אז סיימת קורס QA בהצלחה, עכשיו מה? 

זה הזמן להתמודד עם האתגר של מציאת עבודה בתחום זה. 

לכל ענף יש הנחיות תעסוקה ייחודיות משלו, ובמאמר זה נתמקד ב-8 בטיפים ספציפיים לתחום בדיקות התוכנה שיעלו את הסיכויים שלכם להתקבל לעבודה שאתם רוצים.  

  1. להיות אנשי QA זה אופי! 

אנשי QA ניחנים בתכונות של תשומת לב לפרטים, ארגון, סדר ופרפקציוניזם. 

חשוב להדגיש תכונות שיש לכם גם בראיון עצמו וגם בקורות החיים, על מנת להראות את התאמתכם לתפקיד. 

  1. קו"ח של QA חייבים להיות לא פחות ממושלמים 

בודקי התוכנה הם קפדניים ושואפים לשלמות בעבודה, מירב תפקידם הוא לעלות על טעויות ובאגים במוצר או בתוכנה, כך שאין מקום לטעויות בקורות החיים. 

שימו לב שאין שגיאות כתיב, שמרו על ארגון ותיחום ברור של כל שדה בנפרד, דאגו לפיסוק, תחביר והגהה קפדניים. 

עברו על קורות החיים מספר פעמים לפני השליחה ואפילו התייעצו עם אנשים נוספים שאולי יכולים לזהות דברים שפספסתם. 

  1. מה מומלץ להדגיש בקו"ח? 

בעת כתיבת קורות החיים שלכם לתפקיד QA, חשוב להדגיש כל כישורים או ניסיון רלוונטיים. 

אם יש לכם רקע טכנולוגי, ידע במספר שפות, או זיקה חזקה למחשבים, משחקים או גאדג'טים, הקפידו לכלול פרטים אלה בצורה בולטת.  הזכירו אותם בתחילת העמוד, תחת כותרת כמו "פרופיל", "תמצית" או "כמה דברים על עצמי". זו גם הזדמנות מצוינת להציג כל פרויקט מהלימודים או הישג שאתם גאים בו במיוחד. 

  1. בעת חיפוש העבודה, תחשבו מחוץ לקופסא 

כאשר מחפשים עבודה ב-QA, נסו לחשוב בצורה יצירתית ולשקול גישות לא שגרתיות. לדוגמה, אם נתקלתם בבאג בזמן גלישה באתר בשביל הכיף, קחו יוזמה ודווחו על כך למנהלי האתר. אנשי QA רבים מצאו הזדמנויות עבודה בדרך זו, מכיוון שהוצעו להם משרות או תשלום עבור מציאת באגים. הפגנת היכולות והכישורים שלכם בדרכים לא שגרתיות יכולה לעזור לכם לבלוט על פני מועמדים אחרים לעבודה. 

  1. לעבור ראיון עבודה ב-QA ללא ניסיון - זה לגמרי אפשרי 

סיימתם את הקורס ואין לכם עדיין ניסיון רשמי ב-QA? לא נורא! 

ישנן מספר דרכים יצירתיות לצבור מיומנויות וניסיון רלוונטיים.  

לדוגמה, ישנם אתרים שבהם חברות תוכנה מחפשות בודקים לגרסאות אלפא ובטא של תוכנות בפיתוח. תשקלו להתנדב להזדמנויות אלה, גם אם זה ללא תשלום, מכיוון שזו חוויה לימודית בעלת ערך. תוכלו להוסיף את החוויה הזו לקורות החיים שלכם והיא יכולה לעזור לשפר את הסיכויים שלכם להתקבל לעבודה. 

  1. נטוורקינג הוא קריטי בכל הקשור למציאת עבודה ב-QA 

 היו פעילים ברשתות החברתיות, במיוחד בלינקדאין, וצרו פרופיל מקצועי ומרשים המציג את הכישורים שלכם. 

הוסיפו מקום לימודים, כתבו פוסט קצר על עצמכם ודאגו לציין שאתם מחפשים עבודה. 

 זירת חיפוש העבודה עברה לרשתות חברתיות, ניתן למצוא בפייסבוק, לינקדאין ואפילו בטיקטוק ארגונים המחפשים בודקי תוכנה עם ניסיון מועט או ללא ניסיון בכלל. תהיו פעילים בקבוצות ופורומים של בודקי תוכנה על ידי שאילת שאלות, מענה לשאלות טכניות ויצירת קשר עם אנשים מהתחום. זכרו שמגייסים תמיד מחפשים מועמדים פוטנציאליים, אז תדאגו לבלוט ועשו רושם חיובי. 

  1. אל תבחלו באמצעים 

במהלך חיפוש העבודה אל תהססו להשתמש בכל המשאבים הזמינים לכם. אם יש לכם חברים, מכרים או בני משפחה שעובדים בחברות הייטק, או מישהו שאתם מכירים שקיבל משרת QA בחברה טובה, פנו אליהם לסיוע. לעתים קרובות, מקום העבודה יתגמל אותם כלכלית על הבאת עובדים חדשים, מה שיספק להם תמריץ נוסף לעזור לכם.  

  1. אין ייאוש בעולם כלל! 

אל תתייאשו אם מציעים לכם תפקיד של משרת ג'וניור של QA, גם אם זה מגיע עם שכר נמוך יותר, בחברה קטנה או במיקום מרוחק.  

זכרו שכל ניסיון שנצבר בחוזה יעזור לכם להתקדם לשלב הבא, לעבודה טובה יותר עם שכר גבוה יותר ותנאים נחשקים יותר. לכן, אל תהיו בררנים בשלב זה של הקריירה שלכם והתמקדו ברכישת כמה שיותר ניסיון וידע. זכרו שזו רק תחילת הקריירה שלך, ובעזרת מסירות ועבודה קשה, תוכל להגיע ליעדים שהצבתם לעצמכם בטווח הרחוק. 

ב-HackerU, ה'חממה' להכשרת דור העתיד של תעשיית ההייטק, תקבלו גם ייעוץ והכוונה, גם מיון וליווי, גם הכשרה ולבסוף השמה לתפקיד הראשון שלכם כאנשי QA. 

מחלקחת ההשמה של HackerU תעבור איתכם על כתיבת קורות חיים, פתיחת עמוד לינקדאין מקצועי וסימולציות של ראיונות עבודה, כל זאת על מנת להכין אתכם בצורה הטובה ביותר לעבודה הראשונה שלכם בתחום.  

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה