בשנים האחרונות, החיים שלנו נהפכו לפשוטים יותר, בעיקר בזכות הטכנולוגיה שמתפתחת בקצב מזהיר והעולם הדיגיטלי שצמח מאוד. למשל, אם לפני כמה שנים אנשים היו צריכים ללכת לקניון הקרוב בשביל לעשות שופינג, כיום רובם עושים זאת במרחק הקלקה בצורה הפשוטה ביותר (גם כאלה שלא עברו קורס PHP יכולים לעשות זאת). אני לחלוטין מסכים עם הגישה הזאת, בזכות העובדה שאנחנו נמצאים בעידן כל כך מתקדם ונגיש לכולם, אין סיבה שלא נהפוך לעצמאיים – וכמה שיותר. כי כך החיים שלנו ייראו טוב יותר ועל הדרך נוכל לחסוך לא מעט כסף. אבל האם זוהי גישה נכונה לכל אספקט בחיים שלנו? על אחת כמה וכמה כשמדובר בפיתוח אתר לארגון או לעסק? התשובה לא כל כך פשוטה לכן בכתבה הבאה אתן לכם אותה ואסביר על עולם פיתוח האתרים ב-PHP.

שיווק, פרסום, תכנות וצילום

כשעצמאי או ארגון מסוים רוצה ליצור ולשווק את המוצר שלהם, עליהם לדעת שהם יצטרכו לעשות זאת בעזרת בעלי המקצוע הטובים והמקצועיים ביותר שהם יוכלו לבחור, בהתאם לתקציב שלהם כמובן. נכון שיש מקרים שבהם לא באמת יהיה צורך בכך. לצורך הדוגמה, במידה ואדם פרטי רוצה לצלם את העסק שלו, חנות למוצרי טיפוח לדוגמה, הוא לא יהיה חייב להעסיק צלם מקצועי בעצמו, אלא הוא יוכל לעשות זאת עם הסמארטפון שלו, כל זאת בזכות המצלמה הכל כך טובה שנמצאת בסמארטפונים שלנו.

למה כדאי לקחת מקצוען לעסק שלך?

יש המון בעלי עסקים, במיוחד הקטנים והבינוניים שבהם, שאוהבים לעשות הכל בעצמם, הן ברמת התפעול והרמת העסק והמוצר ועד לפרסום ולשיווק שלו. כי כולם בטוחים שמערכות הפרסום בדיגיטל (של גוגל, פייסבוק וכו') מאוד פשוטות להבנה, הרי מה זה בסך הכל להרים קמפיין ולשים עליו כסף? זוהי אחת הטעויות החמורות שעושים בעלי עסקים, אלא אם כן הם עברו קורס מקצועי עבור כך. תתפלאו לשמוע, שהמון מבוגרי קורסי הדיגיטל הם עצמאיים ובעלי עסק, זאת על מנת לקדם את העסק שלהם בצורה המקצועית והטובה ביותר. לגבי פיתוח אתר, במקרים מסוימים, ניתן לעשות זאת לגמרי בעצמך, מבלי ניסיון, אם מדובר באתר תדמית קטנטן, שבהם תרצה להעלות את קורות החיים שלך, פשוט תוכל לעשות זאת דרך WIX, אבל בשאר המקרים? רק מקצוען יוכל להרים אתר שבאמת יניב וימשוך לקוחות פוטנציאליים.
לקחת את איש המקצוע הטוב ביותר עבורך
אני משוכנע שכבר יצא לאחד מכם לבקר באתר מסוים ורק בגלל הנגישות הגרועה שהייתה בו או הקצב האיטי שבו הוא היה עובד – גרמו לכם לנטוש אותו מיד ולעבור למתחרים שלו. לפתח אתר זה לא עניין של כמה דקות או שעות, יש אינספור מונחים שצריך להכיר. מדובר בעולם הפיתוח אחרי הכל, יש המון שפות תכנות שצריך להכיר, הן על צד שרת והן על צד לקוח. בשורה התחתונה, לדעתי (ולדעת הרבה אנשים שהכרתי), בשביל באמת לפתח אתר איכותי לעסק, ארגון או כל דבר אחר, יש צורך באיש מקצוע, כזה שיוכל לפתח אתר בצורה המקצועית ביותר, כזאת שתגרום לכל אחד שייכנס אליו ליהנות מהחוויה שבו, מבלי להמתין יותר מדי לכל דף שייטען ושהוא יוכל בקלות למצוא את הדברים שאותם הוא חיפש.

אז מה זה פיתוח אתרים?

בעולם פיתוח האתרים קיימות המון שפות תכנות, על צד שרת ועל צד לקוח, אלה הבולטות שביניהן: •C •C# •JavaScript •Python •PHP •Ruby עידן הפיתוח מלווה אותנו במשך עשרות שנים, בכל כמה זמן מתפתחת לה שפה חדשה שסוחפת את עולם הפיתוח אחריה ובו זמנית השפות האחרות משדרגות את עצמן על מנת להיות עדיין רלוונטיות עבור המפתחים והמתכנתים.
בעולם הטכנולוגי של היום ובמיוחד בכל מה שקשור להייטק, אי אפשר להישאר מאחור ובכל רגע נתון צריך לדעת מה הן הפונקציות החדשות שנפתחות ומה יהיה הצעד הבא בכל תחום אפשרי.

PHP על קצה המזלג

PHP זוהי שפת תכנות בצד השרת בכל מה שקשור לפיתוח אתרים, אותן שפות תכנות (שכוללות במשפחה שלהן גם את JavaScript בין היתר) נוצרו על מנת לבצע תהליכים אוטומטיים בעזרת תכנות, במידה והן לא יעשו זאת, אותם תהליכים יצטרכו לקרות צעד אחר צעד בשורות הקוד של האתר, מה שאף מפתח לא רוצה שיקרה (או למעשה כל אחד שסיים בהצלחה קורס PHP). אם נרצה להביא אנאלוגיה מוחשית לכך: במקום שנוכל לפתוח את הדלת בלובי הבניין שלנו לשליח הפיצה בעזרת האינטרקום, נצטרך לרדת בעצמנו ולפתוח אותה ידנית. מה התהליכים האוטומטיים שאמורים להתחרש באתר? להלן רק חלק מהן: •שיחות צ'אט אוטומטיות •צ'אטבוט שקופץ לגולש •סרטון אנימציה קצרצר שיצוץ ברגע שגולש מגיע לנקודה מסוימת באתר אלו רק חלק מהפונקציות האוטומטיות שניתן לבצע בזכות שפות תוכנה כמו PHP, כל זאת על מנת לחסוך מהגולש ללחוץ על כפתור ה-Refresh ושאותן פעולות יקרו למעשה ב-לייב. לעומת שפות אחרות, כמו CSS או HTML, שנועדו לבנות דף סטטי בלבד.

PHP היא שפת צד שרת?

כפי כבר שכתבתי קודם, PHP זוהי שפת צד שרת (לעומת JavaScript, שנחשבת לשפת צד לקוח), מה הם ההבדלים? בשפת צד לקוח, מתייחסים לכל הקשר בין הדפדפן לבין הגולש ומה הוא רואה דרך המסך (סמארטפון, מחשב או טאבלט). מהצד השני של המפה, קיים צד השרת שהוא אחראי על הקישור בין הדפדפן לבין השרת של האתר, שכולל בתוכו את עמודי האתר, תמונות, סרטונים וכו'. שלאחר מכן, בעזרת שורות קוד, נכנסים אל האתר האינטרנט והופכים לתוצרים שנראים לעין בדפדפן של המשתמש. ההבדל העיקרי בין צד משתמש לבין צד שרת הוא התקשורת שמתבצעת דרך הדפדפן של הגולש. זאת אומרת, בצד לקוח ניתן לבצע פעולות אוטומטיות שכוללות בהן תוכן והצגתו, שכבר קיימות בתוך האתר עצמו, לעומת זאת, בצד השרת, כמו בשפת התכנות PHP, נוצרת דרישה מהשרת על מנת שיוכל להראות או לקבל את אותם התכנים שנדרשו.
בהמון מקרים, לא ניתן להעלות את כל התכנים שאפשר לצד הלקוח שלנו, לכן ישנה חשיבות עצומה לצד השרת, כיצד אפשר לדעת אם הוא מתפקד כמו שצריך? ברוב המקרים אלו יהיו זמנים הטעינה שיהיו בין עמוד לעמוד וכמובן הקיבולת שהשרת מסוגל להכיל. נשתמש בדוגמה פשוטה, בעזרת קוד PHP, ניתן להראות באופן אוטומטי את שבע הכתבות האחרונות שהעלינו לעמוד הבית של האתר שלנו. במקרה זה, כל העמודים שלנו נמצא על צד השרת שלו, כשבכל רגע נתון, האתר קורא להם בצורה אוטומטית על מנת שיופיעו במקומות הרלוונטיים. זה למעשה חוסך תהליכים מרובים, בעיקר ממנהל האתר, שלא יצטרך להעלות אותם בעצמו לעמוד הראשי בכל פעם. קיימים מפתחים רבים שהם נחשבים Full Stack Developer, זאת אומרת, שהם יודעים לשלוט הן בצד הפיתוח לצד שרת וגם לצד לקוח.

מה כדאי, עצמאי או שכיר?

זוהי למעשה אחת מהשאלות הפופולריות ביותר, במיוחד כאלה שבדיוק בסיום קורס בניית אתרים, האם כדאי להם להיות שכירים במשרד או ארגון הייטק או שיותר מומלץ להם ליותר עצמאיים? אין תשובה חד משמעית לשאלה הזאת, כי כולנו שונים אחד מהשני, אם לאדם מסוים יתאים להיות שכיר במשך 10 שנים באותו משרד, יהיה אחד אחר, שהוא עצמאי ושכל כמה חודשים ירענן לעצמו את רשימת הלקוחות. אישית, לדעתי צריך לנסות את שני התחומים במהלך הקריירה ורק אז לבחון מה באמת יותר מתאים, כי כיום, קיימים המון אנשים שהיה יותר מתאים להם התחום העצמאי או השכיר. אם אתם חושבים שיש לכם את מה שצריך בשביל להפוך למתכנתי-על בכל מה שקשור לבניית אתרים, כנראה שהגיע הזמן להצטרף לקורס בניית אתרים >>
לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה