קודם כל נפתח עם עובדה מעניינת על מנוע החיפוש של גוגל שבטח חלקכם שעבר קורס קידום אתרים מכירים – גוגל זה לא האינטרנט.
מנוע החיפוש של גוגל מורכב מאינדקס של אתרים שהבוטים שלו מצאו בעת סריקת רשת האינטרנט, אשר גוגל שולפת ממנו מידע (תוצאות חיפוש) בהתאם לשאילתת הגולש ולכוונת הגולש.
כדי שגוגל יכניסו אותנו גבוה בערימת עמודי האינטרנט בתוצאות החיפוש, אנחנו צריכים לתת 'אוכל' לרובוט של גוגל שסורק את האתר שלנו שאותו אנו מעוניינים לדרג. גוגל מתעדפת את מיקומי תוצאות החיפוש בעזרת מערכת מתוחכמת להפליא הפועלת לפי מאות מדדי קידום אתרים שהיא מתחשבת בהם בעת קביעת המיקום (חלקם ידועים, וחלקם משוערים).
לפי ההערכות, גוגל נותנת לגולשיה 3.5 מיליארד תשובות לחיפושים ביום (!).

קידום ממומן PPC לעומת קידום אורגני SEO בגוגל
בהמשך לעיל, המטרה הסופית של מנוע החיפוש של גוגל היא שגולשים יחפשו
וימצאו את מה שמחפשים תוך חוויה חיובית, ויחזרו שוב ושוב כדי לצרוך בעיקר פרסומות ממומנות במעלה עמודי תוצאות החיפוש.
לשם כך, משום שגולשים לא רק רוצים לצרוך פרסומות ממומנות מן הסתם אלא גם לצרוך אינפורמציה מהימנה באינטרנט, גוגל אפיינו את תוצאות החיפוש כך:

כל עמוד בתוצאות החיפוש של גוגל (ללא ספירת מודעות שופינג למיניהן) נכון
ל – 2020, מכיל עד 4 מודעות ממומנות במעלה עמוד החיפוש, 10 תוצאות אורגניות SEO (לא ממומנות), ועד 3 מודעות ממומנות בתחתית עמוד החיפוש.
לדוג', בצילום מסך מטה, גולש שמחפש את הביטוי קורס עיצוב גרפי התחרותי, יראה מקסימום 4 תוצאות חיפוש ראשונות כמודעות ממומנות (קידום PPC). עלות פרסום מודעה ממומנת במעלה עמוד החיפוש של גוגל (1 מ-4 תוצאות ראשונות) לביטוי תחרותי שכזה נאמד בעשרות שקלים לקליק.
התוצאה החמישית בצילום מסך המסומנת בכתום היא התוצאה ה'רגילה' האורגנית הראשונה בעמוד (כן כן, זה האקריו, ולא רק כאן) וסהכ יופיעו כ-10 תוצאות אורגניות בכל עמוד בגוגל. רוב המפרסמים עושים מאמצים כבירים כדי להתמקם במקום ה-1 האורגני בתוצאות החיפוש, או לפחות בעמוד הראשון, שכן אין תשלום כלשהו לגוגל עבור הנדלן היוקרתי הזה, ופוטנציאל הרווח הוא עצום.

קידום

מנצחים את המתחרים – הפעולות
החשובות ביותר כדי להיות 1

יש דבר אחד מרכזי שהדבר הראשון שמקדם אתרים SEO שואל את עצמו בעת לקיחת פרויקט קידום – כמה הנישה תחרותית, והאם יש לי סיכוי בכלל להיות מדורג גבוה בעמוד הראשון בגוגל ואף במקום ה- האורגני 1. יש לזכור, שכל מה שצריך כדי להיות מקום 1 (בהינתן שאנו עושים קידום איכותי לפי הכללים הידועים של גוגל) הוא לנצח את התחרות.
במקרה שלנו, התחרות יכולה להיות ממש מתחרה ישיר בנישה, או תוצאת חיפוש של אתר חזק שגוגל 'סומך' עליו לתת אינפורמציה, למשל ויקיפדיה. כאן למיטב הפתעתי הרבה מקדמי אתרים מתעצלים לעשות בדיקה נאותה של תוצאות החיפוש של מתחריהם בביטוי שנרצה לקדם, וכאן אני נותן לכם את קצה החוט שייתן לכם את היתרון הגדול על פני המתחרים.
קחו את ה-5 תוצאות החיפוש הראשונות על ביטוי שתרצו לקדם ותעשו את
הבדיקות הבאות (לאו דווקא בסדר זה):

1. תוכן איכותי –
בעת סריקת רשת האינטרנט, הרובוטים של גוגל יודעים בעיקר לסרוק את הגרסה
הטקסטואלית של האתרים שהוא סורק. כלומר, צריך לתת לרובוט מספיק תוכן איכותי לסרוק סביב נושא מסוים, כדי שהוא 'ישתכנע'  שאני נותן ערך מוסף לגולש. רצוי תוכן מקורי (תוכן מועתק אף עלול לפגוע, ניתן לבדוק בעזרת הכלי COPYSCAPE). תנתחו את התוכן של המתחרים במקומות הראשונים, ותראו אם יש שיפורים שאתם יכולים לעשות אצלכם באתר.

2. כמות התוכן –
גוגל אוהב לסרוק תוכן. מחקרים מראים בבירור שלתוצאות האורגניות הראשונות בתוצאות החיפוש, יש הרבה יותר כמות של תוכן מהתוצאות שלאחריהן. לכן, יש למדוד את אורכי העמודים של התוצאות המתחרות, ולהכין במידת האפשר כמות גדולה יותר של תוכן מהמתחרה בעמוד המקודם.

3. נוכחות וצפיפות מילות מפתח בעמוד שנרצה לקדם, ומילים סמנטיות
לפני הכל, יש כלים רבים למציאת נפח החיפוש החודשי המשוער של ביטוי
מסוים בגוגל, למשל UBERSUGGEST או הkeyword planner של גוגל. מידע זה יכול להוות אינדיקציה אם בכלל משתלם להתחיל לקדם ביטוי מסוים, ואם כן אז השאלה היא איך הגולש מחפש את הביטוי הזה בגוגל ומה הייתה הכוונה שלו כשחיפש. חשוב גם לכלול מילים שגוגל 'מצפה' לראות סביב הביטוי שבחרנו לקידום. יש לא מעט כלים שיסייעו לנו גם כאן.
לגבי המתחרים, להכניס את עמוד האתר שלכם לקובץ וורד, ולהשתמש בנוסחאות
צפיפות מילות מפתח ברשת כדי לראות אם הביטוי שאני מקדם נמצא במספיק אזכורים בעמוד המקודם, כדי שגוגל יבין שזוהי מילה מרכזית לקידום. כמובן שכאן נפעיל שיקול דעת, ולא נכניס את ביטוי המפתח שלנו 100 פעמים ברצף כדי לעקוף את אזכורי המתחרה, מה שיכול להתפרש באופן שלילי ועלול אף לפגוע בביצועים. קראו עוד על שיטות פסולות כגון CLOAKING וkeyword Stuffing כדי להבין מה לא לעשות.

4. אזכור ראשון של מילת המפתח בעמוד -
רצוי שיהיה כמה שיותר גבוה בעמוד, ומעל לאיפה שהמתחרים מיקמו אם אפשר.

5.  טייטל  -
הכותרת הראשית של העמוד שבדרך כלל מופיעה בגוגל (לא חייב להופיע בגוף
העמוד עצמו). תוכלו לראות את הטייטל של עמוד אם תניחו את סמן העכבר על חלונית פתוחה במנוע החיפוש. הכותרת הזו לא חייבת להופיע בעמוד האתר עצמו, אלא ב-HTML. אורך מומלץ לא יותר מ65 תווים כולל רווחים. מומלץ עוד לנצל את
רוב התווים כדי 'לתפוס נדלן' בעיניי הגולש בתוצאות החיפוש. לוודא שהביטוי
לקידום מופיע בטייטל. בהקשר למתחרים, להסתכל איפה וכמה הביטוי מופיע בטייטל - רצוי בתחילתו כדי למצות כוח קידום. יש שלל כלים ברשת בשם title checker שיראו לכם מתי הטייטל נחתך בתוצאות החיפוש כי הוא ארוך מדי. חשוב לציין ששווה לבדוק בכלי מכיוון שהאורך המקס' בתווים משוער, משום שזה נמדד בפיקסלים.

טייטל

6.    Description - תיאור
תת הכותרת של העמוד שבדרך כלל מופיעה בגוגל (לא חייב להופיע בגוף
העמוד עצמו). אורך מומלץ לא יותר מ-150 תווים כולל רווחים. הדגש לגבי האורך
בפיקסלים תופס גם פה. גם כאן, בהקשר למתחרה, צריך לראות כמה ואיפה המתחרה מזכיר את ביטוי המפתח כאן, וחשוב לוודא שהאזכור שלנו הוא בתחילת הטקסט, לפני אזכור המתחרה בתיאור שלו.

דסקריפשן

7. היררכיית HTML כללית –
כל מי שעבר קורס SEO יודע שיש חשיבות מכרעת להגדרת הכותרת והתת
כותרת meta שיופיעו בתוצאות החיפוש של גוגל. נוסף על כך, יש לוודא שיש כותרת H1 בעמוד, והיררכיה תקינה בין כותרות  H(הרחבה בסעיף הבא). יש עוד הרבה שניתן להרחיב כאן, אבל זה בגדול.

8. כותרות H – בhtml
חשוב להסתכל במקור העמוד SOURCE של המתחרה ולעשות חיפוש בקוד לכותרות H:
 א. כותרת H1 – בדרך כלל כותרת העמוד. שתהיה רק אחת בעמוד בלבד עם נוכחות של מילת המפתח. להסתכל על כותרת זו אצל המתחרים ולראות היכן ניתן לשפר.
ב. כותרות H2, H3 וכו' – אין הגבלה של כמות, אבל שיהיו לפי סדר HTML הגיוני. כלומר, תת כותרת תחת כותרת H2 תהיה H3 ולא להפך.

9.  קריאות הטקסט –
על הטקסט שהגולש קורא להיות מחולק לפסקאות קצרות אם אפשר, הרבה בולטים ומספורים. הרובוטים של גוגל אוהבים שבירות טקסט, מתוך ידיעה שגולש שנהנה לקרוא, יחזור לצרוך תוכן. שימו לב שאתם מסתכלים על המתחרים במקומות הראשונים אם יש שם חלוקה ספציפית שמקלה על הקריאה של הנושא שתרצו לקדם ואולי שווה לשקול לקחת אליכם לאתר.

10. תמונות - שוב, הבוטים של גוגל סורקים טקסט, לכן, לא רק שהתמונה תהיה מכווצת. במשקלה, יפה ואינפורמטיבית, אלא שכותרת התמונה והתיאור ALT של התמונה יכילו את ביטוי המפתח. אם לדוג' למתחרה יש הרבה יותרתמונות ממני בעמוד, עם אזכור של ביטוי המפתח בכל תמונה, כדאי לשקול להוסיף תמונות, עם תיאור הכולל את ביטוי המפתח.

    11. וידאו -
    בדומה לתמונות, שכותרת הוידאו video title בעמוד תכיל את מילתהמפתח. אם יש שימוש בוידאו, לוודא שגם כאן אנו מיישרים קו עם התחרות.

    12. מהירות גלישה ורספונסיביות למובייל –
    מהירות האתר היא חשובה מאוד מבחינת מיקום בתוצאות החיפוש. לכן חשוב לוודא שהשרת אינטרנט שעליו יושב האתר שלנו הוא מהיר, שהעמודים הם לא 'כבדים' מבחינת קוד, ונעשה כיווץ תמונות ומדיה. כמו כן, רוב תעבורת האינטרנט כבר עברה למובייל. לכן, הבוטים של גוגל יסרקו את גרסת המובייל של האתר שלכם. אז חייבים לשים דגש על המהירות והרספונסיביות למובייל. בדקו את מהירות העמוד שלכם ושל המתחרים בעזרתכלים כמו GTMETRICS המאחד כמה כלים או  PAGESPEED INSIGHTS של גוגל, ושימו דגש על המובייל.

    13. מפת אתר SITEMAP.XML –
    ניתן לייצר בקלות בשלל דרכים, לרבות אקסטנשנים בוורדפרס. כשמה כן היא – לתת לגוגל את כל כתובות האתר שלי (מפה), כדי שיהיה פשוט לרובוט של גוגל לסרוק את האתר ולמצוא את העמודים החשובים בו.

    14. קישורים פנימיים –
    חשוב שבתוך האתר שלכם יהיו היפר קישורים מעמודים ברחבי האתר לעמודים שאותם נרצה לקדם. כך גוגל יראה שאני 'ממליץ' בתוך האתר שלי על עמוד ספציפי, וכך הרובוט של גוגל הסורק את האתר יבין שזהו עמוד חשוב.

    15. קישורים לעמוד המקודם - BACKLINKS
    אחד הדברים החשובים ביותר בשנת 2020 בקידום הוא פרופיל קישורים חיצוניים איכותי. גוגל רוצה שהמידע שהיא מציגה במנוע החיפוש יהיה איכותי ובעיקר מהימן ולכן מחפשת 'ממליצים' מרחבי הרשת על האתר שלכם. כלומר, הבוטים של גוגל סורקים את רשת האינטרנט ומחפשים אתרים אחרים ברשת המקשרים אליכם לאתר בעזרת היפר קישור.

    לכן, חשוב לסרוק את האתר שלכם בעזרת כלי SEO כמו MAJESTIC או AHREFS, ולראות אילו עמודים מקשרים אלינו לאתר, וכמובן לסרוק בכלים
    הנל את עמודי המתחרים ולקבל השראה על קישורים שיש להם מאתרים בר-סמכא שיכולים להתאים לעמוד שלנו.

    יש מדדים רבים לקביעת איכות קישור, אך הכי חשוב שיהיה מאתר בר-סמכא,
    ובנישה יחסית ממוקדת לנישה שאותה אני מעוניין לקדם.

    16. סוג תוצאות החיפוש הראשונות –
    כשניגשים לראות מה הסיכוי להתברג גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל וכמה משאבים, קישורים ותוכן נצטרך לייצר, יש תחילה לפלח את התוצאות חיפוש לפי סוגי תוצאות החיפוש הבאים:

    17. סריקת האתר המתחרה  -SCREAMING FROG
    תוכנה נהדרת וחינמית עד לסריקת 500 עמודים. הורידו את התוכנה, הכניסו את כתובת המתחרה שמדורג גבוה בתוצאות החיפוש, ותראו את כל הטייטלים, הדסקריפשנים, כותרות H ומידע נוסף קריטי שייתן לכם אינדיקציה על אסטרטגיית התוכן של המתחרה, למשל, דוח של כמה כותרות עמודים יש למתחרה המכילים ביטוי מסוים. עוד דבר נהדר על הדרך הוא לספוג רעיונות לתוכן על הדרך שעזרו למתחרה הזה להיות מדורג גבוה.

    כלי

    18. פקודת SITE ישירות בגוגל -
    כנסו למנוע החיפוש של גוגל וכתבו את כתובת אתר הראשי של המתחרה שלכם.
    לאחר מכן הריצו עליו פקודת SITE, והוסיפו את ביטוי המפתח שאתם רוצים לקדם במרכאות, וגוגל יחזיר לכם בתוצאות החיפוש את כל עמודי התוכן שהמתחרה הזה כתב המכיל אזכור של מילת המפתח. לדוג', נניח שאני רוצה להתחרות בביטוי
    'משלוחי פיצה', ואחד המתחרים שלי הוא פיצה האט, הבדיקה שלי תיראה כך:

    site:https://pizzahut.co.il משלוחי פיצה.

    19. ותק האתר –
    גוגל אוהב אתרים שהוא כבר 'מכיר'. האם האתר שלכם נמצא באינטרנט הרבה זמן? אם כן, חשוב גם האיכות שלו במהלך זמן הפעילות. חושבים לקנות כתובת אתר? תוכלו לברר בעזרת כלים ברשת האם האתר כבר היה פעיל פעם, ולרכוש אתר שכבר היה פעיל בעבר. יש לבדוק את איכות הקישורים לאתר כזה בעזרת כלי SEO כמו MAJESTIC או AHREFS.

    כמובן שיש עוד נקודות רבות לשיפור קידום SEO, הנקודות הנל הן ידועות כקריטיות.

    הכותב הוא טל לוי, מומחה לשיווק דיגיטלי וקידום אתרים בהאקריו

    לעוד כתבות
    צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה