתחרים מה היתרונות שלנו ולהציג לו המלצות ותוצאות לחיזוק האמון בעסק שלנו.

רצון – כשהלקוח מגיע לשלב מתקדם זה נרצה לפנות אליו בהצעה משתלמת שתגרום לו לעבור לשלב הבא

פעולה – בשלב זה הלקוח מבצע את הרכישה או את יצירת הקשר.

מומחה שיווק דיגיטלי ששולט ברזי המערכת ימשיך את המשפך ויגרום ללקוח להבין שהדשא שהוא קנה הוא הטוב ביותר ולא ירצה אף דשא אחר כך שגם בפעם הבא שיזדקק לשירות שלנו הוא יחזור אלינו. מה שנקרא להפוך לקוח ללקוח נאמן.

אולי תוכל להסביר איך פרסום בגוגל אדס משתלב בכל שלבי מסע הלקוח שלנו?

ברור, מערכת הפרסום בגוגל אדס מאפשרת לבעלי עסקים לפרסם במגוון רשתות הפרסום של גוגל הכוללות מגוון אפשרויות וסוגי מודעות שכל אחת מהן משתלבת בשלב אחר במסע הלקוח או המעבר במשפך השיווקי. לדוגמה:

קמפיין מודעות ברשת החיפוש - Search Network campaign

קמפיין הדגל של גוגל הוא קמפיין ברשת החיפוש – פרסום מודעות טקסט ממומנות אשר מופיעות בדרך כלל ראשונות בתוצאות החיפוש בדף התוצאות של גוגל.
מודעות מסוג זה מאפשרות לבעלי עסקים להגיע אל לקוחות פוטנציאליים בשלבי "הרצון" ו"הפעולה". מודעות ברשת החיפוש מוצגות ברגע הנכון בו גולשים מבצעים באופן אקטיבי חיפוש הקשור במוצר/שירות. עובדה שהופכת את הפרסום מסוג זה לאפקטיבי ביותר היא היכולת לטרגט לקוחות עם כוונת רכישה גבוהה בהתבסס על מילות החיפוש בהם השתמשו במנוע החיפוש של גוגל.

קמפיין באנרים ברשת המדיה - Display Network campaign

קמפיין המציג מודעות ויזואליות, שיכולות לכלול גם טקסט, תמונה או סרטונים – מה שנקרא באנרים. שימוש במודעות ברשת המדיה יכול להגדיל את המודעות למותג ולהיות כלי רב עוצמה בשלב "החשיפה". מודעות מסוג זה מופיעות ברשת המדיה של גוגל הכוללת מעל ל-2 מיליון אתרים, לדוגמה ניתן להציג מודעות באתרים פופולריים כמו וואלה, מאקו, כלכליסט ועוד. מודעות מסוג זה מאפשרות לבעלי עסקים להגיע לגולשים בשלבים מוקדמים במשפך ולהציג את המותג/ שירות /מוצר וכך להגיע לחשיפה רחבה מאוד בעליות נמוכות יחסית.

קמפיין שופינג - Shopping campaign

מהניסיון שלי אחת מאפשרויות הפרסום האפקטיביות ביותר בתהליך הרכישה והנעה לפעולה. זהו קמפיין יעודי לחנויות איקומרס המאפשר לבעלי חנויות להציג את המוצרים שלהם במודעות מותאמות בעלות נראות חזותית גבוהה. הן כוללות תמונה של המוצר, את שם המוצר ומחירו. מודעות מסוג זה לוכדות את תשומת הלב של הלקוח הפוטנציאלי בדיוק בשלב בו הוא מוכן ל"פעולה" (רכישה). מודעות שופינג שמות את המוצרים של החנות שלכם בראש תוצאות החיפוש. מודעות השופינג אפקטיביות ביותר ומוכח כי הן מניעות לפעולה ומעלות את אחוזי הרכישה בחנות בעשרות אחוזים.

קמפיין וידיאו - Video campaign

מאז שנת 2006 גוגל היא הבעלים של פלטפורמת שיתוף הסרטים הפופולרית יוטיוב. פרסום באמצעות גוגל אדס מאפשר לבעלי עסקים לפרסם סרטונים בפלטפורמה של יוטיוב במהלך הצפייה בסרטונים או ביניהם. קמפיין מסוג זה יכול להעלות את המודעות למותג ולהביא תנועה חדשה ורלוונטית לאתר בעלויות מאוד נמוכות של כמה אגורות לצפייה. סרטון וידאו טוב יכול לעשות פלאים לעסק.

בנוסף לכך הפלטפורמה של גוגל מאפשרת שילוב של כלי מדידה והתאמות קהלים ומאפייני פילוח שונים אשר מאפשרים למשווקים מקצועיים לנצל את היכולות והכלים הללו על מנת למטב את הפרסום בכל שלביו ולהניע את הגולשים לפעולה ולרכישה חוזרת.

מה הן לדעתך יתרונות הפרסום בגוגל אדס עבור עסקים? והאם מומחה פרסום בגוגל יכול לעשות את ההבדל?

אני חושב שפרסום בגוגל אדס כולל כמה יתרונות משמעותיים עבור עסקים ובנקודות מפתח חשובות בהחלט מומחה יכול לעשות את ההבדל. ואני אפרט:

היתרון הגדול ביותר לפרסום בגוגל אדס הוא הפרסום מסוג PULL – קמפיין פרסום בגוגל מאפשר לעסקים וחברות בכל גודל להגיע לגולשים ברגע שבו הם מבצעים חיפוש אקטיבי הקשור במוצר/שירות שלהם.

הגעה לקהל רחב – פרסום בגוגל ממומן מאפשר אפילו לעסקים קטנים חשיפה רחבה במגוון רשתות הפרסום ובסוגי מודעות שונות.

פילוח קהלים ממוקד – קמפיינים ממומנים בגוגל מאפשרים לעסקים להגיע אל קהל היעד לפי מאפיינים ספציפיים כמו: נתונים דמוגרפיים, גיל, מין נתונים גיאוגרפיים כמו: עיר מסוימת או מדינה. אפשרות המגבירה את האפקטיביות של הפרסום ואת ההצלחה שלו.

תוצאות מדידות – פלטפורמת הפרסום בגוגל מספקת נתונים מפורטים המאפשרים למומחה לשיווק דיגיטלי לבצע אנליזה מתקדמת והסקת מסקנות לגבי יעילות הפרסום ואפשרויות המיטוב שלו. כל התוצאות מדידות, כבעלי עסקים אתם מקבלים נתונים מדויקים על הצלחת הפרסום והחזר ההשקעה.

שליטה גבוהה – בפרסום ממומן בגוגל אדס אתם שולטים בדף הנחיתה ויכולים לבחור בדיוק לאן יגיע הגולש לאחר לחיצה על המודעה שלכם, נתון שיכול להשפיע על אחוזי הרכישה וההמרות.

החזר גבוה על ההשקעה (ROI) – בניגוד לאמצעי הפרסום המסורתיים כמו: רדיו, עיתונות כתובה, טלוויזיה, בקמפיין ממומן בגוגל אדס משלמים רק עבור הקלקות, כך שניתנת שליטה על התקציב החודשי ואפילו ברמה היומית. אתם קובעים בדיוק כמה אתם מוכנים להוציא בכל רגע נתון ובעזרת משווק מומחה ניתן לבצע החלטות מושכלות והתאמות תקציביות בהתאם לפעילות השיווקית של העסק והתוצאות.

לסיכום מה ההמלצה השיווקית שלך לבעלי עסקים?

אני ממליץ לכל עסק להוסיף למערך הפרסום שלו גם את הפרסום בגוגל אדס ואם אתם שואלים אותי גוגל אדס צריכה להיות חוד החנית של האסטרטגיה לאור כל היתרונות שדיברנו עליהם.
עסקים ובעיקר עסקים קטנים יכולים לנצל את היתרונות הללו של גוגל אדס כדי לקדם את העסק שלהם ולהגיע לתוצאות במהירות יחסית.
מערכת הפרסום של גוגל מורכבת מסוגי קמפיינים שונים אשר שימוש נבון בהם ייצור אסטרטגיה שיווקית חכמה לעסק שלך. כדי לבנות אסטרטגיה נכונה חשוב להיות מומחה פרסום בגוגל ולהכיר את כל נדבכי הקמפיינים השונים ואת היכולת שלהם להניע את הגולש לעבור משלב לשלב עד לרכישה.
ככול שהמערכות נהיות סבוכות יותר ומשתנות בתדירות גבוהה, הפרסום על תשומת הלב של הלקוח הופך לתחרותי יותר ואגרסיבי יותר וריבוי מכשירים נהיה סטנדרט יום-יומי בחיי הגולש. אם רוצים להפיק את המירב ולא להסתבך כדאי להיעזר במקצוען שידע לנווט בין כל המרכיבים ולבנות את האסטרטגיה הנכונה עבור העסק שלך.

אהבת את המאמר? בעל עסק? מעוניין ללמוד יותר על שלל המערכות והדרכים לקידום העסק שלך?
לחץ כאן לקבלת פרטים נוספים על קורס שיווק דיגיטלי בהאקריו

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה