רובנו עוברים לא מעט התלבטויות במהלך חיינו. איזה טלפון לרכוש? מה לאכול לארוחת בוקר? או אפילו איזו חולצה לקנות לאירוע הבא. בחיינו יש גם החלטות גדולות יותר, כמו למשל: היכן נשכור דירה? איפה תהיה החופשה הבאה שלנו בקיץ? ואולי הכי חשוב – מה יהיה המקצוע שלנו לחיים? רבים שואלים את עצמם, בהמון שלבים במהלך החיים: "מה כדאי ללמוד?".

במאמר הבא, לא אציג לך מה כדאי ללמוד, אלא אתן הנחיות וטיפים על מנת שתוכל להבין זאת בעצמך. אכתוב מהם האלמנטים החשובים בבחירת מקצוע, על שלוש מקצועות הקיימים בשוק המודרני ואפילו אקדיש לכך סיפור נפלא של חבר טוב, שעבר הסבת מקצוע לא מזמן.

מה הדבר הכי חשוב לדעת לפני שבוחרים קריירה?

כשתציין בפני אנשים שיש לך קריירה מכובדת, השאלה הראשונה שהם בוודאי ירצו לשאול: "כמה אתה מרוויח?". אפשר להבין מהיכן זה מגיע, כיוון שבעולם של היום בשביל לחיות "כמו שצריך" צריך להרוויח לפחות סכום של 5 ספרות, ובשל כך הרבה אנשים מסתכלים על המשכורת כאל הדבר החשוב ביותר והשגוי – כאילו הוא היחיד שחשוב.

לפני שאסביר על שאר האלמנטים החשובים בבחירת המקצוע והקריירה שלך, אכתוב קצת על עניין המשכורת. רוב האנשים במדינת ישראל שואפים לחיות ברמת חיים גבוהה, הם רוצים לחוות המון דברים שונים במהלך חייהם. לכן, הם ירצו שההוצאות שלהם יהיו מעבר להוצאות הקיום הפיזי. אלא גם על חופשות בחו"ל, השקעה, על תחביבים.

כשמשתכרים משכורת באמת מכובדת, כמו בעולמות ההייטק והשיווק למשל, מבינים שזה בהחלט אפשרי, שלא נחיה רק "מהיד לפה", אלא נוכל לחסוך לטיסה שכל כך רצינו ללונדון או לקנות סוף סוף את ערכת הגיימינג המושלמת עליה חלמנו מאז שהיינו ילדים (כי מי אמר שלתחביבים יש גיל?).

בקצרה, משכורת מכובדת, כזאת שניתן לחסוך איתה בכל חודש ומבלי לחשוש להגיע למינוס בבנק זה דבר בהחלט חשוב כשאתה בוחר בקריירה שלך, אבל מה עוד חשוב? לדעתי אחד הגורמים החשובים בקריירה איכותית שמתאימה לך, הוא הסיפוק שאתה מפיק ממנה.

קיימים לא מעט ג'ובים, בעיקר ב-"עבודות זמניות" (כמו מלצרות, מוכר בדוכן וכו') שברובן המוחלט של הפעמים לא תרגיש את הסיפוק שבאמת מגיע לך. למשל, בכל יום תגיע אל המשמרת שלך, תעביר אותה "כמה שיותר מהר", תציץ כל כמה דקות בטלפון, העיקר בשביל לסיים אותה בזמן ולהיות בדרך הביתה.

כשמגיעים אל מקצוע מספק, כמו שמכר שלי עשה לא מזמן, הוא תמיד נהג לשאול אותי: "מה כדאי ללמוד?", כל כמה ימים הוא שינה את דעתו, בתחילה הוא רצה לעשות תואר בקולנוע, לאחר מספר חודשים חשב שניהול עסקים זה מה שמתאים לו, הסברתי לו שעולם האנימציה הוא בדיוק בשבילו.

לבחור יש דמיון מפותח מאוד, לצד חוש קריאייטיבי ורעיונות מבריקים שתמיד היו לו, הוא היה מאוד מסודר ותמיד ידע להסתדר עם מחשבים. לכן, הוא בחר בלימודי אנימציה, כבר לאחר כמה חודשים הוא פיסל בתלת מימד בעצמו את הג'וקר (מעולם הקומיקס של DC) וכל מדריכיו המקצועיים מאוד התרשמו ממנו, פירגנו ואמרו לו: "רואים כמה שאתה אוהב את המקצוע הזה". לאחר זמן מה הוא התקבל אל אחת מחברות האנימציה הגדולות בישראל והגשים לעצמו חלום כזה שיתחבר לתשוקותיו וינטע בו תחושת הגשמה עצמית. הוא אף פעם לא האמין שיגיע לכך, אבל בסופו של דבר, הצליח.

מה כדאי ללמוד? הסבת מקצוע להייטק

כסף זה לא הכל בחיים

נכון שהמשכורת שלו מאוד מנופחת בימים אלה, אבל הוא תמיד אומר לי שהכסף שהוא מרוויח אמנם עושה לו טוב על הלב (וכמובן שגם על חשבון הבנק), אבל מה שבאמת חשוב לו זה הסיפוק שהוא חש בכל סוף יום כשהוא מתקדם עוד צעד בפרויקט שלו, גם אם מדובר ביום מאוד קשה – יש לו את ההבנה שהכל לטובה ושזה חלק מהמקצוע.


הפרט שלדעתי הכי חשוב במציאת מקום עבודה זה האהבה למקצוע יחד עם הסיפור, האתגרים והמשכורת המכובדת שתרצה להרוויח בקריירה שלך. תבין שאם לא תאהב את התחום בו תהיה, לא באמת תהיה מאושר, לא משנה כמה תרוויח במקצוע שלך.

פיתוח אפליקציות, שיווק דיגיטל, או בכלל עיצוב גרפי? מה כדאי ללמוד?

כשאנחנו מדברים על תחום שקיימת בו קריירה לטווח הארוך, עם כל האלמנטים החשובים שציינו למעלה, האסוציאציה הראשונה שתעלה לנו היא עולם ההייטק. כשמיד לאחר מכן נשאל: "מה כדאי ללמוד בהייטק?".

המדריך החינמי לקריירה בהייטק



המון אנשים בוחרים בתעשייה הזאת מכיוון שהיא מתפתחת בקצב מסחרר בשנים האחרונות, קיימים בה אינספור אפשרויות העסקה, המשכורות בשמיים והעבודה נחשבת למספקת ומאתגרת. רוב האנשים הנמצאים בה אוהבים את המקצוע שלהם ומעריכים שמדובר ב: "קריירה לחיים".

בזכות המהפכה הדיגיטלית, המון מקצועות נהפכו לפופולריים ומבוקשים יותר, הראשון מבניהם הוא פיתוח האפליקציות. אין ספק שבשנים האחרונות עידן הסמארטפונים חדר לתודעה וכמעט לכל אחד היום (בין אם הוא ילד, מבוגר או זקן) יש כיום טלפון חכם בכיס (ובנינו, הוא רוב הזמן ביד שלנו).

לכן, לכל בית עסק או ארגון כיום רצוי שתהיה אפליקציה, בין אם היא לאנדרואיד או ל-iOS, מפתח אפליקציות הם אחד מהמקצועות הפופולריים בשוק כיום לדעתי.


כמו כן, בעקבות המהפכה הדיגיטלית, המקצוע של מנהל דיגיטל נהפך ל-"דבר הבא", מדוע? מכיוון שרוב הפרסום כיום הפך לדיגיטלי, אין כיום כמעט מקומות שמתעסקים רק ב-"פרינט", אלא גם בפרסום שמופיע במובייל ובמחשב. במקומות כמו מנוע החיפוש של גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב וכו'. מנהל דיגיטל איכותי ידע לעשות זאת בצורה המקצועית והטובה ביותר, זאת ועוד שהוא מצליח לבצע זאת בעלות הנמוכה ביותר.

וזה לא רק שבתי עסק או ארגונים קטנים עד בינוניים עשו את המעבר לדיגיטל, כך גם בחברות הגדולות זה קורה, עובדה שרוב משרדי הפרסום מודים שכבר רוב התקציב מושקע בשיווק בדיגיטל.

כמו כן, גם לעיצוב גרפי, יש דרישה גדולה בשוק של היום, כיוון שמעצב גרפי היום יכול לעשות כל כך הרבה דברים שונים, החל מעיצוב אפליקציות ואתרים ועד עיצוב מודעות לפייסבוק ולאינסטגרם, כך שבהמון מקומות יש להם דרישה, הרבה בזכות, כפי שאמרתי קודם, המהפכה הדיגיטלית. אגב, אתם ממש לא חייבים להיות עם חוש אומנות מפותח על מנת להגיע אל התחום אליו אתם משתוקקים.

לימודי עיצוב גרפי

עיצוב גרפי וארט – מדובר בעולם ומלואו

מעריכת דין למנהל דיגיטל

אם בעבר היינו בוחרים את המקצוע שלנו מעט אחרי השחרור, היינו עושים את בחינת הפסיכומטרי, מסיימים אותה, ניגשים ללימודים אקדמאיים בתחום בו רצינו להיות ולאחר מכן נשארים באותו מקום לעבודה לפחות ל-5-6 שנים, כיום המצב השתנה.

אנשים מעדיפים להחליף מקצוע כשהם מבינים שהוא לא בשבילם. טוב, לא כולם הגיעו למסקנה הזאת, אך המודעות לכך הולכת וגוברת בשנים האחרונות. למשל, אחד מהחברים שלי עד לא מזמן היה משוכנע שהוא הולך ללמוד עריכת דין, לאחר שהוא שאל את עצמו: "מה ללמוד?" מיד לאחר השחרור, הוא בחר בלימודי משפטים, הוא סיים אותם בהצלחה, אבל לאחר כשנה כמתמחה במשרד עורכי דין הוא הבין שזה פחות בשבילו.

לכן, לאחר כשנה הוא שוב מצא את עצמו מתלבט מה ללמוד, הפעם הוא בחר בקורס שיווק דיגיטלי ולאחר כמה חודשים הוא כבר למד כיצד לנהל קמפיינים וכיום הוא מנהל דיגיטל מצליח.

לסיכום, רגע לפני שאתם בוחרים במסלול שלכם בקריאה וחושבים לעצמכם שוב מה כדאי ללמוד, תבררו על הנושא קודם לכן, נסו להבין אם הוא באמת מדבר אליכם ותחשבו אם זו באמת יכולה להוות קריירה לחיים עבורכם. כמובן שגם לאלמנטים כמו משכורת יש חשיבות רבה, אך זו בהחלט פחותה בחשיבותה.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה