לימודי תכנות תמיד נחשבו ליהלום בכתר ההייטק.

עם התפתחות התעשייה, נוצרו עולמות ידע רבים, תתי- תחומים ושפות תכנות רבות שמתקשרות לעולם פיתוח התוכנה והרחבת אפשרויות הטכנולוגיה והידע של המתכנתים ביצירת מוצר או מערכת עשירה יותר למשתמש.

באופן יחסי עם פיתוח עולמות הידע הללו, גדל הביקוש למתכנתים מקצועיים ובעלי ידע מגוון שמתאים את עצמו להתפתחות במשק. אחת מסביבות העבודה הפופולריות ביותר כיום היא סביבת הפיתוח דוטנט וכנגזרת מכך, קורס Net. המכשיר מתכנתי דוטנט מקצועיים.

מה זה בכלל דוטנט? קצת רקע

סביבת הפיתוח .Net מבית מיקרוסופט, פותחה בשנת 2002 והפכה לפופולרית מאוד בקרב מפתחים וחברות. זאת כיוון שיתרונה הבולט הוא היכולת "לדבר" עם שפות שונות ממנה ללא שינוי בקוד ולתקשר בשפות תכנות רבות, ביניהן: C#, VB.NET ,‏F, BOO ועוד.

עד שנת 2016 יצאו 11 גרסאות של פלטפורמה זו. עוד יתרון חשוב, פלטפורמת דוטנט מספקת ממשק אחיד לתוכנות שולחניות, פיתוח אתרי Web ואפילו לתוכנות לסמארטפונים המריצים Windows Phone וגם מאפשרת לקשור ביחד התקני מחשוב שונים ולשתף ביניהם יישומים ומידע.

בנוסף, ניתן לבצע פעולות מורכבות במקביל מבלי לעכב את המשך העבודה. מה ז"א? הכוונה היא שישנה אפשרות לבצע פעולה מול מסד הנתונים ובמקום לחכות לתשובה ולבזבז זמן יקר אפשר להמשיך לפעולה הבאה בזמן שמתבצעת שליפת הנתונים מאחורי הקלעים.

עכשיו שהבנת על קצה המזלג מה זה בכלל טכנולוגיית דוטנט ומה היתרון שלה על פני סביבות פיתוח אחרות, תוכל לבדוק אם 5 הסימנים חלים עליך והאם לימודי .Net היא הדרך הטובה ביותר עבורך לקריירה מצליחה בהייטק.

הסימן ה-1: ביקוש מתמיד לבוגרי קורס דוט נט

בחודש יולי 2016 הודיעה מייקרוסופט על מהלך שבו היא מאחדת את כלל הטכנולוגיות תחת פלטפורמה חדשה בשם ASP.NET Core, בנובמבר 2017 הודיעה מייקרוסופט על גרסה 2 בפלטפורמה זו הכוללת שינויים מבוססי ארכיטקטורה המאפשרים בנייה מודולרית, תמיכה בפלטפורמות שונות וכמובן תמיכה בענן. הפלטפורמה מבוססת על רישוי של קוד פתוח המאפשרת לנו לפתח אפליקציות מבוססות אינטרנט שיודעות לפעול בכל סביבה כגון: Linux, Windows ו- Mac. הפלטפורמה כוללת בתוכה את תכונות ה-MVC יחד עם שילוב של Web API על מנת לאפשר למפתחים לבנות אפליקציות מבוססות Rest. בעקבות השינוי הפך מקצוע ה-.Net לפופולארי מאוד בתעשיית ההייטק וביקוש למפתחי .Net רק הולך וגובר.

למה כל זה רלוונטי אליך? אחת הבדיקות הראשונות בבחירת קריירה היא בדיקת הדרישה למקצוע בשוק. כיוון שאף אחד לא רוצה להיכנס לשוק רווי וחסר ביקוש, אפשר לחרוץ באופן וודאי שהביקוש למתכנתי דוטנט קיים והרבה.

הסימן ה-2: קוד עושה לך את זה

חלק נכבד ממסלול ההכשרה של קורס דוט נט ובכלל כמתכנת דוטנט עתידי הוא שפות תכנות. בקורס תלמד את שפות התכנות: C#SQL, Java Script ועוד, שיתנו לך את הכלים לעבוד בטכנולוגיית דוטנט. יכול להיות שכבר בעבר התנסת באחת משפות התכנות ברמה כזו או אחרת ואתה יודע שיש לך חיבור טוב עם מספרים, אתגרים ופיצוח קוד. אבל אם זה לא המקרה, הנה כמה מאפיינים שיעזרו לך להבין אם עולם התכנות והקוד ובפרט, לימודי דוט נט יכולים להיות האהבה המקצועית שלך. בדרך כלל אנשים ריאליים יותר בעלי חשיבה אנליטית שאוהבים מספרים ימצאו את החיבור לעולם התכנות, אבל זה לא המאפיינים היחידים.

הנה עוד כמה פרמטרים שיכולים להעיד על זה שקוד הוא בשבילך:

  • 1. תנו לי אתגר- אם יש לך תשוקה לאתגרים ונחישות כזו שתביא אותך למטרה בכל מחיר.
  • 2. חודו לי חידה- האוזניים שלך מזדקרות מחידה טובה ואתה נרגש מזה שפתרת אותה לא פחות מאשר ביום ההולדת שלך (אולי טיפה הגזמנו).
  • 3. חובב חדרי בריחה ופאזלים- זה יכול להפתיע אותך, אבל התחביבים שלך מעידים על תכונות אופי שיכולות לעזור לך לסלול את הדרך המקצועית שלך. כמו שני המאפיינים הקודמים, גם פה נמדדת ההיענות שלך לאתגרים, הסבלנות והנחישות שלך להרכיב את התמונה המלאה. תנחש מה? ממש כמו בעולם התכנות.

הסימן ה-3: כסף זאת לא מילה גסה

לא סתם אמרנו שפיתוח תוכנה הוא היהלום שבכתר ההייטק. עולם פיתוח התוכנה נחשב לתחום המוביל בעולם ההייטק וזה משתקף גם בתנאים ובשכר המתגמל. רף הביקוש בהחלט גבוה והתחרות צומחת, לכן, החברות המובילות בתעשייה מוכנות להשקיע במתכנת טוב ומומחה בתחומו. אם בעבר הפרמטר הבולט להעסקה היה ניסיון, היום הדלתות נפתחות לרווחה גם לג'וניורים ללא ניסיון שמביאים איתם משב רוח רענן, נקודות חשיבה חדשות ומוטיבציה גבוהה להצליח ולקבל הזדמנות. אז אם במאגר השיקולים שלך הרווחה הכלכלית שלך בטווח הקצר והארוך נמצאת גבוהה בסולם, לימודי דוטנט הוא בהחלט הצעד הראשון בהגעה למטרה.

הסימן ה-4: לימודי net. מהבסיס צעד אחרי צעד

אחד הדברים החשובים במקצועות פיתוח התוכנה, היא הלמידה המודולרית. כך שכל שלב חדש של למידה מתבסס על זה שלפניו ובנוי בצורה כזו שתוכל ליישם את הכלים שכבר יש לך בשלב הבא.

קורס דוט נט ב- HackerU נבנה בצורה כזו שתאפשר לכל אדם בעל פוטנציאל ורצון, הזדמנות להיכנס לתפקידי ההייטק ללמוד מהבסיס ולקבל את הכלים, גם אם אין לו רקע או ניסיון בתחום ולהשתלב בהצלחה בתפקיד הבא. שיטת הלימוד בנויה כך שיש שלב מיון מקדים בו תלמד 40 שעות את אבני היסוד מעולם התכנות. מטרת שלב זה להקנות לך את הידע והכישורים הנדרשים לפיתוח אפליקציות בשפת #C על גבי פלטפורמת Net.  ולוודא התאמתך למסלול דוטנט וזאת, ללא סיכון כספי מצידך.

בסיום המודול יבוצע מבחן סיכום על החומר הנלמד אותו תצטרך לעבור בציון 70 ומעלה. במידה ותעבור אותו בהצלחה, תמשיך לקורס המורחב הנמשך 14 חודשים במסגרת של פעמיים בשבוע בלימודי ערב בו תצבור ארגז כלים רחב שיאפשר לך להשתלב בעולמות הדוטנט באחד מהתפקידים הבאים:
.Net Developer, .Net Web Developer, .Net Server, .Net Programmer, .Net Software Developer, .Net BackEnd Developer, .Net c# Developer, Junior C#.Net Developer, .Net Client side programmer, .Net C# Server Side programmer, .Net Web Developer ועוד.

הסימן ה-5: פרקטיקה חשובה לך

יש אנשים שיכולים ללמוד מול סרטוני יוטיוב, קורסי אונליין ובכללי, יושיבו את עצמם מול הספרים ויצליחו לעשות את זה לבד. אם אתה לא כזה וכמו רוב האוכלוסייה, מסגרת עוזרת לך למקסם את היכולות שלך, קורס .Net יכול בהחלט להתאים לך. החוזק העיקרי בכיתה, היא העזרה ההדדית בקבוצה והקשר הישיר מול מומחה מהתחום שיכול לתת מענה מקצועי בכל שלב ושלב בדרך. מהלכי השיעורים בקורס בנויים בצורה כזו של שילוב בין תאוריה ופרקטיקה לאורך כל המסלול, בכדי שהלימוד יעבור מהראש לידיים ועד לתפקיד הראשון שלך כמתכנת דוטנט. בנוסף, לקראת סיום הקורס תתבקש להגיש פרויקט סיום המשלב את כל הנושאים שתלמד לאורך הקורס ותיישם אותם וכך, בעזרת הנחייה והכוונה מהמרצה תרכוש ניסיון פרקטי משמעותי ביותר לקראת השתלבותך בעולם התעסוקה בהייטק.

בסימן טוב ומזל טוב!

אם הגעת לפה וסימנת ווי על רוב הסימנים המעידים שמסלול דוטנט הוא בשבילך, אנחנו ממליצים לך לקבל את הפרטים המלאים למסלול ולקבוע פגישת ייעוץ ללא עלות ממש פה ולהשתלב באחד המקצועות המבוקשים בעולם ההייטק.
בהצלחה!

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה