בטח יצא לכם להיתקל בפרסומים של חברות שמציינות ציוני דרך של העשור האחרון. גם אנחנו אוהבים להסתכל על העשור האחרון ולראות איפה התפתחנו ובמה אנחנו מתכוונים להשקיע את מאמצינו השנה כדי שנוכל להמשיך להתפתח. כשמדובר בתחום הפיתוח כמו קורס בניית אתרים, או קורס PHP, חלק מהמגמות כבר התחילו בשנה האחרונה ואנחנו יכולים לחזות כבר מראש איך הולך להיראות העשור הקרוב. אם כך, העתיד של התחום הולך להיראות כך:

בינה מלאכותית

העתיד של האינטליגנציה נמצא בטכנולוגיה. זה התחיל כבר לפני כמה עשורים שהטכנולוגיה החלה להחליף את מגע יד האדם בכמה וכמה תחומים. אמנם רובוטים לא יוכלו להחליף את המגע האנושי בכל התחומים, אבל ישנם תחומים מסוימים שהטכנולוגיה הרובוטית ממש נחוצה. כמו למשל בייצור מכוניות במהירות גבוהה כמו
פורמולה 1. הבינה המלאכותית מחלחלת לחיינו יותר ויותר עמוק. הבית החכם, שואבי אבק רובוטיים, טייס אוטומטי ועוד – כל אלו נסמכים על בינה מלאכותית. וזו רק ההתחלה.

טכנולוגיית בינה מלאכותית – העתיד של בניית אתרים

בינה מלאכותית מקלה על הפעולות שאנחנו עושים. בתחום בניית האתרים, הבינה המלאכותית מקלה על המתכנתים בכך שהם יודעים שהם יכולים להעביר את להעביר בבטחה את מירב הפעולות שלהם לרובוטים ולפעולות אוטומטיות מבלי לאבד את האיכות וזה יאפשר גם לקצר את זמני העבודה על כל פרויקט. מעבר לכך, הבינה המלאכותית תאפשר לשפר משמעותית את חוויית המשתמש באתרים.

שפות תכנות

מפתחי האתרים יצטרכו לגלות מהירות הסתגלות גבוהה יותר בעשור הקרוב. חשוב שיצברו הרבה ידע באמצעות קורסים או הסמכות כאלה ואחרות, כדי שיעמדו בקצב ואף יוכלו להקדים את עתיד פיתוח האינטרנט. שפות התכנות הפופולריות ביותר בשנים האחרונות הן Python, JavaScript ו-PHP. והמגמה לא הולכת להשתנות משום שהשילוב של שלושת אלו יוצרת אצל המפתחים שביעות רצון. זו הסיבה שניתן לראות יותר ויותר אנשים מחפשים לימודי PHP כמו גם לימודי Python או JavaScript בשנים האחרונות בעיקר בכל מה שקשור בתחום בניית האתרים.

PHP היא שפה מאוד פשוטה לשימוש וללמידה לכן המון מפתחים מתחילים הולכים ללמוד קורס PHP כדי לעשות דריסת רגל ראשונה בהייטק. שפת התכנות הזו אחראית ליצירת 80 משירותי האינטרנט הפשוטים.

פקודות קול

דרך מעולה להדגים את מה שדיברנו קודם על בינה מלאכותית. הטכנולוגיה הזו לא הייתה מאוד פופולרית בעבר, היא פשוט עבדה באופן איום ונורא. ואילו מוצרים עם קלט קולי באיכות גבוהה, היו יקרים מאוד. ועדיין, הטכנולוגיה הזו הופכת לטרנד ומשפיע על פיתוח רוב שירותי האינטרנט. קורסים לבניית אתרים, לימודי PHP ועוד שפות תכנות למיניהן עומדות על ההבדלים הטקסטואליים והניואנסים שבמילות החיפוש. למשל, לצורך העניין ביטוי החיפוש מקומות מעניינים בניו יורק והביטוי לאן לנסוע בניו יורק נשמעים דומים. אבל בפועל ההבדל ביניהם משפיע מאוד על מנועי החיפוש. הפקודות הקוליות בדפדפנים עוזרות לחסוך למשתמש בזמן ההקלדה ובכך גם לשפר את חוויית המשתמש שלו.

אינטראקטיביות

כפי שכבר הבנתם, הדבר שמשפיע הכי הרבה על המגמות בתחום בניית האתרים הוא חוויית המשתמש. המשימה העיקרית של בונה האתרים היא ליצור למשתמש אתר שיהיה נוח ופרקטי ביותר לשימוש. זו הסיבה שאתרי אינטרנט וכל שירותי האינטרנט הופכים ליותר ויותר אינטראקטיביים. אם בעבר המפתחים דאגו שהרבה אנשים ישהו באתר ויצרו עומס על השרת, כיום השרתים הרבה יותר גדולים והטכנולוגיה מאפשרת שהייה של כמה שיותר אנשים כך שזה אפילו רצוי שאנשים יישארו כמה שיותר זמן באתר. כי גם ממשקים שהם אינטראקטיביים פועלים מהר יותר.

אתרים אינטראקטיביים לאן זה עוד יתפתח?

הסתגלות / רספונסיביות

קורסים בתחום בניית האתרים לוקחים בחשבון היום שאנחנו לא צורכים היום תוכן אינטרנטי רק דרך המחשב. להיפך, השימוש בטלפונים חכמים וטאבלטים רק עולה כי הם הרבה יותר פונקציונאליים. מפתחי האתרים צריכים לקחת בחשבון את השינוי בגדלי המסך ולאפשר לגולש לבצע פעולות בקלות ולצפות באתר שנראה טוב על אף שגודל המסך השתנה. מפתחי אתרים צריכים לקחת בחשבון שכל יישום אינטרנטי צריך להתאים לכל מכשיר מהמראה שלו ועד לפונקציונאליות של אותו אתר. קורס PHP למעשה מלמד את הסטודנטים איך לפתח גרסה אחת לאתר שמותאמת לכל סביבת עבודה.

אתרי עמוד אחד

זוהי אמנם לא מגמה חדשה, אבל עם הכניסה שלנו לעשור החדש אין לנו ספק שהמגמה הזו תמשיך להתקיים כי אנחנו שמים לב ליעילות של השיטה הזו. כשאתרים מהסוג הזה החלו להופיע, המשתמשים חשבו שהמפתחים מזלזלים בפרויקטים שלהם. אך היתרונות של סוג זה של אתרים עלו על כל השמועות מהסוג הזה. אתרי עמוד אחד חוסכים במשאבי פיתוח ונטענים מהר יותר. מפתח אתר מיומן, יודע למקם את הדברים החשובים שהלקוח הפוטנציאלי מחפש ובכך הוא גם מקל עליו וגם יכול להגדיל את המכירות. קורסים רבים מהסוג הזה מתמקדים בדרכים למשוך את תשומת לב הלקוח בזמן קצר ביותר.

צ'אט-בוטים

עוד דרך נפלאה למשיכת לקוחות פוטנציאליים ועוד כוכב של טכנולוגיית הבינה המלאכותית. כמו אתרי עמוד אחד, גם בוטים הופיעו כבר לפני שנים אבל הם עבדו פחות טוב. שירות לקוחות טוב שנעשה באמצעות צ'אט בוט, יודע לענות לא רק על שאלות פשוטות של הלקוח, אלא גם על שאלות יותר מסובכות. זה אמנם לקח זמן, אבל הצ'אט-בוטים של היום למדו את פעולות הגולשים והם הפכו לחכמים באמת. הצפי הוא שבעתיד הקרוב מאוד כמעט כל קמפיין, כל פרויקט וכל אתר שיעלה לאוויר ישתמש בטכנולוגיה הזו.

לסיכום, אם במשך זמן רב המשימה החשובה בפיתוח אתרים, הייתה ליצור תוכן טוב, היום המטרה העיקרית היא מעבר ליופי היא הפרקטיות של כל אחד מהרכיבים. אם כפתור כלשהו לא יהיה מועיל למשתמש, לא יוסיפו אותו. קורסים לבניית אתרים, קורס PHP וכל קורס אחר בתחום נותנים דגש מאוד חזק בתחום חוויית המשתמש והפרקטיות של כל אתר. עתיד הפיתוח תלוי לחלוטין ברצון המשתמשים. אנחנו כבר נמצאים בעתיד, נותר רק לשפר אותו.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה