אורלי שלנו מנהלת את מחלקת ההשמה שלנו בהצלחה גדולה. היא אתנו בחברה מעל 8 שנים ואין סטודנט שלא עובר במחלקה שלה, אז חשבנו שכדאי שתכירו מי היא באמת אורלי ותאהבו אותה כמונו.

היי אורלי,

אז איך התחילה השנה האזרחית שלך?

השנה שלנו במחלקת ההשמה התחילה מצוין ובשיא המרץ. על הפרק יש לנו המון שיתופי פעולה עם חברות מהגדולות בתעשיית ההייטק, סדנאות תעסוקה לסטודנטים ולבוגרים, ימי ראיונות של חברות בתוך המכללה ומחוצה לה, אירועי זרקור, האקתונים ובהמשך גם יריד תעסוקה נוסף.


אין רגע דל...

לגמרי! אנחנו עובדים גם על שיתופי פעולה עם מכללות אחרות כמו המכללה האקדמית פרס, חותרות להשגת עוד יעדים ושיאים בתחום ההשמה כמו שהתחלנו במגמה בשנים האחרונות ואנחנו מצפים לעלייה משמעותית בתחום בשנת 2020.


נשמע שאת ממש מעורה בתחום, ספרי לנו כמה זמן את בהאקריו ומה עשית לפני?

אני מנהלת את מחלקת ההשמה להייטק כבר 8 שנים והיא מורכבת היום מ-4 בנות מדהימות: שני בן, ליאת חן ועדן יפת  שכל אחת מהן קשובה לצרכים של הסטודנטים ועובדת לילות כימים להבטיח שכל סטודנט יצא מרוצה וימצא את העבודה שהוא חלם להשיג לפני שנרשם לקורס.

כל אחת מהבנות מבינה היטב את השפה והז'רגון הטכנולוגי ואת פרופילי המשרות. אך חשוב מכל, הן עובדות עם הלב. זה הדבר החשוב ביותר בעיקר כשצריך לשלב בוגרים שלנו, לרוב ללא ניסיון קודם לשוק ההייטק הישראלי בהצלחה מרובה ומתוך תחושת שליחות וסיפוק רב שרק מתעצם עם כל בוגר שאנו מצליחות למצוא לו עבודה. הידיעה שהצלחנו יחד איתו לחולל שינוי משמעותי בחיים שלו - בפן התעסוקתי מהווה את המנוע העיקרי להצלחה הבאה שלנו.

בעיני השילוב של הנאה מעבודה, תחושת השליחות והרצון לסייע ולעזור לכל בוגר, יחד עם היכרות טובה עם השפה הטכנולוגית, היא המפתח להצלחה בעולם ההשמה הטכנולוגי. בעיקר על רקע הטכנולוגיה המתחדשת לבקרים, שפות תוכנה חדשות, תוכנות ופלטפורמות עבודה חדשניות בעולמות התוכנה והסייבר.

לפני האקר יו - ניהלתי סניף של חברת כא והשמה במתחם הבורסה שנקראה יהלום כא, במשך 12 שנה .
כשהמומחיות שלי הייתה מאז ומעולם השמה טכנולוגית . בהשכלתי אני, בוגרת תואר משולב מאוניברסיטת חיפה ששילב לימודי משאבי אנוש, משפטים וכלכלה. כמו כן, אני עוסקת באימון וייעוץ תעסוקתי שנים רבות.

בנוסף, בין שלל התעודות שלי, למדתי גם גרפולוגיה וגישור, מה שיכול לסייע לי לאבחן מועמדים ולדייק את ההתאמה בין פרופיל המשרה למועמד.


עם כל הניסיון שלך, מה היית ממליצה לסטודנטים חדשים שעכשיו התחילו את הקורס?

מה שהייתי ממליצה לכל סטודנט / בוגר שסיים קורס טכנולוגי כזה או אחר בהאקריו - הוא לעשות כל מאמץ בכדי להבין את החומר הנלמד באופן הטוב ביותר. מה שזה בפועל אומר - זה להשקיע על כל מודול שנלמד בקורס , גם למידה עצמאית מהבית - כלומר לשנן את החומר הנלמד בכיתה על מנת להיות בין הבולטים והחזקים בקורס. אני מאמינה שכשבוגר בוטח בידע שלו וגם בעובדה כי יש לו יכולת להשלים כל תוכן גם באופן עצמאי, הוא משדר המון בטחון בראיון עבודה.

דבר נוסף שאני ממליצה עליו- הוא להכיר את שוק התעסוקה הרלוונטי - היום באמצעות גוגל, ניתן להיחשף לכל חברה / מוצר ומשרה והידע הזה הוא כוח. חשוב כבר במהלך הקורס להתעדכן אילו משרות ג'וניור נדרשות, מה בפועל נדרש בפרופיל המשרה, אילו טכנולוגיות חדשניות נדרשות יותר, ומכך ניתן להסיק על מה לשים את הדגשים בלימוד.

לאחר מכן, לקראת אמצע וסוף הקורס, כאשר נצבר הידע הרלוונטי בעיקר ויש תוצרים , כגון פרויקט אמצע או סיום להראות במהלך ראיון, כדאי להתחיל לגשש לגבי ראיונות עבודה, ליצור קשרים עם חברות מגייסות, עם מעסיקים פוטנציאליים, דרך לינקדאין, פייסבוק וכד', להירשם לקבוצות חיפוש עבודה הרלוונטיות לתחום הלימוד ולתחומים משיקים.

מלבד זה - ליצור נטוורקינג - עם חברים שעובדים בחברות הייטק, להגיע לירידי תעסוקה, ייצוגיים עם קוח והסמכות , לעבוד על SPEACH קצר וחיובי עם דגשים על תכונות אופי כגון יכולת למידה עצמאית, אם יש רקע קודם רלוונטי בעולמות טכנולוגיים - מומלץ להדגיש זאת.

אגב, גם ידע לא פורמלי נחשב ניסיון טוב בעיניי לא מעט מעסיקים - אז מאד חשוב למרקר אותו - גם בשלב קוח ובוודאי בשלב ההיכרות . ואז כמובן להדגיש את כל הידע הרלוונטי למשרה שנרכש במהלך הקורס - כולל הבלטת היכולות הפרקטיות כגון פרויקט סיום כדוגמת אפליקציות, עיצוב ובניית אתר וכד'
המטרה המרכזית היא - חתירה למגע - כלומר הגעה לראיון עבודה פרונטלי.


ספרי לנו בקצרה על תהליך ההשמה שעובר הסטודנט?

במהלך הקורס נציגות של מחלקת ההשמה מגיעות באמצע הקורס ואז כחודש לפני סיום הקורס, בכדי לשוחח על תהליך ההשמה ועל התהליך במחלקה.

תחילה, מדגישים את חשיבותם של הפרויקטים / עבודות הגמר ואת חשיבות החזרה על החומר ועבודות הבית במהלך הקורס. לקראת סיום הקורס, מוזמנים הסטודנטים לסדנת השמה, במהלכה לומדים כיצד לכתוב קוח באופן ההולם את דרישות המעסיקים הרלוונטיים, לומדים מה מצופה מסטודנט בראיון עבודה בשוק ההייטק הישראלי, כיצד להתנהל בראיון עבודה, מאילו טעויות להימנע בראיון, כיצד לבנות הצגה עצמית טובה, המורכבת מדגשים אישיותיים ומקצועיים וכיצד להימנע משאלות מוקש.

לאחר מכן - מוזמן הסטודנט לסימולציית ראיון עבודה במחלקת ההשמה, שם הוא נדרש להפגין את היכולות שנלמדו בסדנה ומקבל משוב בהתאם. במסגרת סימולציית הריאיון, עוברים יחד על הקוח של הסטודנט, בודקים כיצד והאם ניתן לשפר אותם.

מעבר לכך, מדגישים את חשיבות הפרופיל בלינקדאין, מה מצופה שיהיה בפרופיל בעת חיפוש עבודה וכן את הנראות הדיגיטלית ברשת. לאחר שקוח של המועמד מתוקנים והוא השתתף בסדנה וסימולציית הריאיון שלו הייתה טובה, קוח שלו נשלחים ללקוחותינו במטרה למצוא לו את המשרה הנחשקת שאליה הוא הכי מתאים.


מה לדעתך האתגר המרכזי היום של אנשים שעושים את הצעד הראשון בעולם ההייטק?

האתגר המרכזי ביותר במעבר קריירה - הוא למידה עצמאית. בענף ההייטק ידע הוא כוח - וככלל שיש לנו יותר ידע וכמה שיותר נרחב וורסטילי יש לנו יתרון יחסי בשוק העבודה.

לאחרונה, כמנהלת מחלקת ההשמה בהאקריו השתתפתי בפאנל מעניין מאד במסגרת פרויקט טאלנט דיגיטלי בחסות חברת גוגל - המקדם מועמדים מאוכלוסיות שונות , לעסוק בתחומי השיווק הדיגיטלי. בפאנל השתתפו נציגים מהחברות הגדולות במשק, כגון צ'ק פויינט, מקאן ועוד ובו חברי הפאנל התבקשו לעמוד על טיבו של הבוגר האידיאלי בתעשיית ההייטק והדיגיטל בפרט - והמסקנות שעלו ממנו הן:

הבוגר האידיאלי הוא מולטי טאלנט. כלומר, אדם שמפגין מס' יכולות לדוגמא - איש שיווק דיגיטלי שיודע מעט תכנות ומעט עיצוב, לצד דרייב מוטיבציה ונכונות ללמוד עוד ולהשקיע . היכרות עם ממשקים נוספים משיקים כגון תכנות ועיצוב - מהווה יתרון יחסי של אותו מועמד על פניי האחרים.

משמע, היכולת הוורסטילית והיכולות ללמוד ולהעמיק את הידע גם באופן עצמאי, יכולה לפתוח את מנעד המשרות שאותו מועמד נחשף אליהם באופן משמעותי מאד.

לכן בעיניי האתגר הוא להעמיק - ליצור התמחות או מס' התמחויות ולהפגין יכולת ורסטילית ויכולת אוטודידקטית גבוהה.


ובנימה קצת יותר אישית, ספרי לנו בכמה מילים מי היא באמת אורלי?

אני מגבעתיים, אם לשתי בנות מקסימות. בתי גאיה בת 20 סיימה שנת שירות משמעותית עם נוער בסיכון וכעת היא מורה חיילת בפרויקט קלע בצהל. נועה, בתי בת 11 לומדת בכתה ה', מנגנת בסקסופון, פעילה בצופים ובשלל חוגים נוספים.


ספרי לנו מה הדבר שאת הכי אוהבת לעשות?

אני עוסקת בתחום האהוב עליי: השמה טכנולוגית, ב-20 השנה האחרונות. כשערך המוביל עבורי, הוא לסייע לאנשים למצוא את הכיוון התעסוקתי הנכון עבורם. אני מאמינה שכשאתה עוסק במשהו שאתה אוהב, אתה חש סיפוק מקצועי ואתה נהנה לקום בבוקר ליום חדש, זה גם מקרין על תחומים נוספים בחיים.

זו הסיבה שאני גם מאמנת אישית תעסוקתית, למדתי גם גרפולוגיה וגם גישור - כי בסופו של דבר מה שמעניין אותי הוא אנשים והיכולת שלהם לממש את הפוטנציאל שלהם. לכן אני נהנית להיות חלק אינטגרלי מיצירת הקסם הזה.

מעבר לכך, ברמת העיסוקים והתחביבים החביבים עליי הם: צילום, קריאה, כתיבה והליכה בים.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה