אחת הבעיות המעצבנות ביותר של שיווק באינטרנט, שיווק ברשת ובעלי אתרים היא העובדה שגוגל לא חושפת לנו את מקורות התנועה האורגנית לאתרים.
מאז 2011, גוגל לא מראה לנו את מילות המפתח עבור התנועה האורגנית. אין ספק שמדובר במידע חיוני ביותר, שיכול להביא הרבה מאוד כסף לבעלי האתרים.
הבנת ביטויי החיפוש של התנועה האורגנית היא מרכיב מרכזי עבור הקידום והשיווק של אתרי אינטרנט וכעת כלי חדש בשם KEYWORD HERO (או בעברית גיבור מילות המפתח) יציג לכם באנליטיקס את מילות המפתח המדויקות שהלקוחות שלכם חיפשו במנועי חיפוש.

מה זה בכלל NOT PROVIDED

כפי שציינתי, באוקטובר 2011 הודיעו גוגל כי הם מתחילים להצפין את שאילתות החיפוש עבור משתמשים. פירוש הדבר הוא שאם ביקרת בדו"ח מילות המפתח באנליטיקס, היית רואה (NOT PROVIDED) בראש רשימת מילות המפתח האורגניות, במקום מילות המפתח הרגילות. הדבר חל רק על מילות מפתח רגילות ולא על מילות מפתח בתשלום.

כיום NOT PROVIDED מהווה למעלה מ-90% מהביטויים שניתן לראות באנליטיקס.
KEYWORD HERO בא לפתור לנו את הבעיה הזו ולחשוף לנו את ביטויי החיפוש שעד עכשיו גוגל מנעו מאיתנו לראות.

איך הוא עושה את זה?

  • ניתוח- לדבריהם הכלי מתחבר לתשעה מקורות נתונים שונים ומקבל תמונה מלאה של מה שהמשתמשים מחפשים וכיצד הם מוצאים את האתר.
  • MACHINE LEARNING- באמצעות למידה עצמית, הכלי יכול למעשה לחבר את שאילתות המשתמשים לסשנים שלהם. ככל שיש לו יותר נתונים, כך ההתאמה טובה יותר (אני מצאתי שגם באתרים עם תנועה נמוכה, חשיפת הנתונים טובה).
  • העלאה- באמצעות ממשק ה- API, הכלי דוחף את הנתונים ישירות לחשבון האנליטיקס, שם ניתן לראות את הנתונים בתצוגה מיוחדת שהם הכינו. לטענתם ב- 50-60% מהמקרים הוא תואם עם ודאות מוחלטת. עבור שאר הביטויים, הכלי משתמש בשמונה מודלים נוספים לניתוח. אם ההסתברות שהמילה מתאימה היא פחות מ 83%, הם יישארו (NOT PROVIDED).

בגלל שאני חשדן מטבעי ולא סומך על כלים שאני לא מכיר (בטח לא כאלה שצריך לתת להם גישת אנליטיקס מלאה), חיברתי אותו בהתחלה לחשבון חדש ונישתי, שגם אם משהו ישתבש אוכל להתמודד עם כך.

שימו לב איך הנתונים נראים בפועל, ה- NOT PROVIDED, מהווה רק 10% בתוצאות (במקום 90% בדרך כלל). כמו כן, המילים שהוא חשף לי הן אכן המילים המקודמות של האתר.

תוספת קטנה ונחמדה שהם הוסיפו, מאפשרת לנו לראות גם את המיקום של הביטוי בתוצאות החיפוש. נוסיף מאפיין משני של מיקום - position.

נקבל את המיקום של הביטויים שלנו בתוצאות החיפוש:

כל ההתחברות פשוטה ולוקחת 2 דקות ולאחר שתתחברו ייקח 24 שעות עד שתראו את הנתונים:

אפילו רנד פישקין מייסד אתר MOZ, צייץ עליהם בטוויטר שלו:

מבחינת עלויות, יש גרסה קלה וחינמית שמאפשרת לנו לראות 25 כתובות URL. מעבר לכך התוכניות מתחילות ב-9$ עד 99$.

בהצלחה! (:

על הכותב:

עודד ליבנה, מרצה בתחום השיווק הדיגיטלי של קורס שיווק באינטרנט בהאקריו, מייעץ ועוזר לעסקים להרוויח יותר מהנכסים הדיגיטליים שלהם, עם ניסיון של למעלה מ-5 שנים בקידום אתרים בזירות תחרותיות בארץ בחו"ל. אוהב לקרוא ללמוד ולהתעדכן בכל מה שקורה בתחום השיווק הדיגיטלי.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה