בלוג

ראיון עם מיכאל פינגרוט

עודכן בתאריך:3 ינואר 2022


איך הכל התחיל

התחלתי לעסוק במדיה חברתית ושיווק באינטרנט בסוף 2005 – כשהרשתות החברתיות הבולטות היו מייספייס, פורומים, בלוגים ועוד רשתות נישתיות.

ספר על הניסיון שלך

בעשור האחרון ליוויתי חברות וארגונים בבניית אסטרטגיה דיגיטלית, תכנית השיווק שלהם באינטרנט, וההוצאה שלה לפועל. ניהלתי והובלתי עשרות פרויקטים ומאות קמפיינים מוצלחים של החדרת מותגים חדשים וגידול בנתחי שוק עבור מותגים קיימים.

בנוסף לכך, אני שותף במספר מיזמים, ביניהם סטארט-אפ בתחום ה-B2B בשוק הבינלאומי – בו אני מתפקד כסמנכ"ל שיווק.

הניסיון שלי בתחום מגיע גם מהרקע האקדמי שלי – תואר ראשון בפרסום ותקשורת שיווקית ותואר שני במנהל עסקים עם התמחות באסטרטגיה עסקית.

בתחום ההוראה, אני מרצה במכללות מקצועיות ובאקדמיה בתחומים של שיווק דיגיטלי, אסטרטגיה דיגיטלית ומדיה חברתית – ועד היום הרצאתי אלפי שעות בתחומים אלה ולמדו אצלי מאות סטודנטים שנמצאים היום בתעשייה.

אני חלק מהאקריו מהיום שבו קם קורס שיווק באינטרנט ופיתחתי את כל תכנית הלימודים במודול "מדיה חברתית", אשר הופכת אותו למודול המקיף ביותר בארץ מבחינת היקף התכנים ורמת העומק בה הם נלמדים.

תובנות מתחום העיסוק שלך

תחום השיווק באינטרנט שונה מאמצעי שיווק אחרים, אך יש לזכור שמדובר בערוץ הפצה נוסף – כלים טכנולוגיים באים והולכים והמגמות משתנות, אך מה שנשאר בבסיס הוא הצורך להבין את הצרכן והרצונות שלו, לדעת מה המניעים הפסיכולוגיים שלו וכיצד לגשת אליו. בלי ההבנה הזאת, כל ידע טכני של מערכת פרסום או כלי שיווק אחר, לא שווים הרבה במבחן המציאות.

אילו עבודות יש בתחום

את תחום המדיה החברתית ניתן לחלק ל-2 תתי תחומים מרכזיים:

  • ניהול תוכן עבור מותגים במדיה חברתית – ניהול התכנים בזירות כגון פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם ועוד.
  • ניהול תקציבי פרסום עבור מותגים במערכות פרסום כגון פייסבוק, יוטיוב, טוויטר וכו'.

טיפים לאיש שיווק מתחיל

2 טיפים מרכזיים:

  1. 1. לקפוץ למים – להתנסות בשטח בכמה שיותר פרויקטים וקמפיינים בשלב הראשון – זה מעלה משמעותית את קצב הלמידה ועוזר להתפקס במה שבאמת מעניין אותך מסוגי הקמפיינים השונים.
  2. 2. להמשיך ללמוד כל הזמן – תחומים משיקים, חידושים ועדכונים שקיימים בשוק – בכל אמצעי זמין, בין אם מדובר בספרים, בלוגים, כנסים ועוד.

מה מעניין ומאתגר אותך

בתפקידי כמרצה, מאוד מאתגר אותי לתת לסטודנטים את הכלים העדכניים והפרקטיים ביותר לעולם העבודה בחוץ ויותר מכך לתת להם כלים לחשוב ולהתפתח עתידית מעבר לתפקיד הראשון שימלאו.

בעולם השיווק, אני מוצא את עצמי עוסק ומתעניין מאוד בשילוב בין החלטות אסטרטגיות ברמת החברה לבין היישום שלהן בפועל באמצעות עולם השיווק והפסיכולוגיה הצרכנית.

מה השתנה בתחום?

יותר קל לשאול מה לא השתנה :)
האמת שהמון השתנה בתחום הזה בעשור האחרון – ערוצי פרסום חדשים ודומיננטיים (לפני עשור פייסבוק לא הייתה קיימת), דפוסי השימוש באינטרנט של צרכנים בכל העולם משתנים, הצמיחה של תקציבי פרסום באינטרנט, הצורך למצוא דרכים חדשות להגיע לצרכנים ועוד.

כפי שציינתי קודם, הדבר המרכזי שלא השתנה הוא הצורך להבין שיווק בבסיס שלו – את הצרכים של הלקוח והרצונות שלו.

מהם מקורות ההשראה שלך?

מלבד מקורות מידע שאני צורך מחו"ל ומהארץ, אני משתדל להיחשף להמון תחומים שאינם בלב ליבו של עולם השיווק, אך מאפשרים להשאיל מהם רעיונות לתחום.



פוסטים קשורים

מערכות ERP
הדור הבא של מערכות ה- ERP
| 30 דצמבר 2021
מערכות ה- ERP הינן בין הפיתוחים המשמעותיים והחשובים ביותר של השנים האחרונות בעולם העסקים.
Skills-Digital-Marketing-Specialist
כיצד תשיג השפעה ושינוי – 4 מיומנויות הכרחיות לכל מומחה לשיווק בדיגיטל
דניאל כהנוב | 5 ינואר 2022
ההצלחה העסקית של ארגון תלויה בגורמים רבים, אך ללא ספק הנוכחות של המותג והצלחתו מושפעת בעיקר מהמקצועיות והמיומנות של אנשי ומנהלי השיווק בחברה. מומחי השיווק מגבשים את האסטרטגיה השיווקית של הארגון, יש להם ידע עצום ומגוון, הבנה של בני אדם ותהליכים במכירות ובבחירת מוצרים, הם יודעים לנתח את התנהגות הלקוחות כדי להתאים את פעולות השיווק … Continued
קידום אתרים
דגשים חשובים לקידום אורגני בשנת 2021
דניאל זריהן | 5 ינואר 2022
בדיוק כפי שעשתה בשנים האחרונות, גם בשנת 2021 תבחר גוגל, מי שמפעילה את מנוע החיפוש הגדול בעולם, לשים דגש על הערך שמייצר מנוע החיפוש עבור הגולשים. לגוגל יש אינטרס להשאיר את הגולשים בפלטפורמה שלה לאורך זמן רב יותר, ולכן היא משקיעה משאבים רבים כדי לדרג אתרים שמייצרים מענה איכותי יותר עבור הגולשים. בשנת 2021 צפוי … Continued
שלבים בקידום דיגיטלי
שלבים בקידום דיגיטלי – איך עושים את זה By The Book?
עוזי שבת | 6 ינואר 2022
איך אתם מנהלים פגישת אפיון עם לקוח? האם ביצעתם תיאום ציפיות מדויק (כולל תיעוד בחוזה)? דאגתם לעדכן את הלקוח בכל התקדמות או לחילופין, התדרדרות חלילה? סביר להניח שאתם לא מקפידים על כל שלבי התהליך, ולא מבצעים אותו By The Book מה שנקרא. התייעצנו עם עוזי שבת – מנכל Digital Solutions ומרצה קורס שיווק דיגיטלי במכללת … Continued
רוצה לשמוע עוד?

phone mobile icon שיחה
chet icon צ'אט
email mobile icon לפרטים

מדיניות הגנת הפרטיות

×

אנו מודים לכם על שבחרתם לעשות שימוש באתר Hacker-u (להלן: "האתר").

האתר מופעל על ידי האקר-יו בע"מ (להלן: "החברה") לטובת איסוף פרטים ויצירת קשר עם מתעניינים בלימודי מקצועות הי-טק.

לתשומת לבכם, המידע המוצג באתר הינו כללי בלבד. למידע ספציפי ניתן להשאיר פרטים בעמוד ויועץ לימודים מטעם החברה יחזור אלכם במהרה.

מטעמי נוחות בלבד, האמור בתקנון זה מנוסח בלשון זכר, אולם הוא מתייחס לשני המינים בצורה שווה.

לכל מידע נוסף ניתן לפנות בכתובת הדואר האלקטרוני שבסיפא לתקנון זה.

בגלישתך באתר זה הנך ( "להלן: "הגולש") מקבל ומסכיה לתנאים ולמדיניות הפרטיות כמפורט להלן. מדיניות הפרטיות מתייחסת לסוג המידע שתספק לנו או מידע אשר אנו נלמד משימוש שתעשה באתר.

שמירה על פרטיותך:

1. פרטיות הגולש חשובה לנו מאוד. אנו מנהלים את האתר בסטנדרט האבטחה הגבוה ביותר ע"מ לשמור על פרטיך ולהגן על המידע שתמסור לנו בצורה הטובה ביותר.

2. אנו פועלים בהתאם להוראות חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981 ושואפים לעמוד בכל דרישות החוק לעניין כיבוד הפרטיות וההגנה על מידע אישי. אנו מחויבים להגן על פרטיותך ועל שמירת פרטי הזיהוי האישיים שלך.

3. אנו אוספים מידע אישי אודותיך רק כאשר אתה תספק לנו אותו באופן ספציפי וביודעין. אנו מאמינים, כי אתה צריך לדעת בדיוק איזה מידע אישי אנו אוספים וכיצד אנו מתכוונים להשתמש בו בטרם תחלוק אותו עמנו. אנו עשויים לבקש ממך מידע אישי כגון שם, מספר טלפון, כתובת וכתובת דואר אלקטרוני. אנו עושים זאת רק כאשר אתה מבקש מידע או מבקש להירשם לשירותים הטעונים הרשמה או מנוי.

4. כאשר אנו מתכוונים להשתמש במידע האישי שלך, אנו מבקשים זאת מראש, על מנת שתחליט אם אתה רוצה לספק לנו את המידע או לא.

5. מידע המאפשר זיהוי אישי שלך, יישמר בסודיות מוחלטת. פרטי זיהוי אישיים שאתה מספק לנו לא יהיו זמינים לצדדים שלישיים ללא אישור מפורש שלך.

6. אנו מדגישים כי לא חלה חובה חוקית למסור את המידע.

המידע שייאסף והשימוש שיעשה בו:

1. אנו מגבילים את בקשותינו לקבלת מידע אישי בסיסי בלבד, כגון:

א. שם מלא

ב. מספר טלפון

ג. כתובת דואר אלקטרוני

2. אנו מגבילים את איסוף המידע האישי למידע שאנו מאמינים כמינימלי ביותר על מנת לספק לך את השירותים המוצעים באתר או באמצעותו.

3. המידע אשר יימסר ישמש לטובת גבייה, שליחת דיוור ישיר וקשר עם הלקוח, שליחת דבר פרסומת, ניוזלטר והודעות שיווקיות; טיוב נתונים, מתן שירותים ללקוחות, ניהול מועדון לקוחות, ניהול מידע על תלמידים / סטודנטים / משתלמים, ניהול מכירות, שיווק וגיוס לקוחות.

4. המידע שתעביר לנו לא יימסר על ידינו לצדדים שלישיים בתמורה ו/או ללא תמורה אלא אם תיתן את הסכמתך לכך מראש ו/או לדרישת רשות מוסמכת.

Cookies (עוגיות):

1. קובץ Cookie הוא קובץ המכיל חלקים מסוימים של מידע שהאתר יוצר במחשבך בעת הגלישה באתר. הקובץ מאפשר שמירת מידע לגבי העדפותיך בכל הקשור בשימוש באתר.

2. על מנת לשפר את חוויית הגלישה שלך באתר, האתר משתמש ב- Cookies. רוב הדפדפנים כיום יודעים לזהות מתי "Cookie" מוצע, ולאפשר לך לסרב או לקבל אותו. אם אינך בטוח אם לדפדפן שלך יש יכולת זו, עליך לבדוק עם יצרן התוכנה או ספק שירותי האינטרנט שלך. איננו משתמשים בקבצי Cookie כדי לעקוב אחר הרגלי הניווט של המבקרים שלנו.

גישתך ושליטתך בפרטי הזיהוי שלך:

באפשרותך לבצע את הפעולות הבאות, בכל עת, על ידי פנייה אלינו באמצעות כתובת הדוא"ל שלהלן:

1. לבדוק איזה מידע אישי שלך יש בידנו, אם בכלל.

2. לשנות/לתקן את הפרטים אשר בחרת להעביר לנו.

3. לבקש מאתנו למחוק כל מידע שנאסף אודותיך (יחד עם זאת יש לדעת כי, לא נוכל לספק שירותים מסוימים ללא המידע).

4. להביע כל חשש כלשהו שיש בידך לגבי השימוש שנעשה במידע אישי שלך.

קניין רוחני:

כל זכויות בכל המושא לזכויות קניין רוחני, המופיע ו/או מוצג באתר, הינו בבעלות החברה בלבד ואין לעשות בהם שימוש ללא אישור החברה מראש ובכתב.

יצירת קשר:

ניתן ליצור עמנו קשר בכל עת בכתובת הדואר האלקטרונית הבאה info@hackeru.co.il

להורדת
הסילבוס