אם תחפשו ברשת קורס עיצוב גרפי, קרוב לוודאי שתגלו שכל הקורסים היום כוללים גם לימודי UX- חוויית משתמש לאתרי אינטרנט ואפליקציות. אלו מכם שגדלו בשנות ה-90 בטח זוכרים שאתרי האינטרנט שהיו קיימים פעם כלל לא דומים לאתרים שאנחנו מכירים היום. אתרי האינטרנט של היום שמים דגש מאוד משמעותי על חוויית המשתמש של האדם שמשוטט באתר.

הסיבה לכך, היא ריבוי האתרים העצום שקיים והתחרות שזה יוצר. כל מעצב גרפי יודע עוד לפני שהתחיל בכלל לימודי גרפיקה שאם חוויית המשתמש לא תהיה טובה, והלקוח לא ימצא את מה שהוא מחפש, אז הוא ינטוש את האתר שלו ויעבור למתחרים. אז מה זה בעצם גרפיקה ממוחשבת ועיצוב גרפי ואיך הם משתלבים עם אפיון חוויית משתמש?

width=
איך עיצוב חוויית משתמש שונה משיטות עיצוב אחרות?

עיצוב גרפי
זהו תהליך של תקשורת חזותית המשתמש בצילום, איור וטיפוגרפיה על מנת להעביר מסר או מסר שיווקי. מעצבים גרפיים יוצרים ומשלבים סמלים, תמונות וטקסט שיוצרים יחד ייצוג חזותי של רעיון או מסר.

אפיון חוויית משתמש ועיצוב אתרים
זה למעשה יישום של כל האלמנטים החשובים בעיצוב גרפי לעיצוב אתרים. אפייון ועיצוב חווית משתמש מקיף מיומנויות ותחומים רבים ושונים הכוללים: אפיון האתר כולל מיקום וצבעים של כפתורים ואז יציקה של גרפיקה ממוחשבת לאפיון. לעתים קרובות אנשים רבים יעבדו בצוותים המכסים היבטים שונים בתהליך העיצוב, אם כי חלק מהמעצבים יכסו את כולם.

אם כך, אתם בטח שואלים את עצמכם, במה נבדל תחום עיצוב חוויית המשתמש מתהליכי עיצוב אחרים? שאלה מעולה. האמת שיש כמה הבדלים עיקריים:


1. אלמנטים חזותיים

בשונה מעיצוב לפרינט, שבו משתמשים בצבעים חזקים ודומיננטיים שיתפסו את העין, בעיצוב אתרים חשוב לשקול תחילה את הזרימה החזותית. באתר אינטרנט אנשים מבלים יותר זמן ומתמקדים בו יותר בהשוואה לשילוט חוצות אז אנחנו לא רוצים לעייף את המבקר באתר.

גם כשמדובר בבחירת פונט (גופן), בעיצוב לפריט הבחירה היא חופשית יותר, מנבחר יודפס בדיוק כמו שרצינו. אולם, כשמדובר בעיצוב לאתרי אינטרנט, בפני המעצב הגרפי עומדת כמות קטנה יותר של אפשרויות לבחירה כדי לא להעמיס על השרת, ישנה כמות קטנה של פונטים שהן ברירת מחדל ומהן אפשר לבחור. זה מצמצם את את היצירתיות של המעצב שמתכנן ומאפיין את האתר.


2. אופן הפצת המידע

המידע שיש על גבי אתר אינטרנט, חשוף לכמות גדולה יותר של אנשים מאשר מידע מודפס. זו הסיבה שישנה אחריות מאוד גדולה על מעצבים גרפיים שמאפיינים ומעצבים אתר אינטרנט. בכל קורס גרפי ממוחשבת חשוב לתת דגש על רגישותו וחשיבותו של המידע הזה.


3. עומק המידע

בעיצוב לפרינט what you see is what you get, אין לנו דרך להעמיק את המידע שאנחנו מקבלים כשאנחנו צופים בפלאייר או בשילוט חוצות. לעומת זאת, באתרי אינטרנט אנחנו יכולים לחשוף יותר מידע למבקר באתר על ידי ההפניה שלו לעמודים אחרים באתר ולקישורים חיצוניים.

אם כך, במה שונה העבודה של עיצוב אתרים לעבודה של עיצוב לפרינט?
כפי שאתם יודעים, עיצוב גרפי כולו מתמקד בתחום האומנות כל קורס עיצוב גרפי אונליין או פרונטלי יגיד לכם את זה. בעוד שעיצוב לפרינט מתמקד בפריסת גופנים, אומנות חזותית והעמדה של הגרפיקה, עיצוב חוויית משתמש הוא זינוק של כמה צעדים קדימה. מעצב חוויית משתמש או מעצב אתרים אחראי על הצגת התוכן, מיקום הכפתורים, שילוב המילים, יישום צבע נכון ועוד.

ההתפתחות הטכנולוגית וריבוי אתרי האינטרנט אילצה גם את מוסדות הלימוד לבצע אדפטציה משלהם למצב וללמד את הסטודנטים שלהם גם עיצוב חוויית משתמש. למעצב גרפי טוב, יהיה את מכלול הכישורים והוא יוכל לעצב לכל תחום שהוא יתבקש. מעיצוב לשילוט חוצות, דרך עיצוב לוגו ובאנרים ועד לעיצוב אתר אינטרנט שלם. זו הסיבה שכל מי שלומד עיצוב גרפי היום פתוח להרבה יותר משרות ממה שהוא היה פעם. בעיקר היום, שהתחום נכנס גם לעולמות ההייטק.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה