תחום האנימציה הפך ממזמן כבר לשם דבר בהמון תעשיות ותחומים רבים. אני זוכר את עצמי בתור ילד קטן מתלהב מגיימינג, הרבה לפני שזה הפך למיינסטרים. אהבתי מאוד משחקים כמו סופר מאריו, Little Big Adventure, Age of Mythology וכו' או סרטים של דיסני וסדרות מרהיבות. כולם היו מבוססי אנימציה ותלת-מימד. התחומים הללו, של סרטי וסדרות אנימציה וגיימינג, לא הרוויחו יותר מדי כסף. אך התמונה בשנים האחרונות השתנתה. התעשייה הזאת כל כך התפתחה ואליה נכנסו סכומים עצומים של מזומנים. כך שאין פלא בכלל שאנשים רבים מתעניינים בתחום תלת המימד או אנימציה ממוחשבת.

גיימינג, גיימינג ועוד גיימינג

לאחרונה, כל העולם הבין את הצורך האדיר במעצבי משחקים ואנשים שיוכלו להיכנס לתעשייה הזאת. אם בעבר, כפי שציינתי קודם, עולם הגיימינג היה אקסקלוסיבי שפנה רק לקהילות ספציפיות או רק לאנשים שזוהי הייתה הנישה שלהם, התחום עבר בשנים האחרונות מהפך של 180 מעלות.

כי כיום, גיק זה מגניב, ובימים אלו, גם גברים, גם נשים, גם נערים וגם בוגרים, מבלים לא מעט שעות מול משחקי המולטיפלייר, כשהמובילים ביניהם הם Call of Duty, League of Legends, Fortnite ו-FIFA. אנשים משחקים עשרות שעות בשבוע בפלייסטיישן או במחשב על מנת לחוות את המשחק הזה ביחד עם חבריהם או אנשים אחרים מהרשת.

ההכנסה של החברות האלו, היא לא רק ממכירת המשחק (אם לא ידעתם – Fortnite לדוגמה הוא משחק חינמי), אלא מכל התוספים השונים שאפשר להשקיע עליו. התעשייה הזאת מכניסה קרוב למיליוני דולרים בכל חודש בעזרת מיקרו-מכירות (חליפה חדשה ללוחם שלך, מטבעות לפיפא, סט רובים חדש לחייל שלך ועוד). ובנוסף לכך, בשנים האחרונות מתפתחת מגמה שבה יוצרים.

ואם בא לכם לשמוע קצת מספרים, אז הנה הם:

  • פורטנייט מכניסה בכל 1.6 מיליון דולר
  • נמכרו למעלה מ-130 מיליון עותקים של המשחק GTA
  • משתתף בתחרויות Esports יכול להרוויח כ-15 אלף דולר בחודש (לא כולל תחרויות בינלאומיות שהוא משתתף בהן)

העתיד: העתיד של עולם הגיימינג נראה זוהר ביותר. בקרוב נזכה לראות את שתי הקונסולות של סוני ואקס בוקס יוצאות לאוויר. ובלי שום קשר לכך, אנחנו נראה יותר ויותר גיימרים צעירים שהופכים לאנשים בוגרים, וכך יהיה להם יותר כסף לשפוך.


סרטים וסדרות אנימציה

אנימציה ממחושבת היא חלק בלתי נפרד מעולמות הסרטים והסדרות. זה עוד התחיל בשנת 1937, כשהסרט שלגייה יצא לאקרנים. וזה עם המשיך עם עשרות ומאות סרטים שונים, הן מבית היוצר של דיסני והן מבית היוצר של פיקסאר ושאר הפקות שונות.

וכמו שציינתי לגבי עולם הגיימינג, גם פה אותה תאוריה נכנסת לעניינים. סרטים וסדרות אנימציה ממזמן לא שייכים לקהל צעיר או לילדים בלבד. אנחנו זוכים לראות עשרות סדרות אנימציה שונות שמתאימות לקהל בוגר. וככל שהעולם הזה מדבר אל יותר ויותר עולמות וקהלים שונים – כך הסכומים שהוא מכניס גדלים לאט לאט.

אגב, לא רק הסרטים הגדולים מרוויחים כסף, כנל לגבי הסדרות. ישנן המון סדרות צעירות ותוססות, שמיועדות לקהל צעיר ביותר, שמכניסות לא מעט כסף.

העתיד: אנחנו נראה יותר ויותר הפקות שקשורות לתחום הזה. כשחלק מהסרטים יצאו לאקרנים וחלק מהסרטים יצאו ישירות לשירותי סטרימינג, כמו נטפליקס, הולו וכו'. הדרישה עבור סדרות אנימציה קלילות ופשוטות, לעומת אלו שמצולמות. לא שיש בהן חלילה משהו רע. אלא בזכות העובדה שיש דרישה עצומה לסדרות וסרטים אנימציה.


הדמיות

בשביל להמציא כיום מוצר, לא משנה אם האייפון הבא, מודם אינטרנטי או בקבוק וויסקי. היה בעבר באמת צורך ליצור אותו. או רק לדמות אותו בעזרת ציור מאוד ייחודי עם המחשב. אבל כיום, עם עבודה קשה של אנשי תלת מימד, אפשר ליצור מודל של אותו חפץ. בתלת מימד. ובעזרת כך להבין איך הוא ייראה.

אותו עקרון תקף גם לדירות ואדריכלות. ניתן לדמות ללקוחות פוטנציאליים כיצד תיראה הדירה העתידית שלהם. מהפרטים הגדולים ביותר, עד לרמת הפרטים הקטנים ביותר. ובקיצור – כך ייחסך כאב ראש עצום לכל אדריכל או כל אדם שירצה לקנות דירה. או אפילו סתם לשפץ אותה.

העתיד: האמת היא, שבקטגוריה הזאת אני מצפה לעתיד הכי נכסף. כיוון שבעתיד רבים מחברות וארגונים ושונים בעולם, בין אם הם קטנים או גדולים, ירצו ליצור הדמיה למוצרים העתידיים שהם ירצו למכור או לשווק.

בשורה התחתונה...

לדעתי, אם לא הייתי כותב תוכן וקופירייטר, הייתי ככל הנראה בוחר בתעשיית האנימציה ותלת המימד בעזרת קורס אנימציה אונליין לדוגמה. משלל סיבות שונות: היא מאוד יצירתית, ניתן להגיע ליצירות פיסיות של ממש, ואפילו להדפיס אותן! כפי שחלק גדול מהסטודנטים אצלנו עושים בקמפוס.

ובלי קשר, אני חושב שמדובר בתחום עם פוטנציאל עצום. בעוד כמה שנים, כל ארגון ירצה להעסיק אצלו מספר אנימטורים. וגם, נראה לי שמאוד כיף לעבוד בתעשייה הזאת, נכון שהיא מאתגרת ומאוד קשוחה, אבל בסופו של דבר, התוצרים הסופיים (וגם המשכורת) פשוט שווים את כל התהליך הזה.

אנימציה ממחושבת היא הדבר הבא בכל מה שקשור ליצירתיות, סרטים, סדרות, גיימינג, הדמיות ופרסומות. ומי שבאמת רוצה להגיע לתחום מרתק ומעניין, בו הוא יכול ללמוד כיצד לפסל בתלת מימד, ליצור הדמיה של חפצים – אני מאוד אמליץ לו לעשות זאת. לימודי אנימציה הם מהקורסים המובילים את התעשייה בארץ. בכל שנה עשרות בוגרים אצלנו מוצאים את עצמם בחברות המובילות בתעשייה לאחר שהם מסיימים בהצלחה את ההכשרה שלהם על-ידי המרצים המוכשרים הטובים והאיכותיים ביותר. כשהם לומדים ZBrush, Maya, אפטר אפקטס וכו'.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה