אתם אנשים עם יכולות אנליטיות ותמיד התעניינתם בקוד שמאחורי כל אתר מוצלח? מוצאים את עצמכם חושבים על מאחורי הקלעים של כל אתר עם חוויית משתמש גרועה וחושבים איך לשפר אותו? אז כדאי שתדעו שמפתח אתרים Full Stack Developer הוא אולי הג'וב המבוקש ביותר בעולם ההייטק. יותר ויותר בוגרים של לימודי בניית אתרים Full Stack משתלבים בתעשיית ההייטק עם ג'וב יוקרתי ונחשק הן בצד לקוח (Frontend) והן בצד שרת (Backend).

Full Stack Web Developer הוא ג'וב שהתפתח מאוד בשנים האחרונות בהתאמה לדרישות של השוק. הדרישה ההולכת וגוברת של כל עסק לבנות אתר שיכיל את כל המידע על החברה או המותג, יאפשר הרשמות מורכבות או בכלל רכישות, הובילה לכך שגם הדרישה למפתחי אתרים איכותיים תעלה.

אז שנייה לפני שאתם נרשמים לקורס שישנה את חייכם, הנה כל המידע שאתם צריכים לדעת על Full Stack כך שתגיעו מוכנים לכל אתגר:

1. מה זה פיתוח Full Stack?

פיתוח Full Stack כולל פחות או יותר כל פרויקט שאתה עובד או בונה מאחורי הקלעים (צד שרת) או בצד לקוח של אתר או אפליקציה. בעיקרון, זה כל פרויקט שבו יידרש גם מפתח צד שרת וגם מפתח צד לקוח, אבל Full Stack Developer למעשה ימלא את התפקיד של שניהם יחד.

Full Stack Web Developer הוא מסוג האנשים שצריכים להיות מאסטרים במגוון של יכולות ולהיות מסוגל להשתמש בהן כדי להשלים את המשימות שלו. הוא למעשה משמש כמהנדס שיכול להתמודד עם מסדי נתונים, שרתים ולקוחות. למעשה, Full Stack מתייחס למגוון הטכנולוגיות שצריך להשתמש בהן על מנת לבנות אתר.

מה זה מפתח פול סטאק ואיך הופכים לאחד כזה?

2. מה אני צריך כדי להפוך ל- Full Stack Developer?

כדי להפוך ל- Full Stack Developer למעשה תצטרכו שילוב בין תכונות של מפתח צד שרת Back End ומפתח צד לקוח Front End. בין מטלות התפקיד, המפתח צריך לדעת שפות תכנות כדוגמת HTML, CSS, JavaScript, הוא צריך להיות בעל ניסיון במסדי נתונים, בעל ידע באבטחת מידע ועוד...

מעבר לכך, Full Stack Developer צריך להחזיק בכמה תכונות אישיות כמו ראש גדול, יכולות תקשורת גבוהות, יצירתיות, סקרנות ויכולות תכנון זמנים נכונה.

3. מה זה מפתח צד שרת Back End?

בעוד שצד לקוח Front End זה כל מה שלמשתמש יש אינטראקציה ישירה איתו, צד השרת Back End הוא הרבה יותר מאחורי הקלעים ויכולים להיות לו כמה יתרונות על פני צד הלקוח. צד השרת כולל שפות תכנות כדוגמת: PHP, Python, Rudy ועוד.

רוב מערכות ניהול התוכן בנויות בשפת תכנות אחורית, כמו גם יישומי אינטרנט גדולים ומורכבים. נכון להיום, ניתן להשתמש ב- JavaScriptכדי לבנות כמעט כל דבר שניתן לחשוב עליו אך לפעמים ישנם עדיין פתרונות טובים יותר. הלימוד של הקוד ילמד אתכם למצוא את הפתרון הטוב ביותר לאתגר הספציפי שאתם עומדים מולו. לפעמים אפילו תשתמשו בשפות של צד שרת.

צד השרת מתייחס בעיקר לליבה של האתר שחיי למעשה על השרת. מפתחי צד שרת צריכים לעבוד עם המפתחים של צד לקוח כדי לדאוג שהם יהיו חופפים ביניהם.

4. מה זה מפתח צד לקוח Front End?

מפתח צד לקוח Front End בונה את כל מה שחשוף ללקוח הקצה והוא מקיים איתו אינטראקציה. צד הלקוח של אתר או אפליקציה הוא החלק שאותו הלקוח רואה ומתנהל איתו. צד הלקוח בנוי משפות תכנות כדוגמת HTML, CSS ו-JavaScript.

כל אתר שאתם מבקרים בו בנוי מ-HTML, הוא שומר על מבנה התוכן באתר. ה-CSS לעומת זאת אחראי על הצורה שבה ה-HTML מוצג באתר. הוא דואג להגיד את הצבעים, הפונטים, הרקעים והתמונות. זה אפשרי להקים אתר רק ב-HTML ו-CSS, אבל זה ה-JavaScript שמשנה את כללי המשחק. במילים פשוטות, JavaScript נותן להוסיף לאתר חיים. באמצעותו ניתן להוסיף אנימציות ואפילו לבנות באמצעותו אפליקציות Web.

לפני כמה שנים, דפדפנים לא היו מציגים מספיק טוב JavaScript לכן השימוש בו לא תמיד היה רעיון טוב. אולם בשנים האחרונות הדפדפנים השתפרו באופן משמעותי וכעת ניתן להשתמש ב-JS לא רק בצד הלקוח, אלא גם בצד השרת (מאחורי הקלעים).

מפתחי צד לקוח משתמשים בכל שפות התכנות כדי לבנות את הקוד של האתר. הם אלו שלוקחים את עיצוב האתר ויוצרים את התפקודיות של שלו. אתרים מסוימים בנויים רק בשפת תכנות אחת ואחרים טומנים בחובם המון קודים הן בצד שרת והן בצד לקוח.

אוהב לכתוב קודים?

5. מהם היתרונות בפיתוח Full Stack?

לתפקיד פיתוח פול סטאק יש כמה יתרונות משמעותיים שהופכים את העבודה בתחום ליותר מעניינת:

גמישות תעסוקתית – ככל שתכיר יותר טכנולוגיות, כך יותר משרות יהיו רלוונטיות עבורך. ההייטק הוא מאוד דינמי ומי שידע יותר גם ייהנה ביותר אפשרויות תעסוקה. למפתח יש אפשרות לעבוד גם בחברות גדולות ורב לאומיות וגם בחברות קטנות כמו בית תוכנה או סטארטאפים. זה אפילו מומלץ לעבור בין חברות גדולות לקטנות, זה יוצר הבנה וניסיון מעמיק לגבי הדרכים הנכונות לקדם פרויקטים.

עניין ואתגר – מפתח פול סטאק עוסק בהמון טכנולוגיות. הוא לא רק עובד על פרויקט אחד עם הרבה שפות תכנות, הוא גם יכול לעבוד על כמה פרויקטים במקביל עם שפות תכנות שונות. זה עוזר לו לפתח יכולות אישיות של הגדלת ראש ואפשרות לפתרון בעיות.

אפשרות לעבוד בחו"ל – חברות בינלאומיות מעסיקות מפתחי פול סטאק כי כך הן יכולות לבנות אתרים באופן מהיר יותר ומקצועי יותר. כך שהאפשרות לרילוקיישן מאוד גבוהה.

תנאי שכר מעולים – שכר תמיד היה עניין של היצע וביקוש. הביקוש למפתחי פול סטאק הוא מאוד גבוה ואילו ההיצע פחות. זו הסיבה גם שהשכר שלהם כל כך גבוה.

עכשיו כשיש לכם יותר מידע לגבי פיתוח Full Stack, קיבלתם תשובות לשאלות הקשות ואתם כבר יכולים להבין אם התפקיד מתאים לכם או לא. דעו שתוך קורס קצר אתם יכולים למצוא את עצמכם כבר בעולם ההייטק עם מקצוע מבוקש בשכר גבוה.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה