בעולם של היום, מחשבים משמשים כעמוד השדרה של כמעט כל דבר, כך שאין זאת שאלה אם שווה להתחיל ללמוד את התחום. 

בין אם זה רשת החשמל, מאגרי מידע צבאיים מאובטחים או התחומים הדינמיים של עסקים, שוקי מניות וסטארט-אפים, החברה שלנו מונעת ללא ספק על ידי מחשבים. 

בעוד שרבים מאיתנו מסתמכים בעיקר על סמארטפונים לשימוש אישי, הפוטנציאל האמיתי לרווחים כספיים טמון בתחום המקלדות והמסכים הגדולים יותר. 

מחשבים הפכו לכלי הכרחי שנמצא בכל משרד וחברה. ללא קשר לתחום בו תבחרו לעסוק או לקבל הכשרה מקצועית, לימודי מחשבים ישחקו בהכרח תפקיד משמעותי בהשתלבותכם במקום העבודה. 

ככל שתקדימו לצאת למסע הזה, כך תהיו מצוידים יותר כדי לנווט ולהצטיין בנוף הדיגיטלי של ימינו. 

לימודי מחשבים: דרך מקצועית לעצמאות כלכלית 

אז כמו שציינו, לימודי מחשבים הם אופציה נהדרת כבסיס להתפתחות מקצועית. 

אז אם כבר לבנות את העתיד, למה לא להתחיל בגיל צעיר?  

לימודי מחשבים למתחילים מומלצים מאוד ויש לכך כמה סיבות: 

  • אתם בשיא שלכם: בתקופה שלפני או אחרי הצבא הראש שלנו הכי פתוח, אנחנו משתמשים במחשבים וטכנולוגיה כל יום וכל הזמן, כך שהמוח קולט נהדר את חומר הלימוד בנושא. 

             בנוסף, רובנו עדיין לא מתמודדים עם האתגרים הגדולים של החיים כמו גידול משפחה, קניית דירה, חשבונות גדולים ועוד. 

  • כשכולם יחפשו מה ללמוד, אתם כבר תרוויחו כסף: בזמן שכולם יהיו עסוקים בתכנון טיול, עבודה מועדפת, שיפור בגרויות או פסיכומטרי, אתם כבר תתחילו את הלימודים המקצועיים. כשהם יגיעו לשלב של לבחור מה ללמוד, אתם כבר תתחילו להתקדם בקריירה שלכם ולהרוויח כסף. 
  • קל יותר לממן את הלימודים: ככל שתתבגרו, גם ההוצאות שלכם יגדלו. בגילאי ה-20 אנחנו מוציאים הרבה פחות כסף ומשאבים מבגילאים מבוגרים יותר. חלקנו גרים אצל ההורים ונשענים עליהם כלכלית ואל תשכחו שאחרי השחרור אתם גם מגבלים מענקים ופקדונות שאם תבזבזו אותם בחוכמה - ההשקעה תחזור אליכם בעתיד כשתרוויחו סכומים שרק יגדלו עם הותק והניסיון שלכם. 

מגוון אפשרויות ללמוד ולהצליח 
אם אמרתם לעצמכם "אוקיי, הבנתי ששווה לי ללמוד מחשבים כבר בגיל צעיר, אבל מה אלמד?" אז התשובה היא שיש יותר מאופציה אחת. האפשרויות הן מגוונות:   

  1. פיתוח ובניית אתרים: אם אתם נהנים לעבוד עם האינטרנט  ומעניין אתכם לגלות איך האתר עובד גם ברמה הויזואלית וגם ברמה הטכנית, אתם יכולים להתמחות בפיתוח ובניית אתרים. זה כרוך בלימוד HTML, CSS, JavaScript וטכנולוגיות אינטרנט אחרות.  
  1. דאטה אנליסט: עם ההסתמכות הגוברת על נתונים, יש ביקוש הולך וגובר לאנשי מקצוע מיומנים בניתוח נתונים.  תחום זה מציע הזדמנויות במגוון רחב של מגזרים ולא רק בהייטק כמו פיננסים, בריאות, שיווק ועוד. 
  1. אבטחת סייבר: ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, הצורך באנשי סייבר רק הולך וגובר. מדובר באחד התחומים היותר מבוקשים בעולם, מכיוון שתמיד יש סיכונים והאקרים שמחכים מעבר לפינה וחברות רוצות לשמור על פרטיות הנתונים והעובדים שלהם. 
  1. שיווק דיגיטלי: גם כאן, מדובר בתחום מאוד מבוקש שיכול להתאים לאנשים שאוהבים את הצד הפרסומי של עולמות הטכנולוגיה. אם אתם גוללים כל היום ברשתות החברתיות, נדהמים ממודעות ופרסומות שקופצות לכם במגוון הפלטפורמות ואפילו אומרים לעצמכם "אני יכלתי לעשות את זה יותר טוב" כנראה שזה התחום בשבילכם. 
  1. תמיכת IT ורשתות: אם אתם נהנים לפתור בעיות ולעזור לאחרים עם הבעיות הטכניות שלהם, אתם יכולים להתמחות בתמיכת IT וברשתות. זה כולל למידה על רשתות מחשבים, תחזוקת חומרה, התקנות תוכנה ומתן סיוע טכני למשתמשים. 

 כמובן שאלו הן רק כמה אפשרויות מבין רבות. תחום הטכנולוגיה מתפתח כל הזמן ותמיד יש תחומים חדשים לחקור! 

אז איך בעצם עושים את זה? הדרך המומלצת היא בעזרת קורס מקצועי, שמעבירים אותו מרצים שעובדים בתחום אותו בחרתם ללמוד, כאלה שיש להם ניסיון מעשי. 

חשוב לבדוק במספר מקומות ולבקש לראות המלצות, לקרוא סילבוסים ולבדוק האם יש אפשרות להיכנס למספר שיעורי ניסיון. 

ב-'חממה' הטכנולוגית של האקריו, קיים שלב מיון של ארבעה או חמישה מפגשי זום בהם תקבלו טעימה קטנה מהתחום ותוכלו לבדוק מה רמת החיבור שלכם אליו. 

אם התחברתם ועברתם את שלב המיון תוכלו להמשיך לקורס המורחב, אם לא עברתם או לא התחברתם תוכלו לנסות תחום אחר או לקבל את כספכם בחזרה למעת דמי ההרשמה. 

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה