אנחנו חיים בעולם שהתנועה בו היא מתמדת. גם בתחום הטכנולוגי כמובן, אנחנו כל הזמן מזהים שינויים והתפתחויות. השינויים האלו, מאלצים את אנשי אבטחת המידע להתאים את עצמם לשינויים כדי לדאוג שכל מערכות הארגון יהיו מוגנות מפני פריצות. לכן, מי שרוצה להיכנס לתחום ההייטק בכלל ובפרט לתחום ניהול רשתות ואבטחת מידע, צריך להכיר את המאפיינים הנדרשים בשביל להיות מנהל רשתות מוצלח:

1. רצון ויכולת ללמוד

כדי להיות איש אבטחת מידע מוצלח, אתה צריך לדעת שאתה תתמודד עם מגוון רחב של טכנולוגיות בהן אתה צריך לתמוך. הטכנולוגיות האלו משתנות כל הזמן ואתה צריך להיות בעל ראש פתוח ולעקוב אחרי ההתפתחויות האלו וללמוד אותן. אחרי שתיקח קורס אבטחת מידע אונליין או פרונטלי ותלמד על כל הטכנולוגיות הכי מתקדמות שקיימות היום, אתה תצטרך ללמוד כל הזמן טכנולוגיות חדשות על בסיס הניסיון שלך.

תבוא עם ראש פתוח ללמוד דברים חדשים

2. מתן תשומת לב לפרטים הקטנים

כל איש אבטחת מידע צריך לדעת שהפסקה של תוכנה, רשת או מערכת זה משהו שלא בא בחשבון. זה יכול לגרום לכאוס אמיתי בארגון. לכן, כל שינוי הכי קטן שמתבצע על גבי הרשת חייב להיעשות כראוי כדי שלא יגרום לנפילת הרשת.

3. הסתגלות

כפי שכתבנו, תחום ניהול רשתות ואבטחת מידע הוא תחום שמשתנה כל הזמן יחד עם השינויים הטכנולוגיים. מנהל רשת מוצלח, הוא מנהל שמסתגל מהר לשינויים ומרגיש בנוח ליישם אותם בארגון שבו הוא עובד. זה אדם שלא מפחד לנסות טכנולוגיה חדשה, גם אם הטכנולוגיה הקיימת מוכרת לו בעבודה.

4. זמן תגובה מהיר

בעולם מושלם לאף רשת ולאף ארגון אין תקלות בכלל. אך לא תמיד זו המציאות. לכן, במקרה של בעיה, מנהל הרשת צריך להגיב במהירות האפשרית ולספק פתרון אידיאלי לפני שמשתמש הקצה מושפע מכך. ועל אחת כמה וכמה אם הוא כבר הושפע מכך.

5. עקשנות

זו תכונה שיכולה להועיל לכל בעל מקצוע אך על אחת כמה וכמה כשמדובר על מנהל רשת או איש אבטחת מידע. בהרבה מהמקרים, הבעיות שמנהל רשת מתמודד איתן, יכולות להיות קצת מרתיעות. פתרונות פשוטים לא תמיד יעבדו וכדי להצליח, מנהל הרשת חייב להיות מספיק עקשן כדי לפתור את הבעיה על הצד הטוב ביותר.

6. הבנה מלאה של הארגון בו אתה עובד

מנהל רשת מוצלח הוא מנהל שמכיר את העסק על בוריו. הוא צריך לדעת אילו הרשאות הוא צריך לתת לכל אחד מבעלי התפקידים, למי מותר לצפות במידע מסוים ולמי לא. מנהלי הרשתות חייבים להבין את התהליכים ואת ההיררכיה הארגונית כדי לבצע את עבודתם בצורה הטובה ביותר.

7. חשיבה ביקורתית

אדם שמתעסק בתחום ניהול רשתות ואבטחת מידע או שרק נכנס לתחום והולך לעשות קורס אבטחת מידע אונליין, חייב להיות בעל חשיבה ביקורתית. אדם שהוא ביקורתי, יתעלם מתחושות הבטן שלו, מדעות של אחרים או הטיות אישיות כאשר הוא פונה לפתרון בעיות שנכונות לרשת. הוא יזהה את בעיית הרשת, יבצע מחקר ויסיק מסקנות בהתאם. הוא יוכל לזהות מידע לא שימושי ולהפסיק אותו כדי להגיע לתוצאה אופטימלית.

אם אנחנו נפגשים כאן, כנראה שאתה בעניין ואתה חולם להיכנס לתחום ניהול רשתות ואבטחת מידע. מעולה, זה תחום מתפתח שצבר תאוצה בשנים האחרונות. אנחנו מזהים יותר ויותר אנשים שפונים לתחום הזה ונהנים מתנאים מעולים בחברות הייטק אחרי קורס אבטחת מידע אונליין או פרונטלי. אז מה אתה אומר? זיהית את עצמך בתכונות האלו או בחלקן? מעולה, בוא לפתח את הקריירה שלך.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה