אם תשאלו מתכנתים ומפתחים, איזו מערכת אהובה עליהם, רובם יגידו מערכת לינוקס ואין זה מפתיע. מדובר במערכת הפעלה פתוחה, שמאפשרת למתכנתים השונים שעובדים עליה להוסיף בכל עת יישומים שונים. המערכת זמינה ונגישה לכולם, וכל אחד יכול לשנות ולהפיץ אותה כפי שהוא רוצה. במובן הזה, לינוקס הייתה פורצת דרך בעולם של קוד פתוח.

מערכת מבוססת לינוקס, הופיעה בעולם המחשבים כבר בתחילת שנות השמונים. הפיתוח שלה החל בשנת 1984 ובשנות התשעים היא כבר הייתה מבוססת כמעט באופן מלא. היו בה פרמטרים שונים, שיאפשרו במהלך השנים לבנות מערכות שונות בקוד פתוח, דוגמה נטסקייפ, הדפדפן הראשון (כיום דפדפן פיירפוקס מבוססת על מערכת לינוקס), אופן אופיס שמהווה תחליף לאופיס של מיקרוסופט, ועוד. עם השנים הצטרפו חברות טכנולוגיות שונות לרעיון של קוד פתוח ויאפשרו למתכנתים ומפתחים ליצור יישומים שונים על המערכות שלהם. כיום אפשר למצוא שימוש בלינוקס בתוכנות, שרתים ומחשבי על.

מפיראטיות למערכת מסודרת

העובדה שעם השנים לינוקס הפכה למארג' של מערכות הפעלה ויישומים שתוכנות מתבססות עליה, הובילה לכך שנוצרו מספר משתנים, שהפכו אותה למערכת פחות "פיראטית" ויותר מסודרת.
  
אנחנו יכולים לראות מערכות לינוקס על מגוון סגנונות וסוגים של חומרה. מאחר והתפיסה הייתה שהיא אמורה להגיע לכל מקום, להבדיל ממערכות סגורות שלא פעם נמנעות מכך, אזי שלינוקס יכולה לרוץ על שרתים מרובי מעבדים, מחשבים אישיים, טלפונים סלולאריים ועוד.
 
כיום ניתן למצוא בכל העולם, כולל בישראל, קהילת לינוקס מאוד גדולה, שמקדמת את הרעיון של שימוש בלינוקס ובקוד חופשי. מדובר במתכנים ומפתחים שמתנגדים לרעיון של מערכות סגורות (דוגמה לאלו שמפעילות מיקרוסופט ואפל) ומנסות לדחוף כמה שיותר את השימוש במערכות הפעלה ותוכנות בקוד פתוח.

כיצד הופכים להיות מפתח לינוקס?

אפשר למצוא באינטרנט מגוון מדריכי לינוקס, בין היתר גם באתר הקהילה של לינוקס בישראל. שם אפשר לקבל הסבר מפורט על המערכת, כיצד ניתן להשיג אותה ואיך עובדים עליה. אך על מנת ליהנות מהסמכה בנושא, ולקבל שיעורים ממרצים מנוסים שעובדים עם מערכות לינוקס, במשך שנים רבות בצורות שונות, מומלץ להירשם לקורס לינוקס למתחילים.
 
קורס זה נערך בבתי ספר למקצועות ההייטק והאינטרנט. במהלך הקורס לומדים להכיר את המערכות של לינוקס מצדדיה השונים, לומדים כיצד עובדים עם הגדרות מתקדמות וניהול מערכות לינוקס בגרסות המתקדמות ביותר שלהן, בהמשך לומדים כיצד לעבוד על ליבת  RHEL7 תוך היכרות עם המערכת, כמו כן לומדים על רשתות לינוקס ואבטחת מידע, ניהול שרתי לינוקס וירטואליזציה מבוססת REHV ועוד.
 
לימודי לינוקס למתחילים מכשירים את הסטודנטים, שאין להם רקע בתכנות. במהלך הקורס מקבלים הסטודנטים אפשרות לעבוד על מערכות לינוקס מבוססת אנטרפרייז, תכנות ויצירת סקריפטים שונים לצורכי תכנות תוכנות ויישומים שונים. 
 
במסגרת הקורס, יצטרכו התלמידים לבצע מטלות שונות, כולל פרויקט סיום שמטרתו להראות עד כמה הם הפנימו את התכנים השונים שנלמדו בקורס ועל מנת שתהיה להם אפשרות ליישם אותם. כמו כן הקורס מכין את הסטודנטים למבחני הסמכה LPI1-2.

למי מתאים הקורס?

קורס מהנדסי לינוקס מיועד הן לסטודנטים שאין להם רקע בתכנות ורוצים להשתלב בתחום, והן למנהלי רשתות ותקשורת אשר מבקשים לבצע הסבה לעולם של לינוקס וקוד פתוח, במטרה לרכוש כלים שונים לפיתוח ותפעול תוכנות ורשתות במסגרת מערכת לינוקס. 

קורסים מתאימים

קורס לינוקס - קורס ניהול שרתי Linux

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה