המעצבים של היום נדרשים לשלוט בתוכנות, להבין את מאחורי הקלעים של רעיון ולקחת אותו - בעזרת שימוש מושכל בתמונות - עד לרמת הביצוע, על פי דרישות של חברות וארגונים שונים. עוד על התחום שהפך למבוקש בכתבה זועיצוב גרפי עוסק באריזה חיצונית והעברת מסרים המשלבים טקסטים ותמונות. המעצבים נדרשים לקחת רעיון ולהפוך אותו לתוצר סופי תוך שימוש בגופנים ופונטים, חיתוכים, לוגואים, תמונות, רקעים ועוד.

התחום השתנה ואם פעם היה מדובר על שרטוטים, איורים וכתיבה שיועדו לקמפיינים מודפסים בעיתונות, מגזינים, חוברות, עטיפות ספרים, אלבומים וכדומה, בעשורים האחרונים עבר העיצוב הגרפי לפלטפורמת גרפיקה ממוחשבת, כשהמעצבים מתמחים בעבודה עם תוכנות מקצועיות ליצירת כרזות, באנרים וכדומה, עבור קמפיינים בדיגיטל ובעולם האינטרנט.

לימודי עיצוב גרפי: לקחת את האמן שבך ולהפוך למבוקש בתעשייה

העיצוב הגרפי מאפשר למי שעומד מאחוריו להתאים ולשלב בצורה מקצועית תמונות וטקסטים שונים לכדי מוצר אחד, שמעביר מסר מבוקש. התחום מאפשר לקחת כלים מתחום האמנות ו"להנגיש" אותם, כך שיהיו פרקטיים, זמינים ויסייעו להעביר מסרים שיווקיים ופרסומיים בצורה אסתטית, עשירה בצבעים ואובייקטים.

ככלל, לימודי עיצוב גרפי נכללים במוסדות אקדמיים רבים תחת ההגדרה של תקשורת חזותית, אך בשוק העבודה, הצורך של כל ארגון או חברה בשירותים של תקשורת שיווקית הביאו לכך שבתחום ההייטק, למשל, ישנו ביקוש למעצבים גרפיים שעברו לכל הפחות הכשרה של לימודי פוטושופ, כדי לעצב להם קמפיינים, כרזות, באנרים, לוגו וכולי. זאת במסגרת הקמפיינים השיווקיים של אותן חברות.

כשעוברים הכשרה במסגרת קורס גרפיקה ממוחשבת, חשוב במהלך ההכשרה לצבור כמה שיותר ניסיון מעשי בתוכנות המחשב הנדרשות במקומות העבודה, לגבש פרויקטים מעשיים רבים ולאסוף אותם לכדי תיק עבודות עדכני, מגוון ומרשים.

תוכנות העיצוב – חומר ביד היוצר

עיצוב גרפי הוא מקצוע של ממש. בניגוד לאמן שמביע תחושות ורעיונות שלו, מה שתוחם את עבודותיו למסגרת מסוימת, מעצב גרפי, לוקח את האמנות שלו לתחום המעשי, העסקי והשיווקי. בכל משימה, המעצב הגרפי הוא סוג של "אמן בשירות חברה או ארגון מסחרי" שאורז עבורם, על ידי שימוש בתוכנות גרפיות, את המסרים בצורה אסתטית ומושכת.

חברת התוכנה אדובי אחראית לכמה מהתוכנות המובילות הנדרשות ממעצב גרפי בשוק העבודה. אדובי אילוסטרייטור לדוגמה, מקובלת לשימוש בעיצוב כרזות, אריזות ועוד. מי שעובר הכשרה על התוכנה, יודע לנצל בצורה מיטבית את האפקטים והפילטרים שהיא מכילה ויכול אף לעצב בעזרתה אתרי אינטרנט.

עיקר העבודה הגרפית עם תמונות נעשית בתוכנת הפוטושופ שגם היא מבית אדובי ונדרשת מכל בוגר קורס. השימוש בתוכנות במסגרת לימודי עיצוב גרפי אינו עומד לבדו. המעצב הוא לא רק איש טכני שמפעיל תוכנות ומעביר תמונות בתוך פילטרים או מוסיף עליהן אפקטים.

מעצב גרפי, לוקח רעיון "על הנייר", מכניס בו פרופורציות נכונות ומגבש אותו, לכדי תוצר ויזואלי בעל ערך. על כן, המעצב הגרפי נדרש לבנות את עצמו גם בעזרת ידע תיאורטי, להבין את יסודות העיצוב, הצבעים, מה עומד מאחוריהם ואיך מלכדים אותם לתוצאה סופית מקצועית ומסוגננת.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה