בלוג
the-world-of-gaming

עולם הגיימינג והקשר שלו אל לימודי אנימציה

עודכן בתאריך:9 ינואר 2022


אין ספק שרובנו חווינו את עולם הגיימינג אי-פעם במהלך חיינו. אולי זה היה כששיחקנו במשחקים של פוקימון כשהיינו קטנים, השתתפנו בטורניר פיפא עם החבר'ה או אפילו באחד המשחקים בטלפון כשהיה לנו ממש משעמם באוטובוס. אין ספק שתעשיית הגיימינג עברה אינספור שינויים, אך השאלה הגדולה היא: "איך זה קרה?" והאם יש קשר לכך אל לימודי אנימציה.

תעשיית הגיימינג בשנות ה-70 והלאה

ראינו המון שינויים שמתרחשים בזירה הדיגיטלית, מטלוויזיית CRT, שהייתה קופסה עצומה ומגושמת, שהשתדרגה אל פלזמה ו-LCD באיכות HD ולאחרונה גם אל מסכי ה-LED 4K, עולם הסלולר גם חווה מספר שינויים. הראשון שיצא היה בגודל של לבנה, אבל עם השדרוגים השונים והכניסה של אפל אל העניינים, יצא הסמארטפון האמיתי הראשון: האייפון כשעד היום עשרות חברות שונות מפתחות טלפונים חכמים בעצמן.

מכונת ארקייד קלאסית

כמובן שגם תעשיית הגיימינג השתנתה, החבר'ה הוותיקים מבנינו, שבערך בני 30 פלוס כיום, זוכרים זאת היטב. היו כמה משחקים "אינטראקטיביים" ויזואלית שיצאו בשנות ה-50, אך הם היו מיועדים לקהל יעד מצומצם ורק ממש מעט אנשים זכו לשחק בהם. בשנת 1972 יצא אחד המשחקים הפופולריים לאותה תקופה, הנקרא “Pong”, שפיתחה Atari, המשחק היה סימולציה של משחק פינג פונג ועד היום קיימים אנשים שמשחקים בו.

באותן תקופות היו שתי אופציות לאנשים שהיו רוצים לשחק במשחקי ווידאו:

1. להגיע אל מתחם הארקייד, מקום שנמצאות בו מכונות עם משחקים שונים, בשביל לשחק בהן יש צורך להכניס מטבעות או אסימונים (אנשים שחיו בשנות ה-80 וה-90 זוכרים זאת היטב).

2. לרכוש בעצמך קונסולה, כפי שכיום קיימות הקונסולות פלייסטיישן 4, אקס בוקס, נינטנדו סוויץ', גם אז היו כאלה. והמון! להלן חלק מהקונסולות הפופולריות ביותר לאותה תקופה:

  • Sega Genesis
  • Atari 2600
  • TurboGrafx – 16
  • Atari 5200

רק לא להפסיד

המשחקים ששינו את העולם

ב-1980 יצא משחק הפקמן הראשון (Pac-Man), ליצור הקטנטן, הצהוב והחמוד היו שתי מטרות. הראשונה הייתה להתחמק מהמפלצות המרושעות שרודפות אחריו שלא יפגעו בו והשנייה הייתה לאכול את כל הנקודות הלבנות הקטנות שהופיעו על המסך. הקאץ'? כל זה קורה בתוך מבוך ענקי כך שעלינו, השחקנים, להיות הכי מהירים שיש ולא פחות חשוב – עם טקטיקה וחשיבה יצירתית. בנינו, מי לא מכיר את פוקימן? עד היום הוא זכור כאחד המשחקים הפופולריים בהיסטוריה.

ככל שהשנים התקדמו, כך הגרפיקה של המשחקים השתפרה, האנימציה, התנועות, התנודות, מנוע המשחק והמשחקיות עצמה שודרגה מרגע לרגע. כשנמצאים בעולם שהוא כל כך תחרותי, חשוב לשמור על המותג ועל המשחק שלך ברמה הגבוהה ביותר.

להציל את הנסיכה – הקלישאה שתמיד עבדה באותן שנים

לכן, עם השנים, תעשיית הגיימינג רק הלכה והשתפרה וזכינו לראות כמה שיותר משחקים מז'אנרים שונים שפותחו, כמו למשל את המשחק של מגה-מן, האיש הכחול הקטן, עם התותח הייחודי שביד שלו, כשהמשימה העיקרית שלו הייתה לחסל את אויביו. מאז ועד היום גיימרים וותיקים זוכרים אותו ואפילו ממש בקרוב, בשנת 2019, נזכה לראות משחק נוסף שלו לנינטנדו סוויץ'.

כמובן, שרשימת המשחקים המוצלחים הייתה לא כל כך ארוכה, הנה רק חלק מהמשחקים המוצלחים ביותר שיצאו בשנות ה-80 למשל:

  • הנסיך הפרסי – עם השנים הנסיך הפרסי נהפך למשחק "קאלט" שעד היום אנשים משחקים בו מדי פעם, אמנם היה מדובר בסיפור די קלישאתי, אך לאותה תקופה הוא היה נחשב למקורי וייחודי עם אלמנטים שמזכירים מעט את הסיפור של אלאדין ועלילה שמתרכזת בהצלת אהובת ליבו של גיבור המשחק. המשחק היה פופולרי כל כך, שבשנת 2010 יצא סרט עם עלילת המשחק
  • האגדה של זלדה - קודם כל, נבהיר שלדמות הראשית לא קוראים זלדה, אלא לינק, זוהי טעות שקרתה מהרגע הראשון ונמשכת עד היום. המשחק יצא לקונסולה של נינטנדו והפך עם השנים ל"אגדה" של ממש
  • סופר מאריו ברוס - כבר דמיינתם את המוסיקה של סופר מאריו בראש שלכם? מצוין, זה כבר אומר שהמשחק הזה הושרש אצלכם עוד מאז שהייתם קטנים, המטרה הייתה די "שולית", השרברב עם החולצה האדומה, האוברול הכחול והשפם המגודל – מאריו, יחד עם אחיו, לואיג'י, היו צריכים לקפץ בכל מיני ממלכות על מנת להציל את הנסיכה פיץ', בדרך היו רומסים צבים, אוכלים פטריות ובעיקר קופצים המון

מרגיש לכם מוכר, לא?

אין ספק בכלל שהרשימה למעלה ועוד רבים אחרים שידרגו וגרמו לעולם הגיימינג להשתנות באותם שנים, עשרות מיליוני אנשים התמכרו אל המשחקים האלה. זה ממש לא נגמר רק בקניית המשחק, אלא בקניית מרצ'נדייז, ספרים וכל דבר אחר שיגרום להם להנציח את אותם משחקים. מדובר במותגים אלמותיים שייזכרו לנצח בזירת הדיגיטל ובעולם הגיימינג בפרט.

מתחביב נישתי אל עולם ייחודי – כיצד זה קרה?

בשנים האחרונות אנחנו עדים ל"מהפכה" בעולם הגיימינג, אם בעבר זה היה תחביב שנחשב ל"חנוני" וכזה שאנשים (בחלק מהמקרים) היו מתביישים בו, היום הוא נחשב לתחביב לכל דבר, יתרה מכך, קיימים המון אנשים שהפכו זאת למקצוע. מה שגרם לכל אחד לרצות לייצר את הדמויות שהוא משחק איתן בעצמו, אז לא פלא שיש דהירה אל תחום לימודי אנימציה או קורס אנימציה. למרות שבעבר תחום של לימודי אנימציה או קורס אנימציה לא היו פופולריים כל כך.

מתאים לקהל יעד רחב יותר

קיימות מספר סיבות מדוע השינוי הזה קרה, קודם כל, המשחקים נהפכו לקלים יותר, זאת אומרת, שרמת הקושי ירדה – ובהרבה. אפשר להוריד היום מרשת את אחד מהמשחקים הישנים של "אלאדין", "מלך האריות" וכו', אני בעצמי נזכרתי כמה התעשייה השתנתה מאז. כל אחד ששיחק באותם משחקים, כמעט והיה שובר ג'ויסטיק לפעמים משום שלעיתים הם היו קשים ברמה בלתי הגיונית.

חברות המשחקים הבינו זאת ועשו את המשחקים קלים בהרבה, בשביל למשוך קהל יעד רחב יותר, לא עוד רק "גיימרים מקצועניים", אלא כאלה שמעולם לא נגעו במקלדת ועכבר או בג'ויסטיק יוכלו לעשות זאת.

בנוסף לכך, גם חווית הגיימפליי השתנה (גיימפליי = המשחקיות, כיצד הדמות נעה וזזה, הצורה שבה מתפעלים אותה, הפעולות שהיא עושה, סביבת המשחק עצמה וכו'). הכל נהפך לפשוט יותר להבנה ובהמון מקרים – להרבה יותר כיף.

ולדעתי, אחד הגורמים המרכזיים בשינוי התפיסה עבור עולם הגיימינג הוא עניין הגרפיקה שהשתפרה פלאים עם השנים, זאת בזכות האנימוטרים, הגרפיקאים והמפיקים של אותם משחקים, שהבינו שאחת הסיבות שגורמות לאנשים לקנות את המשחקים שלהם היא הגרפיקה המופלאה שהם יוצרים.

תעשיית האנימציה בעולם הגיימינג

אין ספק שתעשיית האנימציה עוררה פלאים בעולם הגיימינג, היא גרמה לכך שהמון אנשים נמשכים אל התחום. גם הסטודיו הקטן ביותר שרוצה להפיק ולייצור משחק, ייקח אל שירותיו כמה אנימטורים שיוכלו לעשות בשבילו את עבודת המידול ויצירת הדמויות הטובה והמקצועית ביותר.

אנימציה – התחום הלוהט בעולם

כמובן, שהתהליך הזה גם "תיגמל" את עולם האנימציה בחזרה, אנחנו רואים המון בני נוער ושאר אנשים, שמגיעים מעולם הגיימינג, המתעניינים בתחום לימודי אנימציה (לימוד אנימציה) או קורס maya. לא רק בשל העבודה שהם יוכלו לייצר בתלת מימד את הדמויות שהם כל כך אוהבים, אלא להיכנס אל תעשיית הגיימינג בעצמם. זהו תחום שרק הולך וגדל, הן בעולם יצירת המשחקים והן בעולם הפרסום ואם יש אנשים שחולמים להתעסק בתחום הזה, הם יוכלו לעשות זאת עם קורס אנימציה תלת מימדית בעצמם.



פוסטים קשורים

איזה מחשב מומלץ למעצבי גרפיים
מעצבים גרפיים? כך תבחרו מחשב מתאים בשנת 2022
איתמר מרילוס | 7 אפריל 2022
ידידו הטוב ביותר של מעצב גרפי הוא המחשב ולכן יש חשיבות עצומה לכך שהעוסקים בתחום יבחרו במחשב המתאים והמדויק לצרכים שלהם. זאת משום שיצירתיות, דמיון ומעוף שהן התכונות הדומיננטיות של מעצבים זקוקים לסביבת עבודה תומכת עבורו.
עבודות טיפוגרפיה קורס עיצוב גרפי
עבודות טיפוגרפיה קורס עיצוב גרפי
דנה כהן | 10 ינואר 2022
עבודת המעצבים הגרפיים היא עבודה מעוררת השראה. רוצים גם? פרטים נוספים על קורס עיצוב גרפי של HackerU.
תמונה ראשית פוסט פוטושופ משנה מציאות
הפוטושופ: משנה מציאות כבר 25 שנה
דנה כהן | 10 ינואר 2022
השנה חברת אדובי חגגה 25 שנים לשחרור הגרסא הראשונה של התוכנה הכה ידועה שלה, פוטושופ.
הדפסה בלתי אפשרית
הדפסה בלתי אפשרית
עומר אביעד | 9 ינואר 2022
למרות שהמדפסת הומצאה כבר בראשית שנות ה- 80, הדפסה בתלת מימד היא אחד הנושאים הפופולאריים והמדוברים כרגע ביותר בעולם ההיי- טק. אחד הדברים שהופכים את המדפסות התלת ממדיות למרתקות היא העובדה שניתן להדפיס בהן כמעט כל דבר, החל מתותבות לגוף האדם ועד לתכשיטים וכלי בית.
רוצה לשמוע עוד?

phone mobile icon שיחה
chet icon צ'אט
email mobile icon לפרטים

מדיניות הגנת הפרטיות

×

אנו מודים לכם על שבחרתם לעשות שימוש באתר Hacker-u (להלן: "האתר").

האתר מופעל על ידי האקר-יו בע"מ (להלן: "החברה") לטובת איסוף פרטים ויצירת קשר עם מתעניינים בלימודי מקצועות הי-טק.

לתשומת לבכם, המידע המוצג באתר הינו כללי בלבד. למידע ספציפי ניתן להשאיר פרטים בעמוד ויועץ לימודים מטעם החברה יחזור אלכם במהרה.

מטעמי נוחות בלבד, האמור בתקנון זה מנוסח בלשון זכר, אולם הוא מתייחס לשני המינים בצורה שווה.

לכל מידע נוסף ניתן לפנות בכתובת הדואר האלקטרוני שבסיפא לתקנון זה.

בגלישתך באתר זה הנך ( "להלן: "הגולש") מקבל ומסכיה לתנאים ולמדיניות הפרטיות כמפורט להלן. מדיניות הפרטיות מתייחסת לסוג המידע שתספק לנו או מידע אשר אנו נלמד משימוש שתעשה באתר.

שמירה על פרטיותך:

1. פרטיות הגולש חשובה לנו מאוד. אנו מנהלים את האתר בסטנדרט האבטחה הגבוה ביותר ע"מ לשמור על פרטיך ולהגן על המידע שתמסור לנו בצורה הטובה ביותר.

2. אנו פועלים בהתאם להוראות חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981 ושואפים לעמוד בכל דרישות החוק לעניין כיבוד הפרטיות וההגנה על מידע אישי. אנו מחויבים להגן על פרטיותך ועל שמירת פרטי הזיהוי האישיים שלך.

3. אנו אוספים מידע אישי אודותיך רק כאשר אתה תספק לנו אותו באופן ספציפי וביודעין. אנו מאמינים, כי אתה צריך לדעת בדיוק איזה מידע אישי אנו אוספים וכיצד אנו מתכוונים להשתמש בו בטרם תחלוק אותו עמנו. אנו עשויים לבקש ממך מידע אישי כגון שם, מספר טלפון, כתובת וכתובת דואר אלקטרוני. אנו עושים זאת רק כאשר אתה מבקש מידע או מבקש להירשם לשירותים הטעונים הרשמה או מנוי.

4. כאשר אנו מתכוונים להשתמש במידע האישי שלך, אנו מבקשים זאת מראש, על מנת שתחליט אם אתה רוצה לספק לנו את המידע או לא.

5. מידע המאפשר זיהוי אישי שלך, יישמר בסודיות מוחלטת. פרטי זיהוי אישיים שאתה מספק לנו לא יהיו זמינים לצדדים שלישיים ללא אישור מפורש שלך.

6. אנו מדגישים כי לא חלה חובה חוקית למסור את המידע.

המידע שייאסף והשימוש שיעשה בו:

1. אנו מגבילים את בקשותינו לקבלת מידע אישי בסיסי בלבד, כגון:

א. שם מלא

ב. מספר טלפון

ג. כתובת דואר אלקטרוני

2. אנו מגבילים את איסוף המידע האישי למידע שאנו מאמינים כמינימלי ביותר על מנת לספק לך את השירותים המוצעים באתר או באמצעותו.

3. המידע אשר יימסר ישמש לטובת גבייה, שליחת דיוור ישיר וקשר עם הלקוח, שליחת דבר פרסומת, ניוזלטר והודעות שיווקיות; טיוב נתונים, מתן שירותים ללקוחות, ניהול מועדון לקוחות, ניהול מידע על תלמידים / סטודנטים / משתלמים, ניהול מכירות, שיווק וגיוס לקוחות.

4. המידע שתעביר לנו לא יימסר על ידינו לצדדים שלישיים בתמורה ו/או ללא תמורה אלא אם תיתן את הסכמתך לכך מראש ו/או לדרישת רשות מוסמכת.

Cookies (עוגיות):

1. קובץ Cookie הוא קובץ המכיל חלקים מסוימים של מידע שהאתר יוצר במחשבך בעת הגלישה באתר. הקובץ מאפשר שמירת מידע לגבי העדפותיך בכל הקשור בשימוש באתר.

2. על מנת לשפר את חוויית הגלישה שלך באתר, האתר משתמש ב- Cookies. רוב הדפדפנים כיום יודעים לזהות מתי "Cookie" מוצע, ולאפשר לך לסרב או לקבל אותו. אם אינך בטוח אם לדפדפן שלך יש יכולת זו, עליך לבדוק עם יצרן התוכנה או ספק שירותי האינטרנט שלך. איננו משתמשים בקבצי Cookie כדי לעקוב אחר הרגלי הניווט של המבקרים שלנו.

גישתך ושליטתך בפרטי הזיהוי שלך:

באפשרותך לבצע את הפעולות הבאות, בכל עת, על ידי פנייה אלינו באמצעות כתובת הדוא"ל שלהלן:

1. לבדוק איזה מידע אישי שלך יש בידנו, אם בכלל.

2. לשנות/לתקן את הפרטים אשר בחרת להעביר לנו.

3. לבקש מאתנו למחוק כל מידע שנאסף אודותיך (יחד עם זאת יש לדעת כי, לא נוכל לספק שירותים מסוימים ללא המידע).

4. להביע כל חשש כלשהו שיש בידך לגבי השימוש שנעשה במידע אישי שלך.

קניין רוחני:

כל זכויות בכל המושא לזכויות קניין רוחני, המופיע ו/או מוצג באתר, הינו בבעלות החברה בלבד ואין לעשות בהם שימוש ללא אישור החברה מראש ובכתב.

יצירת קשר:

ניתן ליצור עמנו קשר בכל עת בכתובת הדואר האלקטרונית הבאה info@hackeru.co.il

להורדת
הסילבוס