יש לכם דמיון מפותח ואתם מעריצים מושבעים של גיימינג? מוצאים את עצמכם משתאים אל מול הסרטים של Pixar ולא רק בגלל העלילה, אלא גם בזכות האנימציה המרהיבה של הדמויות? יש לי חדשות בשבילכם, אפשר לעשות מזה קריירה! יותר ויותר בוגרי לימודי אנימציה משתלבים בתעשיית ההייטק, הגיימינג, הפרסום והשיווק ומתעלים את התשוקה שלהם לכסף.

אנימציה ממוחשבת, התפתחה רבות בשנים האחרונות ואפשרה להרבה אנשים מוכשרים לבטא את היצירתיות שלהם בדרכים שונות ומגוונות, החל מעולם הפרסום, טלוויזיה ועד עולם הקולנוע והגיימינג. הדרישה האינסופית לתוכן יצרה צורך תמידי באמני תלת מימד מקצועיים, העוסקים במגוון רחב יותר של תחומים. כך שככל שירחיבו את היקף הידע שלהם, יזכו להיות "מחוזרים" על ידי גורמים רבים יותר בתעשייה, ואף ייקחו חלק במגוון רחב יותר של פרויקטים.

the-evolution-of-animation

התפתחות האנימציה הממוחשבת

אם עוד לא לגמרי השתכנעתם שזה מתאים לכם, ריכזתי עבורכם את כל התשובות לשאלות הכי מעניינות שאתם צריכים לשאול לפני שאתם בוחרים ללמוד קורס אנימציה.

1. למי זה מתאים?
לפני שאתם נרשמים ומבלים כמה חודשים מהחיים שלכם בכיתת לימוד, בואו חשבו רגע, האם זה בכלל מתאים לכם?
חלק מהיכולות שאנשי אנימציה צריכים, הן בכלל מולדות. אנימטורים מוכשרים באמת, יוכלו לזהות איך דברים ואנשים זזים ויהיו מסוגלים ליצור מחדש את אותן התנועות בדיוק בציורים ובהנפשה שלהם.

לימוד אנימציה מתאים במיוחד לאנשים שיש להם תשוקה עמוקה לאומנות וחוש היצירתיות שלהם מאוד מפותח. אלו שחולמים לעצב ולפתח את המשחק הבא שכולם ידברו עליו, או כאלה ששואפים להרוויח כסף כשהם עושים משהו שהם אוהבים באמת. מזדהים? תמשיכו לקרוא.

Thumb_Animation Course

לעשות כסף ממה שאוהבים באמת

2. מהם תנאי הקבלה?
ברוב הקורסים בארץ, לא נדרש רקע קודם או תיק עבודות כתנאי להרשמה. בחלק מהמקומות, ישנו שלב מיון קצר הכולל ריאיון אישי ובדיקת התאמה. כך שהקורס יכול לפגוע במכנה משותף רחב. יחד עם זאת, כדאי לשקול את הלימודים בהתאם להיכרותכם עם עצמכם ועם היכולות שלכם.

3. מה לומדים?
קורס אנימציה ממוחשבת בתלת מימד פותח בפני הסטודנטים עולם שלם של ידע מעשי שבסופו של דבר יוכל לסייע להם להשתלב בתעשייה עם תיק עבודות עשיר ואיכותי. הסטודנטים יתנסו בכל התוכנות המובילות בשוק (Maya, ZBrush, אפטר אפקט ופרימייר) ויהיו מסוגלים לבצע תוצר מתחילתו ועד סופו שלב אחרי שלב:

  • מידול ופיסול – בנייה של הדמות, האובייקט או הסביבה עצמה.
  • צביעה וטקסטורות – לאחר שהדמות מוכנה, ניקח את הפסל / המודל ונהפוך אותו למציאותי כדי שיספרו סיפור. למשל, אם האובייקט שבנינו הוא נשק של חייל במלחמה, כשנוסיף לו צבע וטקסטורה יהיו לו שריטות, אולי אפילו דם. לעומת זאת, אם האובייקט שלנו הוא מוצר אותו אנחנו מעוניינים למכור, חשוב ליצור אותו נקי ומדויק כדי שיהיה אטרקטיבי.
  • ריג – לאחר שצבענו את הדמות או המודל והפכנו אותם למציאותיים, עכשיו אנחנו צריכים ליצור להם אזורי שליטה. כך לצורך העניין, אם הדמות שלנו היא חיה או בן אדם, נבנה את השלד הפנימי שלה ונסמן איפה יהיו האזורים שנרצה שהם יזיזו כך שנגיע לשלב ההנפשה נוכל לשלוט על התזוזות שלה.
  • הנפשה (אנימציה) – מעוררים את הדמות לחיים! זה השלב שבו אנחנו מוסיפים לדמות את התזוזה האופיינית שלה, את כל ההבעות שמבטאות רגש או מחשבה שיהפכו את הדמות למציאותית.
  • רנדר – כדי להפוך את הסיטואציה למציאותית, הרנדר מוסיף לה תאורה במקומות הנכונים שידגישו את המודל / אובייקט או אפילו חלקים מסוימים בסיטואציה. הרנדור מבוסס על עקרונות פיזיקאליים.
  • קומפוזיציה – שילוב של אפקטים. במרבית הסרטים והסדרות המוכרים והידועים בעולם, ישנם אפקטים על הסיטואציה. כך לדוגמה, כאשר ג'ון סנואו נצפה עומד על החומה הגדולה מסתכל לעבר האופק המושלג, רוב האלמנטים בסצנה לא באמת נמצאים שם, אלא הוספו בעריכה אחרי הצילום של הסצנה.
  • עריכה – השלב הסופי בו מבצעים עריכה לסרטון המלא שכולל את הדמות / האובייקט בשילוב הסיטואציה בה הוא נמצא.
מבט מהצד של שלושה אמנים עובדים על מחשב במשרד

ללמוד אנימציה מההתחלה ועד הסוף

4. כמה זמן נמשכים הלימודים?
לימודי אנימציה נמשכים בין מספר חודשים בודדים לשנה בערך והם מותאמים לצרכים של הסטודנטים ולשלב שבו הם מצויים בחייהם. במידה ואתם מתחזקים משרה מלאה ואתם מעוניינים בהסבה, קורס הערב יהיה מושלם עבורכם ותוך כשנה כבר תהיה לכם קריירה חדשה. לעומת זאת, אם אתם חיילים משוחררים והעבודה שלכם בעיקר בערבים או בלילות, תוכלו לבחור בקורס הבוקר. במקרה כזה, תוך חצי שנה כבר תוכלו להיות עם מקצוע חדש ונחשק ביד.

5. תוך כמה זמן ניתן להגיע לתוצרים ראשונים?
אנחנו יודעים שאתם כבר לא יכולים לחכות להתפאר ביצירה הראשונה שלכם, לכן הקורס בנוי כך שכבר בשלבים ההתחלתיים שלו, תוכלו לצאת עם תוצרים ראשוניים להשוויץ לחברים. כמו כן כבר תוך חודשיים – שלושה תהיו מסוגלים להפיק תוצרים שלמים משלב המידול והפיסול ועד לשלב העריכה. מרגש!

Thumb_Animation

מגיעים לתוצרים שאפשר להתגאות בהם

6. כיצד התחום מתפתח בארץ?
ישראל על המפה ותמיד תישאר על המפה! גם בתחום האנימציה, ישראל השיגה כמה פריצות דרך ואחראית על תוצרים מדהימים. אחת החברות הבולטות בתחום, היא סנובול (Snowball), שאחראית על כמה מהתכנים הכי מדוברים בארץ, החל מהתוכי מהפרסומות של בזק ועד הסרט 'אבוללה'. כך שהאפשרויות לפרוץ בתחום הן רחבות ומאפשרות להתנסות בהמון תחומים.

לסיום, לימודי אנימציה הם הצעד הראשון לקריירה מעניינת, צבעונית ומגוונת. אם אתם ניחנים ביכולות הנדרשות ואתם בעלי דמיון מפותח, זו ההזדמנות שלכם להפוך את החלומות הכי משוגעים שלכם לתוצרים מגניבים ולעשות מזה קריירה.

בהצלחה smile

מתעניינים בקורסים נוספים מהתחום? לחצו על שם הקורס למידע נוסף:

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה