בלוג
FB_7_Types_Thumb

7 סוגים של מנהלי קבוצות פייסבוק והדרכים להתמודד איתם

עודכן בתאריך:6 ינואר 2022


זה כבר לא סוד שבחודשים האחרונים פייסבוק עוברת מהפכה. קבוצות הפייסבוק מקבלות ריענון מחודש מטעם הרשת החברתית הגדולה בעולם והיא עושה את המרב בשביל לקדם אותן ואת המשתמשים בהן.

כבר דנו על המצב בנושא של שיווק באינטרנט וברשתות החברתיות בעבר והסברתי שפייסבוק לאחרונה עדכנה ורעננה:

  • חוקים חדשים
  • חלוקה פנימית לקבוצה
  • תגים לפוסטים
  • השתקות של פוסטים

אפשר לומר שפייסבוק מעבירה אותנו קורס רשתות חברתיות, אבל עכשיו כשברור שקבוצות הפייסבוק הולכות להישאר פה לעוד הרבה זמן ורובכם בטח כבר מבלים בקבוצות יותר מאשר במקומות אחרים בפייסבוק או שחשבתם בכלל לפתוח קהילה משלכם, אז חשוב שתדעו על סוגי מנהלי הקהילות השונים וכיצד להתמודד איתם לטוב ולרע:

הקשוח – או זה שחושב שזאת לא קהילה אלא מונרכיה ואתם הנתינים שלו

כולנו מכירים את המנהל הזה שהוא "קצת" יותר מידי פעיל ואוהב לשמוע את עצמו. רוב הפוסטים בקבוצה הם שלו והוא מגיב לכל משתמש ומצטט את עצמו חדשות לבקרים. ייתכן שהוא בכלל ימנע מכם לפתוח פוסטים חדשים בלי אישור שלו, כי מה כבר אתם יודעים?! הוא לא אוהב התנגדויות ולא יהסס לחסום או להשתיק אתכם אם רק תתנו לו את ההזדמנות.

התמודדות: ממש כמו המפלצת בסרטים שעוברים לידה לאט לאט מבלי להעיר אותה, כך תנהגו עם הקשוח. אסור להכעיס אותו יותר מידי, הוא לא אוהב התחכמויות, הרי עם המלך לא מתחכמים, נכון? תשתדלו, אם אפשר, להימנע מתגובות בכלל. תקראו את המידע שאתם רוצים, תמיד תעשו חיפוש לפני שאתם בכלל חושבים לשאול משהו חדש ובגדול אל תתעסקו איתו.
אזורי מחיה: הם יכולים להימצא בכל קבוצה אפשרית.

הפדנט – מקפיד לתקן אתכם בשגיאות

דומה לקשוח אבל קצת פחות מציק. הפדנט כן ייתן לכם להתבדח ואולי אף יצחק (וירטואלית) מהבדיחות שלכם, אבל הוא מאוד מקפיד על הפרטים המדויקים. בעוד שהקשוח מתקן אתכם גם אם לא צריך, הקפדן לרוב יבסס את הדברים על מידע מהימן, כמו לינקים, מחקרים ועוד. מעצבן להגיד אבל הוא לרוב צודק.

התמודדות: לא קשה להתמודד איתו. פשוט דעו שאם אתם כותבים בקבוצה שלו, הפרטים צריכים להיות נכונים. אחרת זה יהפוך למלחמה של "מי יותר צודק", אשר יכולה להימשך עשרות תגובות וחבל.
אזורי מחיה: לרוב תמצאו אותם בקבוצות טכנולוגיות.

הקול – הכל זורם אחי

הקול הוא מנהל שאנטי כזה, זורם. לא יציק לכם ואתם לא תציקו לו, לפעמים לא ממש יודעים שהוא שם. אם פוסטים מגיעים לטונים לא נעימים הוא עשוי לרשום משהו בסגנון "תירגע אחי", או משהו כזה, אבל לרוב הוא ימנע מפעילויות כוחניות אדמיניסטרטיביות.

התמודדות: אין ממש בעיות איתו, כי הוא קול  וברצינות, צריך לא לתת למזג שלו להשפיע עליכם ועל המשתמשים האחרים, אחרת הקבוצה תאבד מאופייה.
אזורי מחיה: הקולים לרוב ימצאו בקבוצות סודיות שאין בהן צורך בניהול סדיר.

הנעלם – מי מנהל פה?!

מכירים את זה שאתם מגיעים לקבוצה ואין שם אף אחד? ממש תוהו ובוהו. אנשים מקללים, לפעמים ברמה מכוערת ממש, פרסומים הזויים של "רוצה לעשות כסף מהבית?" ועוד. אז ברוכים הבאים לקהילת הנעלם. יש מנהל, באמת שיש, אבל הוא לא נמצא בקבוצה וחבל.

התמודדות: אין עם מה להתמודד פה אז רק תזכרו שכמו שאף אחד לא יגביל אתכם אז גם אף אחד לא שומר עליכם. עדיף לא לרדת לפסים אישיים עם המשתמשים הפעילים.
אזורי מחייה: לשמחתי אין יותר מידי כאלו. פייסבוק אף דואגת להזכיר למנהלים להיות פעילים פעם ב.. ממש חינוך מחדש או קורס פייסבוק בנושא קהילות שממומן על ידי פייסבוק.

המפרסם המתמיד – הנחות רק היום ורק אצלנו!

צריך לחלק את הסוג הזה ל-2:

  • המפרסם שקשור לנושא הקבוצה ומשתדל באמת להביא ערך
  • המפרסם שלא קשור לקבוצה ורק מחפש לעשות כסף קל על גבם של המשתמשים

המפרסם שקשור, ייתן מבצעים אמיתיים וערך לקבוצה. יתכן שתקבלו גם הזמנות להשקות מיוחדות, או התנסות ראשונית עם מוצר לפני ההשקה שלו. לפני שנה הושק מוצר גיימDIינג מאוד מבוקש ומאוד נחשק; חודש לפני ההשקה העולמית, מנהלי קבוצה מסוימת נתנו הצצה בלעדית למספר מוגבל של משתמשים למוצר. מרשים ומראה שידע זה כוח.

המפרסם שלא קשור לקבוצה יעשה זאת לרוב בצורה מודעת ובוטה. פתאום בקבוצה של גאדג'טים וטכנולוגיה תלמדו על "מבצע" לקומקום או חולצת טי-שירט, או המגזימים: חבילה בצימר. מה קרה פה? אותו מנהל כנראה עושה עסקים, או מה שנקרא "אפיליאציה" עם אתרים אחרים ואותם זה לא מעניין מה הוא עושה עם המבצעים שהוא קיבל (שותפי אפיליאציה מקבלים אחוזים על כל מכירה שהם מביאים), רק מעניינת אותם השורה התחתונה. אז פרסום לתפוצה רחבה כל כך, גם אם זה לא קשור לנושא הקבוצה, בטוח יעלה כמה אנשים בחכה.

התמודדות: עם הסוג הראשון אין בעיה, הוא נחמד ומקבלים ממנו ערך. מהסוג השני אפשר פשוט להתעלם, אם אתם כבר חברים שלו הסירו את האפשרות לקבל ממנו התראות או תסירו את החברות, הוא לא יעלב, הוא רואה רק את הכסף מול עיניו.
אזורי מחיה: קבוצות המכירה.

החי בסרט (חיב"ס) – לא מבין מהחיים שלו

כיוון שאין שום קושי בלפתוח קבוצה חדשה, היום כל אחד יכול. לצערנו אנחנו נתקלים בחי בסרט והקבוצות שהוא מנהל לפעמים גדולות מאוד. החיב"ס יגיב לא מעט, אבל הוא לא באמת מבין מהחיים שלו ולא ברור למה הוא פתח קבוצה על נושא שהוא כל כך לא בקיא בו. בין אם הקושי הוא באנגלית (שהרי משם רוב הידע שלנו) או בהבנה בסיסית, חיב"ס נשאר חיב"ס.

התמודדות: נסו לחוש את החיב"ס התורן. איך הוא מתנהג? צוחק ומתבדח או רציני וחוסם אנשים? לפעמים הם אנשים שנוח איתם ולפעמים לא. אם הוא נוח יש להתמודד מולו כמו שהתמודדתם מול המנהל הקול, באיזי או שפשוט אל תציקו לו. אם הוא מתייג אתכם או פונה אליכם, נסו להסביר לו למה הוא טועה וכשזה לא יעזור סיימו ב"נסכים לא להסכים" עם חיוך.
אזורי מחיה: ניתן לפגוש בהם בקבוצות המתעסקות בטכנולוגיה, שיווק באינטרנט ובמוצרים חכמים לבית.

בית העסק המהלך – אפשר לעניין אתכם במוצר?

יותר נדיר אבל גם בו נתקלתי. קל מאוד לזהות אותו כ"מנהל" נוסף בקבוצה. לדוגמא: בקבוצה של "שיווק ברשת" תמצאו פתאום מנהל בשם "הג'חנון של מרים", אמיתי. לא תמיד הם ידחפו את העסק שלהם אבל כשהם כן עושים זאת זה מאוד צורם. בניגוד למפרסם הלא קשור, הם תמיד שקופים.

התמודדות: התעלמות בגדול, אין מה להתעסק עם זה, אלא אם אתם בקטע של ג'חנון.
אזורי מחיה: ישוטטו בכל הקהילות.

בהצלחה לנו ולכם!

אלו היו סוגי מנהלי הקהילות השונים. אני בטוח שיש עוד, אבל אלו המרכזיים. ידוע לי שלרוב יש יותר ממנהל אחד ואפשר לבקש את עזרתם של המנהלים הנוספים, אבל לא תמיד זה אפשרי/עוזר. אם תרצו לדעת איך תוכלו להקים בעצמכם קהילה שגודלת ומתפקדת בעצמה, הירשמו לקורס שיווק באינטרנט שם תקבלו את כל הכלים הנחוצים בשביל להקים קהילה תוססת ומשגשגת.



פוסטים קשורים

שיווק דיגיטלי
קורס ניהול מדיה חברתית – מה לומדים וכמה מרוויחים
איתמר מרילוס | 12 מרץ 2022
ניהול מדיה חברתית - איך מתחילים? בקורס לניהול מדיה חברתית בהאקריו תלמדו לנהל עמודי פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק עסקיים
תמונה ראשית פוסט מדריך קידום אתרים למתחילים
איך להיעזר בגוגל לקידום האתר שלכם – מדריך קידום אתרים למתחילים
עומר אביעד | 10 ינואר 2022
היום תחום הקידום האורגני באינטרנט נוגע בכל אחד ואחת מאיתנו: עסקים,אירגונים אנשים פרטיים ועוד..
מאחורי הקלעים של "BLACK FRIDAY" ו -"CYBER MONDAY"
מאחורי הקלעים של "BLACK FRIDAY" ו -"CYBER MONDAY"
עומר אביעד | 10 ינואר 2022
"BLACK FRIDAY " ו-"CYBER MONDAY" הם כינויים לחגיגת קניות סוחפת ברשת. ה- Black Friday – "יום שישי השחור" - למי שלא מכיר (יש מישהו כזה?!) – הוא היום הפותח את חגיגת הסיילים לקראת חג המולד. מדובר מסורת אמריקאית רבת שנים, שהתרחבה בשנים האחרונות גם לרשת. לאור ההצלחה המסחררת, תקופת המבצעים לחגים התארכה גם לאחר חג ההודיה .
6 דרכים להיעזר באינטרנט לקידום עסק עצמאי
6 דרכים להיעזר באינטרנט לקידום עסק עצמאי
דניאל הראל | 10 ינואר 2022
בעלי עסקים קטנים רבים מעוניינים לפרסם עצמם בתפוצה רחבה ככל שניתן. אולם, פתרונות פרסום רבים, ובמיוחד במדיות מודפסות, רדיו או טלוויזיה, דורשים תקציב שיווק ענק שידם של בעלי העסקים הקטנים אינה משגת. על כן פונים מפרסמים רבים לפרסום ברשת האינטרנט.
רוצה לשמוע עוד?

phone mobile icon שיחה
chet icon צ'אט
email mobile icon לפרטים

מדיניות הגנת הפרטיות

×

אנו מודים לכם על שבחרתם לעשות שימוש באתר Hacker-u (להלן: "האתר").

האתר מופעל על ידי האקר-יו בע"מ (להלן: "החברה") לטובת איסוף פרטים ויצירת קשר עם מתעניינים בלימודי מקצועות הי-טק.

לתשומת לבכם, המידע המוצג באתר הינו כללי בלבד. למידע ספציפי ניתן להשאיר פרטים בעמוד ויועץ לימודים מטעם החברה יחזור אלכם במהרה.

מטעמי נוחות בלבד, האמור בתקנון זה מנוסח בלשון זכר, אולם הוא מתייחס לשני המינים בצורה שווה.

לכל מידע נוסף ניתן לפנות בכתובת הדואר האלקטרוני שבסיפא לתקנון זה.

בגלישתך באתר זה הנך ( "להלן: "הגולש") מקבל ומסכיה לתנאים ולמדיניות הפרטיות כמפורט להלן. מדיניות הפרטיות מתייחסת לסוג המידע שתספק לנו או מידע אשר אנו נלמד משימוש שתעשה באתר.

שמירה על פרטיותך:

1. פרטיות הגולש חשובה לנו מאוד. אנו מנהלים את האתר בסטנדרט האבטחה הגבוה ביותר ע"מ לשמור על פרטיך ולהגן על המידע שתמסור לנו בצורה הטובה ביותר.

2. אנו פועלים בהתאם להוראות חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981 ושואפים לעמוד בכל דרישות החוק לעניין כיבוד הפרטיות וההגנה על מידע אישי. אנו מחויבים להגן על פרטיותך ועל שמירת פרטי הזיהוי האישיים שלך.

3. אנו אוספים מידע אישי אודותיך רק כאשר אתה תספק לנו אותו באופן ספציפי וביודעין. אנו מאמינים, כי אתה צריך לדעת בדיוק איזה מידע אישי אנו אוספים וכיצד אנו מתכוונים להשתמש בו בטרם תחלוק אותו עמנו. אנו עשויים לבקש ממך מידע אישי כגון שם, מספר טלפון, כתובת וכתובת דואר אלקטרוני. אנו עושים זאת רק כאשר אתה מבקש מידע או מבקש להירשם לשירותים הטעונים הרשמה או מנוי.

4. כאשר אנו מתכוונים להשתמש במידע האישי שלך, אנו מבקשים זאת מראש, על מנת שתחליט אם אתה רוצה לספק לנו את המידע או לא.

5. מידע המאפשר זיהוי אישי שלך, יישמר בסודיות מוחלטת. פרטי זיהוי אישיים שאתה מספק לנו לא יהיו זמינים לצדדים שלישיים ללא אישור מפורש שלך.

6. אנו מדגישים כי לא חלה חובה חוקית למסור את המידע.

המידע שייאסף והשימוש שיעשה בו:

1. אנו מגבילים את בקשותינו לקבלת מידע אישי בסיסי בלבד, כגון:

א. שם מלא

ב. מספר טלפון

ג. כתובת דואר אלקטרוני

2. אנו מגבילים את איסוף המידע האישי למידע שאנו מאמינים כמינימלי ביותר על מנת לספק לך את השירותים המוצעים באתר או באמצעותו.

3. המידע אשר יימסר ישמש לטובת גבייה, שליחת דיוור ישיר וקשר עם הלקוח, שליחת דבר פרסומת, ניוזלטר והודעות שיווקיות; טיוב נתונים, מתן שירותים ללקוחות, ניהול מועדון לקוחות, ניהול מידע על תלמידים / סטודנטים / משתלמים, ניהול מכירות, שיווק וגיוס לקוחות.

4. המידע שתעביר לנו לא יימסר על ידינו לצדדים שלישיים בתמורה ו/או ללא תמורה אלא אם תיתן את הסכמתך לכך מראש ו/או לדרישת רשות מוסמכת.

Cookies (עוגיות):

1. קובץ Cookie הוא קובץ המכיל חלקים מסוימים של מידע שהאתר יוצר במחשבך בעת הגלישה באתר. הקובץ מאפשר שמירת מידע לגבי העדפותיך בכל הקשור בשימוש באתר.

2. על מנת לשפר את חוויית הגלישה שלך באתר, האתר משתמש ב- Cookies. רוב הדפדפנים כיום יודעים לזהות מתי "Cookie" מוצע, ולאפשר לך לסרב או לקבל אותו. אם אינך בטוח אם לדפדפן שלך יש יכולת זו, עליך לבדוק עם יצרן התוכנה או ספק שירותי האינטרנט שלך. איננו משתמשים בקבצי Cookie כדי לעקוב אחר הרגלי הניווט של המבקרים שלנו.

גישתך ושליטתך בפרטי הזיהוי שלך:

באפשרותך לבצע את הפעולות הבאות, בכל עת, על ידי פנייה אלינו באמצעות כתובת הדוא"ל שלהלן:

1. לבדוק איזה מידע אישי שלך יש בידנו, אם בכלל.

2. לשנות/לתקן את הפרטים אשר בחרת להעביר לנו.

3. לבקש מאתנו למחוק כל מידע שנאסף אודותיך (יחד עם זאת יש לדעת כי, לא נוכל לספק שירותים מסוימים ללא המידע).

4. להביע כל חשש כלשהו שיש בידך לגבי השימוש שנעשה במידע אישי שלך.

קניין רוחני:

כל זכויות בכל המושא לזכויות קניין רוחני, המופיע ו/או מוצג באתר, הינו בבעלות החברה בלבד ואין לעשות בהם שימוש ללא אישור החברה מראש ובכתב.

יצירת קשר:

ניתן ליצור עמנו קשר בכל עת בכתובת הדואר האלקטרונית הבאה info@hackeru.co.il

להורדת
הסילבוס