אנחנו רוב הזמן מחפשים כיצד לשדרג את עצמנו, כמעט בכל תחום אפשרי, האפשרויות שלנו בשמיים, במיוחד כשזה נוגע לקריירה שלנו ועל אחת כמה וכמה כשמדברים על המעבר מ-QA ידני אל בדיקות אוטומציה.

נכון שעולם בדיקות התוכנה הידניות לא יחלוף בשנים הקרובות, רוב המחקרים מעידים על כך שייקח המון זמן עד שלא יזדקקו לבודקי תוכנה ידניים. אבל יחד עם זאת, תחום בדיקות האוטומציה מתפתח בקצב שיא. המון אנשים חושקים להיכנס אליו, בעיקר אלו שמיצו את תחום הבדיקות הידניות ורוצים לעשות את הצעד הנוסף בקריירה שלהם.

  • עולם האוטומציה נשמע לכם מעניין? הקליקו כאן לקריאת הסילבוס המלא שלנו >>

תחום בדיקות התוכנה – רק הולך ומשתבח 

אבל מה הן הסיבות שכדאי לך או לכל איש QA לעשות את השדרוג אל העולם האוטומטי?

נטוורקינג - להכיר יותר אנשים

אחת המילים החמות בענף ההייטק היא נטוורקינג (Networking), למי שלא מכיר, מדובר בתהליך שבו אנשים מתקשרים עם אחרים ומרחיבים את מעגל החברים שלהם. זה יכול להיות בזמן שאנחנו מחכים לאסוף את ארוחת הצהריים שלנו מהמסעדה שאנחנו אוהבים או סתם באיזו קבוצת פייסבוק שיש לנו בה קליק עם כמה מהאנשים מהקהילה.

חשוב להדגיש, נטוורקינג לא נעשה מתוך כוונה של 'אינטרס' או מפני שאנחנו (או הצד השני) צריכים טובה מסוימת. נהפוך הוא, מדובר באמת ביצירת קשרים דרך מעגלים שונים למען המטרה החברית או מכנה משותף מסוים.

להיות בקשר טוב עם האנשים מסביבך – זה תמיד חשוב 

מדוע זה כל כך חשוב?
מכיוון שזה עוזר לנו להתפתח הן ברמה האישית והן ברמה המקצועית, אם לרגע נעזוב טיפה את הסמארטפון שלנו כשאנחנו שותים קפה בבוקר, נוכל לגלות כמה האנשים משאר המחלקות השונות במשרד יכולים להיות נחמדים.

ומעבר לכך, אי אפשר לדעת מההעתיד צופן ואולי באמת במקרים מסוימים, יצירת קשרים עם אנשים ומעגל חברים רחב, במיוחד בתחום התעסוקה שלנו, יכול לעזור לנו. כיצד? נניח ועזבנו את מקום העבודה  הנוכחי שלנו, לא משנה מהי הסיבה, אולי אותו פרטנר שהתחלנו לפתח איתו קשר – יוכל לעזור לנו להתקבל אל מקום העבודה הבא שלנו.

ואיך זה בא לידי ביטוי בעולם האוטומציה? כשאתה עושה את המעבר מבודק QA ידני לאוטומציה, כבר בעצם עשית את הצעד שלך אל עולם הפיתוח, כך שתהייה בקשר עם הרבה יותר אנשים במשרד, הן מצד המנכ"לים והדרגים הגבוהים וגם עם צוותי הפיתוח.

לעמוד קורס qa אוטומציה לחץ>

להגיע אל עולם הפיתוח

רוב אנשי הבדיקות הידניות שאני מכיר תמיד רוצים לעשות צעד נוסף בקריירה שלהם, כך הם מעוניינים בלהתקדם ולהשתדרג ובעיקר – לא לדרוך במקום. אחת השאיפות היא להגיע אל עולם הפיתוח והתכנות. ללמוד כיצד כותבים קוד, להכיר שפות שונות וכו'.

קודים קודים קודים! 

כשעושים את השדרוג אל עולם האוטומציה – מכירים את השפות הבאות:

  • HTML
  • JavaScript
  • Java

מהי הסיבה שאנשי QA ובכלל בעולם ההייטק שרוצים לעשות את המעבר היחסית חד הזה אל עולם הפיתוח? זאת מכיוון, שמעבר למשכורות שמתנפחות (אכתוב על כך בעוד רגע) הם מוצאים את עצמם במקצוע מאתגר ומסקרן יותר. לפתח קוד זוהי נישה שהיא יחסית שונה מבדיקות QA.

ומעבר לכך, יש שיגידו שאנשים שעושים את המעבר לעולם הפיתוח מכיוון שקולגות אחרים ירכשו עבורם יותר "כבוד". וגם בשביל מה שחשוב באמת – קורות החיים. ברגע שתרשום שיש לך כמה שפות תכנות בקנה, יהיה לך הרבה יותר קל להתקבל אל מקומות ואפיקים חדשים.

לחסוך לארגון כסף וכוח אדם

 אחד היתרונות המובהקים של פיתוח באוטומציה הוא שארגון שיחליט להעסיק אנשי אוטומציה יוכל "לחסוך" על תפקידים שונים בחברה. מדוע? לצורך הדוגמה פותחה אפליקציה חדשה בארגוןמפתח אוטומציה יפתח מספר שורות קוד שיורה להן לבדוק בכל כמה דקות את האפליקציה, ברגע שתהייה בעיה – התוכנה תתריע למפתח והוא ידאג להעביר הלאה את הבעיה לגורמים אחרים.

במקום שמספר אנשים QA יבדקו זאת בעצמם, איש האוטומציה יוכל לעשות זאת לבד וכל זאת בזכות הקוד והאלגוריתמים שהוא פיתח בעצמו ובמו ידיו.

כסף זה זמן וזמן זה כסף 

לחסוך בזמן – ובהרבה ממנו

כשמשתפים תוצאות של בדיקות אוטומציה, המפתחים יכולים לאתר את הבעיות והבאגים באופן מהיר ומועיל יותר. ניתן בכל רגע נתון להעביר "בדיקות" ואפילו להורות להן לעשות זאת בכל פעם שהקוד משתנה – ובכך המערכת מתריעה למפתחים על כל באג קטנטן שקיים.

לרוץ 24/7 מכל מקום שתרצה – בראש שקט

דמיין שאתה כבר נמצא ביום חמישי, השעה 17:50 ועוד רגע אתה מסיים את השבוע הזה, אבל המוח שלך לא מוכן לשחרר אותך מהמחשבה מכמות העבודה שתהייה לך ביום ראשון על הבוקר, הרי בזמן שתשתה, תבלה, תהיה עם המשפחה ותהנה בארוחת שישי, בוודאות יצוצו להן עוד כמה בעיות בתוכנה  או באפליקציה שאתה אחראי עליה.

ואין מה לעשות עם העובדה הזאת, גם אם אתה הבן אדם שהוא הכי לא מכור לעבודה בעולם, תמיד תחשוב על הבעיות שיוכלו להתעורר פתאום בזמן שאינך במשרד ואז אתה מתאר לעצמך בראש את השיחות עם הבוסים או הקולגות שיקרו לאחר מכן.

ליהנות בזמן הסופ"ש, מבלי לחשוב על העבודה 

בזכות האוטומציה, זה ממש לא צריך להיות ככה, אתה תוכל להריץ בדיקות אוטומציה בסופ"ש, בערבים או בכל זמן שאתה לא במשרד (גם אם תכננת לעצמך יום מקוצר לצורך הדוגמה). תהיה עם ראש שקט לגמרי ברוב יום העבודה שלך, אל דאגה זה לא אומר שאתה לא תעבוד, נהפוך הוא אתה כנראה תצטרך לעבוד קשה יותר, אבל יחד עם זאת – אתה תהיה הרבה פחות לחוץ כשתדע שרוב הבעיות "ייפתרו" גם אם אינך במשרד או במקום העבודה.

להיות כמה שיותר גמיש

עוד יתרון משמעותי, שרבים מבודקי התוכנה שוכחים ממנו לעיתים, הוא שאפשר להריץ בדיקות על כמה מכשירים/מערכות הפעלה שנרצה.

האם זה שווה את הכאב ראש הזה?

נכון שהמון מאיתנו אוהבים לשדרג את עצמנו ולמצות את ה-110% פוטנציאל שקיים בנו, במיוחד בעולם התעסוקה והקריירה. אבל יחד עם זאת, כשאנחנו נמצאים ב-Zone מסוים בתחום התעסוקתי שלנו, מאוד קשה לנו לפעמים לראות את עצמנו עושים את השינוי הזה.

אז קודם כל, מבחינת משכורת, ברגע שתעשה את השדרוג ואת המעבר אל עולם האוטומציה, כבר תרוויח הרבה יותר. זאת מכיוון שהגעת אל עולם הפיתוח והצלחת לחסוך לארגון בו אתה עובד המון כסף.

כדאי בכלל לעשות את השינוי הזה? 

לפני כמה שנים, הכרתי בחור שהתעסק המון ב-QA, היה לו ניסיון של כמה שנים בתחום והוא ממש אהב את המקצוע שלו, אבל עם הזמן הוא הבין שהוא מיצה אותו, הוא פנה אל כל מיני תחומים אחרים, כמו מכירות, דיגיטל וכו' אבל בסופו של דבר הוא התעניין לחזור אל התחום שבאמת עניין אותו – בדיקות תוכנה.

הוא חזר אל הארגון הראשון שעבד בו (מיד כשהשתחרר מצה"ל), הוא הרוויח משכורת לא רעה בכלל בתור בודק QA מוסמך, אבל הוא התעניין בתחום אוטומציה QA, הוא נרשם אל קורס במרכז ההכשרה וההשמה של האקריו ותוך מספר חודשים שידרג לעצמו את קורות החיים (כי מי לא ירצה שיהיה לו רשום ברזומה QA Automation Training).

מיד בסיום הקורס, הוא קיבל קידום במקום העבודה שלו (אל תדאג, אף אחד מבודקי התוכנה הידניים לא פוטר בעקבות כך), המשכורת שלו השתדרגה והוא הרגיש הרבה יותר אתגר וכיף בזמן שהוא עובד. כל זאת אודות לעולם בדיקות אוטומציה.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה