התקופה האחרונה גרמה לי לחלום בערגה על מקומות יפים מעבר לים ולחשוב על כל הרעיון של נוודות דיגיטלית. למי מאיתנו לא בא להתנתק מהשגרה ובמקום לעבוד משעה 9 עד חמש מהשולחן במשרד, לעבוד מול הנופים המטורפים של איזה חוף ביוון או אולי בכלל בתאילנד? מאז שהקונספט של הנוודות הדיגיטלית פרץ לחיים שלנו, אנשים מתחומים רבים מעולם הקריאייטיב כמו שיווק דיגיטלי, עיצוב גרפי ואפילו כתיבת תוכן, קפצו על המציאה ואימצו לעצמם את אורח החיים הזה.

לא מדובר באופנה מתחלפת. אימוץ אורח החיים הזה הפך למיינסטרים. עד כדי כך, שאפילו הוקמו מחנות קיץ לנוודים כדי שיוכלו ליצור קשרים. המגמה הזו, הובילה רבים להתחיל לימודי עיצוב גרפי עם התמחות בלימודי UX ולעבוד מכל מקום בעולם. מכיוון שזה מקצוע שניתן לספק בו שירותים כפרילנסרים, אורח החיים הזה לא רק בר השגה, הוא גם עשוי להיות רווחי למדיי.

קורס
לעבוד ולהכיר מקומות חדשים 

אם כך, בואו נגיע לעניין. אתם כאן כי גם אתם רוצים כרטיס לכיוון אחד לעולם הזה (תרתי משמע). אבל מכיוון שאנשים רבים מבולבלים לפני שהם נכנסים למקצוע, לא יודעים למה לצפון והאם יצליחו, לפני שתקחו קורס גרפיקה ותעשו את הצעד הראשון, הכנו לכם מדריך. כך כשתחליטו לקנות את כרטיס הטיסה בכיוון אחד ולפרוש כנפיים, תוכלו לעשות את זה עם קצת יותר ביטחון.

מעצבים הם נוודים מלידה (או מרגע שהם סיימו את ההכשרה). התנאי הראשון שהופך אדם לנווד דיגיטלי, הוא שתהיה לו משרה שמאפשרת עבודה גם מרחוק. למעצבים גרפיים יש את המותרות לעבוד הן כשכירים במשרד והן כעצמאיים מכל מקום שירצו. עבודת העיצוב נשענת על יצירתיות והיצירתיות נשענת על השראה. לכן, אין זו מקריות שאנשי קריאייטיב מתלהבים מהרעיון לטרוף את העולם כי החוויות החדשות מביאות איתן רעיונות חדשים ורעננים.

עיצוב גרפי מאפשר לעוסקים בו לצאת מאזור הנוחות ולהגיע למקומות חדשים. היציאה הזו עוזרת לשפר ולהרחיב את הכישורים שלהם. קל יותר לבחור טכניקה או סגנון חדש של עיצוב כשאתה שובב באזוק שיצר אותו.

איפה פה המלכוד?

מדובר באחריות גדולה! לימודי עיצוב גרפי עם התמחות ב- UX אמנם נותנים לך את כרטיס הכניסה לעולם הנוודות הדיגיטלית. אבל חיי הנוודים הם לא רק שקיעות אינסופיות בחוף עם קוקוסים. על אחריותכם לבצע את המטלות שלכם בזמן ולספק את הסחורה לא משנה כמה הים מפתה אתכם לקפוץ פנימה, יש רגעים שאתם פשוט צריכים לשבת על המחשב ולסיים את העבודה. עם כל ההשראה והמוזה המדהימה, יש גם לא מעט פיתויים בחיי הנוודות ועליכם לווסת את הזמן הפנוי עם זמן העבודה.

הנה חמישה דברים שכל נווד דיגיטלי חייב שיהיו לו:

1. חיבור לאינטרנט - כדי לעבוד כמו שצריך וליצור קשר רציף עם הלקוחות שלכם מעבר לים, חשוב שיהיה לכם חיבור WIFI תקין. התירוץ סליחה, הייתי על ראש הר נידח לא ביל בעיני הלקוחות שלכם שמצפים לתיקונים רגישים לזמן. לכן, תרצו לתכנן את הטיול שלכם במקומות שתומכים באינטרנט ראוי.

2. בטחונות וחסכונות - גם כשיהיו לכם לקוחות קבועים ותנועת עבודה זורמת, חייכם כמעצבים גרפיים ואנשי UX פרילנסרים לפעמים יהיו נגועים באי וודאות. זה יכול להיות מרגש ומתסכל בו זמנית. ככל שההימור גבוה יותר, כך צריך להיות מוכנים לכל תרחיש. המשמעות היא להיות כנים עם עצמכם לגבי הכסף שיש לכם ולדאוג שיש לכם מספיק כדי להתקיים עוד לפני שאתם יוצאים לעולם. היו מוכנים לעשות טעויות לפחות בהתחלה. אבל תמיד תדאגו שיש לכם כסף בצד לכרטיס הטיסה הביתה, במקרה שתרצו לחזור.

בנוסף, בצעו את כל צעדי הזהירות הנדרשים החל מגיבוי כל הקבצים, לאטום את הטלפון והמחשב למים, לבטח את המחשב הנייד ובשורה התחתונה תדאגו לכך שתמית תהיה לכם לפחות תוכנית חלופית אחת במקרה שמשהו משתבש.

width=
איזו אחריות מוטלת על נוודים דיגיטליים 

3. פחות דברים (או יותר מקומות אחסון) - כחלק מהריגוש של הנוודים הדיגיטליים הוא השחרור של החפצים שאינם זקוקים להם. נוודים מטיילים בעולם לרוב בלי הרבה חפצים, אלא אם כן הם מתכננים להשתקע לזמן ארוך במקום מסוים. חשוב לזכור, שמרבית חברות התעופה גובות תשלום נוסף על משקל עודף אז חשוב שתיצמדו רק לדברים החשובים באמת. לגבי פריטים סנטימנטליים או דברים שאינכם יכולים להיפטר מהם, בדקו אם אתם יכול למצוא אחסון מקומי זול, או בקשו מחבר או בן משפחה לשמור עליהם עבורכם.

4. תקשורת אנושית טובה - באופן טבעי, לכל כל המעצבים הגרפיים הם אנשים מוחצנים. אבל להיות בתנועה מצריך מכם לפתח יכולות תקשורת מעולות. ככל שתוכלו למצוא בכל מקום פנים ידידותיות, כך יהיה לכם טוב יותר. כך גם תוכלו להינות מכל היתרונות של המקום עם עוד מישהו, לצאת לברים ובתי קפה, להצטרף למפגשי חברים או אפילו להשתתף בפעולות מקומיות.

5. השכל שלכם - מעבר ליכולות שלמדתם בקורס עיצוב גרפי, יש הרבה דברים שלא ניתן ללמד. למשל - היכולת להיות עם ראש פתוח. אל דאגה זו יכולת שנלמדת תוך כדי תנועה אבל אתם תצטרכו את השכל והאינטואציות שלכם כדי להסתגל לכל ההפתעות שמגיעות בדרך. את המיומנויות האלו תוכל לפתח ככל שתטייל יותר. אנחנו מאמינים בך :)

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה