בלוג
qa

כל הסיבות למה QA כל כך חשוב בארגון שלך

עודכן בתאריך:28 דצמבר 2021

לסילבוס הקורס

מחקרים רבים מצביעים על כך ש-80% מהצרכנים, יפסיקו להשתמש בשירות או בתוכנה של חברה לאחר חוויית שימוש גרועה. זה מאוד קשור לאיכות התוכנה וכדי להבטיח שציפיות המשתמשים מתקיימות, קיימת גם מחלקת ה- QA בחברה באחריותה ליישם את הבטחת האיכות שהלקוח מצפה לו.

אחרי שדובר רבות על חשיבותם של לימודי בדיקות תוכנה ועל העלייה החדה של אנשים שלומדים קורס QA ונכנסים להייטק, הגיע הזמן לדבר על החשיבות של התחום הזה דווקא מהצד של החברה.

חברות רבות מאמינות שמחלקת QA בחברה משמעותה תהליך הדורש עלויות מיותרות עבור החברה. אך האמת היא, ששכיחות חוזרת ונשנית של בעיות ביישומים, עלולה להביא להפסדים גדולים עוד יותר. לכן, מאמר זה עוסק בחשיבות ובסיבות למה כל חברה צריכה להעסיק בודקי תוכנה ולמה הסיבות האלה צריכות לעודד אתכם ללמוד את התחום.

width=

איתור הבאגים שיוזיל עלויות ויעלה את ההכנסות

שוק פיתוח התוכנה הוא שוק מאוד תחרותי, איכות המוצרים היא הדבר היחיד שחשוב באמת. קונספט טוב ועיצוב מרהיב לא מכסים על פגמים בחוויית המשתמש שיכלו להימנע בקלות. למרבה המזל, יש דרך להינות משני העולמות והיא - בדיקות תוכנה. 

מהי הבטחת איכות?
ברמה המעשית, בדיקות תוכנה או הבטחת איכות (Quality Assurance) הם תהליך בתוך הפיתוח. מטרת התהליך היא להבטיח שהמוצר מתוכנן על פי הפרמטרים אותן הציג הלקוח. כך מונעים מהמשתמש לקבל תוכנה שיש בה בעיות ושגיאות.

היתרונות במחלקת בדיקות תוכנה
להליך בדיקות התוכנה יתרונות רבים לארגון החל מחיסכון כלכלי ועד שיפור היחסים עם קהל הלקוחות:

● הליך בדיקות תוכנה יעיל משפר את חוויית הלקוח - לאורך כל הליך פיתוח התוכנה, ייתכן והתפספסו בעיות בממשק. לכן, יש צורך בעין נוספת ורעננה שרואה את הממשק ויכולה לנתח אותו ולאתר באגים. חוויית משתמש יכולה להיות גורם מכריע בהצלחה או הכישלון של התוכנה. אם התוכנה איטית או מציגה שגיאות כל הזמן, המשתמשים עלולים לפנות למוצרים מתחרים. לכן, חשוב לבדוק את המוצר בקפידה.

● הוזלת עלויות - צמצום העלויות התרחש על ידי ביטול הצורך בעבודה כפולה בפיתוח. במקום שצוותי הפיתוח יבדקו אחד את השני ולא יתפנו לפרויקט חדש, בודקי התוכנה פנויים לאתר את התקלות ולהפנות את המפתחים בדיוק למה שצריך לתקן מבלי לבזבז את זמנם.

תהליך זה מועיל במיוחד לעסקים קטנים. זה מאפשר להם להפחית עלויות נוספות שנובעות מהחזרת מוצר או תוכנה שגרמה למשתמש חוויית שימוש גרועה. תגובה החוזרת עלולה לפגוע במוניטין של החברה, ולהשפיע לרעה על מוצרים עתידיים ואף על החברה כולה. הבטחת איכות עשויה לחסוך לחברה גם כסף בהוצאות משפט, במיוחד אם התוכנה שלה אינו עומד בסטנדרטים בתעשייה.

● בודק תוכנה יכול לצפות בעיות - תוך מעקב אחר באגים ובעיות במהלך הפיתוח, החברה יכולה לצפות בעיות גדולות עוד יותר ולהימנע מהן. מציאת כשלים בשלב מאוחד יכולה להיות הבה יותר קשה לתיקון.

● QA מעשיר את החיובי שבתוכנה- הליך בדיקות התוכנה לא חייב להיות תמיד רק הליך של איתור תקלות. בודק התוכנה יכול לזהות משהו שעובד בתוכנה ולהמליץ להעתיקו בכל שאר התוכנות.

● משפר את שיתוף הפעולה בין המחלקות - בדיקות תוכנה הוא הליך שמבוסס על שיתופי פעולה בין הבודקים למתכנתים. בודק טוב הוא כזה שמעבר לכך שהוא מעולה בבדיקות, הוא גם כזה שיכול לפתח יחסים מעולים עם המתכנתים. התהליך הזה עוזר לשפר בארגון את שיתופי הפעולה תוך שהוא מאפשר לאנשים רבים יותר לקבל בעלות על המוצר המוגמר.

width=
הליך המשפר את תחושת הגאווה אצל העובדים 

● QA מעלה שאלות ורעיונות חדשים - אנשים שכל הזמן מחפשים איך לשפר, הם גם אנשים שלרוב חושבים איך יוכלו לחדש. בתור חברה, זה מאוד חיובי שהאנשים שלך כל הזמן רוצים להתחדש, בעיקר בעידן שאנחנו חיים בו היום.

● טיפוח תחושת גאווה - התוצאה הסופית של הליך QA יסודי וביקורתי יכולה להעלות גאווה גדולה למי שהיה שותף בתהליך. עובדים מרוצים הם המנוע שמניע את החברה להתקדם ולהתחדש כל הזמן.

● QA מציב רף גבוה - בואו ונדמיין ואין בחברה הליכי QA. מה יהיה על איכות העבודה של החברה? הניחוש שלי הוא שהיא תדרדר או לכל הפחות לא תתפתח. QA היא מערכת של איזונים שקובעת סטנדרט גבוה לכל עבודה. ברגע שהגדרת אסטרטגיה הבדיקות בסטנדרט הגבוה ביותר, ככה כל החברה תתיישר ותתפתח בשביל לעמוד בתקן.

● הבטחת איכות מונעת מצבי חירום - עם חברות תוכנה רבות, ההימור יהיה גבוה. באג פשוט בתוכנה הארגונית עלול לגרום להתקלות במערכת, לתקלות תקשורת, או אפילו נתונים חסרים. אז אם החברה שלכם עוסקת במידע רגיש, כדאי מאוד שתעסיקו בודקי תוכנה והבטיחו שאין מקום לטעויות.

● הגברת אמון הלקוח - על ידי התמקדות בבדיקות QA, החברה מעבירה ללקוחותיה הודעה שהיא רוצה לגרום ליישום שלה לפעול בצורה חלקה ללא שגיאות. זה חשוב במיוחד כאשר רוצים ליצור קשרי עבודה ארוכי טווח ולשפר את נאמנות הלקוחות.

● קידום יעילות ופרודוקטיביות - תוכנה פגומה עלולה להוביל לתיקונים ממהרים או לתקשורת מטורפת, מה שעלול להחמיר את המצב. ברור שכולם יכולים לעבוד טוב יותר כאשר הם לא צריכים להתמודד עם שגיאות קבועות שיכולות לקחת זמן רב ומאתגר לתקן. התארגנות בבדיקות אבטחת איכות מתחילת הפרויקט תאפשר לחברה לפעול בצורה חלקה ויצרנית יותר.

לסיכום, בדיקות תוכנה חשובות לעסק כי הן עוזרות לחברה להישאר בקשרים טובים עם הלקוחות. זה מגביר את הביטחון שלהם בחברה ומשפר את החוויה שלהם בעבודה עם החברה והמוצר שלה. זו הסיבר שכל כך הרבה קורסים בתחום נפתחים מדיי שנה כדי לענות על הצורך המטורף בבודקים.

קורס QA תנאי קבלה
הרבה אומרים על התחום הזה שהוא מהווה דלת הכניסה להייטק וזה נכון. בקורס של 4 חודשים ניתן לסיים ולהתחיל לעבוד בתחום. הקורס הזה יתאים לכל אחד שהוא סקרן ובעל מוסר עבודה גבוה שרוצה להצליח בתחום. המועמד יעבור פגישת ייעוץ וקורס מיון שייקבע את התאמתו לתחום.



פוסטים קשורים

תמונת פוסט ראשית הסמכת istqb
הסמכת ISTQB
האקריו | 10 ינואר 2022
הסמכת ISTQB, מתייחסת לאחד התחומים החמים ביותר בעולם התוכנה היום, תחום אבטחה ובדיקת תוכנה...
תמונה ראשית פוסט קורס מחשבים בסיסי למתחילים
קורס מחשבים בסיסי למתחילים – לצלול אל עולם המחשבים והאינטרנט מבלי לחשוש
מאיה כץ | 9 ינואר 2022
קורס מחשבים למתחילים מיועד לעזור לאנשים, שאינם מכירים את התחום ואינם יודעים כיצד להשתמש בכלים השונים שעומדים לרשותם...
6 סיבות להפוך למפתח אוטומציה QA
6 סיבות להפוך למפתח אוטומציה QA
סער כהן | 9 ינואר 2022
אנחנו רוב הזמן מחפשים כיצד לשדרג את עצמנו, כמעט בכל תחום אפשרי, האפשרויות שלנו בשמיים, במיוחד כשזה נוגע לקריירה שלנו ועל אחת כמה וכמה כשמדברים על המעבר מ-QA ידני אל בדיקות אוטומציה.
the-first-to-discover-the-problems-the-qa-man
הראשון לגלות את הבעיות – איש ה-QA
סער כהן | 9 ינואר 2022
אני לא אחד שכותב בקלות סופרלטיבים על תפקידים מסוימים או על ג'ובים כלשהם, כמו למשל על תחום ה-QA שלעיתים נחשב בעולם ההייטק ל-"עבודה השחורה" או למקצוע "לא כזה נוצץ". לרוב האנשים בתחום אין מושג כמה התפקיד הזה חשוב וחיוני...
רוצה לשמוע עוד?

phone mobile icon שיחה
chet icon צ'אט
email mobile icon לפרטים

מדיניות הגנת הפרטיות

×

אנו מודים לכם על שבחרתם לעשות שימוש באתר Hacker-u (להלן: "האתר").

האתר מופעל על ידי האקר-יו בע"מ (להלן: "החברה") לטובת איסוף פרטים ויצירת קשר עם מתעניינים בלימודי מקצועות הי-טק.

לתשומת לבכם, המידע המוצג באתר הינו כללי בלבד. למידע ספציפי ניתן להשאיר פרטים בעמוד ויועץ לימודים מטעם החברה יחזור אלכם במהרה.

מטעמי נוחות בלבד, האמור בתקנון זה מנוסח בלשון זכר, אולם הוא מתייחס לשני המינים בצורה שווה.

לכל מידע נוסף ניתן לפנות בכתובת הדואר האלקטרוני שבסיפא לתקנון זה.

בגלישתך באתר זה הנך ( "להלן: "הגולש") מקבל ומסכיה לתנאים ולמדיניות הפרטיות כמפורט להלן. מדיניות הפרטיות מתייחסת לסוג המידע שתספק לנו או מידע אשר אנו נלמד משימוש שתעשה באתר.

שמירה על פרטיותך:

1. פרטיות הגולש חשובה לנו מאוד. אנו מנהלים את האתר בסטנדרט האבטחה הגבוה ביותר ע"מ לשמור על פרטיך ולהגן על המידע שתמסור לנו בצורה הטובה ביותר.

2. אנו פועלים בהתאם להוראות חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981 ושואפים לעמוד בכל דרישות החוק לעניין כיבוד הפרטיות וההגנה על מידע אישי. אנו מחויבים להגן על פרטיותך ועל שמירת פרטי הזיהוי האישיים שלך.

3. אנו אוספים מידע אישי אודותיך רק כאשר אתה תספק לנו אותו באופן ספציפי וביודעין. אנו מאמינים, כי אתה צריך לדעת בדיוק איזה מידע אישי אנו אוספים וכיצד אנו מתכוונים להשתמש בו בטרם תחלוק אותו עמנו. אנו עשויים לבקש ממך מידע אישי כגון שם, מספר טלפון, כתובת וכתובת דואר אלקטרוני. אנו עושים זאת רק כאשר אתה מבקש מידע או מבקש להירשם לשירותים הטעונים הרשמה או מנוי.

4. כאשר אנו מתכוונים להשתמש במידע האישי שלך, אנו מבקשים זאת מראש, על מנת שתחליט אם אתה רוצה לספק לנו את המידע או לא.

5. מידע המאפשר זיהוי אישי שלך, יישמר בסודיות מוחלטת. פרטי זיהוי אישיים שאתה מספק לנו לא יהיו זמינים לצדדים שלישיים ללא אישור מפורש שלך.

6. אנו מדגישים כי לא חלה חובה חוקית למסור את המידע.

המידע שייאסף והשימוש שיעשה בו:

1. אנו מגבילים את בקשותינו לקבלת מידע אישי בסיסי בלבד, כגון:

א. שם מלא

ב. מספר טלפון

ג. כתובת דואר אלקטרוני

2. אנו מגבילים את איסוף המידע האישי למידע שאנו מאמינים כמינימלי ביותר על מנת לספק לך את השירותים המוצעים באתר או באמצעותו.

3. המידע אשר יימסר ישמש לטובת גבייה, שליחת דיוור ישיר וקשר עם הלקוח, שליחת דבר פרסומת, ניוזלטר והודעות שיווקיות; טיוב נתונים, מתן שירותים ללקוחות, ניהול מועדון לקוחות, ניהול מידע על תלמידים / סטודנטים / משתלמים, ניהול מכירות, שיווק וגיוס לקוחות.

4. המידע שתעביר לנו לא יימסר על ידינו לצדדים שלישיים בתמורה ו/או ללא תמורה אלא אם תיתן את הסכמתך לכך מראש ו/או לדרישת רשות מוסמכת.

Cookies (עוגיות):

1. קובץ Cookie הוא קובץ המכיל חלקים מסוימים של מידע שהאתר יוצר במחשבך בעת הגלישה באתר. הקובץ מאפשר שמירת מידע לגבי העדפותיך בכל הקשור בשימוש באתר.

2. על מנת לשפר את חוויית הגלישה שלך באתר, האתר משתמש ב- Cookies. רוב הדפדפנים כיום יודעים לזהות מתי "Cookie" מוצע, ולאפשר לך לסרב או לקבל אותו. אם אינך בטוח אם לדפדפן שלך יש יכולת זו, עליך לבדוק עם יצרן התוכנה או ספק שירותי האינטרנט שלך. איננו משתמשים בקבצי Cookie כדי לעקוב אחר הרגלי הניווט של המבקרים שלנו.

גישתך ושליטתך בפרטי הזיהוי שלך:

באפשרותך לבצע את הפעולות הבאות, בכל עת, על ידי פנייה אלינו באמצעות כתובת הדוא"ל שלהלן:

1. לבדוק איזה מידע אישי שלך יש בידנו, אם בכלל.

2. לשנות/לתקן את הפרטים אשר בחרת להעביר לנו.

3. לבקש מאתנו למחוק כל מידע שנאסף אודותיך (יחד עם זאת יש לדעת כי, לא נוכל לספק שירותים מסוימים ללא המידע).

4. להביע כל חשש כלשהו שיש בידך לגבי השימוש שנעשה במידע אישי שלך.

קניין רוחני:

כל זכויות בכל המושא לזכויות קניין רוחני, המופיע ו/או מוצג באתר, הינו בבעלות החברה בלבד ואין לעשות בהם שימוש ללא אישור החברה מראש ובכתב.

יצירת קשר:

ניתן ליצור עמנו קשר בכל עת בכתובת הדואר האלקטרונית הבאה info@hackeru.co.il

להורדת
הסילבוס