לשיווק הדיגיטלי יש נישה משלו בתעשיית ההייטק. אם אתם שוקלים להיכנס לענף הזה ולהתחיל בלימוד שיווק דיגיטלי, הבנת הכישורים הנדרשים ומה המשווקים הדיגיטליים עושים, זה מקום טוב להתחיל.

מיהו המשווק הדיגיטלי?

באופן כללי, המשווק הדיגיטלי אחראי על השימוש בערוצים הדיגיטליים במטרה לייצר לידים (לקוחות פוטנציאליים) ולבנות מודעות למותג. הערוצים הדיגיטליים כוללים:
● אתרי החברה
● רשתות חברתיות
● דירוג מנועי חיפוש
● שיווק במייל וב-SMS
● מודעות פרסום ברשתות חברתיות
● בלוגים
● ועוד

המשווק הדיגיטלי ישתמש לרוב בכלי מדידה אנליטיים כדוגמת גוגל אנליטיקס, כדי לזהות חולשות ולמצוא סדקים לשיפור הביצועים בערוצים אלו. משווק דיגיטלי יכול להיות אחראי על כל ההיבטים של האסטרטגיה הדיגיטלית של החברה, או להתמקד באחד מהם. בעוד שאצל חברות קטנות לרוב יש מומחה או מנהל אחד שאחראי על כל התחום ובחברות גדולות התפקיד יכול להתפצל לכמה אנשים או אפילו לכמה מחלקות בחברה.

ההיבטים הרבים של השיווק הדיגיטלי

אם הגעת לכתבה הזו, יש סיכוי מאוד גדול שאתה חושב על לימודי שיווק ופרסום. אז בין אם אתה חושב לקחת קורס שיווק דיגיטלי אונליין או שאתה עוד בשלב התלבטות, חשוב שתדע שבשיווק דיגיטלי אתה יכול לבחור אם להיות עצמאי, או להיות שכיר.

בשיווק דיגיטלי, אתה יכול לבחור אם להיות עסק שעושה את הכל ומתמחה בכל הנישות, או שאתה מתמקד במיומנות אחת או שתיים שמבדילה אותך. זהו תחום שבו הניסיון מדבר בווליום גבוה. יש הרבה הסמכות מקוונות שתוכלו להוסיף לפורטפוליו שלכם ושלא נדבר על בניית נוכחות מקוונת משלכם ודפי מדיה עם הרבה עוקבים. אלו בדרך כלל הדרכים הטובות ביותר למשוך לעצמך תשומת לב כדי להצליח בתחום השיווק הדיגיטלי.

הכישורים הנדרשים מאנשי שיווק דיגיטלי

כאמור, לימודי שיווק דיגיטלי יכולים להיות מגוונים מאוד. כדי להגיע לתחום מומלץ לך להגיע כבר עם סט כישורים מסוים, שגם אם אין לך את כולו, אימון קל יכול לעזור לך לפתח אותו או לשפר אותו.

1. כתיבת תוכן שיווקי
תוכן הוא מה שמושך את הלקוחות שלכם בין אם מדובר באתר, וידיאו, רשתות חברתיות או בלוגים. הבנת היבטי התוכן, אופן יצירתו, כיצד הוא יעיל וכיצד להשתמש בו בצורה הטובה ביותר תספק את שפע המידע הדרוש כמעט לכל תפקיד שיווקי דיגיטלי. אתה תצטרך להבין איך להשתמש בתוכן בצורה הטובה ביותר כדי שהעסק יוכל לעמוד ביעדים שלו.

2. חשיבה עיצובית
חוויית המשתמש היא המפתח לשיווק דיגיטלי מוצלח. חשיבה עיצובית טובה מצד אחד עוזרת בכך שלקוח הקצה יבלה כמה שיותר זמן בנכסים שלך ומצד שני היא מבטיחה שהחוויה המקוונת שלהם תהיה פשוטה ויעילה.

3. הבנה בתכני וידיאו
אנשים ברשת נחשפים להמון מודעות פרסומיות והם כבר הפכו למעין עיוורים לזה. לכן, זה אתגר ליצור תוכן שימשוך את תשומת לבם. נתונים סטטיסטיים מראים שסרטון מגביר את המעורבות תוך דירוג גבוה בגוגל. לכן, הבנה ביצירת סרטונים ומה שעובד בהם יוסיף לפנייתך כשתגיש מועמדות לעבודה.

width=
מה יגרום ללקוחות שלכם להתעקב על התכנים שלכם 
 

4. SEO (אופטימיזציית מנועי חיפוש) ו-SEM (שיווק במנועי חיפוש)
לימודי שיווק ופרסום שמים דגש מאוד גדול על מנועי החיפוש משום שחיפושים מקוונים במנועי החיפוש מגדילים את החשיפה שלכם בעיני הלקוחות הפוטנציאליים וחשוב להשתמש בהם נכון. מדובר בהבנת החשיבות של קידום אתרים ושיטות העבודה המומלצות בהן נעשה שימוש בתעשייה.  לקריאה נוספת בנושא - כתבנו גם מדריך קידום אתרים אורגני בגוגל SEO ואיך לנצח את המתחרים בנישות תחרותיות.

5. שליפת נתונים והפקת לקחים
Google Analytics הוא כלי מרכזי בהיבטים רבים של שיווק דיגיטלי. אתה יכול לעקוב אחר דוחות, אך מה שחשוב יותר הוא להשתמש במידע שאתה מוצא. מעקב אחר קמפיינים ויישום ממצאים המבוססים על התנהגות צרכנים יאפשר לכם למצוא פתרונות טובים יותר שיגדילו את ההמרות ויניעו את התנועה.

6. ידע טכני
טכנולוגיה היא הכוח המניע בעולם הדיגיטלי, כך שתצטרכו להבין מה הטכנולוגיה העדכנית ביותר וכיצד משתמשים בה. עליכם להסתגל במהירות לשינויים בענף ולדעת איך להשתמש בשינויים האלו לטובתה של החברה. .

7. הגברת מעורבות הלקוח
בכל קורס שיווק דיגיטלי אונליין או פרונטלי אתה תלמד את חשיבות המעורבות של הלקוח עם הנכסים הדיגיטליים שלך. אתה תצטרך להבין איך להעסיק את הלקוח כמה שיותר זמן כדי שבסופו של דבר יהפוך לליד. תזדקק לכוחות שכנוע גדולים כדי להגות קמפיניים חדשניים ולהבין מה גורם ללקוח שלכם להמיר ולבצע רכישה.

אחרי כל המידע הזה, אתה בטח שואל את עצמך איפה אוכל לעבוד אחרי לימוד שיווק דיגיטלי? אם כך, ישנם מסלולי קריירה רבים שתוכל לבחור מביניהם: מנהל SEO, מומחה לשיווק תוכן, מנהל מדיה חברתית, מנהל שיווק דיגיטלי, PPC ועוד.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה