(כדאי שאתה לא תעשה אותן...)

אז השקעת מזמנך והגעת לראיון עבודה, התיישבת מול המראיין והנה, טעות קריטית שעלתה לך במשרה, לא חבל?
אלו הטעויות הנפוצות ביותר שאנשים עושים בראיונות עבודה ואיך תתחמק מהן

1. לא מתייחסים לראיון ברצינות

הטעות הגדולה ביותר שמועמד יכול לעשות היא להניח שמכיוון שהגעת רחוק - הקבלה לעבודה כבר מובטחת.
זוהי מחשבה מעטה, ראיון עבודה הוא הליך פורמלי, גם אם כל השלבים שקדמו לו התנהלו בצורה חיובית הימנע מיהירות ואל תתחיל לדמיין איך תבזבז את משכורתך הראשונה.

2. מתלבשים ברשלנות

העיניים שופטות הכי מהר, הדרך שבה אתה מציג את עצמך בפגישה הראשונה עם מעסיק פוטנציאלי חשובה מאוד, ההופעה החיצונית שלך אומרת הרבה למי שפוגש אותך בפעם הראשונה.
אפילו אם אתה ידוע שהחברה בה אתה מתראיין מאפשרת לעובדיה להגיע בג'ינס וטי שירט - אל תחבל בסיכוייך עי הגעה בלבוש פשוט. מומלץ לבחור במראה שמרני, מסודר ומקצועי.
ולנסות לבדוק מה הקוד לבוש המקובל במקום העבודה שאליו זומנת לראיון.

3. לא מסבירים מדוע הם הבחירה הטובה ביותר

חקור את תיאור העבודה אליה אתה מתראיין, כך שתוכל לספר למה ניסיונך, כישוריך ויכולותיך תואמים את צרכי החברה.
המעסיק ירצה לדעת מדוע כדאי לו להעסיק דווקא אותך, ענה לו בצורה ברורה!

4. משיבים בצניעות רבה מדי

תן לעצמך קרדיט, אחת הטעויות הגדולות שאתה יכול לעשות בראיון עבודה היא לא לשבח את עצמך מספיק.
ראיון עבודה הוא ממש לא הזמן לצניעות, אל תפחד להבליט את הישגיך, בין אם האקדמאיים או התעסוקתיים. זה בדיוק הזמן לשלוף אותם. עם זאת דע לשמור על צניעות אל מול המראיין.

5. מדברים יותר מדי

אל תקטע את המראיין במהלך דבריו, ראיון עבודה הוא שיחה דו סטרית ומרואיינים רבים אוהבים לקשקש כדי לכסות על העצבנות והלחץ שלהם. הישאר רגוע, הקשב בזהירות והשב לשאלות מתוך מחשבה ולא מתוך לחץ.

6. מתמקדים במשכורת

אם אתה נמצא בשלב המוקדם של הראיון - אל תדבר על כסף. אם תעלה מהר מדי את דרישות השכר שלך ותספר על הסכומים אותם הרווחת בעברך, אתה עלול לחשוף יותר מדי.
סביר להניח שנושא המשכורת יעלה בראיון, אבל תן למראיין להוביל אותך אליו. ככל הנראה הוא שומר את הנושא הזה לשיחה מאוחרת יותר. במידה ושואלים אותך מה ציפיות השכר שלך ציין טווח ואף פעם אל תנקוט במספר אבסולוטי מומלץ לבוא מוכנים ולבדוק לפני חיפוש העבודה כמה נהוג לשלם באותו תחום ותפקיד בהתאם לכמות השנים והניסיון שיש ברשותך.

7. משמיצים

אפילו אם שנאת את הבוס הקודם שלך, או שאולי הרגשת שהוא התייחס אליך בצורה לא הוגנת, ראיון העבודה הוא ממש לא המקום לספר את עלילותיו ולהשמיע רשימה של תלונות. אל תיגע בנושא כלל. במידה ופוטרת מעבודתך הקודמת, הכן מראש הסבר שיציג את מה שקרה בצורה חיובית.

8. לא לבלבל ראיון עבודה עם חקירה

רוב המרואיינים מצפים לחקירה, זה לא המקרה כאן - חקירה מתרחשת כשאדם אחד שואל שאלות והאחר עונה. ראיון, בניגוד לחקירה הוא שיחה עסקית שבה שני הצדדים בשיחה שואלים שאלות ועונים זה לזה.
מועמדים שלא מנהלים את השיחה ומצפים שיחקרו אותם משאירים את המראיין בתפקיד החוקר - תפקיד שהוא לא רוצה להיות בו.

9. מציגים חולשה כביכול באור חיובי

אחת השאלות שנשאלות לעיתים קרובות בראיון עבודה היא מה החולשות שלך?, אחת העצות הנפוצות היא להציג חולשה כמו אני פרפקציוניסט ולנסות להאיר אותה בכיוון חיובי.
סביר להניח שהמראיין שאתה תשב מולו עבר מועמד אחד או שניים במהלך חייו, הוא לא מתרשם מהתשובה הזו וסביר להניח ששמע אותה עשרות אם לא מאות פעמים.
במידה ונשאלת את השאלה הזו ציין מיומנות אותה היית רוצה לשפר, תאר מה אתה עושה כדי להגביר את יכולותיך בתחום.
סוד מקצועי: למראיין לא באמת אכפת מה החולשות שלך, הוא פשוט רוצה לראות איך אתה מתמודד עם השאלה ומה התשובה מעידה עליך.

10. עורכים תחקיר על החברה אבל לא על עצמם

אחד הדברים החשובים בראיון עבודה הוא להגיע מוכנים אחרי תחקיר על החברה בה אתה מתראיין. אבל רוב מחפשי העבודה לא עושים תחקיר על עצמם. כתוב רשימת מכולת של הניסיון, הידע והמיומנות שלך. יצירת רשימה כזאת תאפשר לך להגיב באופן מיידי על כל שאלה שתבוא אודות הניסיון והכישורים שלך.
אתה חייב להיות מוכן לדון על כל שלב שעברת וכל דבר שנמצא ברקע שלך. יצירת הרשימה תרענן את זיכרונך וכך תוכל להעלות חוויות אותן ייתכן והיית שוכח במהלך הראיון מפאת זמן או לחץ.

11. משאירים את הטלפון הסלולרי פתוח בראיון

אין טעות גדולה מזאת. אז נכון, אנחנו חיים בחברה שהזמינות התמידית בה היא דבר חשוב, אבל סלולרי שמצלצל בזמן ראיון עבודה אינו מתאים. כבה או השתק אותו לחלוטין (לא רטט) לפני שאתה נכנס לראיון.

12. מעבירים ביקורת על החברה או הבוס הנוכחיים שלהם

נמאס לך מהעבודה הנוכחית ותיתן הכל כדי לעזוב? התייחסו אליך לא יפה? ראיון העבודה אינו הזמן לחיפוש נקמה. המראיין מקשיב לתשובותיך וחושב על איך זה יהיה לעבוד איתך.
המראיין מסיק מסקנות רציניות מהתשובות שלך, לכן ההערה שזרקת על המעסיק הקודם שלך או הבוס האחרון עלולה להתפרש כדרך החשיבה הרגילה שלך וזה יגרום לך להיראות רע אל מול המעסיק.

13. מתנהגים בחוסר נימוס

אל תתבדח עם המראיין, בטח שלא להתנהג בגסות רוח מולו זה עלול לחבל בסוכי שלך להתקבל לעבודה. מספיק להיות ידידותי ולשמור על מקצועיות.
זכור שכל מי שאתה פוגש עשוי להיות מעורב בתהליך הבחירה. מפקידת הקבלה ועד חברי הסגל הזוטר במשרד. אל תתעלם מהם, לפעמים חיוך והנהון קל יעשו את ההבדל בין להתקבל לבין לא.

בהצלחה בראיון!

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה