אני מכיר את התחושה הזאת כשרוצים לעצב תמונה, מודעה לפייסבוק או כל דבר אחר ואין לנו פוטושופ על המחשב, מכיוון שהיא די יקרה ואם יש לנו אותה, אז השימוש בה די מורכב ולא פשוט, במיוחד אם לא עברנו קורס עיצוב גרפי.

לכן, בחרתי 4 תוכנות שאיתן ניתן לערוך או לעצב מבלי לשלם עליהן ושהשימוש בהן הוא די פשוט ואינטואיטיבי. והאמת? התוצאות יוצאות לא רע בכלל.

לאחר מחקר מעמיק וניסיון כמנהל סושיאל מדיה במשך שנתיים, בחרתי את התוכנות שלדעתי הן הטובות ביותר לעריכת וליצירת תמונות או עיצובים שונים. כי קורה לפעמים שמתחשק לנו לערוך את התמונה מהחופשה הכיפית שלנו בלונדון או ליצור באנר לעמוד הפייסבוק שאנחנו מנהלים.

בואו נתחיל:

1. Canva –

רוב האנשים שמשתמשים באופן קבוע ב-Canva יעידו שהיא הרבה מעבר לתוכנת עריכת תמונות, כיוון שהיא הרבה מעבר לכך.
מה ניתן לעשות בה? לערוך תמונות, לבחור ממגוון עצום של פונטים (גופנים), מגוון גודל של פלטות צבעים ואפילו יצירת תמונות קולאז' (אם אתם מאלה שחייבים להעלות תמונות לאינסטגרם עם המון אפקטים מחמיאים).

בתור כתב תוכן ומנהל סושיאל מדיה, יצא לי רבות להשתמש ב-Canva, במיוחד בתחילת דרכי, כשלא היה מעצב גרפי לצדי והייתי צריך לעצב פוסטים לגמרי בעצמי. למזלי, קיימים שם המון תבניות לפלטפורמות השונות בסושיאל מדיה, כמו: פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, סטורי ועוד.

יחד עם העובדה ש-Canva היא אחת מהתוכנות האהובות עלי, לצערי בשביל להשתמש בכל הפיצ'רים שלה צריך לרכוש מנוי Pro, שעולה לא מעט בכל חודש.

באיזה פלטפורמות אפשר להשתמש ב-Canva?
- דפדפן (Google Chrome, Firefox ועוד).
- מערכת ההפעלה של iOS ו-Android – נדרש לשלם עליה

2. Krita –

האחות הקטנה של פוטושופ, ייתכן שאנשים שהם מומחי עיצוב גרפיים יכעסו עלי, אבל לדעתי, מדובר בתוכנה לא רעה בכלל, יש בה המון יתרונות, סט כלים שממש מזכיר את התוכנה המפורסמת של חברת Adobe.

נכון, היא הרבה יותר מצומצמת, לעומת Canva, שהשימוש בה לרוב הוא בתבניות מוכנות או בטאצ'ים קטנים שמוסיפים לתמונה שכבר קיימת, ב-Krita, השימוש מגוון יותר, קיימות מברשות שונות, שימוש אפקטים מרהיבים, פונטים ועוד.

בשורה התחתונה, מדובר בהחלט בגרסה שהיא 70 אחוז פוטושופ ו-30 אחוז צייר.

באיזה פלטפורמות אפשר להשתמש ב-Krita?
- מערכות ההפעלה של לינוקס, ווינדוס, ו-MAC.

3. Pixlr Editor –

כלי זה נועד יותר לעריכת תמונות, גם התוכנה הזאת מזכירה קצת את השימוש בפוטושופ, ניתן לחתוך, לערוך פורטרטים, או כפי שאושיות אינסטגרם אוהבים לעשות, זה להוציא כל מיני "פגמים" שקיימים בתמונות שלהם, כמו עיניים אדומות, חצ'קונים, פצעונים ועוד.

היתרון הגדול של Pixlr הוא שניתן להשתמש בו בדפדפן, מבלי צורך להוריד את התוכנה אל המחשב, מה שחוסך לנו הרבה זמן.

4. Gravit Designer –

לדעתי זו אחת מהתכונות האהובות עלי ביותר, מדובר בממשק ממש אינטואיטיבי, עם מבחר רב של תבניות לעיצוב, כגון: מבצעים, משפטי מוטיבציה, הזמנות לחתונה ועוד. היו מקרים שהשתמשתי בה ואנשים מסביבי התפלאו מרמת המקצועית שלה.

עיצוב שעשיתי במשך דקה שלמה דרך Gravit Designer

ובשורה התחתונה....האם קורס עיצוב גרפי זה כדאי?

אם התוכנות הנ"ל באמת מסקרנות אותך, יש לך טאץ' יצירתי ועם יכולת סדר וארגון שאין כמותם, אני באמת חושב שכדאי לך להתקדם אל העולם העיצוב הגרפי, אני יודע שאפשר להגיע אל תוצאות לא רעות בכלל בעזרת תוכנות או אפליקציות שונות, אבל עולם העיצוב הגרפי הוא הרבה מעבר לכך, אגב, עם מקצוע שכזה, ניתן גם לעולמות ההייטק.

כלומר, מעבר לשימוש בתוכנות, גם אם מדובר בתוכנות כמו Photoshop, Illustrator, InDesign או כל דבר אחר שחברת Adobe מוציאה, חשוב להעמיק בהיסטוריה של העיצוב הגרפי, תיאום צבעים ועוד. כי כדאי להפוך למעצב גרפי מקצועי, אחד שיכול לעבור במשרדי פרסום, סוכנויות דיגיטל, בתי עסק או אפילו כפרילנסר, יידרש ממך הרבה מעבר ליכולת של עריכה תמונות או כל דבר אחר.

בקורס עיצוב גרפי שלנו, לומדים לשלוט בכל התוכנות השונות, שכוללות ביניהן גם כלי אנימציה שונים, כיוון שבתעשייה של היום יש דרישה למעצבים גרפיים היודעים גם ליצור סרטונים, ובנוסף לכך, לומדים באופן מעמיק את עולם העיצוב, היכרות עם עולם ה-WEB ועוד.

כמו כן, יש דגש חזק במסלול על חווית משתמש – UX, כנראה שזהו הנושא החשוב והטרנדי ביותר בכל מה שקשור אצל לימודי עיצוב גרפי, במה מדובר? בכל מה שקשור לאפליקציות, בנושאים שונים, כמו: איפון, תרשים הזרימה, העיצוב, בחירת הצבעים, אייקונים ואיך שהאיש שמשתמש בה ירגיש.

לדעתי, אם יש בך את התשוקה להגיע אל מקצוע שבו היצירתיות שלך יכול לפרוץ, ליהנות ממשכורת מכובדת, כנראה שתחום כמו עיצוב גרפי, יכול להיות בדיוק בשבילך.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה