שינויים זה לא עניין קל לאף אחד מאיתנו, הרי גם כשאנחנו מחליפים את הסמארטפון שלנו (אחת לשנתיים-שלוש) אנחנו מתלבטים המון זמן, אבל מה קורה כשאנחנו צריכים לשנות קריירה? לרבים מאיתנו יש את נטיית הדחיינות הזאת. זה מתחיל מזה שאין לנו כוח לזרוק את קרטון החלב הריק שבמקרר וממשיך ל...: מה אני צריך ללמוד? או איזה קורס הייטק הכי כדאי?.

ההתחלה שלי

גם לי זה קרה, אחרי הצבא לא באמת ידעתי מה כדאי ללמוד, עבדתי תקופה בעבודה זמנית, שנמשכה שנה וחצי, אחרי זה הגעתי למוקד שימור ומכירה (ששם סיימתי מאוד מהר) ולאחר מכן עבדתי בתור מפעיל בחדר בריחה. תמיד ידעתי שיש לי את הכישרון לכתיבה ולכל עולם הסושיאל מדיה אבל כמעט ולא עשיתי איתו דבר.

רק לקראת סוף שנת 2016, בחרתי לבצע את השינוי שרציתי, התחלתי סטאז' בניהול עמוד פופולרי בתחום הגיימינג והמולטימדיה, במקביל, נכנסתי לקורס שיווק דיגיטלי, עם הזמן התפתחתי אל המקומות שרציתי, ואני יכול להגיד שלאחר כמעט 3 שנים, יש לי קריירה באמת איכותית, שאני נהנה ממנה (טוב נו, לפחות רוב הזמן).

אבל כמוני, קיימים עוד אנשים, שלא ידעו בדיוק כיצד לעשות את השינוי שהם כל כך רצו, אבל ברגע שהם התחילו את המסלול המיוחל, הם הבינו שהשמיים הם הגבול, אז בא לי לספר על נטע וטל, על הסיפור שלהן ואיך קורסי היי טק עזרו להן לעשות את הצעד הנכון לקריירה נכונה.

מתואר במשפטים לבודקת תוכנה

לכולנו יש את החבר הזה, שהתחיל תואר בעיקר בשביל להתחיל תואר, כך גם התחיל בדיוק הסיפור של נטע, אני חלילה לא אומר שהתחום לא עניין אותה או משהו כזה, אבל היא הרבה יותר רצתה לעשות את התואר במשפטים בשביל לרצות את המשפחה (בעיקר שסבתא תהייה גאה) וכבר יעזבו אותה בשקט.

כבר בשנה האחרונה של התואר והסטאז' שבדיוק התחילה, נטע שהבינה שהתחום ממש לא בשבילה, היא כן התחברה אליו, אבל לא מספיק בשביל לבנות בו קריירה, היא כבר עוד רגע בת 31 ויודעת שהיא חייב לעשות סוויץ' במחשבות שלה, היא סיימה את הלימודים אבל לא העיזה להמשיך במקום בו התחילה לעבוד.

צעד אחד בשביל שניים קדימה היא אמרה לעצמה, היא בחרה לחזור לתחום הלימודים, אבל לא האקדמאיים, היא החליטה לעשות השמה להייטק, כשבחרה במכללת הייטק בחיפה (קורס הייטק), שלימדה אותה מא' ועד ת' את עולם בדיקות התוכנה, כבר לקראת סיום הקורס, מחלקת ההשמה של אותה מכללה, דאגה לסדר לה עבודה בתחום, ההתחלה הייתה קשוחה, אבל היא הבינה שהיא מאוד משתלמת עבורה.

היום, לאחר כמה שנים, היא התקדמה מאוד בתפקידה, וכבר חושבת על עולם התכנות והאוטומציה, כי נטע הבינה שהיא יכולה להיות מאושרת מקריירה אמיתית, כזאת שכיף לקום עבורה בבוקר, ליהנות ממנה במהלך היום ואפילו בסופשים לא להיות מבואסת מהמחשבה עליה.

מדיילת אוויר לנינג'ת בעולם הדיגיטל

דיילת אוויר, נשמע כמו מקצוע חלומי, לא? האמת שזה נכון, כך לפחות טל יכולה להעיד, מיד אחרי הצבא היא התחילה את מסלול החיים הכיפי (ומעט מוזר) הזה, לאחר המון מבחנים היא התקבלה לצוות דיילות אוויר, היא נהנתה המון מהתפקיד שלה, תחשבו על זה, שבוע אחד בסין, סוף שבוע בפריז ומידי פעם גיחה לבית שלה ברמת-גן.

אבל אחרי 5 שנים בתחום, טל רצתה שינוי, כי כולם אמרו לה: לא הגיע הזמן שתתקדמי אל עבודה של גדולים?, הטיולים הארוכים כבר התחילו להעיק עליה והיא רצתה כבר להתפתח בארץ, התחשק לה לאמץ כלב ולהיכנס למערכת זוגית נורמלית.

העולם של הסושיאל מדיה היה חלק בלתי נפרד מחייה של טל, כל טיול, מנה שהייתה אוכלת או דרינק שהייתה שותה, הייתה מעלה אותו לאינסטגרם ולפייסבוק, מדי כמה שבועות היא הייתה כותבת פוסט מרגש על החוויות שלה, ובאופן כללי, כל תחום השיווק תמיד קרץ לה לעין.

היא פגשה המון אנשים מתחום השיווק הדיגיטלי, ממנהלי שיווק ועד לאנשי PPC ג'וניורים, היא ניסתה ללמוד את התחום לבדה בהתחלה, אבל לא כל כך הצליחה, היא החליטה ללכת על קורסים מקצועיים, ובחרה בקורס הטוב ביותר בתחום השיווק דיגיטלי, בו למדה מכלול שלם של:

תחום ה-SEO
תחום ניהול הרשתות החברתיות
תחום ה-PPC – גוגל ופייסבוק

לאחר קורס השיווק, כמו במקרה הקודם, מחלקת ההשמה מצאה לה עבודה בסוכנות דיגיטל בתור אשת SEO, התפקיד הזה עשה לה רק טוב בחיים, עבודה מסודרת, מיום ראשון עד חמישי, בשעות נורמליות, אגב, זה מה שבדיוק עודד וגרם לה לאמץ את הכלבה החדשה וסוף סוף להתחיל לצאת עם מישהו.

מה באמת חשוב כשבוחרים לימודים?

מעבר לעובדה שהאקריו מציעה מערך לימודים איכותי ומקיף, עם סגל מרצים מן השטח, היא גם מתחייבת למציאת עבודה, מיד בסיום כל קורס הייטק שהם מציעים, הבוגרים השונים מגיעים למחלקת ההשמה, ושם דואגים למצוא להם עבודה באחת מ-1,000 החברות השונות איתן הן עובדות בשיתוף פעולה עמן.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה