ארגון חכם זה ארגון שמנהל את הדאטה והמידע שלו בצורה יעילה. גם אם לאותו ארגון מסוים יהיה את מערך השיווק והמכירות האיכותי והטוב ביותר, אין לו יותר מדי סיכוי להצליח אם לא יהיה איש שאחראי על כל הנתונים הללו, כשלאחר מכן הוא מסיק עליהם מסקנות ומעביר אותם הלאה לשאר המנהלים בארגון והחברה. כיום, מי שלומד קורס Data Analyst ייהנה מתפקיד שנהפך לפופולרי ביותר, במיוחד בקרב בוגרי תארים של הנדסת תוכנה, מנהל עסקים, כלכלה ועוד. אז רגע לפני שתקפצו לגוגל או לחבר קרוב שעובד בהייטק ותשאלו אותו: מה השכר של Data Analyst? חשוב לנו להסביר את הסיפור שמאחורי המקצוע הזה.

לימודי

למה בכלל צריכים כיום אנשי דאטה אנליסט? מה זה Data Analyst?

ידוע לכולם שאנחנו כבר בקדמת הטכנולוגיה, וחלקכם אולי שואלים: איך זה שאין אמצעי טכנולוגי שיכול בעצמו לנתח את הנתונים ולספר לנו את המסקנות מתוכם? אז קודם כל, אנחנו רחוקים משם, כל כך רחוקים משם שאין באמת כלי שיוכל לעשות זאת. אין תחליף למגע האנושי, נכון שכיום קיימות מערכות אוטומציה, אבל בשביל לאסוף דאטאות ונתונים, צריך ידע רב בכל מיני כלים, כמו SQL ועוד, ואפילו שפות תכנות, כמו Phyton לדוגמה. לאחר כל צבירת הידע הזאת, וההבנה מה חשוב לבית העסק, צריך לקחת אל כל הנתונים, להרכיב אותם, לנתח אותם לעומק, להסיק בעזרתם מסקנות ולשלוח זאת לשאר הגורמים בחברה. בלי קשר לידע הטכנולוגי של איש הדאטה, הוא צריך ידע וחשיבה מרובה כיצד תהליכים שונים עובדים.

אפשר לחלק את עבודתו של איש ה-Data Analyst למספר תחומים שונים:

  • יצירה והכרה עם כלים טכנולוגיים בשביל ליצור מסקנות מאותם נתונים
  • חשיבה והיכרות עם מגמות שונות בשווקים השונים
  • שאיבת ולקיחת הנתונים הראשוניים
  • כתיבת ויצירת דוח עם כל המסקנות

כמובן שזה לא נגמר רק כאן, אבל תפקידו רב גוני, ואין ספק שמאז שהתפקיד הזה נכנס לתעשייה, מלבד זה שמשכורת/ שכר Data Analyst הוא מבין הגבוהים בשוק, מדובר בתפקיד שעוזר לבעלי תארים למצוא מסלול וקריירה ולא פחות חשוב - מדובר תפקיד משגשג, מאתגר ומצליח. היתרון הגדול שלו הוא שבכל ארגון ובכל חברה הוא שונה, כך שקיים בו גיוון עצום בכל חברה אליה יגויסו אנשי הדאטה אנליסט.

אגב, חלק מאנשי הדאטה (בהתאם לתחום כמובן) יכולים להיקרא גם אנשי BI. אם תתקלו אי פעם במרשה כזו או אחרת שמשתמש במונח BI או Big Data, דעו שזה מתקשר לעולמות הדאטה אנליסט. 

מהו בכלל המצב בשוק? האם בכלל שווה לשקול להיכנס לתעשיית הדאטה?

הרי ידוע שהרבה מהאנשים שהם בעלי תארים, במיוחד בכל מה שקשור להנדסת תוכנה, כלכלה, מנהל עסקים ועוד, אינם מוצאים לעצמם קריירה, זה לא נובע מהעובדה שהם חלילה לא כשרוניים, אלא מהסיבה הפשוטה שהם לא סגורים על המקצוע שהם רוצים. במהלך השנים יצא לנו להכשיר המון בעלי תארים בתחומים אלו אל עולמות השיווק והפרסום. אבל בשנים האחרונות התפתחה לה מגמה בעולמות הדאטה, שמנו לב שהמונח בגוגל: שכר Data Analyst מקבל יותר ויותר חיפושים, ומטרנד פשוט הוא הפך לאחד מהמושגים היותר מחופשים כשאנחנו מדברים על קריירה או אפשרויות תעסוקה.

אבל רגע, מהי הסיבה, שבתור בוגר תואר, מישהו או מישהי יחשבו על לימודים נוספים? מהו המצב בכלל בשוק? והאם קיים צורך כיום באנשי דאטה? אז החדשות הטובות הן: מדובר באחד מהמקצועות הפופולריים ביותר כיום, ויותר ארגונים מבינים את חשיבותה של הדאטה, כן, גם ארגונים קטנים ואיזוטריים בישראל הבינו זאת.

על פי הרשות לחדשנות, אחוז המשרות הפתוחות לעובדים בתחום הדאטה אנליסט עומד על כ-15 אחוז, מדובר על המקום השני בתחומי ההייטק והטכנולוגיה! (במקום הראשון עומד תחום הסייבר, עם 30 אחוז). זאת אומרת, קיימות המון משרות פנויות, אשר מחפשות אנשי דאטה אנליסט. בגלל הביקוש הכל כך גבוה, החלטנו לפתוח אצלנו קורס Data Analyst, אשר נועד לפתח אנשים בעלי פוטנציאל רב אל השוק המרתק הזה. הרי לא רק מדובר על מקצוע שמרוויחים בו טוב (על כך נפרט ממש עוד רגע), אלא באמת על מקצוע מרגש ומאתגר. זוהי אחת הסיבות העיקריות מדוע אנחנו רואים הרבה אנשים שמגיעים ללמוד אותו ולהתחיל בו את הקריירה שלהם.

אז בשורה התחתונה - השוק זקוק לאנשי דאטה אנליסט, חיפוש קצרצר בקבוצות פייסבוק שונות, לינקדאין או כל אתר של חיפוש עבודה יוכל להוכיח לכם את זה. מי שמספיק חכם, ילמד עכשיו את התחום הנוצץ הזה, שהביקוש אליו רק הולך וגובר.

שכר Data Analyst - כמה באמת מרוויחים שם?

אז כבר הבנו שהתפקיד הזה שווה במיוחד, הן בגלל יכולות ההשפעה שלו על כל ארגון והן מבחינת האתגר והעניין שבו, אבל בואו נאמר את האמת: אתם בוודאות רוצים לדעת כמה מרוויחים שם. כי בסופו של דבר, אתגר ועניין זה מאוד נחמד, אבל התלוש בכל חודש לא פחות חשוב. אז לאחר שהשקעתם זמן רב בתואר שלכם, לא משנה אם זה בהנדסת תוכנה, מדעים מדויקים או כלכלה וניהול.

בגדול, רוב העובדים בתחום מרוויחים שכר גבוה במיוחד, על אחת כמה וכמה כשמשווים אותו לשכר החציוני במשק, ולהלן הנתונים:

  • 0 עד 1 שנות וותק יכולים להרוויח כ-8,000 עד 10,000 ש"ח בחודש
  • לאחר 3 שנות וותק יכולים להרוויח כ-12,000 ש"ח ומעלה בחודש
  • מעל 5 שנות וותק יכולים להרוויח כ-16,000 ש"ח ומעלה בחודש

כמה עובדים יש בתחום אתם שואלים את עצמכם? הנתונים של שנת 2022 טרם הוגשו רשמית, אבל כפי שניתן לראות, המגמה של הגיוסים בתחום זה היא בעליה מתמדת:

  • בשנת 2018 היו כ-2,140 עובדים בתחום
  • בשנת 2019 היו כ-2,350 עובדים בתחום
  • בשנת 2020 היו כ-3,800 עובדים בתחום
  • בשנת 2021 היו כ-4,600 עובדים בתחום

אז ממקצוע שהיו בטוחים שהוא אך ורק טרנדי, קיבלנו תחום מבוקש שגם החברות הקטנות ביותר מוכנות לשלם עבור אדם או צוות שיבדקו מה ניתן לעשות עם הנתונים שלהם.

למסלול קורס דאטה אנליסט עם התחייבות לעבודה בהייטק לחץ>

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה