יודעים מה זה ריג, יוניטי ואינדי? אם מעניין אתכם ליצור משחקי מחשב ולהצטרף לתעשייה הכי יצירתית שיש, כדאי שתכירו כמה מושגים חשובים.
כשמדובר בעולם הפיתוח והעיצוב של משחקים, יש מספר מושגים מקצועיים שהם מפתח להבנה בסוג זה של יצירה ופיתוח. לפניכם מדריך למושגים מקצועיים בעולם הגיימינג ופיתוח משחקים - ואיך הם משפיעים על התהליך היצירתי והטכני.
זאת רק טעימה קטנה מתוך עולם ענק ומרתק, שמתפתח ומשתנה כל הזמן.

גיימינג זה לא (רק) משחק ילדים

התחום נהנה מפיתוחים טכנולוגיים, עדכונים בלתי פוסקים של תוכנה וחומרה, שיטות עבודה ומגמות בשוק.
אנחנו ב-HackerU מזמינים אתכם להתחיל את הקריירה שלכם בתחום מספק ויצירתי שלא עוצר לרגע.

סוגי משחקים

ז'אנר (Genre)

סוג או סגנון משחק. בתעשייה יש אינסוף סגנונות, כשהפופולריים בהם הם action, adventure, puzzle, fighting, role-playing, simulation, sports, strategy ועוד.

משחקי AAA (טריפל איי)

משחקים שנוצרו בהפקות גדולות – כאלו שכוללות צוותים גדולים והשקעה משמעותית של זמן וכסף. בדרך כלל מדובר במשחקי קונסולות.

אינדי (Indie)

כינוי לתחום בתעשייה שבו משחקים נוצרים על ידי גופים קטנים ובינוניים, כמו יוצרים עצמאיים או סטודיואים קטנים.

מובייל (Mobile)

תעשיית המשחקים שמוכוונת למכשירים ניידים כמו סמארטפונים וטאבלטים. הפיתוח מתחשב בכוח המעבדים ובמגבלות של היכולות הגרפיות, אבל יכול לבנות על תקשורת אלחוטית ומשחקים עם תמיכה ברשת.

משחקי טריפל איי - גיימינג ואנימציה . משחקי קונסלות

מנועי משחק (Game Engines)

יש כמה מנועי משחק פופולריים, שהם ייעודיים ליצירת משחקים בסגנונות שונים, ויש מנועים ייחודיים שמפותחים בסטודיואים הגדולים לשימוש עצמאי.

יוניטי (Unity)

אחד ממנועי המשחק המובילים, שפותחו בו משחקים גדולים ומוכרים. נחשב ידידותי לשימוש עם יכולות מעולות. שימוש בעיקר למובייל, אבל לא רק – משתמשים בו גם ליצירת תכנים וטכנולוגיות שאינם משחקים.

אנריל (Unreal Engine)

אחד ממנועי המשחק המובילים. משמש בעיקר למשחקים עם צורך בגרפיקה כבדה ודברים מורכבים כמו תלת מימד ודברים ריאליסטיים. מעבר למשחקים משמש גם להפקות וירטואליות, הדמיות ריאליסטיות ועוד.

ריל-טיים רנדר (Real-time Rendering)

מנוע לצביעה בזמן אמת שמשמש בנוסף ליצירת משחקים גם לתחומים אחרים כמו הדמיות אדריכליות ומוצרים, הפקות וירטואליות ושידורים (פרסומות, סדרות ואפילו סרטים).

חנויות ומרקטפלייס

חנויות כמו Unity Asset Store ו-Unreal Engine Marketplace, כמו גם אתרי מודלים וחומרים אחרים, מציעות אפשרויות למכירה ולקנייה של אלמנטים למשחקים (מודלים, טקסטורות, סאונד, קוד, אפקטים ועוד).

תוכנות

התוכנות שבעזרתן יוצרים משחקים נחלקות לשני סוגים עיקריים:

תוכנות דו מימד (D2)

תוכנות גרפיות ואנימציה כמו Aseprite ליצירת סגנון פיקסל ארט, spine2d ו- After Effectsלאנימציה בדו מימד.

תוכנות תלת מימד (D3)

תוכנות גרפיות ואנימציה בתלת מימד כמו Autodesk Maya, ZBrush, Substance Painter, בלנדר, Max ועוד.

ארט (Art)

גיים ארט (Game Art)

בסטודיו של משחקים, האומנים המתמחים בגיים ארט הם אלה שמכניסים חיים לעולם של המשחק. הם יוצרים את הדמויות, הסביבות והאסתטיקה בצורה שיכולה לגרום לכל משחק להתקבל באור חדש.

טקניקל ארט (Technical Art)

הצד הטכני של אומנות משחקים, כולל בניית חומרים (שיידרים), ריג, ובכללי גישור בין הצד של האומנות לפיתוח עצמו.

תחת הגיים וטקניקל ארט נכללים התחומים הבאים:

קונספט ארט: עיצוב המשחק, דמויות, סביבות, אביזרים וכל אלמנט בעולם באופן כללי.
דו מימד ותלת מימד: שליטה בתוכנות הרלוונטיות ויצירת תוכן דמויות והעולם, כולל פעולות מידול, פיסול, טיקסטור ועוד.
ריג (Rigging): יצירה יותר טכנית שכוללת את תכנון שלבי ההכנה לאנימציה, הגדרת השלד, הבעות פנים ועוד.
אנימציה: הנפשה של חפצים ודמויות, כמו גם הכנת מקטעים עבור המשחק (דוגמת הליכה, קפיצה, ירייה).
סימולציה ואפקטים: תחום VFX, יצירת סימולציה של אפקטים וחלקיקים (דוגמת בגדים, שיער, גשם, פיצוצים).

מציאויות (Realities)

ישנם 2 סוגים של מציאויות : מציאות רבודה ומציאות מדומה

מציאות רבודה (AR – Augmented Reality)

"תוספות" על העולם האמיתי, כלומר מוסיפים עוד שכבה או מידע על העולם האמיתי (בדרך כלל בעזרת מכשיר שרואים דרכו עם מצלמה והאלמנטים המוספים עליה במסך) כמו במשחק פוקימון גו.

מציאות מדומה (VR – Virtual Reality)

מחליפה את המיקום הפיזי במציאות אחרת, בדרך כלל חוויה או סביבה ב-360 מעלות, בעזרת משקף שכשמזיזים את הראש רואים חלק אחר מאותה סביבה בהתאמה.

אישה משתמשת במשקפי מציאות מדומה VR, מסתכלת מסביב: תצוגה של אור מרובה צבעים

מקצועות ובעלי תפקידים

מעצבי משחק (Game Designers)

כמו במאים בסרט, מעצבי המשחק לא מחליטים רק על עיצוב ונראות, אלא גם על העיצוב והניהול של כל האספקטים של החוויה והמשחק.

מפתחים (Developers)

מי שאחראיים על פיתוח ותכנות הקוד.

אמני דו מימד ותלת מימד ((2D\3D Artists:

מי שאחראיים על יצירת אלמנטים, דמויות, אסטים, חפצים, סביבות ועוד.

טק ארט (Technical Art):

קו התפר שבין האמנות לטכניקה ולפיתוח.

עיצוב שלבים (Level Design):

שימוש באלמנטים ובקוד הקיים לעיצוב מפות ושלבים מעניינים ומתן חוויה מתוך הסתכלות הוליסטית וראיית השחקן.

רוצים להרחיב את ההתמחות שלכם? מוזמנים להתרשם מהקורסים המקצועיים שלנו, לחצו על שם הקורס לסילבוס המלא

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה