גם אתם יכולים להשתלב

תעשיית ההייטק הולכת ומתפתחת. אם גם אתם מעוניינים לרכוש מקצועות נדרשים, לעבוד בסביבה דינמית, מעודכנת ולהרוויח שכר מתגמל, אתם לא היחידים וכדאי שתדעו שמדובר במשימה אפשרית בהחלט בעידן הנוכחי, אין ספק בכך שתחום ההייטק מתעצם ומתבסס כ"תחום על", כזה המאגד בתוכו תת תחומים רבים ומחבר אליו ענפים שונים במשק. כשזה המצב, מובן מאליו שרבים מחפשים הכשרה במסגרת לימודי הייטק, כדי להתברג בתעשייה זו. חברות איכותיות, אפשרויות קידום והתפתחות, שכר גבוה משמעותית מהממוצע במשק, סביבת עבודה דינמית, צעירה ועבודה מגוונת, הם עיקר הסיבות לרצון של רבים להשתלב בעולם הייטק.

כל קריירה גדולה מתחילה בצעד אחד קטן

יש מי ששואלים את עצמם איך לעשות את הצעד הראשון להשתלבות מוצלחת בעולם ההייטק. אין מאפיין אחד של איש הייטק ממוצע וגם אם חשבתם שהמרחק ביניכם לבין השתלבות בתחום הוא מרחק רב, כדאי שתחשבו שנית. כיום יש דרכים רבות ומגוונות של תהליכי השמה בהייטק שיוכלו להתאים גם לכם. נכון שלבוגרי תארים אקדמיים בתחומי המחשב והטכנולוגיה יש נקודת פתיחה טובה יותר ויתרון מסוים, אך הדלת לא סגורה עבור אף אחד. ניתן לעשות הסבה מקצועית גם לאנשים שעובדים במגוון עבודות אחרות. אחת הדרכים המרכזיות לעשות זאת, היא לעבור הכשרה במסגרת של קורסים מקצועיים. היתרון בקורסים מקצועיים הוא שהם מכינים את הלומדים להתמחות ממוקדת במקצועות נדרשים בענף הייטק. על כן, לפני שבוחרים לימודי תעודה כאלו, חשוב לבדוק מהם המקצועות הנדרשים בעולם הייטק. לאחר מכן, מבין אותם מקצועות אפשר לבחור את זה שנראה לכם המתאים ביותר עבורכם. במסגרת של לימודי הייטק לתעודה ולא כתואר אקדמי, קל יותר לשלב עבודה במקביל עם הלימודים, לדוגמה למי שבוחר במסלול ערב, המאפשר לעבוד בשעות המקובלות. יש גם כאלו שמצליחים למצוא עבודה בתפקידים התחלתיים בעולם ההייטק במקביל ללמוד קורס מקצועי ועם קבלת תעודת ההסמכה, מתקדמים הלאה בעזרת הכלים שרכשו בלימודים והניסיון שצברו בחברה. מומלץ מאוד לבחור קורס שכולל התנסות מעשית במהלך הלימודים, מדמה כמה שיותר תקלות אמת ומצבי אמת, נותן ללומדים להתנסות בפועל במה שנדרש במקומות העבודה. תחום ההייטק מעשי ופרקטי מאוד ואין טעם בלימודים עיוניים, שעוסקים רק במושגים ותאוריות.

לימודיי הייטק: אפשרויות מגוונות למתעניינים

לעולם ההייטק שפה משלו: זו יכולה להיות שפת תכנות, "מודולים" או קודים שחשוב להכיר ולשלוט בהם כבר במהלך הלימודים, כדי להיות מוכנים לעבודה בפועל מיד לאחר סיום הקורס ואולי אפילו במהלכו. פתרון בעיות והתמודדות עם אילוצים טכניים במסגרת של לימודי הייטק, טובה יותר מאשר להגיע לאותו המצב במקום העבודה, שם רמת הלחץ והציפיות מכם היא מן הסתם גדולה הרבה יותר. חשוב לבחור קורס שעולה בקנה אחד עם הדרישות בתעשייה, מכין לבחינות הסמכה ומעניק תעודות הסמכה רלוונטיות לענף בו אתם רוצים להשתלב, דוגמת הסמכות מייקרוסופט, הנדרשות במגוון מקומות עבודה בעולם ההייטק.

אפשר לעשות זאת במגוון תחומים:

  • אנשים יצירתיים יכולים ללמוד עיצוב גרפי
  • אנשי תוכן שמגיעים מהמדיה הדיגיטלית יכולים ללמוד קידום ובניית אתרי אינטרנט
  • כאלה שיש להם חיבור לתחום התוכנה, יכולים להתחיל מקורס QA או לפנות לכל נושא אבטחת המידע והסייבר, שיהפוך אתכם להאקרים של ממש
בעולם ההייטק השינויים הם מהירים ותמידיים, חשוב להיות עם האצבע על הדופק, להתעניין במה שנדרש בתעשייה, לבחור בלימודים יישומיים ככל הניתן שמכינים אתכם למצבי אמת, מעניקים הסמכה ספציפית או לפחות מכינים לבחינות הסמכה חיצוניות וכן, כאלו ההופכים אתכם בסיום הקורס לבעלי מקצוע ספציפי מבוקש כמו לדוגמה בודק תוכנהמעצב גרפי, מקדם אתרים, לוחם סייבר וכדומה.
לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה