התקשרו עכשיו: 03-6135565
חייל
משוחרר ? לחץ/י כאן
דף הבית / בלוג / 11.11 - תרבות הצריכה או תרבות הצרחה - שיווק באינטרנט

main_blog_image

11.11 - תרבות הצריכה או תרבות הצרחה - שיווק באינטרנט

יום הרווקים או ה-11.11 הוא יום חג לכולם ולא רק לרווקים. איך הוא הפך להיות תופעת און ליין של שיווק באינטרנט מטורפת ומאיפה זה בכלל התחיל? עוד על כך בהמשך.

1111 – ארבע פעמים אחד.

הרבה לא יודעים אבל המקור של השם "יום הרווקים" או "Singles Day", כמו שהוא מכונה באנגלית מדבר בכלל על מספר המופעים של הספרה 1, single digit. אז 11.11 זהו יום שבו הספרה אחת מופיעה הרבה פעמים אבל המקורות שלו הולכים ומשתנים.

מקור ראשון, לפי וויקיפדיה מסביר שמדובר ב-1994, ארבעה גברים מאוניברסיטת נאנג'ינג החליטו שב-11.11 הם "חוגגים את הרווקות שלהם", בכך הם יוצאים מהשגרה וחוגגים את היותם ללא בנות זוג. החגיגות שלהם יצאו מגבולות קמפוס האוניברסיטה והגיעו לאט לאט לכולם.

מקור שני הולך לכיוון קצת יותר אפל. ממש כמו סרט הוליוודי, מדובר על סיפור אהבה ואכזבה. שוב באוניברסיטת נאנג'ינג, כאשר סופר על זוג מאוהבים שהאישה חלתה בסרטן ונפטרה. מאז אומרים שבן זוגה לא היה אותו דבר. הוא הלך ופיזר נרות בגגות הקמפוס וביום ההולדת שלו (בתאריך ה-11.11) הוא העלה את הסיפור בפני חבריו.

לא משנה איזה מקור צודק, משנה שכיום התאריך מקיים את תופעת המכירות און ליין הגדולה ביותר שראה העולם. נתון משעשע הוא ש"פעמיים 11" הוא סימן מסחרי של "קבוצת עליבאבא", קבוצת המסחר הסינית הגדולה בעולם, עוד על המשמעות של התאריך הזה עבורם בהמשך.

מכירות מכירות מכירות