כיום, אין מוצר, אפליקציה, אתר אינטרנט או כל אפיק דיגיטלי אחר שלא עובר בדיקה על-ידי צוות QA מוסמך ואיכותי. אבל מה הם עושים בפועל? אילו בדיקות מבצעים בודקי התוכנה? ומה הם לומדים במהלך קורס QA? קבלו את 8 סוגי הבדיקות שקיימים בעולם בדיקות התוכנה:

Usability / בדיקות שימושיות –
נוחות זה הכל. טוב נו, בערך. בבדיקה זו מוודאים את כמה נוחות השימוש איכותית, האם העיצוב יעיל ונוח, האם קל להשתמש בו והאם רמת חוויית המשתמש בו (ולא רק יפה). למעשה, מדובר באחת מהבדיקות החשובות.

Accessibility / בדיקות נגישות –
כמה המוצר נגיש עבור בעלי מוגבלויות, כשכידוע, יצא חוק לא מזמן שמחייב כל בעל עסק או ארגון שהמוצרים שלו יהיו ניגשים עבור עיוורים, כבדי שמיעה ועד שאר מוגבלויות אחרות.

Functional / בדיקות פונקציונליות –
בדיקות אלו נוצרו לצורך אימות פעילות המערכת. בכל פעם שמייצרים או מפתחים מוצר, ישנו מסמך דרישות המצורף אליו. בגדול, המטרה של בדיקה זו, היא לוודא שהמוצר נענה על כל הדרישות האלה, ושהמוצר עושה את מה שהוא צריך לעשות ולא מה שלא צריך לעשות. זוהי למעשה אחת מהבדיקות החשובות ביותר שמלמדים אצל קורס QA או בדיקות תוכנה ברחבי הארץ והעולם.

Non Functional / בדיקות לא פונקציונליות –
זה שמערכת עובדת זה נהדר, אבל השאלה כיצד היא מתפקדת תחת עומסים שונים ומה הן רמת הביצועים שלה. ובדיוק בשביל כך נוצרו הבדיקות הללו, מה קורה שיש המון משתמשים על אותה פלטפורמה. קיימים מספר כלים שונים כמו TeamSystem, WebLoad ו-LoadRunner שיכולים לדמות מספר רב של משתמשים על אותו מוצר, אפליקציה או אתר. ובכך לבחון את התפקוד שלו.

Internationalization and Localization / בדיקות בינלאומיות –
קיימות המון תוכנות ואתרים גלובליים הפועלים בכמה שפות שונות. נניח כמו ויקיפדיה, וויז או מובייט. בבדיקה זו צריכים לוודא שכל ההליך של התרגומים או המעבר בין השפות בהחלט תקין, ושאין 'פאדיחות' בין עמודים שונים בשפות שונות.

GUI / בדיקות ממשק לקוח –
בדיקה מקיפה שבודקת את הפקדים והשדות במסך. האם הפורמט של השדות תקינים ופעילים כמו שצריך. כל זאת כמובן בהתאם לחוקיות המוגדרת ברמת המסך. בגדול מדובר על שדות חובה שיש למלא, מה הן הדטא שניתן למלא שם ולכמה תווים ניתן להגיע (בדיוק שסיסמה צריכה להיות מעל 6 תווים, הכוללים ספרות ואותיות).

Sanity & Smoke / בדיקות שפיות ועשן -
מדובר על בדיקות מאוד בסיסיות, שיכולות להעניק את המידע האם ניתן להיכנס לבדיקות מעמיקות יותר או לא. מידע חשוב: במידה והן אכן עוברות בהצלחה, זה לא מעיד על איכות או כך שהמוצר תקין, כיוון שנותרו עוד מספר בדיקות מעמיקות שיש להיערך אליהן.

Compatibility / בדיקות תאימות -
כמעט וכל מוצר שמפותח היום הוא Web, לכן, חובה שתהיה לו תאימות להמון דפדפנים שונים, הן על הדסקטופ והן על המובייל. בעזרת בדיקות אלו, מוודאים שהליך זה באמת מתחרש. כך שלא יקרה תסריט בו לא תהיה תאימות לדפדפן, מערכת הפעלה או תוכנות אחרות שאמורות להתממשק איתן.

חשוב לציין...
כמו בכל תחום, תחומי ההגדרה והבדיקות משתנים ממקום למקום, ממדינה למדינה, מארגוני עבודה שונים וכו'. לכן יש לקחת את כל המונחים שהנחנו כאן בערבון מוגבל, כי ייתכן שהם מוגדרים אחרת במקומות או אתרים אחרים.

מילים אחרונות
כמובן שקיימות עוד מגוון רחב של בדיקות שניתן לעשות עבור כל מוצר או מערכת. אותן ניתן ללמוד לעומק בכל מקום איכותי אשר מעביר קורס QA ברמה גבוהה ואיכותית. תפקידם של אנשי בדיקות תוכנה הוא אינו פשוט, וכל בודק תוכנה צריך לוודא שהמוצר או המערכת אותו הוא בודק עובדים בצורה הטובה ביותר בכמה אספקטים שונים. במידה וקורס בודק תוכנה מסקרן אתכם, חשוב שתדעו שעדיין ניתן להצטרף למועד הקרוב אצלנו במכללה.

מדריך לכתיבת תסריט בדיקה QA


לעמוד קורס בדיקות תוכנה המלא >>

לעמוד קורס אוטומציה לQA >>

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה