בלוג
מאחורי הקלעים של "BLACK FRIDAY" ו -"CYBER MONDAY"

מאחורי הקלעים של "BLACK FRIDAY" ו -"CYBER MONDAY"

עודכן בתאריך:10 ינואר 2022


"BLACK FRIDAY " ו-"CYBER MONDAY" הם כינויים לחגיגת קניות סוחפת ברשת. ה- Black Friday – "יום שישי השחור" - למי שלא מכיר (יש מישהו כזה?!) – הוא היום הפותח את חגיגת הסיילים לקראת חג המולד. מדובר מסורת אמריקאית רבת שנים,  שהתרחבה בשנים האחרונות גם לרשת. לאור ההצלחה המסחררת, תקופת המבצעים לחגים התארכה גם לאחר חג ההודיה .

"יום שני המקוון" (ה-Cyber Monday), הוא מושג שיווקי הקיים משנת 2005 ,שנועד לעודד רכישות מקוונות. בסייבר מאנדיי נמכרים בהנחה גדולה בעיקר מוצרי אלקטרוניקה ומחשוב.

תקופת הקניות לחגים היא סיבה למסיבה- מדובר בימים עמוסי קניות און ליין  והרווחיים ביותר במרבית אתרי הקניות הגדולים.

בלאק פריידיי וסייבר מאנדיי- נתונים מעניינים

הסייבר מאנדיי הוא היום הפופולרי ביותר לקניות ברשת בארה"ב. על פי הערכות, ב"יום שישי השחור" האחרון האמריקאים ערכו קניות ברשת בשווי של 2.4 מיליארד דולר ואילו ב"סייבר מאנדיי" שווי הקניות של האמריקאים און ליין מוערך בכ-2.6 מיליארד דולר!  עלייה של 15% לעומת השנה שעברה.

כ-126 מיליון אמריקאים ערכו קניות ברשת ב"יום שני המקוון".

המכירות דרך המובייל (סמארטפונים וטאבלטים) הוכפלו בשני הימים, לעומת השנה שעברה, והיוו כ- 49% מכלל המכירות און ליין. זו השנה הראשונה, בה המכירות מהניידים גבוהות יותר לעומת המכירות ממכשירים נייחים.

הרכישות ממכשירי אפל (אייפד ואייפון )היו גבוהות פי 2 מאשר המכירות ממכשירי אנדרואיד.

43.3% מהקניות בסייבר מאנדיי נערכו בארה"ב בשעות הבוקר.

על פי נתונים של חברת IBM, העסקה הממוצעת ב Black Friday  בארה"ב עמדה על 129.37 דולר.

הילולת קניות מטורפת ברשת- אלו מוצרים העולם חיפש?

על פי Google trends, משחקי וידאו (בעיקר xbox) ,טאבלטים, מסכי HD, טלפונים סלולריים ,קינדל פייר, מוצרי תינוקות, צעצועי רטרו ובגדים חמים  היו בראש מצעד  החיפושים העולמי בגוגל, בתקופה שבין "יום שישי השחור" ל"סייבר מאנדיי".

חיפושים נפוצים נוספים בעולם היו טכנולוגיה לבישה, מזכרות מהסרט החדש "Ouija", בית הבובות של ברבי, הפוני הקטן, ומגפי HUNTER.

בתקופה זו גולשים רבים כמובן חיפשו את אתרי הקניות הגדולים : אמאזון, איביי, וולמארט,טארגט, בסט ביי.

בישראל, ה- Cyber Monday עורר סקרנות רבה. הישראלים חיפשו בעיקר אייפד מיני, את האתרים אמאזון, וולמארט, נייק, וגם נעליים ומגפיים. אתרים ישראליים רבים הצטרפו לחגיגה והורידו מחירים בהתאם.

טכניקות שיווקיות שמעודדות אותנו לקנות יותר

אלפי מבצעים מפתים קמו לרגל עונת הקניות לחגים. האתרים הגדולים השתמשו בשיטות מגוונות ויצירתיות לשיווק באינטרנט ובמדיה החברתית על מנת להגביר את המכירות.

לקראת עונת הסיילים קמו אתרים ייעודיים שנותנים מידע על מבצעים שונים וקופונים לאתרים גדולים כמו איביי ואמאזון (שיטת שיווק שותפים). אלו אתרים מיוחדים הכוללים מנועי חיפוש למבצעים,הטבות עם משלוח חינם וכו'.

מבצעים שתחומים בדד ליין (למשל "מבצע רק לשעתיים הקרובות" )- שיטת פלא לדרבן את הגולשים לרכוש; כך יכולים אתרים להציע הנחות משמעותיות, מבלי הצורך להתארגן על מלאי גדול וכו'.

שיטת Cash Back- קבלת החזר מס כספי מאתרים אמריקאיים.

שימוש בהשטאג blackfriday# ברשתות החברתיות – מותגים גדולים וגולשים רבים עשו שימוש נרחב בהאשטאג, שגרם לבאז ברשת ועשה לכולנו חשק להצטרף לחגיגה.

כפתורי Buy it now ב ליווי בהסבר כי ייתכן והמוצר כבר אינו נמצא במלאי - ממריצים את הגולשים להזדרז ולרכוש.

הנחות: עבור המשלמים בpay pal   ; הנחה "ללא מע"מ " / משלוח חינם.

באמזון הבריטי למשל, כל 10 דקות יצא לאוויר מבצע חדש . האתר הציע כ-3,000 מבצעים שונים לרגל "יום שישי השחור" (רק באמאזון לבדו נמכרו כ 5.5 מיליון מוצרים און ליין!)

הזהרו מעוקצים

כמובן שיהיו מי שינצלו את חגיגת הקניות המטורפת לתרגילי עוקץ והונאה. חשוב להקפיד על אבטחת מידע נאותה ולהיזהר מאתרים קטנים שמבטיחים הטבות מוגזמות כמו הנחה בסך מאות דולרים. אלו אתרים שמפתים את הגולש להשאיר פרטים ואח"כ עושים שימוש לרעה בנתונים שלו.

היזהרו מקופונים פיקטיביים, מומלץ  לגלוש באתרים הראשיים של בלאק פריידיי וסייבר מאנדיי המאובטחים בצורה טובה.

מומלץ להיכנס לאתרים עצמם דרך הקשת הכתובת בדפדפן, ולא דרך קישור שמגיע אלינו במייל. כמו כן כדאי לקנות באתרים בעזרת PayPal ולא ישירות באשראי על מנת למזער סיכונים.

לסיכום, התקופה שלאחר חג ההודייה היא ללא ספק הזמן הנכון ביותר בשנה לרכוש ולחסוך באופן משמעותי. אתרים רבים מציעים הנחות משמעותיות שכדאי לנצל, אך זכרו שאין מתנות חינם, היזהרו מאתרים קטנים ולא מוכרים והתרחקו מקופונים מחשידים.



פוסטים קשורים

שיווק דיגיטלי
קורס ניהול מדיה חברתית – מה לומדים וכמה מרוויחים
איתמר מרילוס | 12 מרץ 2022
ניהול מדיה חברתית - איך מתחילים? בקורס לניהול מדיה חברתית בהאקריו תלמדו לנהל עמודי פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק עסקיים
תמונה ראשית פוסט מדריך קידום אתרים למתחילים
איך להיעזר בגוגל לקידום האתר שלכם – מדריך קידום אתרים למתחילים
עומר אביעד | 10 ינואר 2022
היום תחום הקידום האורגני באינטרנט נוגע בכל אחד ואחת מאיתנו: עסקים,אירגונים אנשים פרטיים ועוד..
6 דרכים להיעזר באינטרנט לקידום עסק עצמאי
6 דרכים להיעזר באינטרנט לקידום עסק עצמאי
דניאל הראל | 10 ינואר 2022
בעלי עסקים קטנים רבים מעוניינים לפרסם עצמם בתפוצה רחבה ככל שניתן. אולם, פתרונות פרסום רבים, ובמיוחד במדיות מודפסות, רדיו או טלוויזיה, דורשים תקציב שיווק ענק שידם של בעלי העסקים הקטנים אינה משגת. על כן פונים מפרסמים רבים לפרסום ברשת האינטרנט.
linkedin-profile
מספר טיפים לפרופיל לינקדאין מקצועי
דנה כהן | 10 ינואר 2022
לא משנה אם אתה איש עסקים, בעל סטארטאפ עצמאי, מחפש הזדמנויות להסבה או מובטל שמחפש עבודה. LinkedIn היא רשת חברתית שיכולה לעזור לך להשיג את המטרות המקצועיות שלך. מנהלי משאבי אנוש ובעלי עסקים מחפשים שותפים או הזדמנויות עיסקיות ולכן כדאי לכם לפתוח פרופיל LinkedIn מקצועי ומדוגם.
רוצה לשמוע עוד?

phone mobile icon שיחה
chet icon צ'אט
email mobile icon לפרטים

מדיניות הגנת הפרטיות

×

אנו מודים לכם על שבחרתם לעשות שימוש באתר Hacker-u (להלן: "האתר").

האתר מופעל על ידי האקר-יו בע"מ (להלן: "החברה") לטובת איסוף פרטים ויצירת קשר עם מתעניינים בלימודי מקצועות הי-טק.

לתשומת לבכם, המידע המוצג באתר הינו כללי בלבד. למידע ספציפי ניתן להשאיר פרטים בעמוד ויועץ לימודים מטעם החברה יחזור אלכם במהרה.

מטעמי נוחות בלבד, האמור בתקנון זה מנוסח בלשון זכר, אולם הוא מתייחס לשני המינים בצורה שווה.

לכל מידע נוסף ניתן לפנות בכתובת הדואר האלקטרוני שבסיפא לתקנון זה.

בגלישתך באתר זה הנך ( "להלן: "הגולש") מקבל ומסכיה לתנאים ולמדיניות הפרטיות כמפורט להלן. מדיניות הפרטיות מתייחסת לסוג המידע שתספק לנו או מידע אשר אנו נלמד משימוש שתעשה באתר.

שמירה על פרטיותך:

1. פרטיות הגולש חשובה לנו מאוד. אנו מנהלים את האתר בסטנדרט האבטחה הגבוה ביותר ע"מ לשמור על פרטיך ולהגן על המידע שתמסור לנו בצורה הטובה ביותר.

2. אנו פועלים בהתאם להוראות חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981 ושואפים לעמוד בכל דרישות החוק לעניין כיבוד הפרטיות וההגנה על מידע אישי. אנו מחויבים להגן על פרטיותך ועל שמירת פרטי הזיהוי האישיים שלך.

3. אנו אוספים מידע אישי אודותיך רק כאשר אתה תספק לנו אותו באופן ספציפי וביודעין. אנו מאמינים, כי אתה צריך לדעת בדיוק איזה מידע אישי אנו אוספים וכיצד אנו מתכוונים להשתמש בו בטרם תחלוק אותו עמנו. אנו עשויים לבקש ממך מידע אישי כגון שם, מספר טלפון, כתובת וכתובת דואר אלקטרוני. אנו עושים זאת רק כאשר אתה מבקש מידע או מבקש להירשם לשירותים הטעונים הרשמה או מנוי.

4. כאשר אנו מתכוונים להשתמש במידע האישי שלך, אנו מבקשים זאת מראש, על מנת שתחליט אם אתה רוצה לספק לנו את המידע או לא.

5. מידע המאפשר זיהוי אישי שלך, יישמר בסודיות מוחלטת. פרטי זיהוי אישיים שאתה מספק לנו לא יהיו זמינים לצדדים שלישיים ללא אישור מפורש שלך.

6. אנו מדגישים כי לא חלה חובה חוקית למסור את המידע.

המידע שייאסף והשימוש שיעשה בו:

1. אנו מגבילים את בקשותינו לקבלת מידע אישי בסיסי בלבד, כגון:

א. שם מלא

ב. מספר טלפון

ג. כתובת דואר אלקטרוני

2. אנו מגבילים את איסוף המידע האישי למידע שאנו מאמינים כמינימלי ביותר על מנת לספק לך את השירותים המוצעים באתר או באמצעותו.

3. המידע אשר יימסר ישמש לטובת גבייה, שליחת דיוור ישיר וקשר עם הלקוח, שליחת דבר פרסומת, ניוזלטר והודעות שיווקיות; טיוב נתונים, מתן שירותים ללקוחות, ניהול מועדון לקוחות, ניהול מידע על תלמידים / סטודנטים / משתלמים, ניהול מכירות, שיווק וגיוס לקוחות.

4. המידע שתעביר לנו לא יימסר על ידינו לצדדים שלישיים בתמורה ו/או ללא תמורה אלא אם תיתן את הסכמתך לכך מראש ו/או לדרישת רשות מוסמכת.

Cookies (עוגיות):

1. קובץ Cookie הוא קובץ המכיל חלקים מסוימים של מידע שהאתר יוצר במחשבך בעת הגלישה באתר. הקובץ מאפשר שמירת מידע לגבי העדפותיך בכל הקשור בשימוש באתר.

2. על מנת לשפר את חוויית הגלישה שלך באתר, האתר משתמש ב- Cookies. רוב הדפדפנים כיום יודעים לזהות מתי "Cookie" מוצע, ולאפשר לך לסרב או לקבל אותו. אם אינך בטוח אם לדפדפן שלך יש יכולת זו, עליך לבדוק עם יצרן התוכנה או ספק שירותי האינטרנט שלך. איננו משתמשים בקבצי Cookie כדי לעקוב אחר הרגלי הניווט של המבקרים שלנו.

גישתך ושליטתך בפרטי הזיהוי שלך:

באפשרותך לבצע את הפעולות הבאות, בכל עת, על ידי פנייה אלינו באמצעות כתובת הדוא"ל שלהלן:

1. לבדוק איזה מידע אישי שלך יש בידנו, אם בכלל.

2. לשנות/לתקן את הפרטים אשר בחרת להעביר לנו.

3. לבקש מאתנו למחוק כל מידע שנאסף אודותיך (יחד עם זאת יש לדעת כי, לא נוכל לספק שירותים מסוימים ללא המידע).

4. להביע כל חשש כלשהו שיש בידך לגבי השימוש שנעשה במידע אישי שלך.

קניין רוחני:

כל זכויות בכל המושא לזכויות קניין רוחני, המופיע ו/או מוצג באתר, הינו בבעלות החברה בלבד ואין לעשות בהם שימוש ללא אישור החברה מראש ובכתב.

יצירת קשר:

ניתן ליצור עמנו קשר בכל עת בכתובת הדואר האלקטרונית הבאה info@hackeru.co.il

להורדת
הסילבוס