קורות החיים הם כרטיס הביקור שלנו ומטרתם העיקרית היא לגרום למעסיק לזמן אותנו לראיון. לכן עליהם להיות שיווקיים, בולטים, תופסי עין ומעניינים, כאשר הם כתובים ומנוסחים נכון.

אז מאיפה מתחילים? 

לצורך כתיבת קורות חיים בצורה הנכונה, יש לשים לב למספר פרטים חשובים:

חשוב מאוד, בראשית הדף לציין באופן קריא, ברור ובולט את כל הפרטים האישיים של המועמד.

שם - בגופן בולט ובפונט גדול יותר משאר הטקסט .

פרטי קשר מלאים - טלפון, סלולרי, כתובת, דוא"ל ואף הפניה לכתובת לינקדאין (אם רוצים).

שנת לידה - מומלץ - אך לא הכרחי.

דרישות השכלה או ניסיון רלבנטי

הרובריקה הבאה יכולה להיות השכלה או ניסיון רלוונטי, בהתאם לדרישות המשרה.

במידה והניסיון או ההשכלה הם הרלוונטיים לתפקיד - יש לפתוח איתם את קורות החיים .

אם מדובר על תפקיד של ג'וניור או בוגר בתחילת הדרך, ההשכלה היא הרלוונטית, לכן יש לרשום כמה שיותר פרטים על - התחום הנלמד, שם המוסד האקדמאי, השנים בהן למדנו וכן מומלץ לעשות קישור לפרויקט שנעשה במסגרת הלימודים (לדוגמא: תיק עבודות לבוגרי קורס גרפיקה, אפליקציה למתכנת אפליקציות וכד').

במידה ואין לנו את ההשכלה אקדמאית הנדרשת, ברובריקת ההשכלה יש לציין קורסים והשתלמויות רלוונטיים אם יש. כמו כן, ניתן גם לציין תוכנות, שפות תכנות או ידיעת טכנולוגיות רלוונטית למשרה .

במידה ויש ניסיון רלוונטי - יש לציינו תחת רובריקת ניסיון תעסוקתי תוך ציון טווח השנים בהן עסקנו בתחום. לרוב מומלץ לציין את מקום העבודה האחרון תחילה ולאחר מכן מתחתיו את שאר מקומות העבודה הרלוונטיים.

במקרה שבו הניסיון הקודם הוא הרלוונטי, ניתן לערוך את שנות הניסיון באופן כרונולוגי מהקודם לעכשווי.

איך לבחור את המשרה הבאה שלכם?

תחילה יש לעיין בפרופיל המשרה שאליה ניגשים ולהבחין מהן הדרישות ההכרחיות, דרישות נוספות מועדפות, תכונות אופי נדרשות ויכולות נלמדות ונרכשות.

במידה וישנה התאמה מלאה - יש לציין את אותן התכונות, השכלה וניסיון בפרופיל בראשית הדף מיד לאחר רובריקת הפרטיים האישיים. הפרופיל צריך להיות קצר ותמציתי, יחד עם זאת מנוסח באופן שחופף את דרישות המשרה, תוך דגש על יתרונות המועמד.

במידה וההתאמה היא חלקית - כלומר אין מספיק שנות ניסיון או לחלופין ישנו מספיק ניסיון אך ללא ההשכלה הרלוונטית, כן מומלץ לשלוח את קורות החיים - ולתת דגש על היתרונות הרלוונטיים ולציין שיש מוטיבציה להשתלב בתחום ונכונות ללמוד ולעמוד באתגרים מקצועיים.

דבר נוסף שיש לתת עליו את הדעת:

מועמד בעל ריבוי מקומות תעסוקה, עדיף להתמקד ב 3-4 מקומות עבודה רלוונטיים ולא לפרוס את כל ההיסטוריה התעסוקתית.

מועמד חסר ניסיון ובעל השכלה רלוונטית לתפקיד, צריך להדגיש תכונות אופי רלוונטיות לתפקיד כמו "איש  QA מתחיל - מאופיין בשימת לב לפרטים קטנים, פרפקציוניסט, חובב טכנולוגיה בשעות הפנאי עוסק בתחום המחשבים כהובי וכד'".

דברים חשובים נוספים

הדברים הקטנים בקורות החיים שלכם, הם גם אלו שלפעמים תוספים את העין.

לכן, יש להקפיד שאורך המסמך לא יעלה על דף אחד, לעומת זאת במשרות בכירות כשמדובר במועמד בעל ניסיון רב והשכלה רלוונטית ניתן לגלוש לשני עמודים .

יש לשים לב לקיום רצף תעסוקתי או השכלתי בקורות החיים, לעיתים מומלץ לציין גם משרות שאינן רלוונטיות למשרה המוצעת ובלבד שיהיה לנו את הרצף הנדרש. הדבר מעיד על מועמד נחוש שעובד או אף לומד והנתונים המופיעים יוכלו לספר על יציבות תעסוקתית וחריצות.

דבר אחרון, שמירה על אסתטיות המסמך - מומלץ להשתמש בפונט 'דוד 12' או 'אריאל'.

במשרות אשר דורשות יכולות עיצוביות שונות כגון גרפיקה וכד' - ניתן ומומלץ לתת ביטוי ליצירתיות ולהדגיש יכולות גראפיות. יש לערוך הגהה לפני שליחת המסמך ולוודא כי אין שגיאות כתיב ולהקפיד על פריסת הטקסט לאורך כל הדף.

בהצלחה!

נכתב ע"י אורלי אפשטיין מנהלת מחלקת השמה של מכללת האקר יו

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה