אחד התחומים המבוקשים ביותר בעולם ההייטק הוא ה-Net., המון ארגוני הייטק, סטארט-אפים וכו' עושים שימוש בשכבת הפיתוח השייכת למייקרוסופט. הביקוש לשימוש בפלטפורמה זו נימצא במגמת עליה מתמדת, מכיוון שהרבה אנשים (בין אם הם מגיעים מעולם ההייטק או לא) חושבים על הצטרפות ל-קורס Net..

בכתבה הבאה אדבר על ההיסטוריה של התוכנה ועל מייקרוסופט, מה הסיבה שכדאי להכיר אותה והאם ניתן לתכנת איתה גם אם אין לכם עבר או ניסיון כלל בעולם התכנות והפיתוח.

קצת על מייקרוסופט

כולם מכירים את מייקרוסופט, חברת התוכנה, המחשבים ומוצרי אלקטרוניקה האמריקאית. מייקרוסופט היא כרגע אחד מהמותגים הפופולריים והידועים בעולם ובעלת שווי שוק מהגבוהים בעולם (שעומד בערך על כ-840 מיליארד דולר).

מייקרוסופט במשך השנים הקימה את מערכת ההפעלה המפורסמות שלה, שכיום, פרט למחשבי Mac, אין כמעט מחשב פרטי שבה היא אינה מותקנת. וכמובן את Office, חבילת התוכנה המכילה את Word, Power Point, Excel וכו'. הזוכה לשימוש רב בכל העולם, הן מצד אנשים פרטיים והן מצד משרדי.

ככל שהזמן עבר, החברה הרחיבה את סל הפתרונות שלה הכולל את פיתוח הדפדפן אקספלורר (גם אם אף אחד לא משתמש בו כיום) ואדג' האקס בוקס למשל (ולצידו את המשחקים Halo ו-Minecraft) יחד עם זאת, היא פיתחה ציוד למחשבים, כמו עכברים, מקלדות, מצלמות רשת וכו'.

במהלך שנת 2002 פיתחה מייקרוסופט את פלטפורמת הפיתוח .Net. זהו אחד הצעדים החכמים והחשובים ביותר שהחברה עשתה, נכון שהיו לה מספיק משאבים והכנסות על מנת להמשיך להתקדם ולצמוח.

יתרונותיה של Net.

ראשית, אם הגעתם מעולמות של שפת תיכנות אחרים: Java או JavaScript המעבר אל הפיתוח ב-Net. לא יהיה כל כך מורכב או קשה עבורכם. יחסית קל ללמוד אותו והוא מאוד אינטואיטיבי, כמו כן, ישנם אנשים שהצליחו להיכנס אל עולם התכנות ללא ניסיון או רקע בתחום.

היתרונות של Net. – יעזרו לך להמריא

שנית, כשאומרים Net. מתכוונים לוורסטיליות, אחד היתרונות של ה-Net. ושפת הפיתוח שלה – ה- #C היא שניתן לפתח איתה עבור מגוון רחב של פלטפורמות, החל מאפליקציות למחשב האישי (לדסקטופ) או תוכנות לשרתים וכו'. מה שהופך כל מתכנת ב-Net. לבעל סט כישורים מדהים, כי הוא יכול לפתח על כל הפלטפורמות הנ"ל מה שיגרום להמון בחברות בשוק ההייטק לרצות להעסיק אותו.

כמו כן, Net. לא גמישה רק בפיתוח עבור הפלטפורמות השונות, היא אף נחשבת לקוד פתוח. מה זה "קוד פתוח"? תוכנת קוד פתוח היא תוכנה שקוד המקור שלה הוא נגיש, זאת אומרת, שכל מי שרוצה יכול להשתמש, לצפות, לערוך בו שינויים ולאחר מכן – להפיץ אותו מחדש. מה שגורם להמון מפתחים ומתכנתים להתמסר למן מענה לשיפורים. בנוסף על כך גמישותה מאפשרת מתן מענה במגוון רחב של פלטפורמות.

אלו היתרונות של שכבת הפיתוח המפורסמות, כמובן שקיימים עוד רבים אחרים, אבל נאמר זאת שוב – לא סתם נחשבת פלטפורמת ה-Net. לאחת מהפלטפורמות הפופולריות בקרב מתכנתים ולא רק בגלל הסיבה שהיא שייכת למעצמת ההייטק – מייקרוסופט.

3 עובדות שכדאי לכם להכיר – רגע לפני שאתם נכנסים לעולם ה-Net.

אם עד כה לא הבנתם מה זה בכלל Net., מדובר בסביבת הפיתוח של מייקרוסופט, איתה ניתן לפתח תוכנות לכמה פלטפורמות שונות בשפות תוכנה שונות, כמו C#, VB.NET, C++ ו-#F. יש לציין, שהשימוש העיקרי בה, מצד רוב המפתחים, הוא בשפת ה-#C.

חשבתם שרק מפתחים עם מערכת ההפעלה של Windows יוכלו להשתמש בשכבת הפיתוח של Net. – זוהי טעות. ניתן להשתמש בה גם על ווינדוס, גם על לינוקס ואפילו על Mac. כבר ציינתי כמה וורסטילית היא, לא?

3 עובדות שכדאי שתדעו

ברגע שתיכנסו לעולם הפיתוח בסביבת Net., תכירו את ה-Visual Studio, זוהי סביבת פיתוח, בה מפתחים יוצרים, כותבים ומתכנתים את התוכנה שלהם בשפת ה-#C. אוהבים להשתמש בה מכיוון שניתן לערוך איתה קודם, עיצוב, ניהול רשתות וכו' והכי חשוב – היא בחינם!

האם יש לכך עתיד?

לפני שנים רבות, אנשים לא היו "חושבים" יותר מדי כשהם בוחרים כיוון ללימודים וקריירה, אותם אנשים היו מסיימים את השירות הצבאי שלהם, עושים פסיכומטרי (ולעיתים, בנוסף גם מכינה), מגיעים לאוניברסיטה, מסיימים את התואר וצוללים אל המקצוע בו חשקו.

בשנים האחרונות המצב משתנה, הביקוש עבור תפקידים מסוימים הולך ויורד, מכיוון שגם ככה יש מעמסה על אותם תחומים ולכן אותם אנשים לא מוצאים עבודה בתחום אליו הם שאפו.

ובמקרים מסוימים, בלי קשר ללימודים אקדמאיים או לא, שפשוט מבינים שהקריירה שבה הם נמצאים לא מתאימה, זה יכול לקרות מכמה סיבות, אולי היא אינה מאתגרת מספיק, אין בה משכורת מספיק מכבדת – או שפשוט מיצו אותה. אנשים בעולם החדש מחפשים שינויים, במיוחד בתחום הקריירה.

בעקבות כל הסיבות שכתבתי עד כה, חשוב לדעת לבחור מקצוע שיוכל ללוות אותך לאורך זמן. לכן, מאוד מומלץ לבחור בעולם רווחי ומאתגר בעל תוחלת ארוכת טווח. עולם ההייטק יכול להיות תשובה נהדרת לכך, על אחת כמה וכמה בקטגוריית הפיתוח והתכנות. התחום הולך ומתפתח מאוד ב-20 השנים האחרונות, במיוחד במדינת ישראל וככל הנראה בעל עתיד מזהיר יותר.

יותר תפקידים, יותר ג'ובים ויותר משכורות - עולם ההייטק

זה לא רק שהמשכורות בתחום גבוהות, מפתחי אפליקציות, Net. ואפילו כיום משווקים באינטרנט (כי מי מאיתנו לא עורך קניות ברשת היום כבר?) נהנים גם ממקום עבודה כיפי, עם תנאים נוחים, הכוללים חופשות, טיסות לחו"ל ועוד.

זה לא נגמר בכך, בסופו של דבר, אנחנו נמצאים בין 8 ל-10 שעות במשרד מדי יום, חשוב שתהייה לנו עבודה מאתגרת, כזאת שנוכל להפעיל בה גם את הצדדים היצירתיים שלנו גם את הטכניים, להיות במקום בו אפשר להתפתח, לאתגר את עצמנו ולהבין כיצד ניתן לפתור בעיות.

אם כל הפסקה האחרונה דיברה אל ליבכם והתחברתם אליה, ייתכן שהעתיד שלכם בעולם ההייטק – ובתחום ה-Net.

סיפור הצלחה - מחשמלאי למפתח דרך קורס דוט נט

אחת השאלות הגדולות שנשאלות על עולם ההייטק היא – "האם ניתן להגיע אליו בגיל מאוחר, גם לאחר שרכשת מקצוע אחר?". התשובה היא בגדול – "כן". וכדוגמה לכך אפשר לכתוב את הסיפור של אחד מחבריי הטובים.

מה הסיפור שלו? עד גיל 33 היה חשמלאי, עבודה לא פשוטה, למרות המשכורות הגבוהות, הוא הבין שהוא מיצה תחום זה, הוא חלם להגיע לעולם ההייטק, וחשב לעצמו שלימודי Net. יכולים ממש להתאים לו.

כיצד הוא הגיע למסקנה הזאת?
למרות שהוא מעולם לא הבין בתכנות או קודים, הוא החליט לחקור קצת על תחום התכנות, קרא כתבות, סילבוסים, עמודי מידע באינטרנט, שאל חברים בקבוצות שונות בפייסבוק, התעניין מעט בגוגל והגיע שזה בדיוק התחום אליו חלם להשתייך. הוא נרשם לאחד מהקורסים ותוך כמה חודשים היה שותף לפיתוח תוכנה. תחום שהסב לו אושר ותחושת הגשמה, מאז הספיק להתקבל אל חברת הייטק שנמצאת קרוב לאזור מגוריו (בחיפה) הוא מרוויח משכורת מכובדת, נהנה מהעבודה שלו וסביבת עבודה כיפית.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה