וואו, איך הם הרשו לעצמם לשחרר את המשחק הזה ככה? אלו בדיוק הביקורות שהיו על משחק הוידאו המפורסם Cyberpunk 2077 שיצא אל אוויר העולם בסוף שנת 2020, לאחר אינספור דחיות ושינויים בתאריך היציאה, המשחק של חברת CD Projekt יצא אל אוויר העולם, ואיך נאמר?

הביקורות היו די מזעזעות, הן בגדול סיכמו את זה כך: אם לא תפעילו את המשחק על מחשב מאוד חזק, ככל הנראה לא תרגישו את החוויה של המשחק למה? כי הוא מפוצץ בבאגים ותקלות, וזה מוריד את כל ההנאה ממנו. לכאן בדיוק נכנס תפקידם של אנשי ה-QA, בודקי תוכנה, או צוות גדול שכזה, היה יכול למנוע את התקרית הזאת (וכמובן עוד כמה דברים).

כיום, כל מוצר קטנטן, החל מאתר שמפיץ חקלאי בשביל למכור את הירקות שלו עד לארגון הייטק שמפתח תוכנה, חייב לעבור בדיקה קפדנית ומתוקתקת של אנשי QA, כל זאת בשביל למנוע פאדיחות בעת היציאה של המוצר או העדכון שלו לקהל הרחב. בדיקה נעשית מהרגע שהמוצר מקבל את הרעיון אליו ועד לתוצר הסופי, הליווי נעשה בשביל לראות ולוודא שאין אף טעות, באג או תקלה על מנת שהמוצר ישתחרר אל אוויר העולם בצורה המושלמת ביותר (או לפחות קרוב לכך).

אז הבנתם שהתחום הזה מרתק את עצמכם? רואים את עצמכם בקרוב עושים שינוי בחיים ורוצים להגיע אל קריירה עשירה, מרתקת וסוחפת בתחום בדיקות התוכנה? רוצים לסיים קורס QA בהצלחה ולהגשים לעצמכם את החלום בקריירה בהייטק? מדהים! אבל יש כמה דברים קריטיים שאתם חייבים לדעת, אני אתן לכם 3 טיפים קריטיים והכרחיים, שעליכם לעקוב אחריהם באדיקות למען ההצלחה שלכם, האמינו לי, זה לגמרי הולך להיות שווה את זה.

טיפ מספר 1: להכיר את כל סוגי בדיקות התוכנה השונים

קיימים בערך כ-8 סוגי בדיקות עיקריים שכל איש QA חייב להכיר, כיוון שלהיות בודק תוכנה זה לא: שומעים צוות פיתוח? המוצר עובד אחלה! בדקתי הרגע. אלא יותר: מסע מעמיק וארוך, בכל שלבי הפיתוח, בכל פן ורמה אפשרית, הן מבחינה טכנית, קוגניטיבית ורגשית, על מנת לפענח את התקלות העתידיות שיכולות לקרות למוצר. בשורה התחתונה, אף חברה לא תרצה לשווק למשתמשים שלה מוצר שהוא חצי כוח או לא אפוי, ולכן, עליה לעשות את כל הבדיקות הבאות על מנת לוודא שהוא אכן איכותי וטוב:

  • בדיקות שפיות -
    הבדיקה הבסיסית לכל מוצר, בעזרת בדיקה זאת אפשר בכלל לדעת האם ניתן להתקדם הלאה אל שאר הבדיקות, או שמא צריך להחזיר את המוצר לפיתוח.
  • בדיקות שימושיות -
    בדיקה בה מוודאים האם העיצוב יעיל, האם נוח להשתמש במוצר, האם קל להבין איך להשתמש בו והאם חווית המשתמש בו הגיונית ופועלת כראוי.
  • בדיקות נגישות -
    האם המוצר נגיש עבור בעלי מוגבלויות.
  • בדיקות פונקציונליות -
    בכל פעם שמפתחים מוצר, קיים מסמך דרישות המצורף אליו, המטרה של בדיקה זו שבאמת קיימת חפיפה בין התוצר הסופי/החלקי של המוצר הדיגיטלי לבין הדרישות שנכתבו עבורו בתחילת הדרך
  • בדיקות לא פונקציונליות -
    הבדיקה בה אנשי QA בודקים את רמת הביצועים של התוכנה או המוצר הדיגיטל תחת עומס או בכל מיני אופנים שונים ומגוונים.

קיימים לפחות עוד 3 סוגי בדיקות שונים שלא הכנסתי לכאן, אבל אם כבר הסתקרנתם, כאן מחכות לכן כל בדיקות התוכנה שניתן לעשות כשמפתחים מוצר דיגיטלי או אתר.

טיפ מספר 2: להכיר תחומים ונושאים שונים מעולמות המחשב

נשמע דיי אובייס, נכון? אז זהו, שלא לכולם, ולכן אני כאן, אם אתם רוצים להיות אנשי QA איכותיים, עליכם להיות בקיאים בכל מה שקשור למחשבים ותקשוב. זה כולל להכיר את החומרה שלו, לדעת את ההיסטוריה וכיצד פועלים השירותים של גוגל, המיילים והאינטרנט, היכרות עם Windows ומערכות הפעלה אחרות, כמו לינוקס ו-MAC. והכי חשוב - מה הם מערכות מידע וכיצד מאבטחים אותן וכמובן גם קצת אקסל, כי זו תוכנה שמועילה לכל איש מחשבים באשר הוא, החל מאיש PPC, מתכנת ועד לאיש QA בעל ניסיון עשיר.

קריירת

טיפ מספר 3: היכרות עם שפות וסקריפטים

כמו שמוסכניק איכותי יודע איך הרכב עובד עד לפרטי פרטים, כך גם בודק QA צריך להכיר את השורשים ולערוך היכרות כללית עם שפות וסקריפטים שונים, היכרות זו יכולה לתרום לו רבות במציאת באגים או תקלות שונות, ובכך לחסוך המון זמן לארגון ולתקשר בצורה הרבה יותר טובה עם צוות המתכנתים.

התחומים העיקרים שבודק QA יצטרך להכיר הם: HTML, CSS וכמובן JavaScript.

כמה מרוויח איש QA ולאן הוא יכול להתקדם בקריירה שלו?

אין תחום שלא שואלים עליו את השאלה הזאת, בין אם זה תכנות, פיתוח, אנימציה, פרסום, שיווק, רפואה, אומנות וכו'. העניין הוא, שבתחום ה-QA השאלה הזאת מאוד רלוונטית, אבל לפני שנגיע לאן איש QA יכול להתקדם בקריירה שלו, חשוב לי להדגיש שגם בתחילת הדרך, שכר בודק תוכנה עומד על 8,500 שח ממוצע, ומשתנה מפעם לפעם, תלוי בארגון ובמקום בו הוא עובד, לעיתים הוא גבוה יותר ולעיתים הוא נמוך יותר.

נמשיך! איש QA יכול להתפתח אל שני מדורים חדשים בקריירה שלו, הראשון הוא כמובן להגיע אל עולם האוטומציה ל-QA, התחום בו מפתחים קוד לשם בדיקות תוכנה שנעשות באופן אוטומטי, והמדור השני הוא תכנות ופיתוח, כיוון שהרבה אנשי QA כבר יודעים איך פחות או יותר תחום התכנות עובד, יהיה להם קל יותר ללמוד ולהכיר אותו.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה