התחלות חדשות בחיים תמיד מביאות איתן גלים של ציפייה והמון מחשבות.  

זה פוגש אותנו בעיקר כשאנחנו חושבים על לימודים, שכן יש מגוון עצום של אפשרויות ותכניות לימודים וזה עלול להיות קצת מבלבל. 

רגע לפני שאתם שואלים את עצמכם "מה כדאי ללמוד" ובוחרים את המקצוע שלכם לחיים, הנה שלושה עקרונות שאתם חייבים להכיר: 

לחשוב על הטווח הארוך 

כשאתם חושבים על לימודי מקצוע, חשוב להבין שהמקצוע שתבחרו יהיה כנראה חלק מהחיים שלכם במשך שנים רבות. אמנם זה נכון שהדינמיקה של הנוף המקצועי התפתחה ואנשים מחליפים כעת תפקידים ומקצועות שונים במהלך חייהם, אבל עדיין חשוב להכיר בכך שלמקצוע שאתם בוחרים ללמוד ילווה אתכם לאורך זמן. 

קחו רגע לדמיין את עצמכם מתעוררים כל בוקר אל המקצוע שאתם אוהבים ומצית את התשוקה שלכם. 

תרגיל זה יכול לסייע לכם בבחירת מסלול לימודים שילווה אתכם להמשך החיים.  

הרבה מהאנשים המוצלחים בתעשייה, ולא משנה אם מדובר בהייטק, דיגיטל או כל תחום אחר, חקרו את ההיבט הזה, עוד לפני שהם נכנסו אל הקורס או לימודים. הם דנו עם החברים שלהם (או עם החברים של החברים שלהם) לגבי המקצוע העתידי שלהם, חקרו איך עובד היום יום באותו תפקיד, מה עושים בו בפועל? האם יש אפשרות להתקדם בתפקיד הזה? באילו מקומות בארץ הוא נפוץ יותר (או פחות)? ובאופן כללי - לשאול אותם איך זה לעבוד בתפקיד הזה לאחר מספר שנים טובות בו. 

המון אנשים שהצליחו בתעשיות השונות, בין אם זה הייטק, דיגיטל או כל תחום אחר, חקרו את ההיבט הזה לפני שיצאו ללמוד את המקצוע שלהם. 

הם דיברו עם חברים או מכרים וחיפשו תובנות לגבי המקצועות הפוטנציאליים שלהם.  

מחקר יסודי הוא קריטי בבחירת מסלול לימודים והם בדקו דברים כמו איך עובד היום יום בתפקיד, מה עושים בו בפועל, באילו מקומות בארץ הוא נפוץ והאם יש אפשרויות קידום?  

אמנם זה נכון שאנשים עוברים מדי פעם בין תפקידים, אפילו באותו תחום או עיסוק, אבל המטרה הסופית היא להבטיח עבודה שתחזיק מעמד לתקופה משמעותית, אם לא עד הפרישה.  

להכיר את החולשות והחוזקות שלכם 

ההכרה בחוזקות ובחולשות שלכם היא רגע מרכזי בבחינת הלימודים והמקצוע העתידי שלכם. 

זה כרוך בשיחה גלויה עם עצמכם, התבוננות פנימית כדי להבחין בתחומי הבקיאות שלכם ובתחומים הדורשים שיפור. 

הקדישו רגע להתייעץ עם האני הפנימי שלכם ולהכיר את הכישרונות והכישורים הטבעיים שלכם. שקלו את מערכי המיומנויות שברשותכם, בין אם נרכשו במהלך שנות הלימודים האקדמיות או דרך העבודה הנוכחית שלכם. זהו את התחומים שבהם אתם מצטיינים ומפגינים בקיאות. 

מצד שני, להכיר במגבלויות שלכם זה חשוב לא פחות, תאמצו את ההבנה שהכרה בחולשות שלכם זאת לא בושה. 

מדובר בתהליך חיוני, לדוגמה, אם אנגלית היא לא הצד החזק ביותר שלכם, קריירה בתחום הסייבר ואבטחת המידע היא לא הכיוון הכי מומלץ עבורכם.  

באופן דומה, אם אתם אנשים שפחות מתמקדים בדברים הקטנים ולא מתחברים לאסתטיקה גבוהה ועבודות אומנות, ייתכן שעיצוב גרפי לא יהיה ההתאמה האידיאלית. אלו הן רק כמה דוגמאות, אבל חשוב להבין איפה החוזקות שלכם מתיישבות ואיפה פחות. 

משרות פנויות, נתוני שכר ועוד 

כפי שהוזכר קודם לכן, לעריכת מחקר יסודי יש תפקיד מכריע בתהליך קבלת ההחלטות. אם אתם מתעניינים במקצוע מסויים, התעמקו בו על ידי ביצוע מחקר מקיף. 

חקרו את הנושא בהרחבה תוך ניצול שפע המשאבים הקיימים כיום. 

שלא כמו בעבר, כעת יש לכם גישה לאתרי אינטרנט הכוללים טבלאות שכר, מאמרים וכלים המספקים תובנות לגבי טווחי שכר על סמך ניסיון והגדרת עבודה. 

בנוסף, פלטפורמות כמו לינקדאין וקבוצות פייסבוק שונות יכולות להיות מקורות מידע חשובים. 

על ידי התעמקות בקהילות אלו, תוכלו לאמוד את הביקוש לתפקידים שונים ולזהות מגמות מתפתחות. 

יתר על כן, שקלו את האפשרות להמשיך בקריירת פרילנס בתחום העניין שלכם. אנשי מקצוע רבים בתעשיות ההייטק והדיגיטל עשו את המעבר הזה בהצלחה ומתממשים במיזמים העצמאיים שלהם. חלק מהתכניות החינוכיות אפילו מציעות מסלולים לכניסה לעולם העסקה העצמאית בסיום. 

לשיחת יעוץ וקריירה ללא עלות עם היועצים של 'החממה' הטכנולוגית של האקריו > 

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה