באר שבע מתפתחת בקצב שיא בשנים האחרונות, בהמון אספקטים שונים, בין אם זה בכדורגל, חינוך וספורט. ובמיוחד בענף ההייטק. אחת ההוכחות לכך היא פארק ההייטק - גב ים נגב. הפארק משתרע על כ-93 דונם, עתיד להכיל בו 15 בניינים עצומים ומרשימים ונכון לעכשיו עובדים בו כ-2,500 מתכנתים ומתכנתות. בזכות העובדה שעולם ההייטק צמח בבירת הנגב, אנו עדים לביקוש עצום ללימודים בבאר שבע אשר מכשירים אנשי פיתוח, QA, מנהלי פרויקטים, אנשי שיווק דיגיטלי ועוד. ולכן, כמו פטריות אחרי הגשם, אנחנו זוכים לראות יותר ויותר מכללות בבאר שבע המציעות קורסים בבאר שבע בכל מה שנוגע לתחומים הללו.

אז איפה פארק גב-ים נגב נמצא?

הפארק נמצא במיקום נוח להגעה, בסמוך לתחנת הרכבת באר שבע צפון. צמוד לקמפוס אוניברסיטת בן-גוריון, קמפוס ה-IT והסייבר החדש של אגף התקשוב בצהל והמרכז הרפואי סרוקה. ולא לחינם, כיוון שמדובר במקומות שנחשבים לשיא הטכנולוגיה, המחקר והפיתוח במדינת ישראל.
הבניין הראשון בפארק הוקם בשנת 2013 ואוכלס על-ידי החברה EMC (חברת בת של החברה Dell), כשבניין ישנן עוד חברות נוספות, כמו BGN Technologies, JVP, INCUBIT ודויטשה טלקום. עם השנים, מקימים שם יותר ויותר בניינים, והאזור נהפך לשם דבר בכל מה שקשור להייטק באזור באר שבע.

מה ההשפעות של הקמת הפארק הייטק על באר-שבע?

אין ספק, שמאז שהפארק הוקם, קיימת הרבה יותר מודעות בעיר לתחום ההייטק ורצון להיכנס אליו. כל מי שמספיק רוצה, יכול להגיע לתעשייה. אבל הפעם, אין לו צורך להגיע לתל-אביב או אזורים אחרים בארץ על מנת להגשים אותו, אלא הוא יוכל לעשות זאת בבאר שבע, סמוך לביתו ולבית הוריו.

כמובן, שבהתאם לכך, התפתחו להן מכללות או מרכזי הכשרה אשר מקיימים לימודים בכל מה שקשור להייטק ודיגיטל. במיוחד בתחומים המבוקשים ביותר, לדוגמה:
• קורס בניית אתרים
• קורס שיווק דיגיטלי
• קורס עיצוב גרפי
• קורס סייבר ואבטחת מידע

אם בעבר, מי שהיה מחפש את המושגים האלו באינטרנט (או למשל "קורס מחשבים בבאר שבע") ככל הנראה היה נתקל בלימודים המגיעים דרך האקדמיה (אונ' בן גוריון) או כאלה הנמצאים הרחק הרחק במרכז הארץ. ורק מספר קטנטן של מכללות היו מציעות שירותים שכאלו.

ללמוד אונליין עם כוס קפה והלפטופ, גם מבאר שבע? זה פשוט וקל

מספר האנשים שהיו עושים את דרכם מבירת הנגב (וכל הסביבה שלה למעשה) בשביל ללמוד ולעבוד הייתה מאוד גבוהה בשנים האחרונות. כשבמקרה הטוב זו הייתה רק נסיעה בודדת ברכבת ישראל (וכולנו יודעים שהיא יכולה להיות מאוד מאתגרת לעיתים) ובמקרה הרע – אוטובוס לתחנת הרכבת, הגעה לעיר ומשם אוטובוס נוסף. ועוד לא דיברנו על אלו שהחליטו לעשות את הדרך הזו בעזרת הרכב הפרטי שלהם.

ככה נוצר מצב בעצם שבאר שבעי שעובד או לומד באזור המרכז, נמצא על הכביש בסביבות ה-3 עד 4 שעות בכל יום. וזהו אבסורד לחלוטין. אבל, בזכות משבר הקורונה, עוד ועוד מקומות פתחו את שעריהם ללימודי אונליין, כמו אצלנו, כך שגם אם אתם גרים רחוק, בקצה השני של המדינה או אפילו מחוץ לארץ ישראל - תוכלו לקבל את ההכשרה שהכי תתאים לכם, דרך ה-ZOOM.

איך נראים הלימודים אונליין?

לימודי האונליין מאפשרים לכל מי שרוצה להשתלב בעולם ההייטק לעשות זאת בקלות, בלא תלות במרחקים הגיאוגרפיים. כדאי לדעת שלימודי האונליין לא רק סוגרים על המרחק אלא הם בעלי יתרונות ייחודיים.
מערכת הלמידה החכמה של האקריו הנקראת LMS היא פשוט חוויית למידה שונה לגמרי. גם אם במקרה פספסתם שיעור או לא הבנתם עד הסוף את החומר הנלמד, כעת יש למצב הזה פתרון. במקום לנסות לרדוף אחרי המרצה או לקבוע עם סטודנט אחר שישלים עבורכם את החומר, מערכת הלמידה החכמה מאפשרת לצפות בשיעורים חוזרים, להתייעץ אונליין עם מרצים וסטודנטים ואולי יותר חשוב מהכל - המערכת עוזרת לכם לתרגל את החומר הנלמד כך שתגיעו מוכנים לתעשייה לאחר הלימודים.

שאלת בונוס - מה כדאי ללמוד בבאר שבע?

האמת היא, שאין יותר מדי הבדלים בביקוש במקצועות בין באר שבע לתל-אביב או שאר המדינה. ולכן, המקצועות אשר פופולריים בכל הארץ, זהים לאלו שבבאר שבע. מי שרוצה ללמוד, צריך לדעת לבחור את התחום שהוא הכי יאהב ויתחבר אליו. מי שלא, בטוח יכול לקרוא את המדריך ל'מה כדאי ללמוד'. ברור שאף עבודה או תחום אינם מושלמים, אבל מי שיודע לעשות את ההחלטה הזאת בצורה נכונה, יידע שיהיה לו הרבה יותר כיף להגיע לעבודה שלו בכל בוקר. שזהו עניין מאוד מאתגר בשנים האחרונות.

לפני שנים רבות, מי שהיה חושב על קורסים בבאר שבע, היה נתקל בכמות מצומצמת של קורסים, ורובם בכלל היו קשורים לאוניברסיטה. למזלנו, בזכות המון מכללות הייטק ומרכזי הכשרה שונים, אנחנו עדים לשינוי בתפיסה הזאת. כיוון שניתן ללמוד (כמעט) כל מקצוע שרק תרצו, ישירות מהבית שלכם, דרך הלפטופ וה-ZOOM.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה