היוטיובר הנודע, Casey Neistat, החליט שהוא מקים חברת מדיה בשם 368 על שם כתובת בנייני החברה (עוד על כך בהמשך). האם הוא יצליח לעשות את המעבר מיוטיוב למדיה באופן חלק? לא בטוח שהוא צריך.

מי הוא קייסי נייסטט ולמה אני חופר לכם עליו?

קייסי הוא אחד היוצרים הוותיקים ביוטיוב, כבר 8 שנים שהוא עם יותר מ-10 מיליון עוקבים, יש שאומרים שהוא היוצר המקורי של הווידאו בלוג או וולוג. ה-Vlog הוא חיבור של וידאו + בלוג. וולוג, בגדול זה לקחת אחריך מצלמה ליום סידורים ולסקר לעולם על הדברים המעניינים שאתה עושה כמו קניות בסופר ופן לשיער, מרתק!

המצלמה עוקבת אחרי קייסי כבר כמה שנים עם ה-Vlog שלו. הוא מאסטר של שיווק ברשת ואלוף בליצור סרטונים ויראלים. כמה מהסרטונים הכי נצפים שלו כללו:

  • צביעת Apple Watch בזהב ביום הראשון להשקתו ובכך חסך את ה-$10,000 שהוא עולה בחנות
  • קייסי נופל מהאופניים המון פעמים, כי דרכי הגישה לאופניים בניו יורק (מקום מגוריו של קייסי) הן נוראיות
  • השקת המותג Beme, ארחיב על כך בהמשך
  • סרטון שצולם כולו במצלמת סמסונג נוט 8, ארחיב גם על זה בהמשך
  • קייסי עובר ניתוח ברגל
  • ועוד

חלק בטח יגידו: מה?! איך יום סידורים של אדם מהשורה יכול להביא כ-10 מיליון מנויים? אתם צודקים, אבל קייסי הוא אמן בתחומו. הוא יכול להביא קהל מבלי לקחת קורס פרסום באינטרנט, כל סרטון שלו ערוך לעילא ומכיל שוטים מרשימים עם מוזיקה מרגיעה, וגם התוכן שלו מתמקד בפעילויות מעבר לקניות בסופר, כמו קפיצה ממטוס, כנסים מקצועיים, התקדמות חברת המדיה שלו ואפילו הצעות עבודה שהוא מציע לקהל הרחב.

כל מי שיכתוב היום Vlog בשורת החיפוש של יוטיוב יגלה שהטכניקה של Casey שזורה בכל מקום. כותרות גדולות לכל פרק, צילומים עם רחפן, Timelapse (צילום בחשיפה ארוכה), צילום בהילוך איטי, שקיעות ועוד; אלו רק חלק מהטכניקות שלו. קייסי יודע לספר סיפור, עם התחלה אמצע וסוף והוא עושה זאת בפחות מ-10 דקות. למי שיותר מתחבר ליוטיוברים ישראלים, עמוד היוטיוב של Ben Ratzon הוא דוגמא טובה מאוד לקייסי ישראלי.

Beme ואיך הגענו ל-368?

Beme היא סיפור ההצלחה והכשלון של קייסי בעולם העסקים. מדובר באפליקציה, די פשוטה שמאפשרת לך לספר סיפור אבל רק כאשר הטלפון מוצמד לגוף. זה אומר שאתה מחויב להסתכל קדימה ולא למצלמה בזמן שאתה מקליט את הסרטון.

קייסי מסביר על המיזם טוב יותר ממני:

חברת Beme, ביחד עם כל הצוות של קייסי, נמכרה ל-CNN בסכום אסטרונומי של 25 מיליון דולר. לאחר מכן היה ניסיון להקים צוות חדשות בשם Beme News, הוא לא צלח וקייסי פוטר מ-CNN ביחד עם חלק מהצוות.

קייסי לא ויתר, הבניין שבו ישב הצוות של Beme היה ממוקם ברחוב Broadway 368 וכך נולד השם המקורי: 368.

אז מה היא 368 ואיך היא הגיעה להיות חברת שיווק באינטרנט?

פה זה כבר נהיה מעניין. הבניין היה בבעלותו של קייסי, בניין די גדול בעל מספר קומות ומרתף (שם צולם הפרויקט של CNN) ולא ממש ידע מה לעשות איתו. הוא ידע שהוא רוצה להמשיך לעשות את ה-Vlog שלו וגם שהוא לא רוצה לספוג הפסד על הנדלן עצמו, אז מה עושים? מבלי לשים לב, הוא פנה לקהל שלו של מיליוני הצופים ביוטיוב בכדי לקבל הצעות מעניינות והתשובות לא איחרו לבוא.

אחרי פחות משבועיים מאז שהוקמה 368 (שזה בייסיקלי, לקרוא ל-Vlog שלו 368 ולהתחיל עבודות שיפוץ נרחבות במקום) פנה אליו Jack Conte מנכל חברת השיווק באינטרנט Patreon, אשר המודל העסקי שלה היא לאפשר למשתמשים לשלם עבור תוכן ביוטיוב ובפלטפורמות אחרות באופן ישיר ולא דרך פרסומות. ג'ק העלה ווידאו מרגש ומתחנף במיוחד:

ג'ק מסביר לקייסי בהתלהבות שיש לו רעיון מעולה שיכול להניב תוצאות אמיתיות ל-368 וכמובן שהרעיון מתקשר גם לחברת Patreon. אנשי תעשייה נוספים הלכו בעקבות קאנטי, כמו מייסד Reddit ונפגשו עם קייסי גם הם בשביל לדון על אסטרטגיה עתידית של החברה.

כולם רודפים אחרי Casey Neistat

התוכן הוא המלך מלמדים בכל קורס כתיבה שיווקית ושיווק ברשת ובמקרה של Casey Neistat זה הכי נכון. עם 10 מיליון עוקבים וסביבות ה-מיליון צפיות פר סרטון, כל מפרסם אצלו יכול להגיע לקהלים רבים.

קייסי עושה שיתופי פעולה עם סמסונג ומסתובב עם ה- Galaxy Note 8 באופן יומי. הוא מרבה להתלהב כמה שהוא מכשיר מעולה, בגלל העט שאפשר לכתוב על סרטונים, תמונות וכו'. בהשקת ה-Galaxy Note 9 הוא פרסם שיש לו כבר את המכשיר מסמסונג וכעת הוא יהיה המכשיר הקבוע שלו.

הסרטון שהעלה של הגלקסי נוט 8 עם הכותרת התמימה: FIRST DAY OF SUMMER עורר מספר תלונות כאשר רק בסופו התגלה שמדובר בפרסומת לנוט 8 ובכלל נראה שלקייסי יש קצת בעיות עם שקיפות וגילוי נאות, אבל הוא יצטרך להתגבר על זה.

יוטיוב בבעיות וקייסי יציל אותה?

בעיות רבות פוקדות את YouTube לאחרונה, עם ה-Adpocalypse, מה שאומר שהמפרסמים נוטשים את יוטיוב גם כי היא לא מניבה כסף כמו בעבר (מתחרים כמו Twitch.tv של אמזון נוגסים ברווחים שלה) וגם פרסומות של מפרסמים גדולים מופיעות לצד סרטונים לא הולמים.

קייסי נאמן, עד כמה הוא נאמן? הוא מעדכן בטוויטר כל סרטון שמקבל כרטיס צהוב מיוטיוב, או בלשון המקצועית: Demonetize. דמונטיזיציה אומרת שיוטיוב החליט שיש בסרטון תוכן פוגעני שלא מתאים לתנאי השימוש של יוטיוב ולכן הסרטון לא יקבל כסף מפרסומות והיוצר, במקרה הזה קייסי, בעצם מפסיד עליו.

בעקבות השינויים, פנה קייסי ליוטיוב דרך חשבון הטוויטר בכדי להיפגש ולדון איתם על המצב. יוטיוב הקשיבה לו ושלחה את Robert Kyncl האחראי של YouTube Business לראיון:

רוב השאלות של קייסי היו קלות ולא נראה שהוא באמת ניסה להתקיל את קינסל, אחרי הכל יוטיוב הם המפרנסים העיקריים שלו, הם וסמסונג.

האם כל יוטיובר שיפנה בפנייה מרגשת ליוטיוב יקבל ראיון אישי? כנראה שלא, אבל קייסי הוא הילד הטוב של הפלטפורמה שכמעט ולא מקלל ומשתדל להביא תוכן מקורי ומעניין בעיקר, אז הוא זוכה ליחס מועדף... אה כן, והוא גם מכניס לה המון כסף אז יש גם את זה.

אני יוטיובר ואני רוצה להיות כמו קייסי!

אז אחרי שעברנו על הדרך שקייסי עשה ועושה בואו נתמקד בך, היוצר הצעיר שרוצה להצליח. אז קודם כל, ברכות על ההחלטה. שנית, זה לא מפתיע שאתה רוצה להיות כמו Casey Neistat, הוא עשה לא מעט סרטונים על שיווק וקידום של ערוץ היוטיוב:

ישנם מספר כללים שעשויים לתרום לערוץ היוטיוב שלך לגדול ולקבל חשיפה גדולה יותר מול YouTube:

  • העלה תוכן כל יום, או לפחות בשעות קבועות, גם אם זה קשה
  • היה מקורי
  • מצא את הנישה שלך
  • נסה להביא ערך לצופה
  • אל תעשה את זה בשביל הכסף

הכלל האחרון מוזר, אבל אם פתחת ערוץ יוטיוב רק כי אתה רוצה לעשות כסף, אז כדאי שתוותר. לקייסי התמזל המזל, ב-2015 הוא החליט שהוא מחזיק את המצלמה שלו ביחד עם הסטנד וכך נולד הווידאו בלוג, זה לא אומר שגם עכשיו אתה תמציא את הגלגל, אבל אם באמת תשקיע יום-יום, שעה-שעה בתוכן איכותי ותהיה עקבי, תוכל לצבור קהל אוהדים לאט לאט והערוץ יגדל.

בסרטון ההגעתי ל-10 מיליון שלו, אמר Casey שהאתגר הכי הכי גדול שלו היה להגיע ל-10,000 צופים. אם הגעת לזה אז השאר יהיה קל יותר.

השינוי לא יגיע תוך יום. קייסי לא הקים את 368, תוך יום. אבל זה יקרה. השילוב של תוכן איכותי ובעל ערך באופן קבוע עובד. אולי הבאופן קבוע הוא הכי חשוב, כי האלגוריתם של יוטיוב אוהב קביעות וימקם אותך גבוה יותר בפיד של המשתמשים. אתה צריך לקבוע אורך ממוצע לסשן (עדיף מעל 10 דקות כי האלגוריתם של יוטיוב מעדיף זמני צפייה ארוכים) ולהעלות אותו בזמנים קבועים. בהנחה שהכל יהיה לפי הכללים יהיה אפשר להגיע למספרים הרצויים, או לפחות לתכנית השותפים, אשר מאפשרת להציג פרסומות בזמן התוכן ולהחזיר לך חלק מהרווחים.

קדימה לתוכן!

למי שכבר מתעסק בתוכן, הדברים שאני אומר לא חדשים. כל קורס כתיבה שיווקית באינטרנט מתבסס על אותם עקרונות. תוכן איכותי, בעל ערך ובאופן קבוע. העלאת תכנים באופן יומי עשויה להיות מוגזמת, עשה ניסיונות ובדוק מה הקהל שלך אוהב. אפשר גם ללמוד קורס שיווק באינטרנט ואולי תהיה הכוכב הבא!

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה