אנחנו חיים בעידן שקיים בו הרבה שפע בכל תחום אפשרי, בין אם זה כשאנחנו מגיעים לקניון ומתלבטים באיזו חנות לעשות שופינג או איזה טלפון חדש לקנות. אותו עיקרון גם חל על תחום הלימודים, גם אם אמרנו לעצמנו: בוא נבחר בעולם ההייטק, קיימות בו אינספור אפשרויות, אז אם אתם חושבים על קורס מחשבים או כיצד לעשות את הצעד הראשון שלכם בתעשייה – המדריך הבא הוא במיוחד בשבילכם.

ריכזתי עבורכם את שלושת התחומים המבוקשים ביותר כרגע בתעשיית ההייטק, אלו התחומים בהם תמיד יהיה ניתן למצוא משרות, לא משנה מתי, גם אם אין לך ניסיון בכך. הביקוש עבורן רק הולך וגובר, הוכחות לכך יהיה ניתן למצוא בכל קבוצת משרות שנמצאת בפייסבוק, אתרים של חברות השמה ועוד. כמובן, שלא מדובר פה רק על התחומים המבוקשים בעת הנוכחית, אלא על כאלו שיהיו מבוקשים גם בעוד עשור – ואפילו הרבה יותר.

סייבר ואבטחת מידע

מאז ומעולם, המידע שהיה ברשות כל ארגון, בית עסק, מגדול ועד הקטן, היה הדבר החשוב ביותר עבורו. לכן, כשכל העולם העבר לדיגיטל, ובעצם, כל אותו המידע שלנו נמצא על המחשבים והטלפונים שלנו, אנחנו עדים לפריצות והאקרים שרק רוצים לגנוב לנו את אותו המידע ולעשות איתו נזק רב. בעקבות כך, יש צורך באנשי סייבר ואבטחת מידע, שכל אחד בתחומו יהיו אחראים לשמירה על המידע הזה, ויתרה מכך, למנוע מכל האקר (תוקף) לנסות לגנוב אותו.

גם הארגונים הגדולים ביותר בעולם, כמו נאסא, גוגל, סוני פלייסטיישן, נינטנדו ועוד חוו פריצות אל השרתים שלהם, כך שהאקרים הצליחו לגנוב בהצלחה מידע שהיה להם (בין אם זה של הלקוחות של אותן חברות או המשתמשים שלהם).

קיימים שני תפקידים שנחשבים למאוד פופולריים בקרב אנשי סייבר ג'וניורים (ובעברית: אנשים שבתחילת הקריירה שלהם בתחום מסוים):

  • SOC-SIEMתפקידים הוא לוודא שאין אף קובץ זדוני שנשלח לארגון, לוודא שכל אבטחת המידע מתפקדת כראוי ושאף עובד בחברה לא נכנס לאתר מפוקפק או כל דבר אחר שבסגנון.
  • Pen Testתפקידם הוא לבצע בדיקות מדומות על הארגון בו הם עובדים ובעזרת כך לגלות את החולשות שלו ולאחר מכן לשפר אותן

כמובן שישנם תפקידים שונים בתחום הסייבר ואבטחת המידע, אך אלו השניים שהכי מתאימים לג'וניורים בתחילת הקריירה שלהם. כל מי שחושב על קורס מחשבים ייתכן שתחום אבטחת המידע הזה מאוד יסקרן אותו, ובצדק לחלוטין, העולם הזה מתאים לאנשים יצירתיים, סקרנים, כאלו שהמוח שלהם עובד שעות נוספות.

אנשים סייבר יכולים בתפקידם הראשוני להרוויח מעל 11 אלף ₪! כל זאת בהתאם לתפקיד ולארגון בו הם נמצאים. וכמובן שבהתאם לניסיון שלהם, יש לציין שאנשי Pen Test לרוב ירוויחו יותר מאנשי SOC-SIEM, ההפרשים לרוב ינועו על אלף ₪ פחות או יותר.

פיתוח אתרים – Full Stack Development

מתי לאחרונה הכרתם ארגון, בית עסק או כל דבר אחר שאין ברשותו אתר? הרי בעידן של היום, רוב האנשים שמתעניינים בסוג של שירות מסוים או בחיפוש אחר בית עסק, הדבר הראשון שהם יעשו הוא לחפש אותם בגוגל ולהיכנס לאתר שלהם.

בשביל להצליח במציאות של היום בתור עסק (או אפילו ארגון, ללא מטרות רווח) אתה חייב להיות בדיגיטל, ואם אתה לא שם – אתה באמת לא קיים. הרי אף אחד לא ילך לחפש רגלית בית עסק שכזה או אפילו להתחיל לגלול באתר של דפי זהב/144.

לכן, בעקבות תופעת הדיגיטל שצמחה לה בעשור האחרון, ורק תלך ותצמח אף יותר בשנים הקרובות, על אחת כמה וכמה בזכות/בגלל משבר הקורונה, אנחנו רואים את הביקוש הרב שיש עבור מפתחי אתרים. החברות הגדולות ביותר בהייטק הישראלי מגייסות בקצב שיא בוני אתרים (ועדיין יש חסרון עצום בשוק זה).

בונה אתרים מוסמך, יוכל לעבוד בתור עצמאי שיבנה אתרים לחברות או בתי עסק מסוימים, בחברה גדולה או בארגון הייטק. האפשרויות שפרוסות בפניו הן אינסופיות, ולאחר כמה שנים של ניסיון, הוא יוכל להגיע למשכורות בגובה של 20 אלף ₪ ומעלה!

בוני אתרים יכולים להיות גם כאלה שסיימו קורס מחשבים או קורס של בניית אתרים, מבלי ללמוד תואר. אם אותו בוגר סיים בהצלחה קורס במסלול Full Stack, שהכוונה היא שהוא ילמד גם לימודי צד שרת וגם צד לקוח, יהיה לו קל יותר להתקבל אל התעשייה.   

בדיקות תוכנה – QA

כל מוצר דיגיטלי שמפותח כיום, כמו אתר (כפי שציינתי למעלה), אפליקציה או תוכנה מסוימת, צריך לעבור בדיקה מקיפה והכרחית, בכל רובד אפשרי, על מנת שהוא ישווק לקהל שלו באופן הבטוח, האיכותי והטוב ככל שניתן. לכאן בדיוק נכנס תפקידם של אנשי ה-QA (או בודקי התוכנה).

עליהם לבדוק את המוצר בכל רובד אפשרי:

  • חוויית משתמש - זאת אומרת: כמה נוח להשתמש באפליקציה והאם העיצוב שלה אסתטי?
  • עומס - אם לדוגמה הרבה אנשים ייכנסו לתוכנה או לאפליקציה, האם היא תקרוס?
  • שירות המטרה אליה התוכנה/האתר/האפליקציה נועדו - עבור כל מוצר שמפותח, נכתבת רשימה, בה כתוב את כל המטרות של המוצר ומה הוא אמור לעשות, תפקידו של בודק התוכנה בשלב זה הוא לוודא אם המוצר באמת כזה.
  • תקינות כללית - והאם המוצר בכלל עובד?
  • בדיקות על מערכות שונות – האם האתר עובד כמו שצריך גם על מסך מחשב וגם בטלפון? האם האפליקציה תקינה גם על אייפון וגם על סמסונג גלקסי?

בשורה התחתונה, מדובר בתחום מרתק, שאפשר להתקדם בו המון (הן לצד פיתוח אוטומציה ל-QA והן לצד פיתוח תוכנות או אתרים), בתחום זה צריך להיות אדם מאוד דקדקן וקפדן, על מנת לאתר כל בעיה אפשרית שניתן לראות במוצר.

בודקי תוכנה ג'וניורים, כאלו שנמצאים בשנה הראשונה בקריירה שלהם, מרוויחים בערך כ-9 אלף ₪, הסכום כמובן עולה בקצב שיא, וכבר לאחר כשנה או שנתיים של ניסיון, ניתן להגיע אל סכום של 11 אלף ₪ בכל חודש.

אז מה הכי כדאי ללמוד?

לבחור קריירה זהו לא צעד פשוט, האמינו לי, אני יודע זאת. אך מה שחשוב הוא לדעת לבחור את התחום שהכי יתאים לאופי ולסגנון שלך, תבחרו תחום שמסקרן אתכם ונסו להבין אם תתחברו אליו. אל כל התחומים שכתבתי פה ניתן להגיע בעזרת קורסים מקצועיים המוצעים במכללה שלנו, רובם יחסית קצרים (4 חודשים עד כשנה) ובסיום הלימודים אנו מתחייבים למצוא עבודה לבוגרים, כך שלמעשה אנחנו נותנים לכם את הפתרון המושלם ב-360 מעלות. מאחל לכם את כל ההצלחה שבעולם ושתמצאו את הקריירה שבאמת תאהבו ושיהיה לכם טוב בה.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה