בעולם הגלובלי שאנו חיים בו כיום, הטכנולוגיה נמצאת בכל מקום. כמעט לכל אדם יש טלפון חכם, מחשב נייד או נייח, טאבלט או מכשיר טכנולוגי אחר. אלה מהווים חלק משמעותי במרקם החיים, משפיעים על האופן בו האדם פועל ומשפרים את ההתנהלות שלו. מה שחשוב לזכור הוא שהטכנולוגיה אינה יכולה לפעול לבדה בוואקום, אלא מצריכה כלים נוספים. רבים מגדירים את הטכנולוגיה כשפה לכל דבר ועניין, אבל עדיין יש בתוכה מקום מרכזי לשפות הבינלאומיות המרכזיות – ובעיקר לשפה האנגלית. למעשה, המציאות מראה ששילוב המוצרים הטכנולוגיים במאה ה-21 רק הופך את הצורך לדעת אנגלית למשמעותי יותר.

על הקשר שבין טכנולוגיה לאנגלית

בהרבה פיתוחים טכנולוגיים יש מקום מסוים לשפה העברית. מוצרים רבים שמפותחים עבור קהל היעד הישראלי כוללים ממשק מלא בעברית, שיכול בהחלט להיות מוצלח: טלפונים חכמים, אפליקציות, מערכות הפעלה ומכשירים חשמליים שונים. עם זאת, הסיכוי להיתקל בשפה האנגלית הוא גבוה מאד. יש מגוון רחב של מוצרים שהממשק שלהם עשוי או נוטה להיות באנגלית בלבד, כמו מיקרוגל, מקרר, טלוויזיה חכמה, ממירי טלוויזיה שונים, רובוטים שואבי אבק, מכסחות דשא חכמות והרשימה עוד ארוכה. במקרים אחרים השימוש בשפת המקור הוא נוח יותר עבור המשתמש הממוצע, למשל במצב בו הממשק בעברית אינו מספק. הידע בשפה האנגלית הופך לחיוני מאד במצבים מהסוג הזה. הוא יאפשר להפיק את המקסימום מכל טכנולוגיה או מכשיר חשמלי, לדעת כיצד ניתן להשתמש בהם היטב ומהן הפעולות שאפשר לבצע באמצעותם. הרבה מאד מכשירים ומוצרים כיום נראים אמנם פשוטים לשימוש, אבל בפועל כוללים ממשק מורכב ושלל אפשרויות התאמה לצורכי המשתמשים (מערכות בית חכם, לדוגמא). ידיעת השפה האנגלית תאפשר להבין היטב מה כל טכנולוגיה מסוגלת לעשות. מצב אחר בו ייתכן שתהיה חובה לדעת את השפה האנגלית הוא בעת שימוש במוצרים שנרכשים מחול. כידוע, רבים בישראל רוכשים מוצרים מאחת המדינות מעבר לים מכיוון שעסקה כזו עשויה להיות הרבה יותר משתלמת מאשר רכישה של אותם מוצרים בישראל. מטבע הדברים, מוצרים שרוכשים במדינה זרה לא יגיעו עם ממשק בעברית, והשפה האנגלית היא ברירת המחדל בהרבה מאוד מקרים.

שאלות ומידע נוסף

רבים רוצים לדעת הכל על מוצר לפני שהם רוכשים אותו, או אפילו תוך כדי השימוש בו. המקום אליו הם פונים בדרך כלל הוא האינטרנט, שמציע אתרים ייעודים לתחום, פורומים מקצועיים וכן הלאה. למעט מספר נושאים פופולאריים, בחלק ניכר מהטכנולוגיות האתרים האלה קיימים רק בשפה האנגלית. בהמשך לכך, אפשר ליצור קשר עם חלק מהיצרניות באנגלית בלבד – לא לכל חברה בינלאומית יש נציגות בארץ. כדי להפיק את המקסימום מהמוצרים, ואפילו להתמודד עם תקלות שעלולות להתרחש, אפשר לחפש ברשת סרטוני וידאו, לדוגמא. למעט מספר די מצומצם של מוצרים, רוב הסרטונים האלה יהיו בשפה האנגלית. כשהתמונה או הוידאו אינם מספיקים, חייבים להתבסס על המלל. כל אלה מסבירים מדוע חשוב להשקיע בלמידת האנגלית ובתחזוקת השפה במטרה לנצל עד תום את הטכנולוגיה הנמצאת בכל פינה.
לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה