עולם ההייטק משתדרג לו בכל עת אפשרית, האמת היא שאין בכך שום פלא, אם שאר עולמות העבודה עוברים שדרוגים כל כמה שנים, אז זה קורה בקצב הרבה יותר מואץ בעולם ההייטק. הרי האינטרס של כל ארגון הייטקיסטי הוא להתייעל ולשפר את עבודתו. במיוחד כשמדובר על פיתוח, הרי מבחינתם לא רק חשוב לפתח באופן מהיר יותר, אלא גם בצורה בטוחה ואיכותית יותר. זאת אומרת, שהמוצר יצא לשוק והוא יהיה מוכן בצורה מושלמת, או לפחות קרובה לכך. בזכות התהליכים הללו, התפתח תפקיד ה-DevOps, הצוות או האיש שאחראים על יצירת הגישור והפערים בין מחלקת הפיתוח לבין מחלקת התפעול.

width=

בעקבות צמיחה של תפקיד זה, אנחנו עדים לביקוש רב אל לימודי DevOps או הכשרת DevOps אצלנו במכללה.

לפתח מוצר דיגיטלי על 150 קמש - אפשרי בעיקר בזכות אנשי ה-DevOps

כמו שכבר כתבתי קודם, בעולם שלנו אנחנו זקוקים לכמה שיותר תהליכים שיגרמו לנו לעבוד באופן טוב יותר. אנחנו רואים את זה בכל תחום בעולם, אל עולם הכדורגל הכניסו אנשי דאטה שינתחו את המשחק או יאתרו שחקנים פוטנציאליים, בתחום הבישול והקולינריה וגם במחוזות אחרים כמו פרסום ושיווק, שלשם נכנס תחום הבינה העסקית והדאטה גם! אבל יותר מכך, גם שם אנחנו רואים צמיחה של תפקידים שגורמים לצמיחה איכותית ובריאה יותר של הארגון, בכל אופן אפשרי.

על מנת להתייעל בעולם ההייטק, יש לעבוד בצורה מקבילה, דמיינו חוליה מקשרת שתדאג לכל הנושאים הקשורים אל פיתוח, תשתיות ותפעול, ובכך תחסוך כל כך הרבה זמן! אנשי ה-DevOps יהיו אחראים על סביבות הפיתוח השונות שקיימות בארגון, יבדקו לעומק תהליכי ניהול קוד ואפילו יפתחו מערכי אוטומציה לבנייתו של המוצר אל סביבות שונות ומגוונות, כגון מערכות הפעלה ופלטפורמות אחרות. זאת אומרת, האיש ה-DevOps מספק פתרון כמעט מושלם ומאוד יעיל עבור ארגון. כיום, הרבה ארגונים מבינים ש: וואו, מה עשינו לפני שצוות ה-DevOps הגיע לכאן?. וזהו למעשה היתרון הגדול ביותר שלו. השוק זועק וזקוק לכמה שיותר אנשים שיוכלו להיכנס אל התחום, אבל אין יותר מדי אנשים שעברו את ההכשרה הנכונה בשביל כך.

width=

לעבוד בצורה מקבילה על כמה פרויקטים שונים - DevOps

איך אפשר לדעת שיתאים לך להיכנס אל תחום ה-DevOps?

זוהי שאלת השאלות, וככה זה כמעט בכל תחום אפשרי בעולם ההייטק, לדעת רבה של המרצים שלנו ומספר אנשי מקצוע שחיים ונושמים את התחום, קודם כל צריך להיות אדם מאוד מולטי-טאסקר, זאת אומרת, בבוקר אולי תצטרך לפתור בעיה עם התשתית בארגון, לאחר שעה תבין איך לפענח בעיה מסוימת בסביבת הפיתוח ואז לקראת סוף היום לבצע שיחה עם אנשי הפיתוח וה-IT על מנת לחשוב איך פותרים בעיה מסוימת בפיתוח של המוצר.

מה הלאה? בדרך כלל, רוב האנשי ה-DevOps צריכים להיות אנשים חברותיים, כאלה שמסתדרים בסיטואציות פחות נוחות לפעמים וממש טובים מול אנשים. כי אין ברירה, התפקיד מחייב עמידה ודו שיח עם כל גורם בחברה, מהמפתח הצעיר ביותר שרק התגייס לחברה ועד למנכל. והשיחות הללו הן ממש לא דבר נדיר, אלא די שכיח, כיוון שזוהי בגדול העבודה שלו. התקשורת בינאישית שלו צריכה להיות ברמה יחסית גבוהה.

תכונה נוספת היא, והיא כמובן חוש טכני, מרבית מהאנשים שמגיעים לתחום היו בעברם אנשי הייטק ששדרגו לעצמם את התחום, בין היתר בזכות קורס DevOps, ששדרג להם משמעותית את הקריירה ומינף להם אותם אל כיוונים חדשים ומרוממים.

אצלנו במכללה, קיים מודול שלם העוסק ב-DevOps, כשהוא חלק בלתי נפרד מעולם הלינוקס, רבים מהמפתחים והמתכנתים של היום עברו למערכת ההפעלה המפורסמת עם האייקון של הפינגווין החמוד. אנו הוספנו את החומר הנל כי הבנו את הביקוש הרב אליו, ולכן, כל בוגר שמסיים בהצלחה קורס לינוקס, ילמד בו זמנית גם קורס DevOps במשך 120 שעות, שבו הוא יכיר את העולמות והתכנים השונים הקשורים אל תפקיד זה.

ולמה הייטק בכלל?

אם הגעת עד לכאן, אתה בטח שאלת את עצמך: וואו, עולם ההייטק נראה די קשוח. והאמת היא? שאין דרך להתחמק מזה, אין מה לעשות, לעבוד בעולם ההייטק זה קשוח ביותר ואף מאתגר. אבל, יש לו המון יתרונות, כתבתי את זה פה במספיק מאמרים, לכן אעשה את זה ממש קצר הפעם:

נתחיל מזה שהמשכורות, ואפילו מאוד, אנשי בתעשייה מרוויחים כבר בתחילת דרכם סכום שקרוב ל-5 ספרות, ולאט לאט מתקדמים אל סכומים גבוהים בהרבה. מה שמעניק להם שגרת חיים שקטה ונוחה. בנוסף לכך, התנאים מדהימים, לפחות ברוב הזמן, עם מכונת נספרסו חדשה, עמדת פלייסטיישן, כרטיס תן ביס (או סיבוס) ועוד. והשוס הגדול? אבל הבאמת גדול? זה לעבוד בתחום שאתה אשכרה תאהב. כזה שתהנה לקום אליו בבוקר (או לפחות בחלק גדול מהזמן) ולא תתבאס כששבוע חדש מתחיל.

בשורה התחתונה, תחום ההייטק וה-DevOps בפרט מתאימים אל מנעד רחב של אנשים, מי יודע, אולי בעוד כמה חודשים מהיום תוכל למצוא את עצמך בתחום הזה.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה