אם יש מי שראוי לתואר ממציא האינטרנט, זהו פרופסור לאונרד לן קליינרוק מאוניברסיטת UCLA שבקרוב יבקר בישראל. שוחחנו איתו על ניטרליות, הרשת העצבית של העולם והימים התמימים יותר של הרשת. מיוחד ל-ynet

לשדרן הרדיו רזי ברקאי קרתה בשעתו פאדיחה מתוקשרת, כשביקש להעלות לשידור את האחראי על האינטרנט, טעות שלא נשכחה לו עד היום. אם יש אדם אחד שכן ראוי אולי לשאת בתואר הזה, הוא פרופסור ליאונרד קליינרוק, האיש שבמעבדתו זרמו הביטים הראשונים של מה שלימים יהפוך להיות האינטרנט.

קליינרוק יגיע בתקופה הקרובה לביקור (לא הראשון, אגב) בישראל, שבמסגרתו יקבל תואר דוקטור של כבוד מהטכניון ואת פרס דן דוד, של אוניברסיטת תל-אביב.

פרופסור לאונרד קליינרוק מאוניברסיטת קליפורניה שבלוס אנג'לס (UCLA), הוא האיש שהניח את היסודות המתמטיים הנדרשים לתקשורת הנתונים שבסופו של יום תהיה זו שתשמש את האינטרנט. ב-1960, כתב את עבודת התזה שלו, ב-MIT (משם גם קיבל את תואר הדוקטורט שלו ב-1963), שעסקה בתקשורת נתונים רחבה בין מחשבים. התזה נכתבה כמעט עשור לפני לידת האינטרנט, ב-1969, במעבדה שלו.

אינטרנט - מחבר בין אנשים

לשאלתנו האם חזה זאת כשכתב את העבודה שלו, הוא עונה בשלילה. עבודת המחקר שלי עסקה אז בפיתוח דרך שבה מחשבים יוכלו לתקשר ביעילות ובצורה רחבה, מספר קליינרוק.

ביום שלאחר חג העבודה ב-1969, הגיע למעבדתו של קליינרוק, המחשב שיהפוך להיות הנקודה הראשונה של האינטרנט. המחשב, שנבנה בהזמנה מיוחדת מחברת הוניוול, נקרא IMP - ראשי תיבות של Interface Message Processor.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה