כשרוצים ליצור מוצר מסוים, הוא חייב לעבור בקרת איכות על מנת לשחרר אותו לשוק וללקוחות הקצה. הרי דמיינו לכם מסעדה שתמציא מנה חדשה, כזאת שממש תתפאר בה, התכנון והרעיון שלה היו מבריקים, אבל ייתכן שבמהלך הביצוע שלה, כנראה שאף אחד לא טעם אותה ואולי היו חסרים בה מספרים מרכיבים. פתאום כל העבודה הקשה שעמלו עליה לא שווה כלום, נכון? זה רלוונטי לכל דבר שרוצים לפתח ולהפיץ, בין אם זה מנת בורגר חדשה שמקדונלדס הוציאה או נעליים חדשות של אדידס. אפילו גם לתחמושות עבור כלי נשק (אגב, כך המושג 'בקרת איכות' בכלל התחיל את דרכו). כשאנחנו מדברים על עולם ההייטק, שזה כולל פיתוח של מוצרים דיגיטליים שונים, כמו אתר, אפליקציה או תוכנה, לפה נכנס תפקידים של אנשי בדיקות תוכנה (QA).

מה היה קורה אם לא היו אנשי QA בכלל בתעשייה?

תפקידם של אנשי QA לא פחות חשוב מתפקידם של המתכנתים, ראשי הצוותים, DevOps ועוד. כל תהליך של פרויקט מסוים, החל מיצירת עמוד נחיתה חדש או פיתוח אפליקציה, כרוך בהמון שלבים, ולפעמים קורה שהמתכנתים (או אנשים אחרים מהצוות) עושים טעויות, לעיתים הטעויות הן באמת טעויות אמיתיות מפאת חוסר תשומת לב או אי השגחה. ולעיתים הטעויות מתרחשת כי בסופו של דבר, התכנון המקורי לא עובד כפי שציפו ולכאן בדיוק נכנס תפקידם של אנשי ה-QA.

לצערי, שמעתי כמה פעמים את האמירה הקלישאתית של: אנשי QA? נו, תעשה לי טובה, הם בסהכ עושים עבודה שחורה. הם משגעים את צוות הפיתוח וזה הכל. כמובן שיש פה טעות חמורה, הרי בלי אותם בודקי תוכנה, ייתכן שהאפליקציה, התוכנה או כל מוצר דיגיטלי אחר שהיה יוצא לשוק, היו מקבלים ביקורות מזעזעות וקוטלים אותו בגלל באגים, בעיות תפעול או חוויית משתמש לא נעימה.

אם לא ידעתם, אנשי QA אחראים גם על חוויית המשתמש, אמנם הם לא מעצבים, אבל כל בוגר של קורס QA איכותי חייב להכיר את התחום. כמה פעמים קרה לכם כבר שנכנסתם לאתר מסוים, לצורך הדוגמה, בשביל להזמין אוכל, ונטשתם אותו כי… לא הבנתם מה הולך שם? או אפילו שהליך ההזמנה כל כך מסורבל שהעדפתם לחזור עמוד אחורה לגוגל, ולהיכנס לתוצאה שמופיעה מיד לאחר מכן? בקיצור, אל תזלזלו בתפקידם של אנשי ה-QA ובודקי התוכנה. בלעדיהם כנראה שהייתם סובלים מהמון באגים באתרים שאתם גולשים בהם או באפליקציות שאתם משתמשים בהם.

אנשי QA גם בעולם הגיימינג

זה לא משנה אם אתם גיימרים על קונסולה, מחשב , מובייל או סתם אוהבים להעביר מספר שעות בפורטנייט בסופשים, חשוב שתדעו שגם בתחום זה קיימים אנשי QA על מנת לוודא שהמשחק מתפקד ופועל כמו שצריך. בעולם הגיימינג קיימים צוותים גדולים של אנשי QA שבודקים את המשחק בכל רמח איבריו, החל מהשימוש שלו בתפריט, עד לחוויית המשתמש שבו וכמובן הגיימפליי עצמו.

אגב, קיימת צמיחה עצומה של תחום הגיימינג, ובהתאם לכך גם ביקוש רב לאנשי QA שיוכלו להשתלב שם. אז אם אתם גיימרים שתמיד חלמו לבקר משחקים בעצמם ולשפר אותם - דעו לכם שיש לכם את הצ'אנס לעשות זאת.

איך מגיעים לעולם ה-QA?

אצלנו בהאקריו, קיים קורס QA אונליין, זאת אומרת, שניתן ללמוד מהבית שלכם דרך ה-ZOOM את כל מה שקשור לתחום המשגשג הזה, הכולל את כלי הבדיקות החשובים ביותר ובנוסף לכך - למידה מעמיקה של חשיבה של בודקי תוכנה. אנחנו מלמדים את הסטודנטים שלנו לא רק לבצע פעולות מסוימות על מנת לאתר בעיות, אלא גם איך לחשוב ואיך להגיע לתובנות, בקיצור, ממש לחשוב מחוץ לקופסה וכיצד לפתור בעיות שקשורות לכך.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה