למה אנחנו מצליחים להתחבר לדמויות מצוירות יותר בקלות? האם אנימציה ממוחשבת טומנת בחובה יתרונות על בשר ודם? והאם זה יתרון או חיסרון לכל מי שמתכנן וחושב על לימודי אנימציה?

יותר מותגים וחברות בוחרים לשים דמות אנימציה בפרונט: ביטוח ישיר, מכבי, M&M, במבה. אנחנו רואים את זה בפרסומות, אפליקציות ובעיקר בסרטי אנימציה שמתבססים עליהם כשחקנים. הסיבה היא לא תמיד משיקולים כלכליים בלבד.

זה לא סתם שהן יותר כיפיות או שאתם פשוט מעדיפים לראות אותן. זה לא צירוף מקרים שיש יותר סיכוי לבכות בסרט אנימציה או להתרגש כמו ילדים קטנים בסוף סרט דיסני מאשר בסרט רגיל. זה לא עוד העדפה אישית שלכם. מתחת לעין המיקרוסקופ אפשר לראות שמתוכננת חשיבה עמוקה וירידה קפדנית לפרטים. יש סיבה שילדים מתלהבים לראות דמויות אנימציה בלי קשר למוצר שהן מנסות למכור להן.

שני ילדים מול מחשב צופים בסרט אנימציה - לימודי אנימציה

אז למה כל המחסומים שלנו יורדים כשאנחנו רואים דמות אנימציה?

הנה 3 הסיבות העיקריות:

רגשות בזום

הדמויות בנויות בצורה שיהיה קל יותר להתחבר אליהן. הראש מוגדל והעיניים בולטות. מאפיינים שבולטים בעיקר אצל ילדים. אנחנו סומכים על ילדים יותר, בנוסף עיניים גדולות הן מקור ישיר לדעת מה אדם מרגיש ולכן אנחנו בטוחים שיהיה להם קשה להסתיר מאיתנו תחושות. כל זה עוד לפני שראינו אותן זזות מדברות או שמענו את האג'נדה והסיפור שלהן.

גם תנועות הגוף שלהן בנויות כך שייצרו אמון ואהדה אצלנו. יש הרבה מחקרים בתחום אבל הממוצע אומר ש55% מהתקשורת היא בתנועות גוף (7% זה המילים ו38% הטון). לכן בנייה חכמה של תנועות הגוף יוצרת חיבור עם הצופה.

אנימציה - יצירת דמות אנימציה שקל לנו להתחבר אליה .

לא סתם במהלך לימודי אנימציה, משקיעים זמן בלימוד מבנה הפנים והכרות עם גוף האדם. כדי לייצר אמינות עם הצופה האנימטורים חייבים לדעת למה הקהל מתחבר. מה שמוביל אותנו לסיבה הבאה.

הדמות דומה לקהל

כשאתה בונה דמות אנימציה אתה יכול להוסיף לה את המאפיינים שתרצה. היא יכולה להיות אנרגטית כמו טז השד הטזמני או עייפה כמו גארפילד החתול. הוספת אלמנטים לדמות נבחרים לפי המאפיינים של הקהל הצופה בה. על מנת לייצר חיבור אינטואיטיבי ביניהם. לעומת שחקנים המקושרים לנו עם רגשות שונים. יהיה קשה מאוד לעשות סרט דרמה סוחט דמעות עם סמואל ג'קסון ויו ג'קמן.

ניקח לדוגמא את משפחת סימפסון, סדרה שכל משפחה ממוצעת יכולה להתחבר לדמות אחת לפחות ובכך לייצר מגוון רחב של קהל. הומר הוא הבוגר והמפרנס אבל חסר אחריות, מארג' היא האמא הסבלנית ששומרת על שלום המשפחה, בארט הוא המופרע והילדותי וליסה היא החכמה.

כשבונים דמות מאפס זה נותן מרחב פעולה בהתאם לצרכים של הקהל שלכם. יתרון עצום לאנימציה ממוחשבת שיהיה קשה להחליף אותו.

דונאטס לב
אנימציה - יצירת דמות שתתחבב על הקהל .

יצירת דמות שתתחבב על הקהל בקלות נשמעת כמו משימה מהירה ופשוטה אבל זהו תחום עמוק מלא בתכנון וניתוח שאותו לומדים בקורס לימודי אנימציה ממספר זוויות ייחודיות.

קישור

דמויות מצוירות מקושרות לנו עם דברים טובים עוד לפני שבכלל למדנו להכיר אותן. הן מחוברות לנו לילדות, הומור, סיפור טוב. לכן עוד הרבה לפני שהתחלנו להכיר את הדמות כבר יש לה נקודות זכות אצלנו כצופים. אנחנו יודעים שהיא כנראה תיקח אותנו להרפתקה אז אנחנו מחכים בסבלנות לראות מה היא עומדת לספר לנו.

בנוסף כשיוצרים דמות חדשה לרוב מתבססים על דמות קיימת כדי שהצופה ייצר קישור לא מודע וירגיש חיבה או אהדה כלשהיא כלפיה. כולנו נדע לזהות נסיכה בסרט דיסני ולהצביע על הנבל כשהוא מופיע. מי שבוחר ללמוד קורס אנימציה מקיף, ילמד כיצד לבנות דמות מעניינת לצופה.

לגמרי הנבל - עבודת גמר של דן שביט סטודנט לאנימציה

לגמרי הנבל - עבודת גמר של דן שביט סטודנט לאנימציה

לסיכום הרבה יותר קל לנו להתחבר אל הדמויות מהרבה סיבות שאולי לא שמים לב אליהן ממבט ראשון אבל כשבוחנים אותם לעומק אפשר לראות קו ייצור חכם של עובדי תעשיית האנימציה הממוחשבת. כל דמות מחושבת בקפידה עד ירידה לפרטים הכי קטנים אבל חשובים. אני מאמין שבעתיד נמשיך ואפילו נראה יותר דמויות אנימציה.

אנחנו נהנים מדמויות מהנות לצפייה ועוד מקומות נפתחים בתעשייה לעובדי האנימציה, כולם מרוויחים.

רוצה לשמוע עוד ולהכיר את עולם לימודי האנימציה מבפנים? הקלק כאן..

קורסים נוספים:

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה