כולנו מכורים לסמארטפון שלנו, השימוש בו כבר ממזמן לא רק וואטסאפ, פייסבוק או אינסטגרם, אלא הרבה מעבר לכך. רבים לא יודעים זאת, אבל לא מעט מהאפליקציות הפופולריות ביותר פותחו על ידי ישראלים, מה שבטוח, כאלה שסיימו בהצלחה קורס פיתוח אפליקציות ירצו לפתח את האפליקציה שתצליח להיכנס אל הרשימה הזאת.
רגע לפני שאפרט אילו אפליקציות הן המוצלחות ביותר, חשוב לי לציין עובדה מעניינת: בישראל אנשים נוטים להשתמש המון בסמארטפון, גם ביחס לשאר העולם. האם זו התמכרות או לא? זו שאלה אחרת. מה שבטוח, ילדים, בני נוער, מבוגרים וזקנים בישראל משתמשים באופן מופרז בטלפונים החכמים שלהם. מה שגורם לחברות ענק, ארגונים קטנים ומשרדי הייטק לרצות לפתח את האפליקציה ש"תשגע" את העולם.

קורס פיתוח אפליקציות

כל מקום, כל הזמן

Waze

כמעט וכל העולם משתמש באפליקציית הניווט המפורסמת של Waze, שפותחה על-ידי צוות מוכשר במיוחד. אהוד שבתאי, אמיר שנער ואורי לוי מרעננה. אני לא יודע אם הם בכלל ציפו להצלחה מסחררת שכזאת, הרי שמדובר באפליקציה שהיא יחסית פשוטה, אבל היא הרבה מעבר ל-GPS.
הסיבה ש-Waze הפכה לכל כך מוצלחת, היא שניתן לדעת מהו המסלול שיכוון אותנו בצורה הטובה ביותר ליעד שלנו, זאת אומרת, עם כמה שפחות פקקים. איך זה עובד? Waze היא למעשה סוג של 'רשת חברתית' וכך היא מודעת לכל מה שהולך על הכביש ב-Live ובכך היא מנווטת את הנהגים שלא ייווצר עומס.
אם לא ידעתם, בעיית הפקקים לא בלעדית רק לדרכים לתל אביב או מחוצה לה, אלא בכל עיר מרכזית בעולם, לכן, האפליקציה היא לא מוצלחת רק בארץ, אלא בהמון חלקים ברחבי הגלובוס.

אפליקציית וויז

למי מאיתנו אין Waze היום?

בשנת 2013, גוגל רכשה את האפליקציה, למה שבזמנו היה נחשב לסכום שיא - 1.03 מיליארד דולר! אני לא חושב שצוות המפתחים, שבתאי, שנער ולוי חשבו שהם יצליחו לעשות רווח כל כך עצום ומטורף.
לדעת רבים מהאנשים בתעשייה, הסיבה העיקרית ש-Waze הפכה לכה פופולרית, היא בזכות המהפכה הדיגיטלית. המייסדים בטח הניחו שכמעט לכל אחד יש סמארטפון ואם כל אחד יתקין את האפליקציה, נוכל לדעת איפה יש עומס ואיפה פחות – וכך נוכל להמליץ לכל נהג על המסלול הטוב ביותר.

365Scores

כל מי שמכור לספורט, במיוחד לכדורגל, הייתה לו את האפליקציה הזאת על הסמארטפון, בשלב כזה או אחר. אין מה לעשות, לאף אחד כיום אין את האנרגיות או את העצבים להיכנס אל אתר ספורט (בין אם זה ספורט 1/2, ספורט 5 או ONE) על מנת להתעדכן בתוצאות. לכן, בתקופה האחרונה אנחנו עדים לכמות לא מעטה של אפליקציות המעדכנות אותנו בתוצאות האלה.
אנשים אוהבים להישאר מעודכנים, על אחת כמה וכמה שזה קשור לכדורגל ולאהבת הקבוצה שלהם. העניין הוא, שלפעמים קצת קשה לעקוב אחרי כל המשחקים שמתרחשים, בטח אם אתם באירוע מסוים, בעבודה או כל דבר אחר.

אפליקציית 365Scores

להתעדכן על כל תוצאה, בכל רגע אפשרי

כל מי שמכור לכדורגל, על אחת כמה וכמה כשיש יריבה קשוחה שנושפת בעורף לקבוצה שלך, חשוב לו לעקוב אחריה, לפעמים קורה שאין זמן או עצבים לראות את אותו משחק. לכן, הוא ירצה לקבל עדכונים בלייב, כל מה שהוא צריך לעשות זה להתקין את האפליקציה של 365, לבחור את הקבוצות שהוא ירצה לעקוב אחריהן ובכל מאורע במשחק (גול, מחצית, התחלת וסיום המשחק, כרטיסים אדומים וכו') תקפוץ לו הודעה פוש בטלפון שתודיע לו מה קורה.

Viber

אפליקציה, שהיוותה יריבה ראויה כנגד הוואטסאפ, ניתן לשלוח דרכה הודעות, תמונות, לבצע שיחות וידיאו וטלפון. כיום קיימות מספר מדינות ש-Viber היא עדיין האפליקציה המובילה להחלפת מסרים, הודעות, שיחות טלפון ווידאו.
בספטמבר 2014, רקוטן רכשה את Viber בסכום של כ-900 מיליון דולר.

Gett

כמעט לכל אחד מאיתנו קרתה הסיטואציה בה היינו נואשים למונית אבל לא מוצאים אותה. כי אנחנו בשנה כל כך מתקדמת ולעמוד עם היד באוויר סמוך לכביש נשמע בהחלט מיושן למדי. לכן Gett הגיעה עם רעיון מהפכני לפני כמה שנים, בשיתוף פעולה עם נהגי מוניות שונים, ניתן להזמין עוד מבעוד מועד (או כמה דקות לפני שמתכננים לצאת מהבית) מונית.
את היעד ניתן לקבוע מראש, יחד עם אמצעי התשלום, שיכול להיות במזומן או אשראי (מה שחוסך כאב ראש להמון אנשים שמעדיפים להסתובב עם כרטיס אשראי בלבד ולא מזומן).
בסוף הנסיעה, ניתן לדרג את הנהג, מה שנותן לו "אינטרס" לתת שירות אדיב ונחמד.

אפליקציית Gett

לתפוס מונית מתי שרק בא לנו (טוב נו, רק כמעט)

עד כה הכל נשמע טוב ויפה, אבל קיימים מספר חסרונות לאפליקציה. ראשית, לפעמים צריך לחכות איתה דקות ארוכות עד שמוצאים נהג (במיוחד בימים גשומים), במידה ורושמים יעד שהוא "פחות מתאים" לנהג (בין אם זה מבחינת מיקום מרוחק או שהוא פחות אטרקטיבי) ניתן להיתקל בסרבנות מצד הנהגים.
אבל בגדול, מדובר באפליקציה שבהחלט עוזרת להמון אנשים, במיוחד כאלה שאוהבים את חיי הלילה ומחפשים מונית לאחר בילוי.
אגב, אם יש משהו משותף אחד לכל האפליקציות המוצלחות האלה, הוא שניתן להשתמש באפליקציות האלה הן על Android והן על iOS, כך שאלו שלמדו פיתוח לאייפון או שנגעו בתחום לימוד אנדרואיד יהיו בעלי יתרון על שאר המתחרים שלהם.

אם הם יכולים – כולם יכולים?

בשביל לפתח אפליקציה על הצד המקצועי והטוב ביותר שלה, לא צריך להיות דוקטור. זה לא עניין פשוט להפוך למפתח אפליקציות (במיוחד אחד כזה שהמפתח גם לאנדרואיד וגם ל-iOS), אבל עם מספיק רצון ומוטיבציה, השמיים הם הגבול.
קורס פיתוח אפליקציות הוא אחד מהמקצועות המבוקשים והלוהטים ביותר בתחום לימודי ההייטק. מכיוון שקיים בו גם צד טכני ותכנותי וגם צד יצירתי שדורש חשיבה מרובה על חוויות המשתמש ואפיון האפליקציה.
למען האמת, אין פלא בכלל שהמון אנשים פונים אל התחום, כי ברגע שמגיעים אליו, ניתן להגיע אל מגוון רב של נושאים או תחומים שניתן לפתח:

  • אפליקציה למדידת צעדים
  • אפליקציה שמעדכנת אותנו בשידורי ספורט
  • אפליקציה לצפייה ישירה בסדרות טלוויזיה
  • אפליקציה שמשווה בין מחירים של מוצרים שונים
  • אפליקציית GPS
  • אפליקציה שמראה את מקומות הבילוי הקרובים אלינו
  • אפליקציה שהיא מערכת לעדכון שעות בעבודה

וקיימים עוד המון רעיונות, כאשר בעיניי הרעיון הוא חלק חשוב, אבל יתרה מכך זהו הביצוע שמכריע את כף המאזניים. למשל, קחו נושא מסוים וחפשו אותו באחת מחנויות של אפל או גוגל, ככל הנראה תמצאו אינספור אפליקציות.

גבר יושב ואישה עומדת לידו מול לפטופ מפתחים את רעיון האפליקציה הבאה

לחשוב על האפליקציה שתהייה המהפכה הבאה

אבל מה הם הדברים החשובים ביותר עבור פיתוח אפליקציה? ובכן, יש לכך מספר תשובות:

  • עיצוב וחוויות משתמש - עיצוב זה מושך, לכן חשוב לדעת להכיר מעצב שיוכל להטמיע את החזון של המפתחים באפליקציה שלהם, זאת על הצד המקצועי ביותר. יחד עם העובדה שיהיה קל לתפעל אותה, בצורה ייחודית לקהל היעד, למשל, אם מדובר על אפליקציה בסגנון Waze, חשוב שהיא תדבר בשפה קלילה ויחד עם זאת, שכל אחד יוכל להבין אותה, החל מתלמיד תיכון שהרגע קיבל רישיון ועד לאישה מבוגרת בגיל הזהב.
  • נגישות לכל הפלטפורמות - במידה ותשקלו לפתח אפליקציה בעתיד, זהו יתרון משמעותי שהיא תפותח הן למערכת ההפעלה של אנדרואיד והן של iOS, מכיוון שכ-20% מהסמארטפונים הקיימים הם אייפון.
  • שישרת את המטרה - ברגע שמפתחים אפליקציה, אסור לנו לשכוח את המטרה לשמה היא הוקמה, אם לצורך הדוגמה אני ארצה לפתח אפליקציה להזמנת מזון מהיר מבחוץ, עדיף שבאפליקציה לא יהיו "הסחות דעות" של שימושים אחרים, כמו סרטוני חתולים, הזמנת בגדים או כל הנפצה אחרת שתוכל ל"הבריח" לנו את הלקוח.
  • פרסומות - נכון שפרסומות באפליקציה זה עניין שנועד לעצבן לפעמים, אבל לעיתים, הוא יכול לשרת את הלקוחות שלנו. ומעבר לכך – ניתן להרוויח על כך כסף, במידה ונתקין מודעות GDN (התמונה הפרסומיות של גוגל) נוכל להרוויח על הקלקה על הפרסומת לא מעט כסף.
  • אבטחת מידע – לוודא שהאפליקציה מוגנת באופן מאובטח על הצד המקצועי ביותר, בין אם אתם חברת אשראי שיכולה לאבד מידע חשוב של הלקוחות שלה או סתם אפליקציה שמחזיקה ברשימת מיילים. כל פריצה יכול לפגוע קשות באפליקציה במידה והמידע הזה מודלף.

בסופו של דבר, אם קורס פיתוח אפליקציות נשמעים לך כמו דברים מרתקים, אתה בהחלט מוזמן להיכנס לכאן ולעשות את הצעד שלך אל העולם הזה.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה