כחלק בלתי נפרד משיפור חווית המשתמש של גוגל, בכל מספר חודשים מתעדכן האלגוריתם שלפיו המנוע "מסדר" את תוצאות החיפוש לפי כל ביטוי ומילת מפתח. חשוב להבין שהשינוי הינו לטובת גולש הקצה ולשיפור חווית הגלישה והחיפוש שלו ברשת האינטרנט, בכתבה הבאה אנחנו נבין קצת יותר מה אומר כל עדכון ועדכון...

תכירו את הפנדה

כמו שכתבנו בתחילת הכתבה, מדי כמה חודשים מעדכן מנוע החיפוש גוגל את האלגוריתם שלו שעל פיו הוא ממקם את האתרים, חלק בלתי נפרד מהתהליך של אסטרטגיית שיווק וקידום אתרים אורגני בגוגל הוא הבנה מלאה של סוגי העדכונים ומטרתם. ישנם סוגים שונים של עדכונים ובהם עדכון פנדה המבצע את סידור תוצאות החיפוש ודירוגם. העדכון בוצע בראשונה בחודש פברואר 2011 ומטרתו היתה לפגוע בדירוג אתרים שהאיכות  התוכן שלהם נמוכה (רדודים, משוכפלים, עמוסי מילות מפתח ועוד) בתוצאות החיפוש של גוגל. יצוין, כי עדכון זה הוא אחד העדכונים המשמעותיים, החשובים והנרחבים ביותר שבוצעו בגוגל מאז ייסודו והשפעתו נאמדת ב – 11.8% על השאילתות במנוע החיפוש.

בנוסף, עדכון זה מדרג אתרים על פי איכותם, עיצובם, הרלוונטיות של מלות החיפוש שלהם, מהירות עלייתם, והאמינות שהם מקרינים. חשוב לציין, כי בזמן עדכון אלגוריתם יש מפסידים ומנצחים. השפעת השינוי היא על אתרים מבוססי תוכן גולשים, אתרים שבהם קיים יחס גבוה בין פרסומות לתוכן שיווקי, אתרים שבהם בקרת האיכות על תוכן היא נמוכה. אתרים מבוססי טיפים ואתרי מאמרים נפגעו בעוד מי שהרוויחו בתחילת העדכון הזה היו בעיקר אתרים העוסקים ומתמחים בעיקר בהעתקת תוכן מאתרים אחרים.

הפינגווינים באים...

מטרתו של עדכון פינגווין הוא – שיפור מנגנון תוצאות החיפוש, הענשת אתרים העושים שימוש בקישורי ספאם לצורך קידומם, פגיעה בערכם של  לינקים מאתרים אשר מטרת בנייתם היתה מניפולטיבית לצורך קידום מלאכותי שלהם באופן שיש בו הפרה של הנחיות האיכות של גוגל. גם אתרים שהגיעו למקומות גבוהים באמצעות קידום אורגני עלולים להיענש על ידי עדכון פינגווין אם השתמשו באמצעים בלתי כשרים. גוגל עוקב ברזולוציה גבוהה ויכול להעניש מי שהחלפת הקישורים שלהם שאינה מועילה לגולש מאחר שהיא אינו מעניקה לו ערך מוסף אמתי ורלוונטי.

ההבדל בין פינגווין לפנדה

בעוד פנדה, שהוא העדכון הוותיק יותר, עסק בעיקר באתרים שהוצג בהם תוכן דליל ורדוד, מועתק ומשוכפל וכזה שאין בו ערך בכלל וערך מוסף לגולש בפרט, עדכון פינגווין עסק בעיקר בקישורים שנכנסים אל אתרים ומיקד את פעולתו בהסרת קישורים לא טבעיים, שנוספו באופן מלאכותי, מניפולטיבי, על מנת לקדם את האתר באופן המנוגד להנחיות של גוגל.

על מנת לא להיפגע ממגוון "בעלי החיים" של גוגל חשוב להקפיד על תוכן איכותי, שיש לו ערך מוסף לגולשים, על הקפדה על עקרונות השימוש הנורמטיביים והלגיטימיים של מנוע החיפוש ולא לנסות להערים עליו או לנקוט מניפולציות כדי לעקוף את החסמים. העשרת האתר בתכנים מעודכנים ואיכותיים, בניית מערך קישורים טבעי חכם ואיכותי, שמעשיר ומעצים את האתר שלכם משתלמים ומועילים. הם ממחישים את הערך של תכנים מעולים הנותנים ערך מוסף לגולש.

כמו בתחומים אחרים גם בתחום זה מתגמלים על איכות ומענישים  על התנהגות נפסדת שאינה עולה בקנה אחד עם ההנחיות ועם הנורמות של יושר והגינות.

עדכונים תכופים שומרים אתכם ערניים

האינטרנט הוא תחום דינמי המחייב דריכות וערנות מתמידים על מנת למקסם את הפוטנציאל של האתרים. בעלי חברות ועסקים אשר עבורם האתר מהווה מנוע ומנוף עסקי ושיווקי עצמתי ואפקטיבי ביותר נדרשים לעדכן את אתרם ולהתאימו באופן מיטבי לדרישות גוגול ולאופן שבו הוא מקדם ומתגמל אתרים.

העדכונים התכופים במנוע החיפוש גוגל מחייבת את בעלי האתרים לבחון עצמם כל העת, תוך כדי תנועה, ולהטמיע שינויים מתחייבים.

חשוב להבין כי אתם עובדים בשביל הגולשים. הם מצפים מכם למענה ענייני, מהותי, שעונה על צורך או על רצון שלהם, מביא להם תועלת. זמנם מוגבל וקצוב. על תשומת לבם ובעיקר על כספם מתחרים אתרים רבים בכלל ובתחום שבו אתם עוסקים בפרט.

לסיכום: למיקומכם בגוגל עשויה להיות השפעה מכרעת על סיכויי העסק שלכם להתפתח, למנף את פעילותו להגדיל את קהל לקוחותיו.

ולכן יש להיערך בצורה הטובה ביותר להתמודדות עם כל עדכון ועדכון, לטוב ולרע. ולא לשכוח שלכל עדכון יש השפעה מכרעת על המיקום שלכם ועם קידום אתרים מקצועי ואיכותי תוכלו בסופו של דבר למצוא את עצמכם בצד המנצח.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה