עד לפני כמה שנים, תכנים שנכתבו עבור אתרי אינטרנט הכילו המון מילות מפתח, בצפיפות מאוד גבוהה במטרה שהאתר יקודם במנוע החיפוש של גוגל, ויופיע במקומות גבוהים בתוצאות החיפוש.

אך השנים עברו, עדכוני גוגל רבים יצאו, והיום כתיבה איכותית מאוד היא זו שמקבלת עדיפות, בעוד שעודף של מילות מפתח במאמר, עומס במטרה לקדם, יוצרים את הפעולה ההפוכה, ומורידים את הדירוג של האתר. כיום קידום אתרים בגוגל שונה בתכלית ממה שהיה לפני מספר שנים, וכאשר מקדמים אתר ומזינים בו תוכן, חשוב לדעת מה גורם לקידום איכותי של האתר.

מה שנלמד בקורס קידום אתרים מקצועי

אחד הדברים הראשונים שנלמדים בכיתות הלימוד במוסדות המעבירים הכשרות בקידום באינטרנט, הוא כל הנושא של כתיבת תוכן איכותי לאתר. ידוע כבר שתוכן הוא הפקטור המוביל בקידום אתרים. ממילא מוסיפים אותו לאתר, ובכמות גדולה.
אז כדאי לכתוב ברמה טובה, ולמעשה כמעט לא להתחשב בקונספט של קידום בעת הכתיבה. הגולש רוצה להגיע לתוכן איכותי, מעניין, כזה שהוא ירצה להישאר בו ולקרוא אותו. זה מה שגוגל מעריך היום ומוכן לתגמל במיקומים גבוהים.

האם כדאי לעבור לימודי כתיבה שיווקית

לא כולנו נולדנו עם יכולת כתיבה טובה ומעניינת. אז מהן למעשה האפשרויות שלנו אם אנחנו רוצים לקדם בצורה מעולה את האתר, בעזרת תוכן איכותי? נוכל לפנות לגורמים חיצוניים המתמחים בכתיבה שיווקית מעניינת ואיכותית.
זה כמובן שירות שיעלה לנו כסף, ולא תהיה לנו שליטה רבה על התכנים. האפשרות הנוספת היא לעבור קורס כתיבה שיווקית, אשר אותו ניתן למצוא במקומות רבים המלמדים את הטכניקות לכתיבה שתשלב אלמנטים שיווקיים עם כתיבה נכונה וטובה.

שילוב מילות מפתח בצורה נעימה וקולחת

אחד הגורמים להצלחה של תוכן, כזה שגוגל יאהב, הוא כל הנושא שילוב מילות המפתח הרלוונטיות לאורך התוכן הנכתב. בעבר התפיסה הייתה למלא את המאמר הנכתב במילות מפתח, ממש לשבץ עשרות מילות מפתח, גם אם הן דומות מאוד וגם אם הן חוזרות על עצמן, על חשבון איכות התוכן.
היום כמובן שזו טעות חמורה, ונדיר עד מאוד לראות אתר המכיל תוכן שבנוי בצורה כזו.

הכלל שרוב כותבי התוכן בעולם השיווק באינטרנט עובדים לפיו הינו יחס של 1:100, הווה אומר מילה לקידום על כל 100 מילים שנמצאות במאמר. כמובן שלא חובה להיצמד בדיוק למספרים הללו, אך כדאי שלא לחרוג בהרבה מהמסגרת הזו.

מילת המפתח החשובה ביותר בכותרת

קידום תוכן בגוגל מתחשב מאוד בכותרות. גוגל יודע לסרוק את המאמר ומזהה כותרות של המאמר, מתחשב בהן בקידום האתר.
מומלץ מאוד לשלב את מילת המפתח החשובה ביותר שמעוניינים לקדם, בכותרת, ורצוי שתהיה הראשונה בהיררכיה של הדף. כדאי לכתוב כותרת לפני כל פסקה או שתיים במאמר, ולהשתדל שכל כותרת תהיה עניינית למאמר ולא סתם לשם הכותרת.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה