מתחילת משבר הקורונה המון אנשים שאיבדו את העבודה שלהם, מחפשים להגיע להייטק, זאת בשל העובדה שאלו אחת מהתעשיות שפחות נפגעו מכך. התחזיות צופות כי העתיד שלהן הרבה יותר 'בטוח' משאר מקצועות או תחומים אחרים. זאת מכיוון שהרבה בתי עסק וארגונים יצרכו להפיק את עצמם בדיגיטל. לכן, הביקוש עבור אנשי בדיקות תוכנה, מתכנתים, אנשי שיווק דיגיטליים ועוד – יעלה. אז רגע לפני שאתם רוצים להצטרף אל קורס QA אונליין או כל דבר אחר, חשוב שתדעו אילו תכונות באמת כדאי שיהיו לכם בשביל להצליח בתעשייה הזאת.

קודם כל – קצת רקע

אני מניח שרוב מי שנכנס אל הכתבה הזאת, כבר מכיר מעט את התחום. אבל בכל מקרה, במקצוע הזה צריכים לבדוק לעומק כל פריט קטנה בתוכנות, אפליקציות, אתרים או כל דבר אחר שהארגון בו הם עובדים מפתח. גם אם מדובר בעדכון תוכנה מסוים, בודק התוכנה צריך לבדוק בקפדנות, בכמה פאנים שונים, אם אין באגים, האם העדכון עובד כמו שצריך וכו'.

לפני מספר חודשים כתבתי על סוגי בדיקות תוכנה שונים (בעזרת ראש התחום שלנו והמרצים שלנו), כשהפופולריות והחשובות מבניהן הן:

בדיקות שפיות ועשן –

אחת מהבדיקות הכלליות שנעשות על כל מוצר דיגיטלי באשר הוא, אם הן עוברות בהצלחה – ניתן להתקדם הלאה אל שאר הבדיקות השונות. אבל אם לא – כנראה שישנה בעיה מסוימת ושעל שאר הצוותים (הפיתוח, התכנות או כל אחד אחר) יש לפתור אותה.

בדיקות שימושיות –

פה בודקים אם אפשר בכלל להשתמש במוצר, כמה העיצוב של המוצר נוח, האם הוא באמת מועיל? ואיך היוזר 'מרגיש' כשהוא משתמש במוצר?

בדיקות פונקציונליות –

במהלך בדיקות הללו, איש ה-QA בודק האם המוצר בכלל עונה על הדרישות אליו הוא נועד מראש. לכל מוצר דיגיטלי יש מטרה אליה הוא מוגדר, ולפעמים בתהליכים הוא משתנה, לכן, הבדיקות הללו חשובות ביותר, על מנת לוודא שאותו המוצר לא חורג מהרעיון הכללי שלו.

כמובן, שקיימות עוד המון בדיקות שונות ומגוונות! אבל יש לי הערה קטנה וחשובה – כל ארגון או חברה מתייחסים באופן שונה לסוגי הבדיקה, וייתכן שלבדיקות שציינתי פה יהיה שם שונה או אחר.

3 תכונות שיעשו לך את החיים קלים יותר בתור איש QA

בכל תפקיד בעולם, לא משנה אם זה בהייטק, דיגיטל או כל תחום אחר, ברגע שיש לך תכונות מסוימות, יהיה לך קל יותר להסתדר בו ולהיות עובד מוצלח. כל סטודנט וסטודנטית שלנו שלומדים בימים אלו קורס QA אונליין מבינים בכל יום ויום מה יידרש ממנו במקום העבודה.

להיות יצירתיים

כשבוחנים מוצר דיגיטלי, חייבים לבדוק אותו בכל מיני אופנים וצורות, הרי לא רק מספיק לוודא שהוא עומד על ציפיות המנהלים, אלא גם מסביב, האם ניתן למצוא בו באגים מסוימים שקורים כשיש עומס על המערכת? מה קורה אם מפעילים את האפליקציה דרך טלפון של שיאומי ולא רק אייפון או גלקסי? אלו כמובן רק דוגמאות קטנטנות, כשיש עוד הרבה פעמים שיצירתיות יכולה לפתור לך בעיות בזמן העבודה.

לאנשים יצירתיים הרבה יותר קל להרשים את הסביבה שלהם כשהם מצליחים לפתור בעיות מסוימות בפיתוח המוצר, עוד לפני שהוא יוצא לשוק.

להיות סקרנים

לטיפוסים סקרנים, כאלו ש'מגדילים ראש' ויודעים לפנות אל המוצר בכל מיני אופנים שונים, הרבה יותר קל להסתדר בתחום ה-QA, אלו אחד מהדברים שאנחנו שמים עליהם דגש בלימודי קורס QA אונליין אצלנו. אנחנו מלמדים את הסטודנטים שלנו כיצד לפתח את החשיבה שלהם ולהיות סקרנים יותר עבור המוצר שהם חוקרים ובודקים.

להיות קפדניים

לצד העובדה שאתם חייבים יצירתיים ולהפעיל את המוח שלכם בצורה שונה, כל מי שמסיים קורס QA בהצלחה, יודע שהוא צריך להיות מאוד קפדן. יש שיגידו אפילו 'יקי' במידה מסוימת, כי לא רק שעל בודק תוכנה לבדוק את המוצר בכל מיני פאנים אפשריים, כפי שכבר כתבתי קודם, אלא גם לעשות זאת בצורה המקצועית והנכונה ביותר. דיוק – זהו שם המשחק לקטגוריה הזאת.

גם אנחנו באונליין

בעקבות משבר הקורונה (או יותר נכון – בזכות) העברנו את מערך הלימודים שלנו ל-LIVE, כך שכל סטודנט צופה ולומד ישירות מהבית שלו קורס QA אונליין לנייד, ללפטופ או המחשב שלו. אגב, אם אתה איש QA מוסמך וכבר, וחושב על הצעד הבא, תדע שיש לנו קורס אוטומציה, שיכול לשדרג את הקריירה שלך משמעותית.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה