בלוג
מה זה UX?

מה זה UX?

עודכן בתאריך:6 ינואר 2022


עולם ה-UI UX הפך לנושא מאוד מבוקש ופופולרי בשנים האחרונות. זאת בעקבות העובדה שהוא חלק בלתי נפרד מעולמות הדיגיטל והייטק בכל מה שקשור לפיתוח מוצרים ועיצוב גרפי: תוכנות, אפליקציות, אתרים ועוד. במאמר הבא אשים את הפוקוס על המונח UX – User Experience (בתרגום חופשי: חווית משתמש). אספר ממה תהליך זה מורכב וכיצד מאפיינים אותו.

הסבר על UX וכיצד מבצעים אותו

UX - ראשי התיבות של צמד המילים User Experience, ובעברית: חווית המשתמש. המונח מאגד בתוכו את כל מה קשור לרגשות של המשתמש, מה הוא מרגיש, חווה ועושה בזמן השהייה או השימוש שלו במוצר. זה יכול להיות אתר, אפליקציה, תוכנה, ואפילו שירות.

לצורך הדוגמה, אם אשתמש באפליקציה כלשהי, ומספיק שארגיש שהמוצר אינו מספיק טוב (וברוב המקרים – זה כלל לא יהיה באופן מודע או שלא אוכל להצביע באופן ממוקד מה מפריע לי), אני אעבור לאפליקציה הבאה שנמצאת ב-Google Play. לכן, הדרישה עבור אנשי UX רק הולכת וגדלה בשנים האחרונות, כל חברה וארגון שמפתחת מוצרת יודעים שהם חייבים לשים דגש על תחום זה, על מנת שהם יצליחו עם המוצר שלהם.

הסבר מלא על הבדל בין UX טוב לבין אחד שהוא פחות טוב

בעידן של היום, קיימות אינספור אפשרויות לכל אפליקציה, מוצר או אתר. והתחרות היא מאוד גדולה, ברגע שמוצר מסוים לא מוצא חן בעינינו, נוכל לעבור בקלות למתחרים הבאים שלהם. לכן, כל חברה שמפתחת מוצר דיגיטלי, חייבת לעשות זאת ביד רמה ולשים את הדגשים העיקריים שלהם על הפיתוח, השיווק וחוויית המשתמש.

הרי היום, בשביל לפתח מוצר, לא צריך רק מתכנתים מוכשרים ואנשי QA שיעשו את עבודתם נאמנה, אלא מערך שלם של אנשי שיווק, תוכן ובמיוחד עיצוב, שמכיל בתוכו את אנשי ה-UX.

חשוב לדעת – אפיון חווית משתמש זה לא רק עיצוב מוצר דיגיטלי מסוים, אלא גם להתחשב בכל התהליך הנלווה אליו, שקשור לרגשות, יעילות וכיף, שנוצר בין המשתמש לבין המוצר.

האם כבר הבנתם כמה חשובים אנשי ה-UX? אבל מה זה בכלל אומר בפועל? כל איש UX, לא משנה אם מדובר בג'וניור שאחראי על אפליקציה קטנטנה או על איש UX עם ניסיון של עשר שנים, יצור את התהליך הבא ברגע שהוא מעצב את אפיון חווית המשתמש של מוצר, אפליקציה, תוכנה או כל דבר אחר:

  • למה – Why
    למה שהיוזר או המשתמש כלל ירצה לבצע שימוש במוצר? מהם המניעים שלו על מנת שהוא יוריד, ירכוש או ישתמש בו? לדוגמה, אני ארצה לערוך תמונה מסוימת בנייד, לשם כך, אצטרך אפליקציה שתוכל לעזור לי בכך.
  • מה What
    מה בפועל אוכל לעשות עם האפליקציה שאני אוריד? כמה היא תהיה יעילה עבורי? מה הן הפונקציות שיהיו שם? אם אכנס שוב לדוגמת האפליקציה לעריכת תמונות, אני בטח ארצה לדעת האם אפשר לרטש שם את התמונה, לשנות את הצבעים לשחור לבן ולחדד את הנראות שלה.
  • איך – How
    זהו החלק האחרון וייתכן שהוא החשוב ביותר, פה מדובר על 'איך' יציגו לנו את הפעולות שנרצה לבצע. כמה נגישה ונוחה תהיה לי האפליקציה לעריכת תמונות? האם באמת כפתורי המעבר שם נוחים? כמה היא תהיה אסתטית ויפה? האם הצבעים שלה אגרסיביים או חודרניים מדי בשבילי?

אלו שלושת היסודות עליהם נשענת תורת ה-UX/UI, אך מדובר בהרבה מעבר לכך. כל איש UX, צריך להכיר את קהל היעד של המוצר אותו הוא מאפיין, יש שיגידו שאנשי UX הם הפסיכולוגים של עולם ההייטק והדיגיטל, הם מבינים במיקרו-אספקטים ומאקרו-אספקטים בתחום העיצוב; הם יכולים לדעת שאם צבע של כפתור מסוים באתר יהיה כחול במקום ירוק, זה ישפיע על החלטת הלקוח האם לרכוש את המוצר בו הם מעוניינים, וזהו רק קצה הקרחון!

ממה מורכב UX?

אז אחרי שהסברתי לכם את התהליך שעובר כל צוות אנשי UX, חשוב שתדעו שגם ממה מורכב למעשה ה-UX:

  • Feel and Motion:
    מה קורה במסך בזמן הגלישה או השימוש בו, מה מתרחש במעברים בין התצוגות השונות.
  • אסתטיות:
    נקי בעין זה נקי בראש, וכשאנחנו משתמשים במוצר מסוים, כיף לנו ההרגשה שהוא אסתטי, נראה טוב, נעים לעין. זה יכול להתבטא בפונט שממש נאהב, צבעים נכונים, צורות ועוד.
  • שימושיות:
    כמה קל לכם עכשיו להזמין סושי מאפליקציה של הזמנת אוכל?
    האם נוח לי לרכוש נעליים באיזה מבצע שראיתי באתר מסוים?
    כל מה שקשור לביצוע פעולות, מילוי פרטים וזרימה נכונה של המערכת.
  • אמינות:
    אמינות זה הכל היום, במיוחד כשיש אינספור מתחרים ואתרים חובבנים בתעשייה, לכן, חשוב שתשדרו שהמוצר שלכם הכי אמין שקיים ולהימנע מהטעויות.

קורס עיצוב גרפי במכללה שלנו, שם דגש על עצום על למידה של תחום UI/UX, כי כיום הדרישה עבור אותם מעצבים היא עצומה. ומעצב שישלוט ביד רמה בתחום זה, יוכל להגיע לתוצאות מרהיבות ולהרשים כל מעסיק עתידי באשר הוא.



פוסטים קשורים

איזה מחשב מומלץ למעצבי גרפיים
מעצבים גרפיים? כך תבחרו מחשב מתאים בשנת 2022
איתמר מרילוס | 7 אפריל 2022
ידידו הטוב ביותר של מעצב גרפי הוא המחשב ולכן יש חשיבות עצומה לכך שהעוסקים בתחום יבחרו במחשב המתאים והמדויק לצרכים שלהם. זאת משום שיצירתיות, דמיון ומעוף שהן התכונות הדומיננטיות של מעצבים זקוקים לסביבת עבודה תומכת עבורו.
עבודות טיפוגרפיה קורס עיצוב גרפי
עבודות טיפוגרפיה קורס עיצוב גרפי
דנה כהן | 10 ינואר 2022
עבודת המעצבים הגרפיים היא עבודה מעוררת השראה. רוצים גם? פרטים נוספים על קורס עיצוב גרפי של HackerU.
תמונה ראשית פוסט פוטושופ משנה מציאות
הפוטושופ: משנה מציאות כבר 25 שנה
דנה כהן | 10 ינואר 2022
השנה חברת אדובי חגגה 25 שנים לשחרור הגרסא הראשונה של התוכנה הכה ידועה שלה, פוטושופ.
הדפסה בלתי אפשרית
הדפסה בלתי אפשרית
עומר אביעד | 9 ינואר 2022
למרות שהמדפסת הומצאה כבר בראשית שנות ה- 80, הדפסה בתלת מימד היא אחד הנושאים הפופולאריים והמדוברים כרגע ביותר בעולם ההיי- טק. אחד הדברים שהופכים את המדפסות התלת ממדיות למרתקות היא העובדה שניתן להדפיס בהן כמעט כל דבר, החל מתותבות לגוף האדם ועד לתכשיטים וכלי בית.
רוצה לשמוע עוד?

phone mobile icon שיחה
chet icon צ'אט
email mobile icon לפרטים

מדיניות הגנת הפרטיות

×

אנו מודים לכם על שבחרתם לעשות שימוש באתר Hacker-u (להלן: "האתר").

האתר מופעל על ידי האקר-יו בע"מ (להלן: "החברה") לטובת איסוף פרטים ויצירת קשר עם מתעניינים בלימודי מקצועות הי-טק.

לתשומת לבכם, המידע המוצג באתר הינו כללי בלבד. למידע ספציפי ניתן להשאיר פרטים בעמוד ויועץ לימודים מטעם החברה יחזור אלכם במהרה.

מטעמי נוחות בלבד, האמור בתקנון זה מנוסח בלשון זכר, אולם הוא מתייחס לשני המינים בצורה שווה.

לכל מידע נוסף ניתן לפנות בכתובת הדואר האלקטרוני שבסיפא לתקנון זה.

בגלישתך באתר זה הנך ( "להלן: "הגולש") מקבל ומסכיה לתנאים ולמדיניות הפרטיות כמפורט להלן. מדיניות הפרטיות מתייחסת לסוג המידע שתספק לנו או מידע אשר אנו נלמד משימוש שתעשה באתר.

שמירה על פרטיותך:

1. פרטיות הגולש חשובה לנו מאוד. אנו מנהלים את האתר בסטנדרט האבטחה הגבוה ביותר ע"מ לשמור על פרטיך ולהגן על המידע שתמסור לנו בצורה הטובה ביותר.

2. אנו פועלים בהתאם להוראות חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981 ושואפים לעמוד בכל דרישות החוק לעניין כיבוד הפרטיות וההגנה על מידע אישי. אנו מחויבים להגן על פרטיותך ועל שמירת פרטי הזיהוי האישיים שלך.

3. אנו אוספים מידע אישי אודותיך רק כאשר אתה תספק לנו אותו באופן ספציפי וביודעין. אנו מאמינים, כי אתה צריך לדעת בדיוק איזה מידע אישי אנו אוספים וכיצד אנו מתכוונים להשתמש בו בטרם תחלוק אותו עמנו. אנו עשויים לבקש ממך מידע אישי כגון שם, מספר טלפון, כתובת וכתובת דואר אלקטרוני. אנו עושים זאת רק כאשר אתה מבקש מידע או מבקש להירשם לשירותים הטעונים הרשמה או מנוי.

4. כאשר אנו מתכוונים להשתמש במידע האישי שלך, אנו מבקשים זאת מראש, על מנת שתחליט אם אתה רוצה לספק לנו את המידע או לא.

5. מידע המאפשר זיהוי אישי שלך, יישמר בסודיות מוחלטת. פרטי זיהוי אישיים שאתה מספק לנו לא יהיו זמינים לצדדים שלישיים ללא אישור מפורש שלך.

6. אנו מדגישים כי לא חלה חובה חוקית למסור את המידע.

המידע שייאסף והשימוש שיעשה בו:

1. אנו מגבילים את בקשותינו לקבלת מידע אישי בסיסי בלבד, כגון:

א. שם מלא

ב. מספר טלפון

ג. כתובת דואר אלקטרוני

2. אנו מגבילים את איסוף המידע האישי למידע שאנו מאמינים כמינימלי ביותר על מנת לספק לך את השירותים המוצעים באתר או באמצעותו.

3. המידע אשר יימסר ישמש לטובת גבייה, שליחת דיוור ישיר וקשר עם הלקוח, שליחת דבר פרסומת, ניוזלטר והודעות שיווקיות; טיוב נתונים, מתן שירותים ללקוחות, ניהול מועדון לקוחות, ניהול מידע על תלמידים / סטודנטים / משתלמים, ניהול מכירות, שיווק וגיוס לקוחות.

4. המידע שתעביר לנו לא יימסר על ידינו לצדדים שלישיים בתמורה ו/או ללא תמורה אלא אם תיתן את הסכמתך לכך מראש ו/או לדרישת רשות מוסמכת.

Cookies (עוגיות):

1. קובץ Cookie הוא קובץ המכיל חלקים מסוימים של מידע שהאתר יוצר במחשבך בעת הגלישה באתר. הקובץ מאפשר שמירת מידע לגבי העדפותיך בכל הקשור בשימוש באתר.

2. על מנת לשפר את חוויית הגלישה שלך באתר, האתר משתמש ב- Cookies. רוב הדפדפנים כיום יודעים לזהות מתי "Cookie" מוצע, ולאפשר לך לסרב או לקבל אותו. אם אינך בטוח אם לדפדפן שלך יש יכולת זו, עליך לבדוק עם יצרן התוכנה או ספק שירותי האינטרנט שלך. איננו משתמשים בקבצי Cookie כדי לעקוב אחר הרגלי הניווט של המבקרים שלנו.

גישתך ושליטתך בפרטי הזיהוי שלך:

באפשרותך לבצע את הפעולות הבאות, בכל עת, על ידי פנייה אלינו באמצעות כתובת הדוא"ל שלהלן:

1. לבדוק איזה מידע אישי שלך יש בידנו, אם בכלל.

2. לשנות/לתקן את הפרטים אשר בחרת להעביר לנו.

3. לבקש מאתנו למחוק כל מידע שנאסף אודותיך (יחד עם זאת יש לדעת כי, לא נוכל לספק שירותים מסוימים ללא המידע).

4. להביע כל חשש כלשהו שיש בידך לגבי השימוש שנעשה במידע אישי שלך.

קניין רוחני:

כל זכויות בכל המושא לזכויות קניין רוחני, המופיע ו/או מוצג באתר, הינו בבעלות החברה בלבד ואין לעשות בהם שימוש ללא אישור החברה מראש ובכתב.

יצירת קשר:

ניתן ליצור עמנו קשר בכל עת בכתובת הדואר האלקטרונית הבאה info@hackeru.co.il

להורדת
הסילבוס